Pohjois-Karjalan odottajat

Onse hyvä kun ei tuule!!! Joopa joo... en uskaltanu laittaa pirpanaa ees vaunuihin ulos nukkumaan päikkäreille niinku jokapäivä kun varmaan tuuli olisi vieny vaunut mennessään :D

Tapaamisesta: mulle oikeestaan käy ihan millon vaan :D Mieskin nyt sairaslomalla niin auto on käytössä koko ajan et pääsen hurattamaan sinne sit :) Ja terassitapaaminen vois olla ihan hyvä idea. Eikun vaan päiviä ehdottelemaan sit joku. Mä voin heittää vaik sellasen kun 17.6. ja miten ihmisillä on päiväohjelmat et moneko aikaan, joskus klo 18?

No outo sijainen on kyl ollu sarpalla, mä taisin tuntea pari pientä kuplaa, joita voin varmuudella sano joskus viikolla 18 ja sit taisinki seuraavan kerran tuntea kunnolla joskus viikolla 20-21. Paino nousi mulla yhteensä noin 16kg, ja n. 10 kg jäi laitokselle nyt on vielä jotain 3-4 kiloo jälellä. huoh, eikä taida minnekkään lähteä :/ samassa vaiheessa (noin) siis viikolla 7 paino oli 70,4kg ja sit viikolla 16 71,6kg

Meidänpä arkeen kuuluu sellasta että: ristiäiset on 14.6 sillon julkisetaan siis pienen nimi. Syömisen/imetyksen kanssa tapellaan edelleen, niinkun on tehy alusta asti...ressaa mut päivä kerrallaan. Muuten vauva on niin ihana!

Terkuin Uuna ja Pirpana 2 kk
 
Täällä ois kans yks pohjos-karjalainen, raskaus vasta alussa rv7+1 mutta kumminki perästä tuullaa :D Hei oisin ihan tässä kärkeen pistäny tälläsen kyssärin, et miten alku raskauden ultrat teillä?? oliko ennen rv12?? kun soittelin pari viikkoo sitten neuvolaan ja sieltä antoivat vaan ajan siihen ekaan neuvolaan. Että eikö nykyisin lääkärit enää tutki / totea raskauksia kun esikoista odottaessa muistelen ultran olleen ekan jo viikolla 6-7.. miten se sit menee??
 
kaneli87 Tervetuloa mukaan ja onnittelut raskaudesta. Mulla oli ultra lääkärissä rv:lla 7, mutta mulla olikin verenvuotoa. Muuten ymmärsin, että ultraa ei olisi kuin vasta viikolla 13. Eka neuvolakäynti tietysti aikaisemmin. En tiedä, miten sitten muilla. Minkäs ikäinen esikoisesi on?

Uuna Saanko udella, että minkälaisia ongelmia teillä on imetyksen suhteen? Eikö maitoa tule vai eikö vauva huoli rintaa. Sillä vaan kyselen, että tietää vähän varautua mitä saattaa omalla kohdalla olla odotettavissa.

Itselle kävisi tuo 17.6. tapaamiseen ja kellon aika sopii myös. Ilmoittautukaahan nyt muutkin mukaan!
 
Tuo 17.6. sopii oikein hyvin!

Kaneli87: Pohjois-Karjalan sairaanhoitopiirissä ei tarjota kuin np-ultra (n. rv12) ja rakenneultra (n. rv20) ja ensisynnyttäjille on sitten vielä rv37 synnytystapa-arvio, jossa ultrataan. Jos haluaa varhaisultraan ennen raskausviikkoa 12, niin pitää käydä yksityisellä. Itse tosin sain ultrauksen viikolla 8, kun menin päivystykseen karmean pahoinvoinnin takia (ottivat äitiyspolille sisään neljäksi päiväksi tiputukseen). Että toki jos ongelmia ilmenee, niin päivystyksen kautta pääsee ultraan.

Hienoa, mies tulikin jo töistä kotiin!!! On siis mentävä...

DsariaL ja Möykky 21+1
 
itekkään ei ole saanut aikaseks kirjoteltuun vaikka jo 2kk ollut lomalla =) mukava on aina käydä lukemassa muitten kirjotuksia :ashamed: laskettu aika lähestyy (37+2)ja painoa on kertynyt 3kiloa, minulle ei ole terkka kyllä mitään sanonut. kyllä vois kelit lämmetä jos meinasitta terasilla nähdä :D
 
Moro!

Tapaamisesta: Nyt täytys vielä sit paikka päättää, ehdotelkaa te joensuulaiset kun varmasti paremmin tiiätte ja tunnette, minä en ees osaa ehottaa mitään. Ketäs ois sit tulossa? Kira, Dsarial, pikkuihra?, Fiffafuda?, minä. Nyt kaikki kynnelle kykenevät, mukaan vaan!! Päiväkin on vielä avoin että sitä voidaan muuttaa jos jollekkin ei sovi.
Alustavasti siis 17.6 klo 18.00

Tervetuloa kaneli!! Lisäilisin sinut listaan kunhan saan ahkeruuden puuskan jos antasit vähän tietoja mitä haluut: iät (sun ja miehen) paikkakunta, monesko lapsi, laskettuaika jne...

kira: saa udella, meillä on vähän monia onglemia, välillä siis ei tissi kelpais millään, välillä kelpaa vähän syödä, joskus kelpaa hyvin, harvoin imee kokonaan tyhjäks niin sit maidontuotanto ei lisäänny, toinen tissi on lopettanu sen jo melkein kokonaan eikä sit kelpaa tytylle juuri ollenkaan. Saas siis nähä miten tässä vielä käy. Puolet kuitenki vielä syöntikerralla suurinpiirtein saa tissistä ja ONNEKSI yöt menee yleensä vielä pelkällä tissillä kun kerkeää sit maitoa kertyä niihin (siihen :D)

Emmylle- onnea matkaan kovasti!! Me ei tiedetty sukupuolta ennen tytyn syntymää :) Kaikki oli varmoja et poika tulee kun oli niin pysty maha jne...

Terkuin Uuna ja Pirpana 2kk
 
HUomasin et miun nimi oli pinon tiedoissa etusivulla.kävin alussa lukee tätä pinoo kun itekki samalta arealta,mutta nyt en oo monee kuukautee kerenny käymää pinossa. Eli miut voi poistaa :wave: kun en kerkee nykyää ku esikko pinossa olee..hyviä vointeja mammoille =) !
 
moikka. mie olisin kans kiinnostunu tuosta tapaamisesta mut mulle ei oikein käy se aika.. itsellä ei ole(vielä) ajokorttia ja isäntä on iltavuorossa ensi viikon.
onko teillä muuten ollut aijemmin tuomoisia tapaamisia? mie oon itse niin "kokematon" noissa asioissa et en tiedä miten toimitaan yms :ashamed: mut kyllä kieltämättä kuulostaa kiinnostavalle varsinkaan kun ole kovin laaja ystäväpiiri tai kaikki asuu kaukana kenen kanssa kokemukset vois jakaa. :eek: jeps, mut nyt sinkkuelämää kattomaan ja sit syventyä kirpparilta ostettuun säkilliseen vauva-lehtiin.. :LOL:
 
Tapaamisesta Pidetäänkö edelleen tuo 17.6. klo 18.00 vai vaihdetaanko niin, että sarppa pääsee mukaan? Ehdottelepas sarppa päiviä, jotka sulle kävisi. Itse asun tässä lähellä Jns:n keskustaa, että melkeinpä milloin vaan käy. Tapaamispaikaksi käy hyvin tuo Coffee House.
 
onkos joku Kontiolahdesta menossa tapaamiseen? pääsis kyydissä mikäli itse olen kykeneväinen lähtemään..
Meillä on riehunut viime viikon perjantaista mahatauti ja nyt on kolmatta päivää migreenikohtaus.
~Käpy ja Tinka 13+3, sekä tyttö 11/02 ja poika 12/05~
 
Huomenet kaikille! kiva jos järjestys se tapaaminen et mieki kerkiisin mukaan. mulle aikaisemminki mut se 18 kuulostaa hyvälle. sillon to vielä alkaa juhannusloma.. ;)

Onpas synkkä ilma pihamaalla,ei tainnu tulla tänään grillaamisesta mitään. :|
Onko muuten meidän palstan joukossa minkä verran uusio perheitä? ja miten hyvin tulette/tulitte toimeen puolison lasten kanssa?

Sarppa1987 ja tonttu 18+4
 
huh kyllläpä täällä meilläpäin on nihkee ilma. tuntuu et pitää ihan haukkoo ilmaa kuin olis kala kuivalla maalla :LOL: koko yö meni itikoita metsästäessä. ostin eilen sitä Raid hyttyskarkotetta mikä tökätään sisällä pistokkeeseen. yllätyksekseni huomasin et siinä lukee et ei suositella käytettävän tiloissa jossa raskaana olevia.. hmmm.. onko muut käyttäneet ja uskaltaako? aika tuskanen kesä voi muuten tulla kun meillä täällä"maalla" itikoita riittää..
 
Kyllä mullekin käy 18. päivä ja klo 18.00. Ilmoittautukaahan nyt joukolla mukaan tapaamiseen!

Täällä joensuussa oli aamulla ukonilma, mutta vieläkin on hiostavaa, joten saa nähdä tuleeko vielä ukkonen.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja toivottavsti torstaina nähdään. =)
 

Yhteistyössä