poika ei osaa juoda itse

  • Viestiketjun aloittaja Marva
  • Ensimmäinen viesti
Marva
kun annan maitoa täytyy äitillä pitää pulloa suussa,ainoastaan makuuasennossa pitää pulloa ite,muuten se aina lerpsahtaa sivulle tai ei nosta pulloa ylös tai päätä :eek: onko muita jotka eivät vielä osaa juoda itse?? \|O niin ja poju on 1,3v

 
ei juo ei
Ei meidän 1v2kk juo ollenkaan itse. En ole vakavasti ajatellutkaan, että pitäisi vielä itse osata :/ Pulloa ei ole käytetty, niin siksi varmaan ei ole tottunut. Mukin vain kaataa ja nokkamukinkin pistää ylösalaisin. Että ei toivoakaan meillä itse juomisesta.
 
meillä ei pidetä pullosta kiinni ollenkaan ja nokkamukistakin vain silloin tällöin, mutta siihen ei voi luottaa että pitää itse koska aina päästää irti hetken päästä!!
opetan juuri nokkamukille eli pullosta vain pari kertaa tai vain illalla(jos ei hermo mee!!)
en oo oikeestaan odottanutkaan että vielä osaisi kun ei asia oo kiinnostanut sitä koskaan...siis pullosta itse kiinni pitäminen!!
poika siis 1vee 1kk 4pv
 
Meillä poika 1v1kk ja on useamman kuukauden ajan juonut itse pullosta ja pari kuukautta nokkamukistakin. Alkuun joi ilta maidon makuultaan pitäen pullosta kiinni. Sitten oppi pienestä pullosta 150ml juomaan vettä istualteen ja kävellessään. noin kuukausi sitten aloin tarkotuksella jatämään pulloa pois kokonaan, ja enään hätätapauksessa otetaan pullo käyttöön. Ja nokkamukista juo itse nyt jo aika hyvin. Tosin täytyy olla tippalukollinen muki tai muuten joka paikka on maidossa/vedessä. Mutta eiköhän ne lapset opi itse juomaan kun siltä tuntuu ja kun saavat harjoitella. Vaikka se alkuun sotkee ja kastelee :)
 
Meillä taitaa olla laiska neiti kun vasta nyt alkaa juomaan itse mukista nokalinen tai ilman, ikää kuitenkin 1v7kk. alkuun ei kevannut kuin tupperin nokkamuki, mis silikoni kansi, mut nyt alkaa muut menemään. Ei tyttö tahdo nostaa mukia ylemmäs kun juoma vähenee.
 
suklaahippu harmaana
meillä esikko joi pullosta itse jo pitkästi ennen vuoden ikää. Nokkamuki käyttöön ennen vuoden ikää. puolen toista vuoden iässä joi jo "aikuisten" mukista/lasista.
Toinen 5kk pitelee jo itse pulloa, mutta välillä joutuu vähän korjaileen...

voisko olla teidän lapsella laiskuutta, kun on jo kuitenkin jo noinkin vanha.
 
vauvataapero
Meillä alko juomaan ite pullosta ja nokkamkista makuullaan 6kk iässä. Ja pullo jätettiin pois 10kk iässä kokonaan ja samaan aikaan oppi juomaan istualteen nokkamukista.

Aika pitkään jotku käyttää tuttipulloa...
Mun mielestä yli vuoden ikäselle ei kuulu enää tuttipullo :headwall:
 

Yhteistyössä