Poika ratsastus tunnille?

Mitäs nyt, kun meillä tuo syksyllä kouluun lähtevä poika on ensiviikolla menossa ratsastamaan..

- Hankitaanko jo oma kypärä? En tajunnut kysyä tallilta onko siellä lainata eka kerralle

-Laitetaanko mitä päälle?

-Entä kengät, kumisaappaat vai lenkkarit?


Haaveissa olisi, että poika kävisi jatkossakin hevostelemassa, mutta sitähän ei kokeilematta voi tietää...
 
kypäriä saa lainata talliltakin, tietenkin oma kypärä on aina oma ;)

joustavat housut jalkaan ja kumisaappaat. lenkkareita ei suositella, koska niissä ei ole yhtään korkoa, jalka voi lipastaa jalustimesta läpi.

kevyet hanskat on aika kätevät kanssa esim. näppylähanskat. =)
 
Kyllä varmaan ratsastuskoulussa on kypäriä ekalle kerralle lainata.

Housuiksi jotkut, jotka eivät ole kovin liukasta kangasta. Verkkarit ei ole esim. hyvät, mieluummin kangashousut. Kengäksi käy kumisaappaat. Lenkkarit eivät ole hyvät, koska kengässä pitäisi olla pikkuisen korkoa, ettei jalka sujahda jalustimesta helposti läpi.
Päälle vaatetta sään mukaan. Jos on lämmin keli, lyhythihainen paita riittää kun ratsastaessa tahtoo tulla lämmin =)
Kannattaa käydä ehkä ostamassa alan liikkeestä tai ihan vaikka tavaratalosta näppylähanskat, eivät maksa paljon ja pysyy ohjat hyvin käsissä hiertämättä =)
Näillä ohjeilla oikein paljon tsemppiä ekalle kerralle :heart:
 
vieras
Olen ainakin itse silloin lapsena saanut lainata kypärää. Tallille mentäessä pyydettiin että kumpparit olis jalassa ja käsissä jonkin sortin näppylähanskat ja jaloissa joustavat housut.
 
Talleilla löytyy lainakypäriä, muttei ne ole häävejä. Jalkaan sellaiset jalkineet missä on korko, ettei jalka solahda jalustimen läpi. Ei farkkuja vaan mieluummin sellaiset housut missä ei saumat paina jalkaa.
 
ja elloksella on sitten edullisesti lapsille ratsastushousuja :whistle:

omalle likalleni tilasin sieltä kangaspaikoilla olevat housut 6? =)

ja robin hood-,tarjoustalo halpahalleissa on kanssa noita nyppylähanskoja edullisesti, 2,90?
 
Ei kannata heti alkaa osteleen varusteita, jos harrastus lopahtaakin. Ens alkuun kelpaa kumpparit ja karkeammasta kankaasta olevat housut. Kypärän saa tallilta lainaksi. Hanskat ei oo tarpeen ensimmäisillä tunneilla vielä, jos haluaa niin tavalliset sormikkaat käy.
 
Ne näppylähanskat on oikeesti niin pieni muutaman euron investointi, että kyllä mä ne ostaisin. Pysyy ne ohjat paremmin käsissä kuin tavan sormikkaissa. Ja on se niin suuri tunne (ainakin itelläni oli) kun oli ne hevoselta tuoksuvat oikeat hanskat jo silloin ekalla kerralla :) :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikä välttämättä tarvi heti ostaa ihan niitä ratsastushanskoja vaan mun mielestä tavalliset puutarha näppiksetkin käy.
niinno, samanhintasia ne on :D

mut totta, puutarhanyppylähanskat käy kanssa =)
:D on ne hinnat varmaan tosiaan jo muuttunu mun ajoista. Silloin kun mä ostin ratsastushanskat niin ne maksoi 80 mk :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Kyllä ne sellaiset nahka/verkkokangas ratsastushanskat maksaa semmoiset 30 euroa, mutta ne puuvillaiset näppylähanskat muutaman euron =)
Joo, noi mun 80 mk hanskat oli just semmoiset puuvillaiset :) Mutta kiva juttu jos ne on nykyään jo halvempia :)
 

Yhteistyössä