Poikamainen tyttö

Meillä on viisivuotias tyttö, joka mennyt juuri eskariin. Hän leikkii talon pihalla naapurilasten kanssa ja erityisesti poikien. Hän kyllä pystyy leikkimään myös tyytöjen kanssa,jos haluaa.Hän on aina ollut kiinnostunut kiipeämisestä ja liikkuvista leikeistä ja on liikunnallinen. Pukeutumisessa on halunnut olla myös oikamainen: ei röyhelövaatteita vaan "poikamaisen"väriset puserot ja housut. Eskarissakin leikkii mieluumminh poikien kanssa.Onko tytöstä tulossa väärää sukupuolta oleva tätä menoa? En itsekään ole mitenkään perinteisen feminiininen. Tarvitseeko tästä huolestua vaan antaa olla ja mitä tuollaiselle edes voi tehdä?Ei voi pakottaa leikkimään nukeilla hiljaa sisällä, jos ei halua. Onko kellään muilla vastaavia kokemuksia. Olen joutunut olemaan kodin pääasiallinen huoltaja jopitkään,koska miehestä ei ole mihinkään ja olemme eroamassa.
 
Moikka, meillä aikalailla sama juttu. 5.5v tyttö joka tykkää poikaleikeistä ja poikamaisista vaatteista. Kova kiipeämään ja rimpuilemaan. Haluaisi pelaamaan jalkapalloa ja tukkansa ajaa siiliksi kesällä. Hoidossa on ollu omassa ryhmässä lähinnä poikapuolisia kavereita pienestä joten siitä varmaan osittain johtuu, mutta paljon myös tyttöjä kavereina. Ei halua leikkiä prinsessaa vaan haluaa olla prinssi, haluaa olla perheleikin isä, ihasteli Williamin vaatteita häissä ei Katen mekkoa.

Ostan hänelle kyllä myös tyttöjen vaatteita ja ei hän pane vastaan, mutta jos itse valitsisi niin olisi KISS paita tai Spiderman. Hassua kun joku päivä on tyttövaatteissa ja toisena poikavaatteissa. Hän leikkii jonkun verran vauvanukella, mutta enemmän Bakuganeilla.

Välillä samat mietteet, että onko ihan tervettä, mutta ajattelin että lapset ovat lapsia. Tarviiko sitä ollakkaan niin tyttömäinen. Ehkä helpommalla päästään tulevaisuudessa jos ei esim. vaatteista kiinnostu. ;) Pikkuveli 2.5v tykkäisi olla prinsessa ja lainailee siskon mekkoja. :D Itse en ole kovinkaan naisellinen. Kesällä ehkä hellemekko päällä. Meikkaan kyllä töihin. Liekö sillä merkitystä.

Ollaan ylpeitä poikatytöistämme! :)
 
sau
Annetaan lasten olla sitä, mitä ne on. Enemmän vahinkoa tulee, jos väkisin toista muuhun muottiin rupeaa vääntämään. Jos ihan perustasolle mennään, niin moniko meistä olisi ihan täysnainen tai -mies, jos olisi saanut kasvaa ilman kevytpainostusta sukupuolirooleihin.
 

Yhteistyössä