Pömppömahaiset plussaajat!!

Täällä siis täti vihdoin suvaitsi tulla ja ärhäkällä päällä
tuntuu olevan :whistle:
Pääsin vihdoin Zumenonien kimppuun ja nyt sit vaan odotellaan ultraa ja sit (toivottavasti) siirtoa!

Tsemppiä kaikille piinailijoille!! :heart:
 
Gallup-tilanne: Sukat jää 4 - Sukat pois 1 :D

Itse olen päätynyt ottamaan sukat aina pois. Samasta, mutta päinvastaisesta syystä kuin Annuli, eli en halua, että lääkäri näkee mun sukkia. En omista yksiäkään paraatisukkia, joita haluaisin esitellä, mutta varpaan on ihan ok. Jos olisi tosi kylmä, voisin ehkä ottaa uudet hienot sukat kassiin mukaan ja vaihtaa ne jalkaan ainoastaan jalustinvaihetta varten. :LOL: Lisäksi (syvällisempi pohdinta) jotenkin tuntuu, että kokonaan alaston keho on puhtaasti biologinen homma, sama kuin katsoisi kaaviokuvia kirjasta. Mutta mitä enemmän on muuten vaatteet päällä niin sitä enemmän onkin yksilö, minä, ja pelkän piparin/pyllyn esittely sieltä keskeltä olisi liian henkilökohtaista.

Kaikenlaisesta sitä saa kehitettyä pohdittavaa, koska mietin tätä oikeasti lähes joka kerta!
:LOL: Ja mitä ilmeisimmin ajattelen ja toimin epänormaalisti!!! :eek:

Hobelix, onko siellä oikeesti tuollainen kuvailemasi täysi varustus päällä esim. inssejä varten? Mielenkiintoista! Ja voi himpura, jos sulla tosiaan endo alkaa ärhennellä! :( Saat kaiken myötätuntoni siitä. Tiputtelun vaikutuksesta kiinnittymiseen en tiedä, mutta kaiken mahdollisen aion endosta selvittää. Itselläni näkyvin ja raivostuttava oire oli juuri tuo vuotelu joka välissä. Toivotaan, että moinen megamonique jättäisi meidät molemmat rauhaan pian. :hug: Mulla pitäisi ovis olla jossain vaiheessa ensi viikolla ja sen jälkeen näkee, onko leikkaus saanut tilanteen aisoihin. :/ Tiedätkö, Hobelix, muuten, että mistä tuo endon aiheuttama vuoto on edes peräisin - kohdusta vai jostain kauempaa?
 
Namiska - Meillä on ihan koko latinki yllä. Ihan olo on sama kun aikoinaan olin töissä MRSA-osastolla. Joskin siellä ei esitelty pepunmuotoja kaavun raoista. Alkuperää en tiedä endolle, ei ole tutkittu. Se tiedetään että munasarjoissa on paikkoja jossa on. Onneksi tiputtelua ei ole silloin kun on luget päällä, joten kun ivf tehdään ei tartte pohtia tämmösiä.
 
Galluppiin: Sukat jalassa! Aamulla kyllä tulee tarkastettua sukkien kunto huolellisemmin ja samoin ettei mitään viidakkoa +sääret. :LOL:

Mä olen yrittänyt olla huomaamatta mitään oireita/oireettomuutta. Olen lenkkeillyt ja tehnyt hullunlailla pihahommia. Viimeksi olin tosi varovainen, mutta totesin, ettei se auttanut mitään. Aika on kulunut huomattavasti nopeammin nyt.
Aika-ajoin mahdollinen nega tulee mieleen, mutta yritän tolkuttaa plussan olevan ihan yhtä mahdollinen. Mieli välillä aika herkässä ja tänäänkin haravoidessani, ilman mitään syytä oli ihan itkuinen olo.

Hyviä vointeja kaikille! ja etenkin Miru ja Ella voikaa hyvin paksusti.
Stellalle Toivotaan hyviä kuulumisia klinikalta.
 
Namsku, täällä kanssa nainen, joka klinikka-aamuina valitsee tunikan, polvisukat (lentosukat muuten on loistavia) sekä tarkastaa sukkien kunnon sekä säärien karvoituksen asteen... :p

Sukat on jalassa paristakin syystä, sillä jalat on jäässä muutenkin, niin se kylmä lattia ja ne jalkapidikkeet ei todellakaan houkuta paljasvarpain. Mutta painavampi syy on aivan sama kuin Mirulla, eli missään muualla kuin kotona ei voi liikkua ilman sukkia, sillä ne kaikki pöpöt tosiaan haukkaa kiinni siihen paljaaseen jalkapohjaan kuin liisteriin ja jo pelkkä ajatuskin tekee inhaa... :LOL: Mutta sukat pelastaa kaiken, eli niiden läpi ne kaikki pienolennot ei pääse pureutumaan eikä edes onnistu tarttumaan sukkaan. B) Ja voitte kuvitella, että joku uimahallin tapainen paikka on siis sula mahdottomuus, kuten myös jumppakeskusten suihkutilat..... |O
 
Gallup-tilanne: Sukat jää 6 - Sukat pois 1 :eek: :LOL:

No onpa hyvä, että tuli tästä puhuttua! Mullahan ei TODELLAKAAN ole ollut minkäänlaista hajua asiallisesta klinikkaetiketistä! Eikö kellään muulla oikeasti ole tarvetta ottaa sukkia pois? Toivottavasti mun lääkäri ainakin luulee, että mulla on aina ne sukkahousut alla ja siksi varpaat paljaana... :LOL: :LOL:

Kyllä mullakin tosin on suihkutossut uimahallissa ja kuntosalin suihkussa aina jalassa. Ne voisi herättää hilpeyttä klinikalla, kun ne sitten riisuisi siihen tutkimuspöydän viereen... :LOL:
 
Kurre - odottelinkin toisen bakteerifriikin ilmaantumista.. :LOL: Ja kuule, hassu juttu, mutta myös täällä noi lentosukat on todettu hyvksi - tulee riittävän ylös ja pysyvät ylhäällä.

Namsku - voithan kokeilla tuota asua seuravalla kerralla, laitathan päähän vielä uimalasit ja -hatun, vaihtelua saisi myös räpylöillä.. Aika hyvin tuollainen suojavarustus luulisi purevan myös pöpöihin. :kieh:

Ja mitä muuta tästä opimme? Kun joku kulkee työpäivänä tunikassa, voimme kohotella kulmakarvoja silleen ymmärtävästi - ai sulla on tänään TOI päivä... vinkvink ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miruliini:
Ja mitä muuta tästä opimme? Kun joku kulkee työpäivänä tunikassa, voimme kohotella kulmakarvoja silleen ymmärtävästi - ai sulla on tänään TOI päivä... vinkvink ;)
:LOL: :LOL: Ja jos kaipaa vielä varmistusta, voi perään lisätä "Näytä sukat!".

Miru, hyvä klinikkavarustusehdotus. Snorkkeli vielä päähän! :LOL: Omaa sukkajuttua kirjoittaessani mietin, että tämä kuulostaa ihan siltä, että mulla on tapana ottaa KAIKKI vaatteet pois tutkimusta varten. :headwall: Missäköhän vaiheessa tulisi porttikielto klinikalle? Tai ainakin papereihin merkintä 'epäsopiva vanhemmaksi, ei saa siirtää todellisia alkioita." :LOL:
 
(.) uutiset klo 9.57.

Lauantaina sain tekstarin, joka kyllä oli kaamea. Istuin vielä kavereiden kanssa autossa pitemmällä matkalla, mies kuskin paikalla - enkä voinut muuta kuin istua ja hymyillä ja jutella kuin ei mitään. Viestin sisältö: 3 normaalisti hedelmöittynyttä, kaksi hedelmöittyi kahdella siittiöllä ja kaksi munasolua eivät hedelmöittyneet niiden laadun vuoksi (kuolleita, tummia). Käskettiin soittamaan maanantaina uudelleen. Voitte vain kuvitella miltä tuntui näpytellä muina naisina, että "Kiitos tiedosta". Aivan karmea automatka.

Äsken sitten soitin. Ja jostain ylemmän voiman tahdosta sain hyviä uutisia. 3 normaalisti hedelmöittynyttä olivat kaikki lähteneet jakautumaan. Siellä on nyt kaksi oikein hyvää 8 soluista ("gradus 1 ja gradus 1-) ja yksi 7-soluinen, jonka laatuluokka n. 2. "Paremmin ei oikeastaan voisi olla". Siinä sitten piti tehdä päätöksiä: tänään voitaisiin siirtää 1 ja pakkaseen jäisi kaksi. Tai siirtää kaksi ja pakkaseen jäisi yksi. Eli jos tänään toimittaisiin, niin vaihtoehtoja olisi kolme hyvää. Mutta päätettiin jatkaa blastoviljelyyn. Eli nyt sitten odotetaan, jaksaako joku 5.päivään asti. Tavallaan pelottaa. Mutta toisaalta on ihmeellisen fatalistinen, rauhallinen olo.

Rauhallinen olo mulla on ehkä siksi, että varauduin ihan totta jo täysin siihen, että siellä ei olisi yhtään mitään normaalisti jakautunutta. Olin henkisesti niin valmistautunut siihen, että luulen, että olisin jopa selvinnyt siitä uutisesta jollakin tasolla kunnialla. Rauhallinen olo mulla on siis ehkä siksi, että vihdoinkin tajusin (ja suostun sen jossakin mielessä hyväksymään), että ei tämäkään kerta välttämättä onnistu. Jotenkin kummallisesti se helpottaa. Vaikka onkin hirveän surullinen ajatus.

Gallup: nykyään (muutaman alkuvaiheen etikettimokan jälkeen) aina sukat sekä ultratessa että toimenpiteissä. Sääret ajelen myös ja hiukan tarvittaessa siistin ja tarkistan myös alapään viidakon visuaalista ilmettä :whistle:

Eli oman navan kohdalla oudon seesteinen olo. Jos menee paskaksi, niin sitten menee. On vaikea hyväksyä sitä, että kuuluu tähän pieneen prosentuaaliseen otantaan, joka kärsii primääristä lapsettomuudesta. Te, jos jotkut, varmasti ymmärrätte (oman onnenne tai epäonnennen kautta), kuinka karmeaa on tajuta, että vielä siitä prosentuaalisesta otannasta kuulun niihin, jotka aiheuttavat sen parisuhteen lapsettomuuden - omalla kohdalla se näyttää johtuvan munasarjojen toimintahäiriöstä, jonka osalta voi vain toivoa, että jossain vaiheessa lääkäri saa sieltä kalastettua sen toimivan, terveen munasolun. Se voi kestää pitkään - voi olla, että minä olen sellainen, joka jään tänne pinoihin kun te muut kaikki vähitellen plussaatte. Sitä ei voi etukäteen käsitellä valmiiksi, eikä siihen oikeasti voi henkisesti varautua niin, että siitä selviäisi ilman syvää säröä, mutta jollakin tasolla sen tajuaminen on luullakseni tärkeää.

Pohtivin, maanantain sadeaamun terveisin.

Toivossa,
Stella
 
Stella-rakas, luin viestiäsi ja en voi jälleen kuin ihmetellä, kuinka kypsästi ja viisaasti osaat sanasi pukea ja käsitellä myös sinulle itselle näin hirveän, hirveän raskasta tilannetta. :hug:

Mutta uutiset ovat nyt kuitenkin hyviä, eli ne kolme sinnikästä hedelmöittynyttä ovat siis mitä täydellisimpiä yksilöitä ja voivat hyvinkin olla juuri niitä, jotka haluavat jatkaa kanssasi vauvaksi asti. :heart: Päätöksesi jatkaa ja odottaa vielä niiden jakaantumista eteenpäin on varmasti viisas teko. Olisin itse todennäköisesti päätynyt samaan, mikäli edes osaisin tuossa tilanteessa ajatella selkeästi.

Ymmärrän tuon tietyn seesteisyyden ja rauhallisuuden tilan, vaikka tuolla sisällä painaa uskomaton pelko ja sen takana vaanii se tuska, jota ei pysty kuvailemaan. Toivon, että pystyt säilyttämään sen osittaisen rauhallisuuden ja etenemään nyt lääkärin ohjeiden mukaan, ja on erittäin todennäköistä, että jakaantuminen jatkuu normaalisti ja viisipäiväisinä teet uudet ratkaisut siirrettävistä ja pakastuksesta. :flower:

Ja hienoa, että olet jaksanut raskaan perjantain jälkeen vielä käsitellä hoitoja ja omaa jaksamistasi miehen kanssa, ja tuoda esille sen, kuinka raskasta tämä sinulle on ja miten mies voisi nyt kantaa paremmin osan siitä taakasta. Ja ymmärsin, että päädyitte toimimaan jatkossa hieman eri tavalla ja se varmasti antaa myös sinulle uusia voimia. :hug:

Ja voi Stella-muru, voisin vannoa, että meillä kaikilla on se pelko, että olemme se pienen pieni prosentuaalinen osio, joka ei voi koskaan onnistua ja joka vaan joutuu kerta toisensa perään seuraamaan, kuinka muut piinailijat yksi toisensa perään siirtyvät odotuspuolelle. Ja joka ei koskaan pääse täältä itse pois. Et siis todellakaan ole tuon tunteen kanssa yksin. Onneksi se on vaan tunne, eikä niin tule oikeasti käymään.

Tähän lapsettomuuteen kuuluu ihan oikeasti niin valtavasti kaikkea tuskaa, pelkoa ja raastavaa kipua, etten oikeasti pysty ymmärtämään sitä. Ja vaikka oma välillä mustaakin mustempi tie tuntuu jopa mahdottomalta kulkea eikä voimia löydy, niin sitten tulee hetkiä, kun olisi valmis antamaan vaikka mitä jonkun teistä onnistumisen puolesta. En tiedä pieneneekö suru jakamalla, mutta yritetään. :heart:

Isoja rutistuksia ja valtaisasti toivoa. Meille kaikille.
 
Tuntuu aina hyvältä, kun löytää kohtalontoverin ja sielunkumppanin - eli Miru, todellinen bakteerifriikki ilmoittautuu!! :LOL: Paljastettakoon, että sänky on mulle erityinen hysterian aihe... :whistle:

Ja tosiaan, nyt onkin syytä aina hieman pysähtyä miettimään tunikan nähdessään... ja jos vielä kaulassa roikkuu snorkki ja jalassa on ne lentosukat joiden päällä on suihkutossut, niin avot, se on siinä. Varma punktioon taikka ultraan menijä on tunnistettu. :LOL:

 
Voi, oikein jo odotan! Ei muuta kuin plussia kalastelemaan - välineurheilua näemmä sekin :D

ps. kuinka meidään Aurinko mahtaa jaksella punktion jäljiltä? Toivottavasti kaikki meni hyvin ja olivat sinulle helliä siellä Turussa. No, siellä osataan hommat, nimim. Turussa syntynyt ja ah niin tasapainoinen tapaus. :p
 
Pitäiskö muuten merkata ne showerit jo kalentereihin, Stella? :D Sillä kaiken todennäköisyyskalkuloinnin ja keskijakaumakäyrien mukaan mekin naiset kuljetaan entistä pömpömpinä jonkin ajan kuluttua. :heart:

Ja ois aika mahtavaa pitää teidän kanssa babyshowerit. :flower:

Namsku, kuinkas sut vatsakivut, onko hellittäneet? Ja entäs meidän raskaana olevat, Ulpu, Miru ja Ella? Miten on viikko alkanut?

Taivaansilpoja, kuinka meni siirto?

Auris, kuulumisia myöskin odottelen. Kuinka meni?

Ja onneks tuo Mirun ps-kommentti meni ihan ohi, eli kukaan ei ole Turusta. ;)
 
P.S. Kurre - täällä on alkuperäinen paljasjalkainen turkulainen, vaikkakin onkin joutunut jättämään elinseutunsa. :D Niin ja tunnettu tosiseikkahan on että me turkulaiset olemme niiiiiiin :LOL: loistavia :saint: .
 
olen nauranut teidän juttuloita nyt jonkin aikaa.
Kävin tänään Turun ava-klinikalla ja mua hymyilytti ihan kauheesti kun sieltä testihuoneesta tuli ulos nainen tunikan tyylinen paita päällä.
Tuli niin hyvä mieli, sellainen että toi kuuluu meidän kängiin. Siis samaa joukkuetta.
Taas kuokkimassa. :D
Itselläni varmistui tänään siirto, joka 15.4, siis jos alkiot selviytyy ja nehän selviytyy =)
 
Heissan marli! Ei mitään kuokkimisia enää, sisään ja joukkoon vain rohkeasti. Potkaise kengät pois jaloista (sukat myös halutessa), ole kuin kotonasi ja päästä sisäinen pömppösi valloilleen. :heart:

Tuo siirtopäivähän on siis ensi viikolla. Ihanaa! Nehän selviytyy, näin on! =)

Voi kökkö, siistien sukkien lisäksi en omista yhtään tunikaa. Oon kyllä lähtenyt taas niin soitellen sotaan... :eek:
 
Hyvä Hobelix - Hyvä Turku!! :D

Tässä faktaa wikipediasta.

Tunika (lat. tunica) on pitkän paidan tyylinen vaatekappale. Se oli antiikin Kreikan ja Rooman aikaan yleisin miesten asuste. Kansalaiset pitivät sitä varsinkin muodollisissa tilaisuuksissa yhdessä toogan kanssa.

Roomassa tunikan pituus, mahdollinen raidoitus tai koristelu ilmaisi käyttäjän yhteiskunnallista asemaa. Sotilaat, työläiset ja orjat käyttivät yleensä hiukan polven yläpuolelle ulottuvaa tunikaa, ylempiarvoiset taas nilkkapituista vaatetta. (taidetaan kuulua noihin orjiin)

Nykyisin tunikalla tarkoitetaan yleensä naisten käyttämää mekkomaista pitkää paitaa.
--> Lue: pömppiksien perusvaate
:LOL:
 
Tässä oiva keino testata ihmisten yleissivistyksen tasoa: kokopitkä yöpaita päälle työpäivänä ja seuraillaan ihmisten reaktioita. Ne, jotka polvistuu edessä, ymmärtää vaatteen ylempiarvoisen ihmisen merkiksi. Ne, jotka pyörittelee päätän ja kyselee outoja, on tyhmiä ja sivistymättömiä.

Eli kiitos vinkistä Miru. Olin jo menossa ostamaan tuollaista tunikaa hätäpäissäni, mutta taidankin mennä nyt suoraan yöpaitaosastolle... :saint: Ettei tule heti perään toistakin etikettivirhettä.

Gallup-tilanne: sukat jää 7 - sukat pois 1 :ashamed:
 
marli, mukaan vaan reippaasti ja pömpön peitteeksi voi sitten halutessaan kietaista joko tunika minin taikka maxin. :p

Ja Nami, eikös sulla muka ole yhtään ees sellasta nilkkapituista ihkua paitulia, ehkä kukkakuvioin ja pitsein? Sekin katsos käy tuon Mirun hienon faktapäivityksen mukaan. ;) Ja jos ei oo, niin kiireesti yöpaitaosastolle ja nappaat matkaan parit tukisukat, niin ensi kerta vastaanotollakin sujuu jo täysin etiketin mukaisesti. B) Ja mikä parempaa, kuin testata asusteen huomioarvo ja oma kastiluokka töissä lääkäripäivänä.

Mä oonkin muuten ihmetellyt, että miten ihmeessä sillä tunika maxilla on tarkotus nukkua, kun siihen meinaa kuristua ja se kiertyy pömppöä puristamaan alle 5 minuutin. Aivan käsittämätön pukine - ja siis ei tosiaan ehkä mikään erotiikan helmi myöskään. :LOL: Nope. Mutta enpä sitten yksinkertaisuudessani tajunnut, että se on tarkoitettu lääkärikeikkoja varten eikä nukkumiseen.... :headwall: Tosin saa siinä tohtorikin vartin keriä sitä siellä jalkopäässä ennen kuin pääsee itse asiaan... :LOL:
 
Namsku Jos muut valitsee sukkiaan, niin ootko sä lakannu varpaankynsiä?

Mullakaan ei oo kun yksi tunika ja sitä en viitsi töissä käyttää. Olen siis ihan tavallisessa neule tai trikoo paidassa käynyt. Taitaa kyllä olla sen verran pahempi etikettivirhe, että ehkä sit ens tilistä irtois tunikarahaa. :kieh:

Stella Sulla onkin takana raskas viikonloppu. Mä olen jotenkin samaistunut suhun, kun samantapaisia juttuja käydään läpi ja meillä siis vika myös mun munasarjojen toiminnassa ja solujen laadussa. Meidän ekasta ivf:tä saatiin 10 munasolua ja vain yksi lopulta oli siirtokelpoinen. Tästä alkoi raskaus ja sit km. Nyt nämä pienet matkustajat olivat ainoat. Toivon sydämeni pohjasta, että pääsette siirtoon.

Näistä onnistumis prosenteista.. Tästä meidän pinosta ei pysyvää plussaa ole saatu vielä yhtään tänä vuonna ja huhtikuuta eletään. Mitenköhän monta plussaa nyt pärähtää?
Veikkauksia tämänhetkisessä tai juuri alkamassa olevassa hoidossa onnistuvia ilman nimiä?
Mä veikkaan varovasti että 4 plussaa tulee.
 
Ulpu, olen miettinyt ihan samaa - tästä pinosta ei ole yhtään pysyvää plussaa vielä saatu. Sitä voi miettiä monelta kantilta, mutta positiivisesti ajateltuna ja jopa tilastojen valossa sen täytyy tarkoittaa tulevaa plussasumaa. Uskotaan siihen, uskotaan.

Stellalle kovasti sitä uskoa myös täältä lähettelen. Uskon vahvasti, että siellä tällä hetkellä sinnittelee alkio, joka on päättänyt haluta äidikseen sinut. Juuri sinut.

Kurre, olen ajatellut siitä tunikamaxista samoja aatoksia. Kenellä se voi oikeasti toimia uniasuna. Mikään ei ole ällömpää kuin viidelle kierrokselle kiertynyt yöpaita, joka hinuttaa ja hiertää kainaloiden alla hirveänä kangaskertymänä. No, eipä noita ole onneksi joulupukkikaan tuonut meidän käytännöllisten ihmisten riesaksi. Ja paras olla tuomatta!

Jaahans, sitä voitaisiin sitten lähteä tyylikkäille tunikaostoksille..

http://www.finnishdesignshop.com/vaatteet-nanso-lempivaate-c-27_237.html?language=fi&country=72

http://www.halens.fi/Search/Search.aspx?criteria=tunika

TAI ITSE TEKEMÄÄN

http://www.modalehti.fi/neuleohjeet/roosa-naisen-tunika

Tämä taas sopisi meidän teemaamme ihkusti - tai ehkä sitten sille tunikashown lopputulokselle... :heart: :heart:
http://www.finnishdesignshop.com/iloinen-takki-sininen-pi-2447.html?language=fi&country=72

 

Yhteistyössä