Pohjois-Karjalan odottajat

Arvioivat et max noin 250e maksaa halvempi jos lääkärin palkiota ei mee en sit ymmärtäny et miten sen arvioivat et meneekö vai ei. Täältä kun ei saa kelan korvausta vaik joistain kaupungeista sen antavat kysyin tätäkin asiaa varatessa.
 
Rosetta: Mitä tykkäsitte siitä valmennuksesta? Mie tykkäsin kovasti sillon pojan aikaan (tällä kertaa ei käyty). Mie jännitin synnytystä aluks, mutta se valmennus haihdutti sen jännityksen pois. Tuli jotenki varma olo, kun sai tietoo kivunlievityksistä yms.
Tuosta maha-asiasta: Todellakin on erilaisia/kokosia mahoja. Miun yhellä kaverilla (kans toinen tulossa) On ihan huippu pieni maha.(vaikka laskettu aika tänään). Sen kokonen massu oli mulla joskus viikolla 20.
Mulla oli tällä kertaa älytön pömppis. En mahtunu minnekkään mahani kans.
Muista ottaa kuvia vauvamasusta...kiva katella myöhemmin sit.

lumi-81: Ei myökään käyty 4d:ssä. Varmaan kiva kokemus olis.
 
Juu, tykkäsin valmennuksesta ja synnytys ei ainakaan vielä ihmeemmin jännitä =)

Eilen olin tosiaan siellä synnytystapa arviossa ja yllättäen sain kilpirauhasenvajaatoimintaan lääkitykseen vaikka TSH arvot on ollut paremmat nyt raskausaikana kun aikaisemmin. Itsehän mie oon ollut jo pari vuotta sitä mieltä että pitäs lääkitys saada, kun arvot ollut viiterajoilla. Tiedä vaikka hormonitoimintakin/kierrot normalisoituisi nyt raskauden jälkeen. 1/2 tabl otan nyt päivässä tyroksiinia ja raskauden jälkeen voi ehkä annosta pienentääkin niin että otan vaan joka toinen päivä.

Lahja kooksi arvioitiin tällä hetkellä 3216g eli ihan hyvänkokoinen neiti. Lantio on hyvä, kuulema vaikka 4,5 kg vauveli mahtuisi hyvin tulemaan, joten ei mitään hätää sen suhteen . Pää oli jo lähtökuopissa, kohdunkaulaa jäljellä 2cm (viimeksi oli yli 3cm) ja kohdunsuukin oli pehmentynyt. Eli kyllä siellä vähän on jo jotain tapahtunut saa nähdä milloin Lahja päättää syntyä. Itse olen asennoitunut niin että syyskuulle mennään reippaasti.
 
Joko Mammuliinos saitte ristiäiset pidettyy? Teilläki ihan hyvin noita vieraita tulossa...

Meiän pikku-ukko kasvaa hyvin, eilen oli neuvola ja painoa oli jo 6,4 kg ja pituutta 60 cm. Hänellä on vissiin kiire kun jo vajaan yhdeksän viikon ikäisenä päätti alkaa kääntymään masulleen..

Eikös keskussairaalalla tehä noita 4D-ultria? Vai tehäänkö niitä vaan tarvittaessa siellä? ainaki laitteet niillä on kun ite jouduin sillon 37. viikon ultrassa koekaniiniks niiden uudelle ultraäänilaitteelle ja sillon se, joka neuvoi sitä laitteen käyttöä sanoi, että siinä on myös 4D-ominaisuus...

Rosettalla on ainaki ihan "oikea" asenne ton odotuksen suhteen, kun et turhia panikoi pikkuisen syntymää :) miulle sanoi lääkäri siellä viimesessä ultrassa, että ei yhtään ihmettelis vaikka vauva syntyis etuajassa ja tottakai sitä sitten aloin odottamaan ja tuskailin sen kolme-neljä viikkoo kun mitään ei sitte tapahtunukaan, herra päätti syntyä viikolla 41. tasan :D

Minuu on alkanu mietityttää nuo sikainfluenssarokotteet ja muut bakteerit mitä on liikenteessä... En tiiä kuinka moni teistä otti sen sikarokotteen? Onko se vielä tarpeellinen tulevana syksynä? En tahtois, että pikkusen pistetään mitään, mistä saattaa olla vahinkoa, mut toisaalta voihan se influenssakin olla vaarallinen...

Mukavaa syksyn odotusta kaikille mammoille!

alizah ja karhunpoika
 
alizah: Ristiäiset oli sunnuntaina. Kivat juhlat vaikka ite sanonkin. Ilma oli aurinkoinen ja tuulinen. Vieraat näytti viihtyvän ja tarjottavat riittivät hyvin. Tyttö oli kiltti (ja poikakin osas käyttäytyy).
Mites teijän imetyshommat?
Mie lopetin sen touhun kokonaan...kuuden viikon aikaan mulla oli kolme rintatulehusta ja päätin,että ei yhtään enää. Haikeeta oli imettää sen viimeisen kerran, mutta helpotus, kun tietää ettei tarvii olla 40`c kuumeessa tissit kipeenä. Nyt oon vielä lypsäny ja hyvin on maito vähentyny.
Mie otin sen rokotteen viime syksynä ja pojallekkin se pistettiin. Niinhän nuo viisaat väittää että sikatauti on kadonnu ja sitä ei enää olis, mutta tiijä sit millon se taas puhkeaa. Ja muita tauteja tulee tilalle ihan varmasti. Kyllähän sitä on itekkin huolissaan näitten pienten puolesta.

Meillä oli neuvola viime viikolla ja neiti painaa 6 kg ja pituutta 59cm. Ja kyllä huomaa kantaessaan että painoa on tullu kivasti. Muutenkin on tyttö jytäkämmän olonen kun poika sillon pienenä.

Rosetta: Se lantiotutkimus on aikas epämiellyttävä. Onneks ei tarvinnu neidin aikaan sitä enää tehdä. Hyvänkokonen on teidän Lahja tyttönen. Ja hyvin tuntuu paikat "etenevän". Mulla oli vielä synnytykseen mennessäkin 2cm kohdunkaulaa jälellä. Nopeella se sit lyhenee, kun supistukset alkaa (toivon niin myös sun kohalla)!

Mutta nyt on alettava siivoomaan, kun typykkä ottaa päikkäreitä pirteessä syysilmassa...ja Poju kattoo lastenohjelmia.

Hyvää odotusta odottaville ja jaksamisia jo vauvansa saaneille...
:heart:
 
Mammulinos: vastasin :)

Tänään kävin labrassa kun lääkäri soitti silloin saikulta lähtiessä perään, että ainiin sun pitäis labrassakin käydä vielä. Niimpä kävin tänään labrassa, mutta eipä sinne ollut mitään lähetettä laitettu. Onneksi labran täti sitten soitti äippäpolille, että saatiin selville mitä kokeita pitää ottaa. Eli jotain vasta-ainekokeita tuohon kilpirauhas juttuun liittyen otettiin ja sitten se sanoi että 7.9 pitäs käydä taas kontrollissa tai jos oon silloin synnyttämässä niin sitten ottavat saikulla. Kotona sitten rupesin miettimään, että lääkäri sanoi että 4 viikon päästä lääkityksen aloituksesta otetaan kontrolli kokeet. Silloin vaan päivämääräksi tulisi 14.9. Eli pitää nyt neuvolakäynnillä vielä käskeä tätiä katsomaan onko mulle laitettu lähete 14 vai 7 pvä. Ihme säätämistä taas, kun itse joutuu kaikesta huolehtimaan että menis oikein .
 
Lumi ja Kipinäkenkä: Kirjotelkaahan kuulumisia=)

Mulla menossa nyt rv39+5. Synnärillä käytiin tutustumis kierroksella toissa iltana kun alapaineet oli turhan korkealla. Tsekattiin ettei ole toksemiaa. Ei ollut. Pääsin ultraan ja sisätutkimukseen samalla. Vauvan painoarvio oli nyt ultran mukaan 3500- 3600g ja kohdunsuu sormelle auki. Vauva on ollut tosi alhaalla jo parisen viikkoa. Eilen tuli pikkuisen ruskeaa tuhrua yhdellä vessa käynnillä, mutta ei se varmaan limatulppaa ollut kun sitä tuli niin vähän. No kaipa se sieltä joskus syntyy....
 
Rosetta: Eiköhän se synny vielä. :D

).) Meillä on huomenna jännä päivä, ainakin siltä tuntuu jännittämisestä päätellen. Rakenneultra edessä.... Iik. Pelottaa jonkin verran, että nyt tippuu pommi niskaan, kun tähän asti kaikki on sujunut hyvin ja ollaan jo uskallettu ajatella, hyvin harvoin tosin, että meille syntyy vuoden vaihteessa pikkuinen.
Tosi rasittavaa kun näistä peloista ei irti pääse. Ollaan koitettu tsempata itteämme ajattelemalla, että oishan np-ultrassa ja veriseulissa varmaankin jo näkynyt jotain, jos ois jotain tosi pahasti vialla...Eikö?

Muuten, pelkoja lukuunottamatta, kaikki on sujunut mukavasti. Väsyttää tietenkin (matala hemppari...) mutta muuten olo on hyvä. Ei pakota päätä tai okseta, tai mitään muuta sellasta.
Masu kasvaa, paino on noussut lähtöpainosta reilun kilon, johon oon tosi tyytyväinen. Syömisiä en oo kamalasti kyttäilly, tartteis varmaan nyt alkaa että pysyttäis maltillisessa painonnousussa jatkossakin.

Diabeteksen osalta sen verran, että viime viikolla alkoi insuliinia mennä hurjasti enemmän eli totta se lääkäri jutteli, kun sanoi että puolen välin paikkeilla alkaa tarve nousta. Oon kuitenkin saanu sokerit pidettyä omissa tavoitteissani suht mallikkaasti.Tottahan se vaatii tarkkaa seurantaa, mutta mitäpä sitä ei tekisi tärkeän asian eteen?

Kipinäkenkä ja Kippis 20+1 :heart:
 
Kipinäkenkä: Kyllä ne pelot rakenneultran jälkeen helpottaa ja kun liikkeetkin alkaa varmaan kohta tuntumaan jo ihan selkeästi pikku potkuina, jos ei vielä ole tuntunut=).
Mulle on eniten tullut painoa nyt viimeisen viiden viikon aikana. Toivottavasti ainakin osa ois nestettä, vaikka ei mulla turvotusta olekaan. 15kg on tainut raskauden alusta tulla, vaikka oon yrittänty syödä edes suht terveellisesti:p

Neuvolaan pitäs taas kohta lähteä ja myöhemmin päivällä ajellaan anoppilaan yöksi. Siellä ois hyvä synnytyksen käynnistyä, kun ois Rasmuskin valmiiksi hoidossa ja lyhempi matka sairaalaan kuin kotoa=)
 
Moi pitkästä aikaa....

Kipinäkenkä: Mitäs rakenneultrassa näkyi????? Menikö kaikki hyvin?
Miulle tuli painoa tytön aikaan reilu 20 kiloo, että ei ihan pienistä lukemista ollu kyse. Mutta nopeesti nuo kilot siitä tippuu, kun pääsee taas liikkumaan normaalisti.

Ja ihan pikku vinkki synnärille meneville...että peskää se vauva synnytyksen jälkeen. Nykyään on sellanen uus juttu tullu, että vauvaa ei pestä ellei vanhemmat halua. aina eivät edes kysy, että pestäänkö, mutta suosittelen kyllä kovasti sen pikkuisen pesemään. Kätilö esittää asian niin että se on vaan vauvan parhaaks, jos sitä ei pestä, mutta onhan nuo ennenki selvinneet hengissä vaikka on pesty....ja nyt herää kysymys miks se pitäis pestä???? Ja vastaus siihen tulee tässä: Se haju ei ole mitenkään miellyttävä, mikä siitä sulosesta pikku nyytistä lähtee...no tietäähän, kun on verta ja muuta sellasta likaa. Ja täähän on vaan miun ja parin muun äidin mielipide.

Mammu the kotiäiti ja kaks nappulaa <3
 
Täällä edelleen eikä Lahjalla taida olla aikomustakaan tulla ulos :think:
Isolta alkaa neiti masussa tuntumaan, kun hirmuisia jumppasessioita pitää iltaisin ja masu heiluu sen mukaisesti. Alkaa jo ihan sattua nuo nuo neidin jumppasessiot. OOn yrittänyt sanoa, että täällä masun toisella puolella ois huomattavasti enemmän tilaa jumpata, mutta ei taida paljon kiinnostaa :) .
Onneksi oma olo on hyvä edelleen niin jaksaa paremmin odotella. Mitä nyt verenpaineet on korkealla koko ajan, mutta sekään ei olossa tunnu. Liikkunutkin oon hirmuisesti, mutta sekään ei vaikuta muuten kuin että oon ihan väsyksissä itse. Viikonloppuna oltiin mökilläkin yksi yö ja keräsin vähän puolukoitakin :)
 
Kirjottelinkin perjantaina tänne jo kuulumisia ultrasta, mutta joku härö tais tulla matkalla kun eihän täällä mitään siitä turinoinnista näy. Höh. Noh uudestaan sit...

Pienellä oli kaikki hyvin, ainakin siltä osin mitä lääkäri (Walle) näki. Sydämen suonia lääkäri katsoo vielä ensi kerralla uudestaan, kun tällä kertaa Kipsu oli niin hankalassa asennossa, että niitä ei kunnolla tahtonut kuvaan saada. Olikohan jotenkin just navan kohdalla ja kun ei millään suostunut kääntymään parempaan asentoon...

Kipsu vastasi viikkoja 20+3, eli päivää edellä mennään. Painoakin arvellaan olevan huimat 370 g, hurjaa... Siellä se meidän pieni vaan kasvaa.

Sukupuoli jäi vielä pimentoon. Kipsu on niin siveellinen tapaus, ettei raottanut jalkoväliään lainkaan. Pitää siis äitiä ja isää vielä jännityksessä, ties kuinka kauan! Lääkäri sanoi, että seuraavalla kerralla on sitten helpompi sitäkin asiaa katsella, kun vauva on isompi. (ja toivottavasti ei jalat ristissä.)

Itse ultraus oli nopeahko juttu. Olin aatellu että se kestää ja kestää ja kun kuulin Wallen olevan lääkärinä, ajattelin että noh, se on pitkät minuutit hiljaisuudessa kaikkien niiden "onko vauvalla kaikki hyvin" ajatusten kanssa. Mutta ei siinä kauan nokka tuhissut ja itse asiassa tällä kertaa kuultiin jo ultrauksen aikana mikä on "tuomio".

Seuraava äitipoli on neljän vkon päästä ja samalla on myös diabeteslääkäri. Nyt meneekin neuvolat ja ultrat kivasti; kahden vkon välein on joko neuvola tai ultra. Päästään mukavan lyhyin väliajoin kuuntelemaan/katsomaan pientä.

Ensimmäisen ison hankinnan vauvalle tein tänään, tilasin nimittäin sängyn ja patjat. Pitkän jahkaamisen takana oli mutta sitten vaan painoin että tilaa ja sinne meni.... :D

Rosetta: Olo on varmasti malttamaton kun tavallaan yliajalla ootte jo. Toivon Lahjalle pikaista maailmaan tuloa ilahduttamaan äitiä ja isää! :)
 
Kipinäkenkä: Ihania ultra kuulumisia siellä:). Siitä se Kipsu kasvaa. Varmasti mukavaa päästä ultraan vähän useammin näkemään pientä. Meilläkin oli rv 30 yksi ylimääräinen ultra, kun rakenne ultrassa näytti että napanuora lähtee istukan reunasta, mutta ihan hyvässä paikassa se onneksi sitten kuitenkin oli.

Kielttämättä alkaa olla jo aika malttamaton olo. Ei yhtään jaksaisi enää odottaa synnytyksen alkamista ja mitään muuta ei oikein pysty enää ajattelemaankaan. Limatulppaa on ironnut nyt parina päivänä, joten toiveissa on, että neiti malttaisi luopua yksiöstään vielä tällä viikkolla. Yhtä hyvin tosin voi käydä niinkin että täällä ollaan vielä viikonkin päästä: /

Rosetta ja Lahja 40+5
 
:D Vieläkö se Rosetta täällä kirjottelee...alas nyt mennä synnyttämään.. :D

Mulla tän neidin aikaan kun tuli sillon yöllä sellasta pikkasen veristä paperiin vessassa käydessä, niin sittempä sitä jo lähdettiin parin tunnin päästä kohti uusia haasteita. Toivotaan, että Lahja kohta päättää tulla iskä ja äidin ja koirulin luokse...ilman että tarviis käynnistellä. Hyvältähän nuo merkit jo vaikuttaa...siellä "alakerrassa" jotain tapahtuu.
Eikun tsemppiä vaan sitten siihen valtavaan koitokseen! Täällä ollaan hengessä mukana ja odotellaan ilmoitusta pienen prinsessan syntymästä.

Kipinäkengällä alkaa olemaan jo kivasti viikkoja kasassa. Siitä ne hankinnat saa alkunsa...kohta huomaat olevas keskellä lastentavarvikeliikettä ja hypistelet kaikkee ihanaa.

Meillä on sellanen perintösänky ollu nyt molemmilla muksuilla. Siinä kun on jopa meidän äiti nukkunu vauvana. Ei siitä pysty pohjaa nostamaan ja se on sellanen pidennettävä malli. Äiti sen muutama vuosi sitten maalas ja se on "kuin uusi"! Miusta se on ihana kun sen saa tosi lyhyeks ja kun laittaa ÄP:n laatikon sinne pohjalle niin sit se on korkeempi...saapi sulosen pienen pesän. Nooh, kohta saapi jo pidentää sitä, kun tytsy kasvaa niin kovaa vauhtia.

Viime yö meni jotenki...niinku huonosti. En oikein saanu nukuttua ja sitten kun oisin saanu unen päästä kiinni, niin miehellä soi kello ja se ei siihen heränny ja torkutti vaan...AAARGH!!! No kohtapa jo poika istu sängynlaidalla...ja tyttöki heräs. Pakko vaan repiä ittensä ylös, vaikka tekis mieli vaan kaivautuu peittojen alle.
Nyt on vaatehuoneen siivous jälleen kerran kesken. Pakko laittaa vanhoja ja rikkinäisiä vaatteita roskiin ja siivota muutenki tuo huone. Tyttö on saanu paljon vaatteita ja niiden pitäis kans mahtuu. Nyt on sitten makuuhuoneen lattialla "pikkusen " tavaraa. Paljon kyllä irtoo roskin kamaa, kun ei rupee säälimään...

No mutta...jaksamisia kaikille mammoille....
 
Heipsan kaikille!

Tässä ei oo ehtiny kauheesti kirjottelemaan tänne, kun on ollut muuttohommat ja uuden kodin laitto työn alla, mut pikkuhiljaa alkaa tavarat löytää paikkansa ja muutenkin kotiutumaan uuteen kotiin :)

Mammuliinos: imetys loppui meillä jo reilu kuukaus sitte, poika oli sillon just pari kuukautta vanha.
Nyt on pari viikkoa maisteltu vellejä ja kohta sais alottaa soseet. Herra on hintsusti kiireisempi tapaus, kun on jo kuukauden päivät osannut kääntyä masulleen. Saatiin viimeks neuvolassa 3 kk rokotteet ja kuumettahan ne sitten nosti, mut onneks meni ohi päivässä.

Syksy alkaa käydä hermoille pikkuhiljaa kun ei meinaa vesisateilta päästä ulos ollenkaan. Päivittäin oon kuitenki yrittäny jonkinlaisen vaunulenkin tehä. Kaupungille en oo vielä uskaltautunu lähtemään pojan kanssa kaksistaan kun ei tää kaveri nuku kuin korkeintaan tunnin kerrallaan.

Joko Rosetta on poksahtanut? :D

alizah ja karhunpoika
 
Alizah: Onnea uuteen kotiin. Muuttaminen on raskasta ja vie kaikki voimat. Ite oon joutunu muuttamaan syystä tai toisesta tosi monesti ja päätin, kun talo hankittiin, että jos vielä joudun muuttamaan..poltan kaikki kamat ja ostan uudet sitten uuteen paikkaan, niin paljon tympäsi sen tavaroiden kantaminen. =)

Meillä neiti kääntyy mahalleen. jotain 10 viikkosena kääntyi ekan kerran ja nyt ei muuta kun ollaan mahallaan ja huudetaan kun ei päästä takas. Sylissä ollessa yrittää kammeta istumaan. Meillä olis maanantaina 3kk neuvola ja rokotukset tulis...ja taas sit kiukutaan sen uuden rokotteen kans, joka otetaan suun kautta, kun pikku massuun sattuu.

Mie oon antanu jo tytölle maissivelliä maitoon sekotettuna. Maitoa menee niin kamalasti joten arvelin ruveta pikkuhiljaa sekottaa maitoon velliä, niin kohta sit voi antaa ihan "raakana". Ja kohta pääsis perunan keittoon =) Innolla ootan niitä ilmeitä, kun ekan kerran potattia suuhun laitetaan.

Meidän tyttö huitelee aamulla about kolmen tunnin päikkärit ulkona ja iltapäivällä lyhempiä unia. Näin aamusta voi sitten itekki jotain tehä, kun tyttö nukkuu....eli siivous kutsuu.

Ja sen verran nyt juoruun ja päästän teidät jännityksestä että rosetta on saanu tytön maailmaan. Tullee sit kertoilemaan kuulumiset konsa jaksaa ja kerkee. Itekki innoissani odotan synnytystarinaa.
 
No niin nyt on Lahja syntynyt ja täyttää lauantaina jo kolme viikkoa. Iso neiti jo meillä=). Tuntuu oikeasti kasvaneen jo hurjasti. Syntyessään neiti painoi 3420g ja pituutta oli 52cm. Synnytys käynnistettiin 10.9 ilta-päivällä, kun mulla oli aamulla valkuaista virtsassa. Synnytys käynnistyi oksitosiini tipalla ja neiti syntyi 13. 28 11.9.2010. Aika pitkään meni kaikenkaikkiaan, mutta ihan hyvä niin kerkisi samaan epiduuraliin, joka auttoi tosi hyvin ja sai vähän levätäkin ennen ponnistusta. Kivuliain vaihe oli loppuvaiheessa kun piti odottaa että sai ruveta ponnistamaan. Kaiken kaikkiaan synnytys oli ihan hyvä kokemus ja voisin kyllä lähteä samaan rääkkiin uudestaankin ja toivottavasti pääsisinkin joskus.
Lahja on ollut tähän asti aika "helppo" vauva. Yöt menee jo tosi hyvin eka pätkässä nukkuu kolme tuntia ja sitten kaksi kahden tunnin pätkää ja väleissä on tissillä ehkä 10min. Päivät menee vaihtelevasti välillä ottaa vaan lyhyitä tirsoja ja välillä pitkiä unia. Eilen nukkui päivällä 4 tuntia ja otti vaan tissi huikat välissä.
 
Alizah: Kiitos onnitteluista:)

Kipinäkenkä: Käyhän kertomassa kuulumisia! Vieläkö olet töissä jaksanut olla?

Täällä arki sujuu edelleen hvyin. Neiti nukkuu edelleen yöt hyvin ja päivälläkin ottaa ainakin yhdet pidemmät päikkärit. Vaunuttelemassa ollaan käyty joka päivä ja vähän pakkokin, että Rasmus pääsee ulkoilemaan. En kyllä itsekään jaksaisi koko päivää sisällä olla kun oon tottunut paljon ulkoilemaan. Uskomattoman nopeasti vauvat kasvaa ja kehittyy. Lahja painoi jo viime perjantaina kilon enemmän kuin syntyessään eli 4300g ja pituuttakin olo jo 55cm. Muutenkin neiti seurailee jo katseella enemmän ja päätäkin jaksaa jo aika tomerasti vähän aikaa kannatella masulla ollessaan.
 
MOIKKA!!!!!

Rosetta: Kiva että teillä mennee Lahjan kans hyvin. Mites iskältä sujuu vauvanhoito? Entäs Rasmus??? Onko ollu ihmeissään vauvan äänistä??? Onko nimi jo valmiina?!!
Nyt onki ollu ihanat ilmat ulkoilla..pirtee syysilma nytkin. Meijän tytsyn syntyessä alko ne karseet helteet, niin ei paljoo päästy ulos vaunuilemaan. Nyt ollaan otettu vahinko takas ja ulkoillaan paljon.

Ne vauvat todella kasvaa todellaki nopeella. Meijän tytön mitat oli 3kk neuvolassa 7125g/65.5cm!
Maissivelliä typy syö kerran päivässä ja nyt on perunaa ja porkkanaa maisteltu. Varmaan söis vaikka kuinka paljon, mutta kieli tahtoo tuoda sen ruoan ulos..eikä mahaan asti ruoka juurikaan mene.
Oikeen kyljen kautta neiti kääntyy mahalleen ja kaks kertaa on kääntyny vahingossa takas.

Normaalisti tyttö on heränny jopa kolme kertaa yössä, mutta nyt on kahtena yönä heränny vaan kerran...ihanaa..on saanu nukkuu!!!

Ihailtavan hyvin on isoveli ottanu tytön...niinku omakseen. Pitää huolta ja kysyy unien jälkeen oliko vauva nukkumassa ja leikkii tytön vieressä että tyttö viihtyy. Laittaa tuttia suuhun ja pyyhkii naamaa, jos on märkä yms. Nykyisin mummot ei saa kattoo vauvaa vaan äiti kattoo vauvaa ja mummot hoitaa isoveljee.

Mieki oottelen Kipinäkengän kuulumisia.

Nyt taas mennään vaipanvaihtoon ja ottamaan sosetta..... :D
 
Mammulinos: Mies oli isyyslomalla heti Lahjan synnyttyä pari viikkoa ja nyt on ollut pari viikkoa töissä. Ens viikon on taas lomalla. Hyvin siltä jo vaipanvaihto ja muu sujuu, vaiikka vähän se on aikaisemmin vauvojen kanssa ollut. Rasmus on hyvin ottanut vauvan vastaan, vaikka ei sitä hirveästi näytä kiinnostavan. Haistelemaan tulee lähinnä silloin jos pyytää. Itkuunkaan ei tunnu ihmeemmin reagoivan. ristiäiset meillä on kuun lopussa ja nimikin on päätetty. Sen voin paljastaa, ettei neidistä ainakaan Lahjaa tule.

ps. Tulkaahan katsomaan vauvaa. Ens viikolla ei tosin käy, mutta sen jälkeen melkein milloin vain=)
 
Rosetta: Pittää meijän tulla sitten vaikka ensviikon jälkeen käymään (isäntä sillon aamuvuorossa, niin sopis hyvin meille). Lapsetkin on meillä taas terveitä, joten ei tartuteta mitään nuhaa teijän prinsessaan.
Teijän neiti painaa about 4300g....meijän typy paino melkein tuon jo syntyessään...:LOL:

Katellaan sitä kylättelyy sitten lähempänä...mie laittelen vaikka viestii sitten....
 

Yhteistyössä