Pömppömahaiset plussaajat!!

Elämä on tosiaan kummallista, joskus on pahuksen ankeaa, että ei tiedä miten nousta suosta ylös. Toisinaan kaikki sujuu onnellisissa merkeissä eikä mikään pääse kamppaamaan. Aina ne vaan ei mene vuorotellen, toisinaan hyviä hetkiä on yhtä aikaa karujen kokemusten kanssa. Joskus aurinko ei tunnu paistavan vuosikausiin... Itse en kyllä osaisi varmaakaan arvostaa pieniäkin hyviä asioita, hetkiä, ystäviä ja kaikkea mukavaa, jos ei olisi aika karujakin kokemuksia takana.

Ojanpohjalla voi maata ja huutaa ja takoa kuraa vähän aikaa. Ja pitääkin, koska jos ei pysähdy ja sure - suru saa kiinni myöhemmin ja LUJAA. Mutta sinne ojanpohjalle ei kannata jäädä makaamaan. Joku voi auttaa ja tukea, mutta itse sieltä pitää kiivetä vähitellen. Mä olen ollut sellaisen ison ja syvän ojan pohjalla. Aikani tutkiskelin itseäni ja totesin tilanteen - niin vaan pääsin sieltä pois. Siinä kohtaa tapasin nykyisen mieheni (ja putosin vähäksi aikaa takaisin pienemmän, mutta pimeämmän ojan pohjalle: suru sai silloin vasta vallan). Nykyään annan asioiden sattua ja tehdä kipeää, siten niistä pääsee yli. Vähitellen, ennemmin tai myöhemmin.

Vauvaprojektissa nainen on varmaan haavoittuvaisimmillaan. Mies kärsii ja suree, mutta ei usein osaa pukea sitä sanoiksi tai edes tunteiksi. Meistä naisista on niin helppoa itkeä ja puhua - ja nalkuttaa ja huutaa - ja kärvistellä marttyyrinä. Mies raukka on siinä yleensä ihan ihmeissään. Käsittelytapa on niin erilainen. Mutta jos lapsettomuushoidoista selviää parina - en voi käsittää mikä pahempi voisi tulla sellaisessa parisuhteessa enää eteen? Takuulla me olemme joka tapauksessa voittajia, ainakin meillä on sellainen fiilis. Mieheni sanoin: meillä ei ole mitään hävittävää, vaikka voittoa lähdetäänkin hakemaan.

Aurinkoa kaikille!
 
Kylläpäs täällä on pohdiskeltu monenmoista.
Täällä alkoi toissapäivänä oikein kunnon vuoto, että testiä on aivan turha tehdä. Ensimmäinen IVF meni siis penkin alle :'( . Olo on ollut aikamoista matalalentoa, taisi olla liian suuret odotukset. Kaikki piti olla niinkuin oppikirjoissa mutta silti käy näin.

Soittelin eilen klinikalle ja hotaja meinasi, että jos lääkäri antaa luvan niin uusintakierros on huhtikuussa, muuten menee toukokuulle. Postissa tulee sitten ohjeet ja reseptit...saa nähdä miten käy. Mutta siitä kyllä plussaan =).

Hirvittää vain tämä rahanmeno, lääkekatto tuleekin ensi hoidossa jo tayteen mutta Väestöliitolla käynti ei ole ilmaista. Nyt vain säästökuuri päälle ja kohti plussatuulia.

Ihanaa pääsiäistä ja plussapuhuria kaikille tasapuolisesti, siirryn taustailemaan toistaiseksi :hug:

-Krisseli-
 
mmm
Auringokukka ihania ja syvällisiä ajatuksia siellä, niin ja ihan tosia :)

Krisseli hyvä kun ajatukset menee jo lujaa eteenpäin ja toivottavasti pääset huhtikuussa tositoimiin. Ethän meitä silti unhoita ;)

Täällä kp30 ja ktt/pp16 tätiä odotellessa :D Yritän vielä epätoivoisesti pitää tädin loitolla huomiseen asti. Nimittäin sitten voitaisiin tehdä se neljäs inssi heti seuraavaan kiertoon, eikä pääsiäinen sitä lykkäisi. Ellen sitten sekoittanut koko pakkaa sillä soitollani :ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille :wave: itselläni se vierähtää töiden merkeissä :(

mmm
 
Haave, lähetän sinulle paljon jaksamista ja uskoa siihen tulevaan. Asioilla on tapana järjestyä ja loppujen lopuksi kääntyä hyvään suuntaan. Tulevaisuus tuo ihan varmasti parempaa mukanaan. :hug: :heart:

krisseli, :hug: . Ihanaa, että uskot seuraavan yrityksen plussaan ja olet löytänyt voimia vaikka takana onkin karvas ja hurja pettymys. Sitä se oli todella minullekin, ivf:n piti olla se ratkaisu ja kaiken piti olla kunnossa. Mutta ei ollut, ja nyt kyllä näen sen. Onneksi tulee seuraava yritys, jonka kohdalla asiat voivat mennä hyvin toisin, meillä kaikilla. :heart:

Auringokukka
, kiitos hurjan viisaista sanoistasi. :flower: Ja terveisiä miehellesi, näinhän se on, ettei meillä ole hävittävää ja voittoa on lähdetty hakemaan. =) Ja emme tee tätä pettymysten ja epäonnistumisten vuoksi, vaan kestämme kaiken koska uskomme onnistumiseen.

mmm, testailetkos vielä ystäväiseni jos Monikaa ei niillä kulmilla kuulu? ;) Sinuna en kuitenkaan laittaisi hanskoja tiskiin, sillä ilman luutaa ei moni noita taikojansa tee. :D

Itsellä on jo muutaman päivän ollut todella epätodellinen olo. Olen ollut tosi rauhallinen, tyyni ja jotenkin vaan... onnellinen. En oikeen tiedä mistä tämä muutos nyt johtuu. Ehkä tästä välikierrosta ja jotenkin siitä, ettei tällä hetkellä yritetä ollenkaan. Ei tarvitse tarkkailla itseään, kalenteriaan, testejä, tuntemuksia, lääkeannoksia, aikatauluja... Ollaan vaan ja tehdään keittiöremppaa ja tavataan kavereita. =) Jotenkin on ollut tosi ihania päiviä myös miehen kanssa. Tää mielialojen ja olotilojen muutos on kyllä aika hurjaa, ja viikossa voidaan mennä niin laidasta laitaan, että heikommat tippusi kyllä kyydistä. Mä toivoisin teille muillekin tätä samaa, sillä on aika ihanaa vaan olla, enempi oma itsensä ja enemmän siinä omassa elämässä. Ja koska en tiedä että mikä hetki tämä naisen mieli taas heittää häränpyllyä, niin otan ilon irti tästä sisäisestä rauhasta niin kauan kuin sitä kestää. Nyt ainakin hetken voi kuunnella itseään ja kroppaansa, ja tehdä kuten parhaalta tuntuu. Ja mielikin on kumman valoisa. Ajatukset ei käy juuri ollenkaan tulevassa, eli pasia en mieti enkä mitään muutakaan siihen liittyvää. Jos tämä todellakin johtuu vaan tästä pakollisesta tauosta, niin olisipa joku pakottanut mut tähän jo paljon aikaisemmin. :p Jotenkin se kurkkua kiristävä tunne siitä, että on pakko tulla raskaaksi on hetkeksi väistynyt. Ja voisin kuvitella, että sitten kun joskus mennään sinne pakastesiirtoon, niin stressittömämpi ja levollisempi mieli on todellakin eduksi - saattais vaikka pakastejuurekset alkaa kypsymäänkin.. :LOL:

Lähettelen teille kaikille lämpöisiä ajatuksia ja rentouttavaa viikonloppua. :hug:
 
Moi!!!

Nyt olen selvästi paremmalla mielellä kun aamupäivästä! Eli asiat ei olekkaan niin huonosti kuin luultiin. Magneettikuvat paljasti laajan (n. 5 cm) halkaisijaltaan olevan endo pesäkkeen kohdun ja paksusuolen välistä (plus muita pesäkkeitä halkaisijaltaan ne oli 1,5 - 2,6 cm) Tuo painaa suolta niin kovasti, että sen vuoksi tuo suoli tuntuu olevan "tukossa". Nyt sitten alkaa kolmen kuukauden Zoladex hoito, jolla siis ajetaan munasarjojen toiminta alas. Sen seurauksena toivottavasti nuo endo pesäkkeet tajuaa kutistua jotta suoli pääsisi puristuksesta. Sitten voidaan ohutsuoli avanne purkaa ja päästään lapsettomuushoitoihin. Ymmärsin lääkärin puheista, että nämä pitäisi tapahtua seuraavan kolmen kuukauden aikana...
Ette muuten arvaa kuinka helpotti kuulla uutiset!!! Meillä ei muuten monikaa näy kolmeen kuukauteen! Jee! ja vie kivutkin mukanaan kyöpelin vuorelle!

Kurre Kiitos kauniista ja lohduttavista sanoistasi, täällä naiset puhuvat kuin minun omalla suullani. Kuinka mahtavalta tuntuu kun on joku muukin maailmassa joka ymmärtää. Vaikka en tietenkään lapsettomuutta kenellekkään toivo. Kaunis kiitos Teille! :flower: :heart:

mmm Sulla on jännittävät paikat!!! Jos yrität huomiseen sinnitellä niin eikö se ole sama jos Monika pysyy poissa seuraavat yhdeksän kuukautta? :saint: :D

Auringonkukka Asiaa!!! ;)
 
mmm
Täällä kp1 :'( joten kierto näyttää venyvän mulle voi päivittää kp 27-31. Vaikka ei suuria odotuksia ollutkaan, niin pettymyshän se on aina ja koville ottaa. Pieni tuhru alkoi jo eilen illalla, joten itkut on itketty ja kohti valoisaa tulevaisuutta jo kurkitaan. Hyvä puoli tässä on se, et viimeinen inssi voidaan tehdä nyt jo heti perään, toivottavasti :)

mmm
 
Voimia teille mmm ja krisseli :hug:
Haave: Voimia myös sinulle.

Auringokukka: sun ajatukset kolahti, tuli ihan itku.

Täällä tikuteltu ovista...toivottavasti negaa vielä illalla. Huomenna sais vaikka plussa tullakkin silloin siirto olisi ma.

Mut nyt tää eukko laittaa hihat heilumaan. Puunaan mökin putipuhtaax kun jostain tätä energiaa tuntuu piisaavan...??? Outoa! Mut kiva että joskus näinkin. Kyllä tämä yritys positiivisesta ajattelusta vissiin on tepsinyt.


 
mmm - samoissa mennään mullakin tuli täti kylään yöllä, joskin soitti eilen että ilmestyy. Nyt sitten tulee ne ihanat kramppit ja päänsäryt ja pitais pitää kaksi puhetta tänään. Jippii! :kieh: Mä vaan haluaisin maata sängyssä ja olla peruna.
 
Voi rakkaat!!
Haave- enodometrioosi saisi kadota maan päältä. Toivottavasti saavat sen katoamaan ainakin sinusta. :hug:

Krisseli, Hobelix ja mmm :hug: enkö minä jo tuolla toisella palstalla pyytänyt että se vanha noita viettäis pääsiäisajan Kyöpelinvuoren noitakarkeloissa...noin tulee pilaamaan muiden pääsiäisen.

Hobelix- toivottavsti sulla on kunnon tropit.
Virtaa kovasti puheita varten.

 
Saanko miekin liittyä vaikka ei olekaan inssiä tai muitakaan hoitoja enää menossa? :|

Olen siis 19v., mies 28v. Yritystä syksystä 2006 asti, josta monien vaiheiden kautta lapsettomuushoitoihin 08/07, clomeja kaksi kiertoa -> ei tulosta, menopur+inssi 12/07 -> nega, ssg 12/07-> molemmat puolet tukossa, laparoskopia 02/08 -> kaikki onkin ok, lievä pco -> poltettiin munasarjoja ja 28.2. ovis (ensimmäinen luomu), 03/08 ultra -> pco hävinnyt, limakalvo minimaalinen (vaikka pitäisi ovis olla).. Menkkojen pitäisi alkaa nyt tänään tai huomenna, mutta ei mitään :headwall: Ensi viikon pe lähdetään reissuun ulkomaille, joten mielellään kärsisi niistä ennen sitä.. Jos ei torstaihin mennessä ole alkanut, niin sitten primolutit syödään reissun aikana ja huhtikuussa katsotaan käynnistyykö kierto itsestään vai aloitetaanko hormonihoidot.. Niin ja miehen simpat on kunnossa, joten toista IUI ei tehdä varmaankaan. Ollaan siis yksityisellä vielä hoidossa, tässä katsotaan pikkuhiljaa pyydetäänkö lähete julkiselle.. Mutta sellaista tänne, nyt siis kp 92/??, tämä on pisin kiertoni koskaan..
 
mmm :hug: toivoin sitä ihmettä sinulle.. :'( Mutta eteenpäin ystävä rakas.

Hobelixille hurjasti voimia. Ajatus perunana makamisesta onkin tuossa tilanteessa paras vaihtoehto. Koita jaksaa :hug:

Eipä meidän auta kuin yrittää noudattaa Namin neuvoja, vaikka vaikeaa se välillä onkin. Kovasti nyt koetellaan, Dreamer :hug:
 
Jos joku osais auttaa. Että mitenkäs kauan siitä alkionsiirrosta pitikään pidättäytyä seksistä. Muistan että ekalla kerralla siitä neuvottiin pidättäytymään ?-päiviksi. B)

Piti nyt keksiä muuta pohtimista, kun pää on jo kipeenä tästä piinailusta :headwall:
 
Sunnuntai 16.3.

Krisseli79...................ivf........................................kp/-/pp17
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp12
Stella.........................1.IVF:n 1.PAS...................... kp/-/pp11
Nippe81.....................inssi.....................................kp/-/pp10
Inkaliini......................2.ivf.....................................kp/-/pp9
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp27/30-35/pp
Miruliini......................1. ivf.....................................kp19/-/pp
PeePee77..................pas......................................kp17/29- 31/pp
Sahrami73.................odottaa laparoskopiaa........kp17/26-28/pp
Minea81.....................inssi....................................kp16/-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp10/-/ pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp8/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp2/27-31/pp
Hobelix.......................1.ivf.....................................kp2/30-32/pp
Taivaansilpoja............pas......................................kp/-/pp
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia.......kp/-/pp
Simmu.......................2. inssi..................................kp/-/pp
Iines75......................3.ivf......................................kp/-/pp
EllaElias.....................1.ivf......................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua...............................kp/-/pp
Ulpu78.......................ivf.........................................kp/-/pp
Dreamer-88................pupuilua..............................kp92/-/pp

Plussanneet :heart:



Tulevaisuuden Pömpöttäjät: :hug: :flower: :hug:
 
Täällä on tänään yllättävän hiljaista ollut! Listassa lukee minun kohdalla kp 17 mut minun laskujen mukaan vasta kp 16. No päivä sinne ja tänne!

Inkaliini: Mulle sanottiin siirron jälkeen, että ihan normaalia elämää vaan elettävä. Seksistä ei kylläkään ollut puhetta. Mies ei edes suostunut, kun kuulemma pikkukaveri saattais säikähtää moista! No säikähti jotain muuta, kun ei edes tarrannut! :|
 
mites viikonloppu sujui? Meillä kävi sunnuntaina sellainen kuhina, on virvottu ja varvottu tulevaks vuodeks niin paljon hyvää, että kohta odotan varmasti kolmosia :kieh:
Lisäksi vietettiin tyttöpuolen lastenkutsuja eli säpinää riitti yllin kyllin. Se hyvä puoli tuossa säpinässä on, että unohtuu nuo perinteiset ajatuksenkulut edes hetkeksi kun joutuu pähkäilemään, että oisko onginta hyvä toteuttaa näin, meniskö lihapullat vai pitäiskö olla myös nakkeja, ostaako vaaleanpunaiset kertakäyttöastiat vai pitäiskö yrittää olla ekologinen.. Loppujen lopuksi yksinkertainen on kaunista tässäkin asiassa; juhlien hitti oli juustonaksut ja ilmapallojen jahtaaminen - menee näköjään kaikille 4-vuotiaasta 10-kesäiseen =)

Mitä kuuluu Kurrelle, Namille ja mmm:lle?? Oliko Kurre sulla nyt ne baby showerit?? :eek: Ajatus niistä tuntuukin sitten huomattavasti raskaammalta kuin omat kekkerini. Jos keskustelu pyörii pelkästään vauva-asioissa ja odotuksen jännityksessä - kääks. Urhea olet.

Täällä omassa napasessa odotellaan edelleen tätiä- huom, nyt siis jo odotellaan. Alkoi tuossa junamatkalla ihan sydän pamppailla, kun mietin tulevaa hoitoa.. Kaikki pelot iski samalla kertaa mieleen. Tilannetta ei helpottanut eileisen Hesarin juttu munasolujen luovutuksesta, jossa todettiin, että joka kuudes pari tarvitsee hedelmöityshoitoja ja näistä joka kolmas pari joutuu turvautumaan luovutettuihin munasoluihin. Nyt tuo pirun kauhukuva ei lähde mielestä, ei sitten millään :headwall:
 
mmm
Täällä viikonloppu vierähti työn merkeissä ja tapahtumarikas työviikonloppu takasi sen, ettei itsesäälissä rypemiseen kertakaikkiaan jäänyt aikaa :LOL: Eilen sitten aamuvuoron jälkeen vielä kuljettelin kahta trullia virpomaan kauempana(ei kävelymatkan päässä) asuvien sukulaisten luokse. Heillä saalis oli kyllä maistuva :D
Aamulla sitten soittelin polille sitä ultra-aikaa inseminaatiota varten ja onnekseni oli "omakätilö" palannut lomilta ;) Eli nyt taas clomeja napsimaan ja puregonia pistelemään ja ultra-aika ti 25.3 klo 9 ja viimeistä inssiyritystä viedään. Kyselin kätilöltä jatkosta ja jos nyt epäonnistutaan täytyy sit varata aika hoitavalle lääkärille jatkosuunnitelmia varten. Puhui hänkin jostain uudesta laista lähetteen suhteen, muttei muistanut miten meni, epäili kuitenkin, että jos on yksi yhteinen lapsi niin lähetteen vielä saisi. Yritin googlettaa tätä uutta lakia ja jotain löytyikin mutta koski lähinnä näitä siittiön ja munasolujen luovutus asiaa. Mutta onko paikkakuntakohtainen sitten vai mitä? No toivottavasti on lääkärillä tulkinnan varaa ja koko ajan meille on väläytelty ivf_mahdollisuudesta ja puhuttu juuri lähetteestä. Lain voimaantulosta en nyt muista, mutta hoitava lääkäri on kyllä tietoinen yhteisestä lapsesta. No, turhaapa tätä nyt murehtii, katsotaan tilanne sit kun eteen tulee. Vaikka ajattelin kyllä plussata tästä viimosesta inssistä, vaikka ihan piruuttaan ;)

Galluppia ajattelin heittää...Moniko on ns. lähetteellä liikkeellä ja onko sit omakustannus hoidoissa kävijöitä? Paljonko noin suunnilleen tollanen ivf-hoitokerta maksaa, ellei ole lähetettä vaan täytyy itse maksaa kaikki(tietty mahd. kelakorvaus vai saako vain lääkkeistä?) Täytyy varautua siihenkin mahdollisuuteen, et sitä lähetettä ei tule :eek:

Mirulla siellä kivat bileet ollu ja varmaan ihana kun on saanut muuta ajateltavaa. Mullakin alkaa hiki nousta pintaan ajatuksesta, et siirryttäs rankempiin hoitoihin. Vaikka sitä lähetettä toivon todella paljon niin silti se pelottaa :ashamed: Nuo Hesarin tilastot ei todellakaan helpota oloa, hui :( Yhdessä kestämme mitä vain, eikö niin? Ja kun tuloksena on se oma nyytti, niin kaikki pelot, tuskat, itkut, epätoivot jne. oli sen arvoista! Ja hei täti Monika on varmaan tulossa sinnepäin, kun sai hommat täällä hoidettua. Taisipa saada luutakyydin, joltain hyväuskoiselta pääsiäisnoidalta :D

Mitäs muille kuuluu? Entä piinailijat, milloin alkaa testausrumba? Täällä jännätään teidän puolesta, joten tulkaahan kertomaan kuulumisia :wave:

mmm
 
Tervetuloa uudet mukaan! :flower: Lisää plussaenergiaa tarvitaan aina! =)

Ja toivottavasti viikko on alkanut paremmin myös teillä ystävät, joilla vastoinkäymisiä takana taikka jotain noitaharmituksia. Hobsku ja mmm, :hug: Ja ovisplussaa minealle lähettelen! :whistle:

Miru, pakko kysyä, että ootko ihan varma että odottelet tätiä saapuvaksi? Kun eikös sulla ollut sitä pientä välivuotoa, joka vois kait olla kiinnittymistäkin. Eikö voiskin? Kun sullahan ei ole sellaista ollut aiemmin, oliko niin? Ja etenkään jos nyt ei vuotoa kuulu, niin onhan tossa nyt mahiksia vaikka mihin. :p Mutta siis itse varmaan kyllä tiedät, että onko sellaista mahista oikeesti ja millaset tuntemukset sulla on, mutta mulle tuli mieleen jo silloin kun siitä pienestä vuodontapaisesta oli kyse, että jottei nyt vaan olisikin ihan muut kujeet menossa. =)

Ja mä ymmärrän sun fiilikset hesarin artikkelin jälkeen. Mä väitän, että kaikilla ivf:ään menijöillä on samat pelot ja on se kieltämättä kamalaa, kun joutuu kohtaamaan totuuuden ja kuulemaan oman tilanteensa oikeesti. Mäkin pelkäsin silloin vaikka mitä, eikä siitä eroon pääse. Sekin vaan on taas yksi asia, joka täytynee kärvistellä läpi. Mutta jos lohduttaa, niin lääkärimme oli vahvasti sitä mieltä, että mikäli kerran raskaana on ollut, niin solutasolla ei voi vikaa olla siinä tapauksessa kovin paljoa. :hug: :flower: Koita vaan pysyä rauhallisena ystäväiseni. Otetaan jälleen käyttöön Namin lanseeraama ktt tässäkin suhteessa. ;)

Mulla on ne babyshowerit tulevana sunnuntaina, mutta oikeesti se on ihan fine - tällä hetkellä. Se varmaan johtuu tästä kumman seesteisestä olosta ja sisäisestä rauhasta (sikäli kuin tämmösellä adhd-naisella sellanen edes voi ilmetä ). :LOL: Kyllä mua hieman pelottaa, että kun mä näen sen ystäväni masun (hän asuu pohjoisessa eikä siis nähdä kovin usein), niin se tulee kirvelemään tuolla sisällä valtavasti, ja en pääse pakoon ajatusta, että mäkin olisin nyt tossa tilanteessa (meillä oli sama laskettu aika siis)... :ashamed: Tiedätte varmaan tunteen, ja minkäs sille tekee. Koitetaan vaan olla reippaita ja jaksaa olla iloisia eikä pilata kenenkään kutsuja kuitenkaan, se on tässä mottona. Tänään menen pitämään seuraa sellaselle 3kk tyttölapsoselle ja hänen äidilleen koko illaksi, eikä siinä ole onneks mitään ongelmaa. =) Ne, joilla on jo vauvat, ei tuota onneks surua, mutta ilmoitukset uusista raskauksista pureutuu niihin kullattuihin haavoihin puukon lailla. Mutta tietänette siskot toki senkin....

Muutoin olen ollut vähän laiska kirjottelemaan, kun jotenkin ajatukset on kerrankin saatu pyörimään muissa jutuissa. Ihmeellinen tilanne, josta on nautittava sen kun sitä kestää. Mutta seuraan kyllä kovasti taustalla, ja johan tässä kohta odotellaan plussauutisia, eikö vain Stella? :heart:
 
Joo mmm, plussaat vikasta inssistä vaikka vaan piruuttasi!! :D Ja kun nyt helposti vielä muistan, niin meillä tuo eka ivf kustansi yksityisellä mun osuuden reilut 1600 euroa ja sitten miehen osuus reilu 100 euroa, josta tuli sitten erikseen jälkikäteen kelan korvaus. Mutta siis yhteensä noin 1700 euroa, pikkasen päälle. Siinä oli siis mukana myös pakastukset ekaksi vuodeksi. Lääkkeistä on vaikea sanoa, kun mulla oli se lääkekatto täynnä jo helmikuussa enkä siis laskeskellut niitä ollenkaan. Mutta siis varmaan sen 500 ois saanut niihin lääkkeisiinkin menemään. Ei se tosiaan ihan halpaa ole, mutta toi on varmaan kyllä halvimmasta päästä. ICSI ja alkionkuoren avaukset jne maksaa sitten vielä tuohon päälle lisää ja jos tulee jotain ylimääräisiä ultria tai muuten muutosta ihan peruskuvioon, niin hinta tuppaa nousemaan ymmärtääkseni... :headwall:
 
kiitos Kurre.. onhan toi aravilu (=arvailu, oli pakko jättää toi virhe teidän iloksenne!!) toki mahdollista, mulla vaan ei YHTÄÄN ole sellaista oloa itselläni. Tämä ei ole edes sitä psyykkaamista pettymykseen, tiedän vaan etten ole raskaana nyt ja odotan innolla ivf:ää. Noi raskausvatsat ja ihan vastasyntyneet on mullekin se pahin.. ajatus tuosta kolmekuisesta myös kolahti, meidän laskettu aika oli tasan 3 kk sitten, eli 17.12. ja vaikka juurikaan en enää itseäni tuolla ajatuksella raippaa, mietin viimeksi tänään, kuinka erilaista arkea viettäisin sen kolmekuisen kanssa - aamulla lähtö vaunukävelylle työmatkan sijaan etc. En tunne itsesääliä siitä, ajatus oli enemmän käytännöllinen - arki vaan olisi niin totaalisen erilaista.

mmm, ihania uutisia, että aikataulut olivat myötäisiä ja viimeiseen (todellakin!!) inssiin suuntaatte. Mä olen ihan höpö tämän valoisuuden suhteen ja jollain lailla olen varma, että kun valon määrä pitkän pimeyden jälkeen lisääntyy näin radikaalisti, vaikuttaa se meidän hedelmällisyyteen toivotulla tavalla. Siksi siis naama valoa kohti ja plussia tavoittelemaan! Itsellä on siihen vahva usko, vaikka pelot mielessä jyllääkin. B)

Olisipa mukavaa saada siitä pian konkreettisia todisteita.. Miljan suuntaan kääntyy täälläkin odottava katse +++++++++ :whistle:
 
...eiks niin? Ja jos ei keväällä, niin sit syksyllä! Nyt vaan pidetään kiinni positiivisesta asenteesta!

Haave pidän peukkuja sulle, muutama kuukausi ja pääset oikeasti tositoimiin! Endo on sellainen tauti, että sen vois joku seuraavaksi hävittää. Jos miehillä olis se, siihen olis aikoja sitten keksitty ratkaisu. Mullakin löytyi endoa, mutta eipä vielä haittaavassa määrin. Menkkojen aikana vaivaa, eipä muuten - MUTTA todennäköisesti mun pienet jatkuvat suolistovaivat ovat juuri pahuksen endosta johtuvia. Äidilläni se yltyi todella kiusalliseksi aikanaan, ilmeisesti äidinäidillä oli sama vaiva, ja tietty pikkusiskollanikin se on. Että olisipa ihme, jos minut olisi jättänyt laskuista... Sikäli kummallista, että vasta nyt on löytänyt minut.

Kurre ja PeePee kuulostaa erinomaisen OIKEALTA elämältä teidän tämänhetkinen olonne =) Pitäkää siitä kiinni! Nainen on tosiaan siitä kummallinen olento, että me eletään koko tunneskaala kuukaudessa, joskus päivässä, tarvittaessa vartissa :LOL:

Jostain kumman syystä mulle ei sumuttelut ole tuoneet ihmeempiä oireita aiemmin - vaan täti tuli sadan matkalaukun kanssa viikonloppuna! Ne oli takuulla isoja ja painavia - on meinaan ollut vuosikymmenen menkat meikäläisellä. Anoppi oli kylässä koiransa kanssa ja kun käytiin lenkillä mun oli ihan pakko hidastaa vauhtia, kun en tiennyt sattuuko enemmän alavatsaan vai -selkään, huh huh! Siinäpä oli sopiva hetki jutella meidän tilanteesta anopillekin ;) Mieheni on ainoa lapsi ja anopille on kerrottu, että tiedotetaan mikäli nuttua pitää alkaa kutomaan. On varmaan miettinyt itsekin, kun kolme vuotta on melkein ollut hiljaista. Toivotti meille onnea ja jaksamista. Meistä oli kuitenkin reilua kertoa asiasta (tietää ainakin, että yritetty on). Miehen isä on kuollut 15 ja mun isäni 4 vuotta sitten. Mun äiti onkin sellainen tapaus, että hälle ei kerrota mitään :x , jos vatsa kasvaa niin huomatkoon siitä sitten ;) .

Yllätin itseni myös pohtimasta, että entä jos ensimmäisestä viljelystä tulisikin raskaaksi...? Saisin talvivauvan -TAAS! Hih, varoitan kaikkia, jos niin käy, tulee pikkuisen erilainen talvi kuin mennyt "talvi". Mulla on ollut tapana synnyttää vain 30 asteeen pakkasilla :p Pojat ovat syntyneet 2.1.: 31 astetta miinusta ja 2.2.: 29 astetta miinuksella... Entä jos onni kävisikin syksyllä, niinkuin koko ajan olen asennoitunut - mahtais olla kylmä kevät: - 30 pakkasta.... :whistle: Vaan mikäs siinä vaiheessa, plussan jälkeen tuleekin miinusta. Ja nyt talven jälkeen meillä kaikille PLUSSIA, eikö?!

 
Auris, jos tuota sun kaavaa katsoo, seuraava syntyy sitten 2.3. =) Silloin ei toivottavasti enää pakkaset pauku... Joko täti hellittää otettaan siellä? Voit lähettää suosiolla meille päin niin päästään pistelyhommiin. Toivotaan kuitenkin, että se pahin särmä olisi siitä Monikastakin jo hioutunut - en haluaisi pääsiäislomaa kärvistellä ihan noin kipuisena.
 
Maanantai 17.3.

Krisseli79...................ivf........................................kp/-/pp18
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp13
Stella.........................1.IVF:n 1.PAS...................... kp/-/pp12
Nippe81.....................inssi.....................................kp/-/pp11
Inkaliini......................2.ivf.....................................kp/-/pp10
Dreamer-88................pupuilua..............................kp93/-/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp28/30-35/pp
Miruliini......................1. ivf.....................................kp20/-/pp
PeePee77..................pas......................................kp18/29- 31/pp
Sahrami73.................odottaa laparoskopiaa........kp18/26-28/pp
Minea81.....................inssi....................................kp17/-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp11/-/pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp9/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp3/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp3/30-32/pp
Taivaansilpoja............pas......................................kp/-/pp
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia.......kp/-/pp
Simmu.......................2. inssi..................................kp/-/pp
Iines75......................3.ivf......................................kp/ -/pp
EllaElias.....................1.ivf......................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua...............................kp/-/pp
Ulpu78.......................ivf.........................................kp/-/pp

Plussanneet :heart:



Tulevaisuuden Pömpöttäjät: :hug: :flower: :hug:

Tossa nyt olis tilaa plussille!!!!!!
 
Mä olen kyllä nyt niin lopen kyllästy tohon tädin toihuihin. Se ei oikein välitä tehdä hommiaan kunnolla ja kaikesta huolimatta ruokkii mua kamalilla kivuilla. Ootteko huomannu, että hoitojen aikana tulee ihan ihmeellisiä tuntemuksia. Mulla nyt varmaan oikealla kysta kasvaa :kieh: Aih! ja vasemmalla endo vihloo :headwall:. Ja eilen eka kertaa elämässäni oli ihan omituinen kipu, oli kuin joku olis revennyt sisällä, seisoin vain ja ihan yhtäkkiä piti mennä kipruun. Sen jalkeen oli vähän jomotusta ja ohi meni, ei reagoinut edes auton tärinään. Jokin kupru sitten tai mika lie.
Puheet on menny ihan hyvin ja hengissä ollaan. Osittain siksi, että kun tuli nega niin uskalsin mennä kauppaan ostaa pepsi maxia - ainoa aspartamiini tuote jota käytän. Minkäs voi kun tykkää :D . Enää viisi puhetta edessä ja sitten mennään Balatonilla nauttimaan keväästä ja saunomaan kylpylään. Täällä muuten puissa rupee olemaan vihreyttä ja kukkia alkaa puskea puskista ja maasta, n. 15 astetta päivisin ja aurinko lämmittää niin ihanasti. Joskin kevät on täällä hyvin hidas ja laska, siitä uupuu se voima, jota Suomen keväässä on. Nyt sitten nautitaan, kun kesä on kuitenkin kuuma kuin pätsi ja silloin nauttiminen tässä hiekkamaassa on mahdotonta. Onneksi mun edellinen haamu ei onnistunut (lohdutan itseäni) sillä olisin ollu viimeisilläni elokuun 40asteen helteissä ja .... jokainen voikin kuvitella :D .
 

Yhteistyössä