Pohjanmaan odottajat

Tähän pinoon ovat tervetulleita kaikki Pohjanmaan odottajat, laskettuun aikaan katsomatta =)





LA/Nimi.......Ikä.......Kotikaupunki.......Monesko......Lupaus/olo



21.11.2010
Daewen...........23v...............Pietarsaari..........1..............tyttö


29.11.2010
kultapossu..........19v.............Pietarsaari............1.............Tyttö


30.11.2010
AaVee............27v............Kokkola...............1...............poika



10.12.2010
nunuliini...........27v..............Vaasa..............1..............poika


10.1.2011
sartsa84............26v.............Kokkola..............1...............?


16.1.2011
Sparkle86.............24v.................Kokkola...............1.............poika


26.2.2011
Auneliini............27v................Seinäjoki...................2............?

9.3.2011
myymimamma..............?............Vähäkyrö.............5.........?


20.3.2011
Winkkis................22v..............Seinäjoki................2.............?


23.3.2011
tiinelli.............?...............Seinäjoki................3..............?


4.4.2011
lysti..........35v..................Lapua...................5....................?


13.4.2011
Karoliina83.............27v...............Lapua...............5...........?
unea................?....................Seinäjoki...............2..............tyttö


26.5.2011
Jennile................22v..............Isokyrö...............2..........poika


12.6.2011
paivi28...........28v................Seinäjoki.............2..............?


16.6.2011
mmilia08..............21v.........Seinäjoki...............2............?


15.7.
mmira...............23v..................Seinäjoki...........1...............poika


16.7.2011
anu84................26v.................?..................1..................?


19.7.2011
NiQ.............25v...............Seinäjoki................1..............?


29.7.2011
Manzu..........26v...............Laihia........3....................?

31.8
Leo81............29v............??.......3.............??

1.10.2011
Branwen.............29v..............Seinäjoki................2...........??


SYNTYNEET

Päivä
Nimi........Tyttö/poika.........pituus.......paino


29.11.2010
nunuliini...........poika............51cm............3495g




Uudet tulijat, ilmoittakaa viestissänne että haluatte tähän pinoon (päivitän tammikuun odottajienkin pinoa, joten vältytään sekaannuksilta :D)
Yksityisviestillä tietoja mulle Sparklelle niin lisäilen niitä sitten tuonne pinoon =) Ja mukana olijat, jos tulee muutoksia listaan niin siitäkin sitten vaan viestiä tulemaan niin päivittelen sitten tiedot oikein =)
 
Viimeksi muokattu:
Tää onkin mahtava juttu. Kiitos sparkle86. Täytyy toivoo, että saadaan tänne aikaseks kovasti jutustelua.

Oon 39 wee äippä ja viidettä ja viimeistäni odotan. LA on 9.3.2011. Viikkoja on nyt kasassa 23 ja risat. Aika menee äkkiä ja ei kuitenkaan. Vanhin poikani on 19, seuraava 15, sitten on 12-vuotias tyttö ja viimeisin on vuoden ikäinen pikkuisäntä. Katrasta siis on.

Mutta ei muuta ku tsemppiä kaikille meille masun kasvattajille!
 
Meitähän alkoi kivasti tulla heti lisää =)

Mä voisin vaikka silleen alottaa kesksutelua omalta osaltani, että kerron vähän itestäni =)
Eli olen 24v ja asustan tällä hetkellä mieheni ja kahden kissamme kanssa Kokkolassa. Yhdessä ollaan oltu reilu 3,5 vuotta josta kihloissa reilu 2,5 vuotta. Esikoistamme siis odotellaan ja laskettuun aikaan on noin 9 viikkoa =) Joulukuussa valmistun sosionomiksi, joten voin sitten hyvällä mielin jäädä mammalomalle =) Vauvalle alkaa kaikki olemaan jo valmiina, enää puuttuu vain vauva =)

Tässä tätä näin aluksi =)

Sparkle ja Viuhti 30+5
 
Viimeksi muokattu:
Mä voin tulla perässä eli kertoa "enemmän"

Eli olen kihloissa, ollaan oltu 2,5v kihloissa 3,5 vuotta seurusteltu ja tyttö on tosiaan 2v4kk, tämä toinen antoi odotella itseään eli takana on km huhtikuussa 2009 viikoilla 11+6, ja sen jälkeen tärppi tapahtui vasta nytten. Ja nyt mennään luottavaisin mielin että saadaan tärppi kesäkuussa turvallisesti maailmaan :)
Opiskelen tällä hetkellä, ja valmistuminen lykkääntyy vuodelle mutta tulevaisuudessa olen sitten vastaanottovirkailija , ehkä sitten toukokuussa 2013. :)
Olemme etsimässä juuri omistusasuntoa akselilta ydinseinäjoki - nurmo.. Ja toiveissa on että asunto löytyisi ja päästäisiin kotiutumaan ennen tätä pikkuista joka itseään kasvattelee masussa :)
 
Jotakin pikkusen mustakin :)
Eli ensimmäistä odotellaan molemmat, Mies 33v ja itse tosiaan 27v. Ostettiin tuossa syksyllä mun vanha kotitalo vanhemmilta. Nyt ollaan saatu pintaremontti valmiiks niin vauva saa tulla :) Ollaan seurusteltu sellaset reilu 1.5v. Niin ja tärkeimmät tällähetkellä :D meijän perheeseen kuuluu kaks kääpiösnautseri tyttöä. Koirat on 2v ja 3v ja ihan hassuja ollu nyt tän raskauden takia. Mä en pääse mihinkään liikkumaan ilman, että on haaremi mukana :D
 
Jospa minäkin sitten avaan sanaisen arkkuni ja esittelen itseni. Eli olen 27-vuotias ja asun mieheni (33v.) kanssa Kokkolassa. Yhdessä ollaan oltu neljä vuotta ja meille on tulossa esikois poika toivottavasti reilun parin viikon päästä. :) Meidän perheessä tassuttelee myös kaksi karvaista vauvaa. Joten menoa ja meininkiä riittää! :)

AaVee 37+3
 
Kiva kun meitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan lisää väkeä =) Jos vaikka tosiaan alotetaan sillä, että vähän kerrotaan itestämme niin tietää sit vähän et millasten ihmisten kanssa täällä jutellaan =)
Ja muutenkin saa vapaasti keskustella mistä tahansa mieleen tulevasta =) On kiva ku meitä on jo ihan loppusuoralla olevia ja sitten niitä joiden raskaus vasta alkusuoralla =)
 
Ja tässä vähän esittelyä.
Eli kihloissa ollaan oltu 1v ja 8kk ja 4v 7kk seurusteltu, esikoispoika täyttää huomenna 3v.
Parin viikon päästä olis muutto vuokra-asuntoon ja puolen vuoden päästä omaan uuteen paritaloon. Jännittää kerkeekö vauva syntymään ennen kevään muuttoa.
 
NIQ: Mulla katsottiin ekalla neuvolakäynnillä sydämen syke ruudulta? Kohtelu on ihan mukavaa, itse olisin vain toivonut että olisin saanut saman neuvolantädin kun esikoisen aikaan, mutta ei ollut mahdollista kun hän on siirtynyt perhesuunnittelun puolelle.
 
No esitellääns ny sitte vähä ittiäki...
Meikäläinen sai esikoisensa 16vuotiaana.Sama mies ollu 12vuotta suunnilleen ja täs Lapualla asutaan tällä hetkellä.Ollaan seilattu tätä Lapua-Seinäjoki väliä muutaman kerran muuttorekan kanssa :D.
Esikoinen on 10v,seuraavat 8, 6 ja kohta 4vee.
Jaloissa pyörii myös pari koiraa ja pari kania.
Sellanen sakki täällä =)
 
NIQ: Meidän neuvolatäti on Kaisu Ahokas. Pari viikkoa sitten oli eka neuvola. Muuten meni hyvin paitsi, ultras näkyi kaks sikiöpussia, mutta vain yks sydän sykki. Voi olla että toinen sikiöpussi oli vain kaiku tai toinen sikiö on menehtynyt. Tai toisia sydänääniä ei vaan jostain syystä näkyny. Se ultra on terveyskeskuksen vanha ja se on vissiin aika huono. Mut kyllä sillä sydämensyke näkyy.
 
Heippa :) Pääseekö tänne mukaan? Mä asun Pietarsaaressa ja ensimmäisen laskettu aika on reilun parin viikon päästä 29.11.
Ja oon 19-vuotias (helmikuussa 20), opiskelen lähihoitajaks ja jäi työharjottelu ja muutama kurssi vaan tekemättä. Oltiin ilman ehkäsyä vuoden verran, ja tulin tossa häiden jälkeen raskaaks :) Mentiin siis ystävänpäivänä naimisiin. Ja mies täyttää ens kuussa 21.

muoks: lisäänpä tähän vielä että tytöltä tää meidän vauveli kuulemma näyttäis :)
 
Hitto vie mulla on varmaan pissatulehdus... Oon nyt yrittäny juoda tosi paljon vettä... Ei kai tämä ole raskaudelle nyt vaarallista.. Täällä on tiistaina vasta labrapäivä että pystyy näytteen viemään... Tämä tästä nyt puuttu!!

Anu ja pikkuinen 5+0
 
tää on ihan perseestä!! Pelkään koko ajan että on kohdunulkopuolinen tai että kun käyn vessassa niin pyyhittäessä tulee verta.... 1.12 olis sinne lääkäritalolle aika alkuraskaudenultraan!! 66€käyntimaksu+10€ toimistomaksu+ 60€ ultraus... et kai siitä nyt sitten kela korvaa osan!!! sillo on 7+4, ja tuo 7+4 on se kun sillo 2004 vuonna sikiö oli lopettanu kasvunsa.. vähän nousi karvat pystyyn!!
 
NIQ: Laitettiin heti neuvolassa lähete äitipolille, kahden viikon päähän meni aika, josta nyt vielä viikon pitäis odotella. Aluksi ajattelin varata ajan lääkäritalolle, mutta ajateltiin että sille sataselle olis muutakin käyttöä ku ei tää asia kummiskaa muuksi muutu. Ite toivoisin että olis ollu kaiku vaan.
 
Anu84 ei pissatulehduksen pitäs olla vaarallinen raskausaikana. Ku on sellasiaki joilla on krooninen pissatulehdus ja siks joutuu koko raskauden ajan syömään lääkkeitä siihen. Ja toivottavasti muutenki pienen kanssa kaikki hyvin. Kai ne vois neuvolassaki ultrata jos sua pelottaa et joku on hätänä.

Kultapossu tottakai pääsee mukaan =) Laita mulle yksityisviestillä tiedot niin lisään ne sit tuonne listaan =) alkaa tätä teksitä nyt jonku verran oleen jo ni ei oo kivaa täältä poimia tietoja.

Vielä pitäs reilu kaks viikkoa jaksaa ja sit alkaa mammaloma. Tosin aika lomaa tää on nytkin ku mulla on koulua enää neljä päivää koko loppu kuun aikana niin saa sitä aikalailla jo rennosti ottaa =)
 
NiQ Joo kirkonkrannilla käydään neuvolassa! Se ultra laite on tosi suttuinen mutta hyvin näky vauveli ja syke mahan päältä ultrattuna viikoilla 9+6 (eli eka neuvola)..
En tunne teidän neukkutätiä, mutta omalle kohalle osu eri kun teille. Ja en tykännyt yhtään :,/ Edellisessä raskaudessa joka meni kesken oli ihana täti, mutta on vaihtanut perhesuunnittelun puolelle.. Ja esikoista odottaessa kävin kasperin äitiysneuvolassa, ja viimeset 3 viikkoa nurmon äippärissä..
Mutta ehkä kaikkeen tottuu..Meilläkin on etsinnän alla omatupa seinäjoen seudulta.. Tällä hetkellä asutaan vuokralla rivarissa melkein seinäjoen keskustassa !
 
Sopiiko mukaan? Seinäjoelta olen 27v. ja kolmatta lasta odotan, miehelleni tämä on eka. Oon siis entinen yh. Pojat syntynyt 03 ja 05 :).
Laskettu aika 23.3. eli rv 21+5 nyt. Tyttöä veikattu kolmessa ultrassa, saas nähdä...
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa tiinelli mukaan =) Laitatko vielä yksärillä noi tiedot niin lisään sitten =)

Ja ihan muillekin mahdollisille uusille tulijoille, niin yksärillä tiedot mulle niin saa ne listaan mukaan, en halua tuolta tekstin seasta niitä poimia (anteeksi laiskuuteni tms. mut tulee varmemmin oikein ku yksärillä laitatte)

NiQ eiköhän tuo oo ihan normaalia, että välill pelottaa että onko tähän hommaan. Ei se ihan pieni juttu oo ku perhe kasvaa ja pieni ihminen vaatii kuitenkin niin paljon huomiota ja hoivaa. Kyllä itekki välillä miettii et tuleekohan musta hyvä äiti ja osaanko mä oikeesti sit hoitaa pientä. Ja mies sitten välillä kyselee et miten joku asia tehdään ni siinä sit vastailee sen mukaan ku miten luulee tai on kuullu asian menevän ja sit jälkeenpäin miettii et jos tilanne tulis oikeesti eteen ni osaisko sitä sitten ollenkaan..

Miten muuten miten teillä muilla, kuinka kauan kesti ennen ku tulitte raskaaks siitä kun rupesitte yrittään? Ja mikä ehkäsy tms. oli sitä ennen?
Mä jätin pillerit pois huhtikuun puolen välin tienoilla ja siinä tuli ne yhdet kuukautiset mitkä normaalistiki tulee pilleriliuskan jälkeen ja seuraavia kuukautisia ei sitten enää tullukaan =) Eli meillä tärppäs kyl heti =) Ja oli kyl ylläri että niin tapahtu =)
 

Yhteistyössä