Pömppömahaiset plussaajat!!

Huomenta!

En malta pysyä pois täältä - vaikka töihin sitä pitäisi jo taas keskittyä. :ashamed:

Hobsku, alkiot saa pisteitä sen mukaan, minkä laatuisia ne ovat. Jokaisella klinikalla on oma pisteytystapansa - eli ei voi juurikaan verrata keskenään. Meillä Fertinovassa parhaat alkiot on luokkaa 1, ja siitä sitten alaspäin. Ymmärtääkseni 4 ei siirretä tai ainakaan yksin eikä myöskään pakasteta, sillä eivät selviäisi pakkasesta.
Enpä osaa tuosta laadusta sen paremmin selvittää.. biologi kyllä yritti valaista,mikä laatuluokkaan vaikuttaa, mutten ymmärtänyt eikä siten jäänyt päähän. Ehkäpä tässä tapauksessa on hyväkin olla onnellisen tietämätön - tuolla kohdussa kun selviävät/eivät selviä ihan yhtä hyvin 1, 2 tai 3... kokemuksia on niin valtavasti siitä, että siirrettiin top, ei selvinnyt, siirrettiin 3, joka sitten selvisikin..

(.) Täällä on jo ensimmäinen huolestunut maili laitettu Niklakselle.. :ashamed: Mulla kun alkoi punktion jälkeisenä päivänä vaaleanruskeaa mönjää tulla vessakäyntien yhteydessä ja eilen Niklas totesi sen johtuvan punktioneulan pistoista..pesi paikat ja sanoi, ettei enää pitäisi tulla, mutta tuleehan sitä edelleen. Nyt sitten ihan kauhuissani, josko se tuleekin kohdusta, jospa mulla tiputteluvuoto alkoi taas niinkuin viimekin kierrossa viikkoa ennen menkkoja ja mikäpä sinne silloin voisi kiinnittyä.. :(

Luin eilen ihan liikaa myös kaikenlaisia kokemuksia ja niin monella on menossa jo ties monesko ivf tai pas, mikä nakersi omaa positiivisuutta aika tavalla - miksi muka minä olisin poikkeus... usko koetuksella näemma taas :headwall:

Miten Nami jakselet, entä Ella?
 
Hienoa Ella, loistava punktiosaalis!! =) :flower: Takuuvarmasti noista saatte hyvin hedelmöittyneitä yksilöitä kyytiin ja pakkaseen! :heart:

Ihana Auris, koitahan jakselle niiden kipuilujen kanssa, joohan? Ja kun nyt loppuviikon selviät vielä, niin maanantaina sitten helpottaa, kun pääset punktioon. Huomennahan se ajankohta selviää, eikös vain? =)

Hobsku, alkaako teillä nyt siis seuraavan Moniquen jälkeen myös ivf? B) Mä alan tippua kyydistä kaikkien osalta näköjään... :headwall:

Miten Nami on toipunut? Onhan kaikki hyvin? Ja Stellalle rutistukset huomista punktiota varten!! :flower:

Miruseni, voivoivoi rakas ystävä. Tekisi mieli sanoa, että älä lue nyt mitään juttuja ivf-hoidoista vaan keskity nyt vaan siihen eiliseen ihanaan olotilaan. :heart: Muistan, kuinka ihanaa se oli ja siitä pitää nyt nauttia ensin se kaksi viikkoa ja sitten se muuttuu vielä ihanammaksi! B) Olet raskaana kunnes toisin todistetaan!! Mutta koska en ole itsekään ihan eilisen teeren tyttö, niin helkutin vaikeetahan se luottaminen ja uskominen silti on.... vaikka ihan täysillä yrittäis. :ashamed: Siltikin joku meistä aina onnistuu, ja se on se oljenkorsi tässä hommassa. Emme me tiedä kuka se on, mutta siltikin, joku se joka kerralla on. Ja meidän kaikkien vuoron on vaan tultava jossakin vaiheessa. Ja jotenkin tuntuu Miru että sun vuoro on nyt. :heart:

Ja hitsi, en oo ajatellut, että lääkäriä vois pommittaa myös mailitse.. :wave: Ja tosi hyvä, jos Niklas vastaa nopeasti, sillä turha huolestuminen pitää kitkeä pois heti alkuunsa!

Mun tyyneys ja iloisuus ja usko tulevaisuuteen jotenkin pikkasen kärsi tänään, kun kävin lukemassa odotuspuolella onnistuneiden juttuja, ja tuli vaan niin haikea ja surullinen olo. Eli tää vuoristorata kulkee koko ajan, ja vaikka ei ole edes hormonikuurilla, niin silti nää vaihtelut on arkipäivää näköjään... Se puristava tunne siitä, että mä HALUAN sen pyöristyvän vatsan ja tuntea raskauden ja käydä sen läpi, hiipi taas verkkokalvolle ja alitajuntaan, ja se teki mut surulliseksi. Enkö mä nyt tosiaan pysty elämään tätä ihanaa elämää eteenpäin, miks hitossa sitä pitää aina takertua tähän pakkomielteeseen!! :headwall: Ja nyt taas Moniquen odottaminen ja sitten oviksen pongaus tuntuu aivan älyttömän kaukaiselta, enkä mä jaksa odottaa!! :kieh: Ja kun tulee taas jo nyt tunne, ettei sekään sitten kuitenkaan auta. En mä tule raskaaksi.

Meille lähti muuten eilen lähete julkiselle puolelle, eli on pakko ajatella eteenpäin ja syksyä ja ens vuotta, eli jos näitä hoitoja nyt jaksetaan käydä läpi, niin tulee todella kalliiksi ja ajattelin nyt testata, millaset jonot julkiselle on. Eli jos henkisesti jaksetaan, niin ettei sitten yrittäminen kaatuisi rahaan. Onko kellään tuoretta tietoa Helsingin tilanteesta muuten, eli millaisia jonoja on odotettavissa?
 
Heippa Kurre. Kiitos rauhoitteluistasi. Niinhän se menee, että muita on helppo rauhoitella, mutta itseään... kun luin sun kirjoitusta eteenpäin, sieltähän ne samat pelot oli luettavissa. Kun osaisi pysyä poissa noista muista ketjuista ja keskittyä vain ja ainoastaan siihen omaan elämään. Pakkohan niitä onnistumisia on tulla myös tänne, vaikka välillä sortuu kyllä synkistelemään - meidän pinossa on ollut käsittämättömän huono onnistumisprosentti - onko se peräti 0% ??? Kyllähän tämä niin veemäistä touhua on. Tulee mieleen elokuva "päiväni murmelina", jossa sama päivä eletään uudelleen ja uudelleen.. Meillä toistuu kierrosta toiseen samat touhut, samat jännitykset, samat odottelut, samat pohdinnatkin ja samat pettymykset.. :(

Mutta ei auta, ei vaikka kuinka käyttäisi koko sanavarastonsa tähän päivittelyyn ja sadatteluun. Ei ole muuta tietä kuin mennä eteenpäin, herätä siihen samaan päivään yhä uudelleen ja uudelleen.. kunnes se onni meidätkin tavoittaa. Se on vaan nyt kovasti eksynyt matkallaan.. :hug:

En mäkään ollut ennen keksinyt tuota lääkärimailia, mutta Stella kertoili lähettäneensä pohdiskeluitaa ja pelkojaan mailitse.. toivotaan, että vastaus tulee. En jaksaisi soittaa niille hoitajille nyt vaan haluaisin lääkärin mielipiteen suoraan.

Kurre, vielä. Laittoiko Annika sen lähetteen julkiselle vai miten tuo kuvio menee? Itsekin olen miettinyt ihan samaa, että eikös tässä samassa voisi jonottaa sinnekin puolelle?? Rahat kun eivät tule riittämään yksityisen palveluihin pitkään.
 
Hihii, mä tulin heti kattomaan, että joko Miru raportoi raskausoireita...Hei, älä yhtään huoli tosta ruskeasta mönjästä! Eikä se mitään tiputtelua ole! Eikä sulla tiputtelua tule tässä kierrossa, koska otat proge-kuurin (mitäs progeja sä muuten vedät, jos et YA:sta lugesteroneja hakenut vaan joitain muita???) En edes pysty keksimään nyt mitään faktoja, sulla on korkeintaan niin hyvä verenkierto sillä suunnalla, että punktioneulan pistoista vielä erittyy jotain, tai sitten niistä ei enää erity, mutta sitä kuivunutta verta nyt vaan sotkeutuu progesteroni-mönjään. Huoli pois!! Taisi mullakin olla tollaista snadisti ruskeeta mönjää vähän silloin, mutta en ajatellut sitä silloin sen kummemmin, keskityin vain olemaan onnellinen "alkaneesta raskaudesta" - suosittelen samaa seuraaviksi 2 viikoksi :heart: :heart: MIkä sun virallinen testipäivä muuten on ja testaatko kotona vai meetkö verikokeeseen? Kuten sanoin, olen ihan varma että sä plussaat kyllä. Ehkä musta tuntuu siltä, koska sä perustit tän pinon: joka kerta kun tänne loggautuu sisään, näkee ensimmäiseksi sun iloisen positiivisen kutsutekstin - jotenkin se säväyttää, edelleen. Luulen, että sä plussaat tästä pinosta heti Ulpun perään ja niin sen pitääkin olla!

(.) Joo, mäkin teen sen virheliikkeen aivan liian usein, että alan lukemaan kaikkia surkeimpia kohtaloita ja hoitohistorioita. Ja sitten joko itkeä tihrustan yksinäni tai sitten lamaannun joksikin aikaa ja päätän, että tuonne sivulle en kyllä enää mene... Kyllähän tämä projekti välillä masentaa ja saakin masentaa. Ei kai kukaan oikeasti varustaudu siihen, että ivf:iä pitäisi tehdä useampia kuin yksi, vaikka oikeasti se sanotaankin joka läpyskässä ja jokainen lääkäri siitä muistuttaa. En yhtään haluaisi lisätä kenenkään uskon koetuksella olemista, mutta kieltämättä oma maailma meni aika tavalla uusiksi, kun se eka ivf ei tuonutkaan ( pysyvää ) onnellista uutista ja vielä sen jälkeen PAS:sta ( jossa kaikki näytti ja tuntui niin hyvältä ) oli puhdas nega. Olen juuri nyt ihan kohtuullisen hyvällä ja tasapainoisella tuulella ja odotan jo huomista punktiota(vaikka olenkin ihan pikkuriikkisen huolissani kun eilisen pregnylin pistämisen jälkeen ei ole ollut oikeastaan juuri MITÄÄN tuntemuksia...Noh, turha pohtia, kyllä siellä eilen jotain oli, joten tuskin ne nyt kuukahtaa/poksahtaa itsekseen liian aikaisin ) mutta kyllä se silti koville ottaa, kun tajuaa, että tässä sitä 2.IVF:ää jo vaan tehdään ja 2008 vauvaprojekti alkaa tuntua olevan kuukausi kuukaudelta koko ajan vaan enemmän vaakalaudella. Tuntuu hurjalta tajuta, että ellei nyt tärppää, niin se on sitten 2009 vauvaprojekti...Voi miten nämä vuodet menevät. Ja kun vielä lisään ahdistustani sillä, että näitä soluja nyt ei ole tämän enempää tullut tässä IVF-kierrossa, niin jos ei tästä tärppää, niin edessä on aika varmasti 3.IVF. En kyllä tiedä milloin siihen pystyn menemään. Siis pystymisellä tarkoitan henkistä puolta. Huokaus. Jos nyt huomenna saisin edes vaikka 4 munasolua niistä 8 rakkulasta, olisin jo ihan happy...Muttta niistähän kaikki ei hedelmöity, eikä kaikki jakaudu oikein, joten...Pakkasukkoja tuskin siis tällä kertaa edes saadaan ja se tuntuu vähän kammottavalta, kun ajattelee näitä hoitojen hintojakin. Vaikka ei rahalla tietysti väliä. Mutta... Toisaalta, tiedetään: eihän me niitä pieniä pakkassisaruksia nyt tietysti heti tarvita, jos vaikka muutama sitkeä joulutähti kylvettäisiin näin ihanan kevään kunniaksi... :saint: :saint:

Kuulumisia tänne kaipailen kaikilta - vaikka töitä pitäisi tehdä itsenikin. Olen tänään tehnyt sellaiset rajat itselleni, että korkeintaan kerran kahdessa tunnissa saan tsekata "mun" pinot :)

Aurinkoa ja toiveikuutta
Stella
 
Menemme siis tietä eteenpäin... hakataan päätä seinään kunnes siihen tulee reikä, josta sitten tungetaan vaikka väkisin kohti onnistumista. B)

Mä en kyllä tiedä kuinka noi läheteasiat menee oikeesti, mutta kävin itse viime vuonna ennen hoitojen alottamista Femedassa tutkittavana ja sieltä sitten saimme valita lähetteen julkiselle tai yksityiselle. Ja päädyimme silloin Fertinovaan. Laitoin nyt sitten Femedaan alkuviikosta viestiä, ja lääkäri siellä ystävällisesti laittoi meille lähetteen HUSiin. Eli niillä tiedoilla ja tutkimuksilla, jotka on siis tehty 02/07.

En edes tullut ajatelleeksi, että Fertinovassakin ehkä voitaisiin lähete kirjoittaa... Varmaan siellä, missä lapsettomuuden syitä on tutkittu ja ne tiedot ja tulokset on tallessa, niin sieltä se lähete kai voidaan kirjoittaa. Tää on sitten silkkaa arvailua totaalisesti... oikokaa rakkaat naiset ihmeessä jos tiedätte paremmin.
 
Jaa, no mäkin olen käynyt ennen Fertinovaa Femedassa, ehkäpä pyytäisin mun gynea sieltä laittamaan lähetteen HYS:iin. Mutta pohdin sitä vasta tämän hoidon jälkeen, nyt yritän vielä uskoa, että tästä kerrasta se nyt se plussa tulee ja pysyy.
 
Osa teistä onkin parhaillaan raskaana ja osa tuloillaan! =)

Mun aamu ei kyllä alkanut töiden puolesta hyvin. Mulla on nääs brand new kannettava ja kas kun tämähän temppuilee. Se ja tää ja tuo ei toimi... Tunnin etäpuhelu käytiin tuen kanssa ja ne kaappas mun koneeni ja SILTI ei saatu vielä mm. cd-asemaa toimimaan. Tunnistaa jotkut levyt, mutta ei suostu tallentamaan mitään. Jotta täällä on kyllä kaikki "hyvät" merkit ilmassa (onpas järkevää verrata kannettavaa ja tätä omaa projektia :p )... !!

Hei, kyllä mä jaksan, vaikka vähän sattuu ja kipuilee ja pistää ja tuntuu, ei tässä nyt sen takia hanskoja tiskiin laiteta. Mulla on silti semmoinen "vika", että kipukynnys on todettu moneen kertaan aika korkeaksi. Joten voipi olla, että "kestän" vähän liiankin kovia kipuja - eli ehkä nytkin pitäis olla kotona eikä väkisin istua töissä? Istuminen ei meinaan tunnu tänäänkään kovin hyvältä... Mutta tuolilla voi kätevästi rötköttää, istua niinkuin selällään - kädet vaan ei meinaa ylettää näppäimille B)

Huomen aamulla tosiaan selviää onko punktio maanantaina. Loppuviikolla olisikin ke illasta perjantaille työreissu... saas nähdä tuleeko siitä mitään. En nimittäin yhtään ole pahoillani, vaikka olisin koko viikon saikulla Ella, me ollaan hoidoissa Vauva- eikun Väestöliitossa. =)

Murmelit: tieto tosiaan lisää tuskaa, joten nyt ei lipsuta kauhuskenaarioihin eikä odotussivuille. Eletään ja nautitaan tästä hetkestä!
 
Voi Stella, kylläpä taas kolahti toi sun teksti ja tuntui ihan oman pääni sisäiseltä keskustelulta. Todella samanlaisia ajatuksia on liikkeellä ja fiiliksetkin tuntuu olevan hirmun usein melkein kuin omia. :flower:

Ja ton huomaamisesta saa uskomattomasti voimaa ja uskoa, kun tajuaa, että me kaikki täällä painimme samojen asioiden kanssa ja käymme läpi tätä samaista valtaisaa taivalta ja taistoa. Eli emme ole yksin sen tuskan kanssa, vaan vedeämme toisiamme perässä. Kuka milloinkin johtofollina ja kuka sitten hitaammin kypsyvänä. :LOL:

Mä en usko, että olisin itse selvinnyt näinkään pitkälle ilman teitä ja tätä paikkaa, jossa voi ajatella ääneen ja tuntea, että joku oikeasti ymmärtää ja tietää mistä on kysymys. :heart: Olette aivan ehdoton tuki ja niin ihania ihmisiä, että välillä tulee siitä kyyneleet silmään. :hug:

Ja toi kerran kahdessa tunnissa -metodi on aika hyvä. =) Mulla vähän lipsuu, kun teen töitä kotoa käsin eikä kukaan vahtaa ja nyt kun tää työ loppuu puolentoista viikon päästä, niin ei juurikaan motivoi tehdä mitään muuta, kuin tarkistella pinoja. ;)

Ja Stella, mä olen vakaasti sitä mieltä, että sun sinnikäs jaksaminen ja upea tuki kaikille muille kyllä nyt saa aikaan myös sen, että sun omalla kohdalla asiat menee hyvin. Kyllä sieltä saadaan munasoluja, jotka hedelmöittyvät. Äläkä mieti vielä pakkasia yhtään, vaan nyt menet tämän hoidon läpi ja katsot sitten muutaman viikon päästä, josko sua enää pakkaset juurikaan kiinnostaa, kun on tuoretulokas kasvamassa. =)
 
Auris, ethän muuten tingi tuosta ihanasta postiivisuudesta ja tänne asti paistavasta aurinkoisuudesta, ethän? B) B)

Ja juu, tunnistaa kovalevyn, muttei tallenna... :LOL: Mainiosti muotoiltu, ja sopii kuin nyrkki silmään tähän naiseen. ;)

Vetäsehän siellä oikeen makoisa selkäasento ja anna asiantuntijoiden hoitaa läppäri kuntoon!
 
Torstai 3.4.

Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp19/-/pp3
Miruliini......................1. ivf.....................................kp17/-/pp1
EllaElias.....................1.ivf......................................kp/-/punktio 2.4
Stella75.....................2.ivf.....................................kp11/-/punktio 4.4
Taivaansilpoja............pas.....................................kp/-/siirto 7.4
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia.......kp/-/punktio 7.4
Kamilla.......................pas......................................kp30/-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp28/-/pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp27/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp20/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp20/30-32/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp10/30-35/pp
PeePee77..................pas/zumenon......................kp8/29-31/pp
Minea81.....................Pupuilua..............................kp5/-/pp
Dreamer-88................pupuilua.............................kp2/-/pp
Sahrami73.................rentoutumista.....................kp/26-28/pp
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua..............................kp/-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/pp
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/pp
Krisseli79...................ivf........................................kp/ -/pp
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/pp

Plussanneet :heart:
 
mulla on pömppis- ilouutisia

Ovis bongattu!
clearblue digitaalinen antoi tänä aamuna hieman jälkeen kymmenen täyden sarven!

Minulla on maanantaina siirto!

Kaikki riippuu nyt alkion sitkeydestä. Ajan joka tapauksessa Ouluun. Eivät edes ilmoita pyynnöstäni, että onko selvinnyt. Sillä haluan käydä lääkärimme kanssa mahdollisesta jatkosta, eli uusi hoito alkaisi sitten elo-syyskuussa. Mieheni ei valitettavasti pääse siirtoon.

Olen täällä täpinöissäni. Kaiken ylimääräisen voiman ja ilon haluan lähettää epätoivon riivaamille. Halaa teitä kaikkia tasapuolisesti tällä hetkellä säteilevällä sydänsylillä... :heart:
 
Täällähän käy kuhina kuin muurahaispesässä :LOL:

Stella , mulla on käytössä Progesteron-kapselit, jotka erottajan apteekki tekee itse ja saa siis vain sieltä. Ymmärtääkseni Fertinova käyttää aina ainakin tuoresiirroissa (mutta eikö sulla ole ollut käytössä?), sillä ovat kuulemma kaikkein tehokkaimpia (?). Farmaseutti sanoi, että tuota kapselia saa myös YA:sta, mutta siinä käytössä on jokin sidosaine, joka tuottaa pähkinäallergikoille kutinaa. Ja Fertinovassa sanottiin sen myös olevan muutenkin epämielyttävämpi.. Mulla oli insseissa käytössä Luget. Nehän ei ole kela-korvattavia, joten siitäkin syystä mieluummin näitä.

Taivaansilpoja, hyvältä kuulostaa! Maanantaina siirtoon sinäkin - onpas meitä monta samassa jamassa - raskaana siis :)

Auris, tiedän tunteen! Jouduin istumaan viimeiset punktiota edeltävät päivät housunnapit auki ja erikoisessa takakenossa, kenkien sitominen oli mahdotonta. Onneksi sullakin on viikonloppu tulossa ennen punktiota, niin voit olla möllöttää kisun kanssa sohvalla. Kauheaa, jos pitäisi töissä olla vielä juuri ennen punktiota.

Auringonpaistetta ja isoja haleja kaikille - olette mahtavavia!
 
Miru: Aijaa, jännää. Mulla on ollut koko ajan luget, siis 1. ivf ja 1. PAS:ssa ja niin myös nyt - ehkä siksikin, että pyysin niitä alunperinkin, ja myös nyt erityisesti (tietämättä, että olis jotain parempia - nyt ymmärrän kun Niklas kysyi, että haluatko nimenomaan niitä vaiko jotain muuta merkkiä) . Noh, mulla ne on toimineet hyvin, ei ole kutittanut ja ovat pitäneet tiputtelun täydellisesti poissa eikä muutenkaan ole tuntunut hankalalta pistää, musta ne on suorastaan suikahtaneet mukavasti :)
 
Kappas, Stella, oltiin prikuulleen samaan aikaan liikkeellä. Nämä Proget on ihan yhtä helppoja ja mukavia (hah!) ja ne kartuttaa lääkekattoa, joka mulla onkin jo tänä vuonna tullut täyteen. Mieluummin sitä ottaa lääkkeet hintaan 1,50 kuin 30,- Sähän ehdit vielä vaihtaa, jos niikseen tulee.
 
No enpä ehdi kun menin ja ostin eilen toiveikkaasti 4 pakettia lugeja. Tietty ihan totta, että mieluummin 1,50? kuin 30? - tosin lääkekatto mulla napsahti jo tammikuussa täyteen, eli sikäli kartutuksella ei enää niin väliä. Hassua - nyt ihan oikeesti hyödyn veronmaksajien (ml. itseni) maksamista veroista kun kela korvaa näistä lääkkeistä. Noh, täytyy muistaa, että parin vuoden kuluttua pyydän Niklakselta Progeja sitten kun tehdään pikkusisaruksia :)
 
Juu, sitten joskus vuosien päästä kun kevätaurinko saa taas lisääntymisajatukset ajankohtaisiksi... :D
Niklas muuten vastasi mukavan rauhoittavasti viestiini. Kaikki on normaalia, kuuluu asiaan ja jopa voi vielä lisääntyä (siis kivut), jos/kun raskaudun. On se mukavaa, kun tietää, että on hyvissä käsissä. Toisaalta kuka tahansa olisi voinut mulle tuon sanoa, mutta nyt sen sanoi lääkäri ja mulla taitaa olla joku hieman liioiteltu herranpelko/auktoriteettien kunnioitus kun lääkärin sana on aina ihan MEGA juttu.. Tämähän on jo varsinaista chattailua, Stella kun täällä on line roikutaan.
 
Kaikki se vähä, mitä tiedän Nami:
Erottajan/stokkan apteekki valmistaa itse, kuulemma on kehitetty yhteistyössä lapsettomuusklinikoiden kanssa. Se sisältää pelkästään progesteronjauhetta ja vähän rasvaa, jolla on saatu aikaan helposti työnnettävä suppo ja mikälie proviisori, jolta kaikkea tiedustelin sanoi, että sen teho on paras (hyvä myyjä?). Tuossa etiketissä lukee vain Progesteron 300mg vagit. Ja sitä käytetään 1 kapseli 3 krt vuorokaudessa. Ostin tällä erää 50kpl, en halunnut ostaa turhaan, jos testi onkin nega ja tämä satsi maksoi korvauksen jälkeen 32,- (minkä saan Kelalta takaisin, sillä lääkekatto tullut täyteen). Ihan varmasti tietää Felicitaksen väkikin. Mutta tosiaan tolla samalla resptillä olisi saanut yliopiston apteekin vastaavaa tuotetta, joka siis pähkinäallergisille ei sovi (en siis ole allergikko, mutta tämäkin tieto herkkiin tuntosarviini rekisteröityi).

Vitsit, jos mun työantaja tietäisi mitä puuhaan sivubisneksenä.. voisi tosiaan kohta olla edessä se oman tietotoimiston perustaminen :LOL:
 

Yhteistyössä