Poikani on 4 v ja tarhassa 7.15-17 joka päivä.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tänään poikkeuksellisesti menen iltavuoroon, lähden kl. 12.30 kotoa. Mieheni vei normaalisti pojan tarhaan. Olisikos minun pitänut viedä poika esim klo 10.00 tarhaan. Poika kuitenkin viihtyy hyvin siellä kavereiden kanssa ja syö hyvin aamupalan siellä. Kysyin aamulla haluaakpo syödä tarhassa aamupalan niin poika halusi.
Huh ei oo helppoa.
 
jos kerta halusi mennä, niin eipä siinä mitään. mun poika joutu kans aikanaan olemaan pitkiä päiviä, about 6.15- 17 kun töissä piti niin joustaa ja venyä ja paukkua. puhalsin sitten pelin poikki ja jäin osa-aikaiseksi, eikä kaduttanut pätkääkään!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi olisitte vienyt myöhemmin kun on rutiini tarhapäivissä?


No koska jos on mahdollista joinakin päivinä lyhentää lapsen hoitopäivää niin sen kai kaikki mielellään tekee. Ja mitkään rutiinit siitä ei kärsi,jos vaikka kymmeneksi vie hoitoon. Silloin useimmissa päiväkodeissa ulkoillaan,joten lapsi ehtii ulkoiluun mukaan ja siitä jatkuu sitten normaalit rutiinit.
 
höö
siis jos olet jo vienyt niin mitä ihmettä kyselet :D Ja jos multa kysytään vien lapsiani senverta vähän hoitoon kun vaan mahdollista, mutta kukin tavallaan ja jos poikasi on tottunut hyvin olemaan niin ei ongelmaa.
 
Juuh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tänään poikkeuksellisesti menen iltavuoroon, lähden kl. 12.30 kotoa. Mieheni vei normaalisti pojan tarhaan. Olisikos minun pitänut viedä poika esim klo 10.00 tarhaan. Poika kuitenkin viihtyy hyvin siellä kavereiden kanssa ja syö hyvin aamupalan siellä. Kysyin aamulla haluaakpo syödä tarhassa aamupalan niin poika halusi.
Huh ei oo helppoa.

Itse olen vienyt lapset aina mahdollisuuden tullen myöhemmin tarhaan, tai jos on ollut vapaapäivä, niin en ollenkaan. Lapsellekin tekee tosi hyvää että on päiviä jolloin ei tarvitse elää kello kaulassa aamusta asti. Se on aikuisellekin tosi raskasta.
 
hoitaja
Niin äitinä kuin lastenhoitajanakin olisin vienyt myöhempään,mutta elä nyt päivääsi pilaa sillä että moni olisi tehnyt toisin :)

Itse tiedän tapauksia joissa lapsi on vasta 1.5-vuotias ja on hoidossa joka päivä 7-17 vaikka kumpikaan vanhemmista ei töissä.On yritetty selittää vanhemmille että hoidossa olo on lapselle rankkaa mutta valitettavasti vanhemmat ei halua ymmärtää :(

Nyt kyseessä 1 päivä,ensi kerralla voit sitten tehdä toisella tavalla :)
 
Minusta lapsella on muutenkin hirmuisen pitkät hoitopäivät jos noin pitkää päivää tekee. Enkä voisi laittaa miestäni viemään lapsia töihin mennessään hoitoon mikäli itse olen kotona. Vähän 'vapaata' aamupäivästä lapsellekin :) Ei tuo nyt mikään suuri virhe ollut, älä huonoa omaatuntoa siitä pode :hug:
 
Hulda
Sainkin tässä vastauksen siihen mitä teen kun vanhempainvapaa loppuu.. Pitää jäädä kotiin, sillä lapsillani tulisi väkisin lähes 10 tuntia hoidossa oloa. Mies kotona vain viikonloppuisin. Enää ratkaistavana ongelma; yritänkö jäädä liiton rahoille vai pelkälle kotihoidontuelle.. Ja jos lapsi halusi mennä tarhaan, niin tuskin hän nyt siitä mitenkään kärsii, että ap vei hänet vaikka on itse kotona.Äiti vaan.
 
nennu
Tuon pituiset päiväthän on ihan normaaleja? Meidän poitsun tarhasta tiedän kaksikin toinen 1v ja toinen 1,5v, jotka ovat joka päivä hoidossa 7:30-16:30.. Itselläni on joustavat kouluajat, joten omani vien joka päivä 10:30 ja haen 14:30..
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja Juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Mä olisin vienyt varmaan kymmenen jälkeen, niin olis ehtinyt vähän aikaa ulkoilla ennen ruokaa.
Kyllä ne tarhassakin ulkoilee aamupalan ja päivällisen välissä.
No sen takiahan hän olisi sen 10 jälkeen sinne vienytkin, että kerkiää ulkoilla TARHASSA, luetun ymmärrystä.....
 
essi
Mun mielestä se pojan tarhaan haluaminen ei liity asiaan mitenkään. Kyllä munkin lapset haluaa vaikka minne, mutta ei se tarkota heidän tajuavan, että myöhemmin voi olla hiukka ikävää. Ja itseasiassa aika säälittävää, jos lapsi ei edes halua olla vanhempien kanssa :(
Se on jännä, että tälläsessä tärkeässä asiassa sitä lapsen halua noudatetaan kirjaimellisesti, mutta sitten kun on kyse vähäpätöisemmästl asiasta, niin "eihän sen lapsen voi antaa pompottaa ja saada tahtoaan läpi"!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nennu:
Tuon pituiset päiväthän on ihan normaaleja? Meidän poitsun tarhasta tiedän kaksikin toinen 1v ja toinen 1,5v, jotka ovat joka päivä hoidossa 7:30-16:30.. Itselläni on joustavat kouluajat, joten omani vien joka päivä 10:30 ja haen 14:30..
Mulla vajaa 2-vuotias ja oon miettinyt töihin palaamista, mutta lapselle tulisi sitten jopa 10 tunnin päivä. 8 tuntia töitä ja 2 tuntia matkoihin, etenkin ruuhka-aikaan :( Taidanpa pysyä kotona vielä :(
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nennu:
Tuon pituiset päiväthän on ihan normaaleja? Meidän poitsun tarhasta tiedän kaksikin toinen 1v ja toinen 1,5v, jotka ovat joka päivä hoidossa 7:30-16:30.. Itselläni on joustavat kouluajat, joten omani vien joka päivä 10:30 ja haen 14:30..
Mulla vajaa 2-vuotias ja oon miettinyt töihin palaamista, mutta lapselle tulisi sitten jopa 10 tunnin päivä. 8 tuntia töitä ja 2 tuntia matkoihin, etenkin ruuhka-aikaan :( Taidanpa pysyä kotona vielä :(
No aluksi se on rankkaa ainakin äidille. Mutta jos vähänkin epäilyttää niin kannattaa olla kotona. Meillä kyllä niin että tehdään kummatkin vuorotöitä ja yritetään pitää hoitopäivät mahdollisimman vähäisinä. Siltikin sydäntä raastaa jättää lapset hoitoon. Tutulla taas lapset 10h hoidossa vaikka itse kotona.

 

Yhteistyössä