poikalasten äidit

  • Viestiketjun aloittaja marketta
  • Ensimmäinen viesti
marketta
En ole kehdannut puhua tästä asiasta kenellekkään. Minua ärsyttää oma naiviuteni, sillä minulla on kaksi pientä lasta, poikia molemmat. Molemmista toivoin tyttöä, mutta toisin kävi. Osaan iloita heidän hyvästä terveydestä ja normaaliudesta. Ennen toisen lapsen syntymää, päätin, että meidän perheeseen kaksi lasta on sopiva. Kun toinen poika syntyi, olin pettynyt, etten saanut tyttöä. Haluan kolmannen lapsen, mutta en poikaa. Kun luen lehdistä äideistä, joilla on vain poikia, kuvittelen heidän olevan myös "epäonnellisia". Esim Sirpa Selänteellä ja Tuuli Matinsalolla on kolme poikaa. Ja minä harmittelen heidän puolestaan, kun eivät ole saaneet tyttövauvaa. Olen todella pettynyt omiin ajatuksiin, mutta en voi näille mitään. Onko samoin kokevia?
 
mietiskelevä
Minulla on kolme maailman ihaninta POIKAA!!! :D

Itse toivoin aina terveitä ja eläväisiä pikku-vintiöitä. En voisi kuvitellakaan olevani epäkiitollinen näistä suloista pikku-ukoistani!

Silloin kun olin raskaana toivoin aina vain terveitä lapsia, joista olen hyvin onnellinen!
 
kukka
Joopa joo,paitsi että Tuuli Matinsalolla on kyllä kaksi poikaa ja nuorin lapsi on tyttö,samoin kun on meilläkin.En myönnä olevani nuorimmaisestani yhtään onnellisempi kun hänen kahdesta isoveljestään.Lapsi siinä missä muutkin,samalla tavalla hoidettu kun toisetkin.Jos mekkoja,hiuskoristeita tai muita haaveilet,ainahan voit ostaa ja lahjoittaa niitä tuttavien ja sukulaisten lapsille....Niin minä tein silloin kun itsellä oli poikia. =)
 
En kyllä ymmärrä ollenkaan tunteitasi! Minulla on kolme poikaa ja yksi tyttö ja kaikki ovat aivan yhtä ihania ja tärkeitä. Aina odotusaikana kaikki utelivat, että kumpaa toivon, niin aivan vilpittömästi oon oottanu ihan kumpaa vaan...
 
Äiti-alokas85
Poikaa toivottiin ja poika tuli. Tyttökin olisi kyllä ollut ihan yhtä tervetullut. Itse toivoin poikaa sen vuoksi että olen aina hoitanut pikkusiskojani ja mielestäni he ovat hankalia tapauksia, varsinkin nyt murrosiässä :D Pojalla ehkä tulee olemaan syvempi yhteys isänsä kanssa koska isä harrastaa urheilua ja kaikenlaista tekniikkaa..
 
tandemi
Joopa joo...itselläni on tyttö ja kaksi poikaa.Ja kaikki ovat yhtä rakkaita.Mutta kehtaan tunnustaa että tytön jälkeen toivoin poikaa ja sen myös sain.Kolmannen kohdalla voin sanoa ettei enää ollut niin väliä kumpi tulee ja poika tuli.Neljättä jos odottaisin niin tyttöä toivoisin.Mutta tuskinpa sitä neljättä tulee kun ei tarvi väkisillä yrittää tehdä sitä puuttuvaa sukupuolta.Minusta on aivan normaalia toivoa perheeseen sekä tyttöä että poikaa. Tärkeintä tietysti on lapsen terveys ja se että edes saa lapsen.Mutta täytyy myöntää että ajattelen aina perheistä joilla on vain tyttöjä tai vain poikia,että heiltä puuttuu vielä se yksi lapsi.Anteeksi jos jotain tällä loukkaan,mutta tämä oli rehellinen mielipiteeni asiasta.
 
Itse olen kyllä toivonut että saisin molempaa sukupuolta ja niin on käynyt. Ymmärrän kyllä, että joku voi olla todella pettynyt jos lapset ovat samaa sukupuolta.Minkä sitä tunteilleen voi vaikka järki sanois mitä. Mutta jos yhtään lohduttaa niin kenties lapsesi aikanaan tekevät(lue:saavat) sinulle toistakin sukupuolta. Eikös sitä sanota että lapsenlapsille on enemmän aikaa kuin omille ;) :)
 
Minulla on 18-vuotias tytär ja 7-vuotias poika.

Kun odotin ensimmäistä sukupuolella ei ollut väliä, mutta toista odottaessa toivoin poikaa (mutta en sanonut sitä kenellekkään), jos kysyttiin vastasin vain että ei ole merkitystä. Eli en puhunut totta!

Ilo oli tosi suuri kun poika sitten tulla tupsahti maailmaan. Synnytyssalissa ensimmäiset sanani oilvat: poika !!!

Jos olisi tulut tyttö uskon, että olisin sopeutunut siihen joko hyvin tai huonosti. Pääasia on kuitenkin terve lapsi, se on valtava lahja.

Mutta jokaisella on oikeus edes jossain kertoa se pohjimmainen tunne mitä olisi toivonut/halunnut..........

Ymmärrän sinua hyvin, mutta yritä löytää asiasta se hyvä puoli :

terveet lapset

Kaikki eivät ole niitä saaneet vaikka kuinka olisivat halunneet.
 
mulla on myös kaks poikaa ja jotenkin mulla on taas aina ollu ajatus että jos meille tulis tyttö, niin se ois pieni "shokki" tai paremminkin yllätys. Tajutkaa tuo nyt sitten oikein :D Sillä vaan kun omassa pienessä pääkopassa on aina ollut jostain kumman syystä ajatus että meille tulee 3 pientä poikaa ja kaks niistä on jo :D Jotenkin meillä kummankaan pääkoppaan ei mahdu ajatus, että meille tyttö :eek:
 
nikitönnä
Salli itsellesi ne ajatukset, joita sinulla on. JOs ajatuksiaan alkaa häpeämään ja panttaamaan, ne kasvavat.

Minä salaa toivoin esikoisesta poikaa, tyttö tuli. Olin pettynyt. Toinen lapsi oli poika, olin siitä tosi iloinen. Mutta molempia rakastan nykyään yhtä paljon. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2004 klo 14:14 Kirsikka kirjoitti:
mulla on myös kaks poikaa ja jotenkin mulla on taas aina ollu ajatus että jos meille tulis tyttö, niin se ois pieni "shokki" tai paremminkin yllätys. Tajutkaa tuo nyt sitten oikein :D Sillä vaan kun omassa pienessä pääkopassa on aina ollut jostain kumman syystä ajatus että meille tulee 3 pientä poikaa ja kaks niistä on jo :D Jotenkin meillä kummankaan pääkoppaan ei mahdu ajatus, että meille tyttö :eek:
Mulla ihan samoin!
Esikko on poika ja nyt toista odottaessani jotenkin pidän selvänä että poika tulee.
Mietinkin, että kuinkakohan sitä tyttöä osaisi hoitaa ja hoivata kun poika tuntui/tuntuu niin luontevalta.
Meille molemmat ovat aivan yhtä tervetulleita emmekä toivo kumpiakaan.
Olemme onnellisia että yritysten jälkeen olemme saaneet yhden lapsen ja toisenkin alulleen :)
Kun se lapsen saantihan se tärkeintä oli, ei se sukupuoli.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2004 klo 22:24 Minna kirjoitti:
Mulla on maailman ihanin poikanahvero enkä vaihtais!Mua suorastaan on ällönny katsoa hentosia tyttöjä!Eli päinvastoin!
No tässä sulle jotain ällöttävää: Meillä on kolme ihanaa tyttöä! Ja lapsiluku ei kasva ainakaan pojan toivossa. :) ;)
 
jaissi
tiedän tunteen kun jotain halajaa. itselleni on käynyt niinkuin toivoinkin. Molempien raskauksien aikana olen toivonut tyttöjä ja sanoin aina kaikille että poika sieltä tulee ja niin uskottelin itsellenikin ettei "pettymys" olisi ollu suuri, mutta molemmat tyttöjä, melkein pakahduin synnytyssalissa onnesta. Ja tuossa joku puhui heiveröisistä tytöistä, sen verran voin sanoa että yli 80% tuntemistani poikalapsista ovat paaaaljon rauhallisempia äidin jaloissa nyhvääviä kuin tytöt joita tunnen. Luulenpa että sen takia aika iso osa äideistä pitää poikalapsista koska he yleensä pieninä ovat todella paljon äidin perään, mitä en itse jaksaisi kun katsoo tuttavien poikia. Mutta niinhän se on että suurimmalle osalle loppujen lopuksi suodaan juuri se sukupuoli kenen kanssa pärjää paremmin. =)
 
jimin äiti
luulin, että saan pelkkiä tyttöjä, koska äiti teki tyttöjä, mummo teki tyttöjä, täti teki tyttöjä jne. Ja me saatiin poika! Aivan upeaa! Tottakai olen sanonut, että samahan se on kumpi tulee, kunhan on terve. Nyt hiukan toivon, että seuraava lapsi olisi myös poika, vaikka olisihan se tietysti pikkusiskokin ihana. No ota nyt selvää tästäkin viestistä :)

Meidän isä toivoi, että minä ja siskoni oltais oltu poikia, joskus se on kotikaupungissa (ei asuta siellä enää siskon kanssa) valehdellu ihmisille, että hänellä on kaksi poikaa. Arvaatte varmaan, ettei tunnu kauheen kivalta :(
 
mammaleija
hyvät äidit ja miksei isätkin,olkaa nyt hyvät ihmiset onnellisia että ylipäätänsä olette saanneet lapsia ja kiitollisia että ovat terveitä......itse olen läpikäynnyt raskaat hoidot jotka kestivät yli 4v.eipä tullut mieleen toivoo erityisesti kumpaakaan sukupuolta,olin vaan onnellinen tulevasta lapsesta
 
kaksi poikaa
Mulla on kaksi poikaa ja olen vain toivonut terveitä lapsia, sukupuolella ei väliä. Enempää lapsia en tahdo, enkä sure sitä ettei ole tyttöä. ( Herranjestas, jokos se Matinsalo on ehtiny kolme lasta saada. Aikamoinen tahti. )
 
syysvuokko
Peesaan Mammaleijaa.... lapsettomuuden läpikäyneenä osaan arvostaa sitä, että perheessä on ylipäätään lapsi! Meilläkin hoidot kestivät vuosia, eikä olo ollut todellakaan kauhean helppo, kun tuttavapiiriin tuli liukuhihnalta tyttöjä, poikia, poikia, tyttöjä....
Rakastan poikaani yli kaiken, eikä mieleeni ole kertaakaan tullut se, että enpä saanut tyttöä!!!
 
Suzu
Älkää nyt murhatko viestintuojaa.. :D :D , mutta luin jostakin, että jos nainen toivoo poikaa, hän haluaa alitajuisesti täyttää miehensä toiveen ja "lahjoittaa" hänelle uuden elämän, siis pojan. Vastaavasti jos hän toivoo tyttöä, hän ajattelee enemmän oman elämänsä jatkumista, on siis itsenäisempi. TÄMÄ EI OLE MINUN MIELIPITEENI, vaan lainaus!
Ymmärrän kyllä, vaikka itsellä onkin molempia, heitäkin jotka toivovat saavansa vielä sen yhden tytön taikka pojan. Eräällä ystäväparilla on kuusi poikaa.. ja vielä he sen tyttövauvan saivat, ei tullut seitsemää veljestä..
Tykkään itse kyllä vekaroista sukupuolesta piittaamatta, sama ovatko tyttöjä vai poikia. Erilaisia asioita ja leikkejä tulee touhuttua tytön ja pojan kanssa. Ei kannata kantaa syyllisyyttä tunteistasi, jolleivät ne vaikuta siihen, miten lasta kohtelee. Se on kuitenkin ihan sattumaa, tuleeko tyttö vai poika. Toisen lapsen jälkeen opin senkin, että ei se "terve vauvakaan" ole ihan välttämätön. Lapsi, jossa on jokin erityispiirre, on yhtä rakas vanhemmilleen, sehän tekee hänestä persoonan. Helpommalla kyllä pääsee terveen lapsen kanssa.
 
peppilottasikuriina
Marketta!! Laitathan y-viestiä mulle, en haluaisi repostella tuntemuksiani tässä, mutta minulla on omakohtaisia kokemuksia asiasta ja voisi helpottaa kuulla niistä!! :) :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2004 klo 00:32 syysvuokko kirjoitti:
Peesaan Mammaleijaa.... lapsettomuuden läpikäyneenä osaan arvostaa sitä, että perheessä on ylipäätään lapsi! Meilläkin hoidot kestivät vuosia, eikä olo ollut todellakaan kauhean helppo, kun tuttavapiiriin tuli liukuhihnalta tyttöjä, poikia, poikia, tyttöjä....
Rakastan poikaani yli kaiken, eikä mieleeni ole kertaakaan tullut se, että enpä saanut tyttöä!!!
Kyllähän jokainen on kiitollinen lapsestaan, ja jokainen pitää ehdottomasti tärkenä sitä että terveen lapsen saisi synnyttää: mutta näillä kahdella seikalla ei ole mitään tekemistä niiden tyttö tai poika toiveiden kanssa joita suurimmalla osalla meistä on. Minä toivoin tyttöä, en tiedä olisikin ollut pettynyt vai hyvin yllättynyt jos olisikin ollut poika, mutta en häpeä sanoa että tytön halusin, sen lisäksi että ilman muuta toivoin myös tervettä lasta ja lasta ylipäätään. Toivottavasti ymmärrät pointtini. :)

 

Yhteistyössä