Poikaystäväni uhkaa käydä käsiksi riitojen aikana

  • Viestiketjun aloittaja nimetön.tyttö
  • Ensimmäinen viesti
nimetön.tyttö
Onko normaalia että poikaystäväni uhkaa käydä minuun käsiksi riitojen aikana? Joskus riitelemme jostain pienistä asioista kuten viimeksi sisustuksesta. En tykkää yhdestä miehen sukulaisen vanhasta taulusta, joka on meillä olkkarissa ja halusin ottaa taulun pois seinältä. Mies tuli viereen uhkailemaan väkivallalla jos kosken tauluun ja meni heittämään minun tauluni lattialle (joka onneksi osui koiran petiin eikä mennyt rikki).

Hän sanoo ettei ikinä löisi minua, vaan haluaa pistää minut hiljaiseksi ja siksi uhkailee.

Hän on myös joskus töninyt minua kovaa ja heittänyt vasten seinää ja lyönyt minua selkään. Ei myönnä lyöneensä, vaan se oli kuulemma tökkäisy, mutta selkäni oli pari päivää kipeä siitä kohti. Lisäksi hän suuttuessaan haukkuu minua nartuksi, ämmäksi, paskaläjäksi. Itsetuntoni on ollut huono lapsuudesta saakka ja siksi nuo haukkumiset tuntuvat tosi kurjilta.

Kaikki sukulaiset pitävät minua onnekkaana kun olen löytänyt niin hyvän miehen ja kaikki pitävät miehestäni kovasti..
 
juokse ja lujaa
Onneksi kyseinen tyyppi on Vasta poikaystävä. Mies ei kunnioita sinua lainkaan puhetyylistä ja käsittelystä päätellen. Ei tuollaiseen kohteluun kannata suostua!
 
"Nyt"
Nyt tyttö lähdet, panet oven kiinni ja taaksesi et katso. Olen mies ja olen nähnyt liian monta tälläistä liittoa läheltä, asiat eivät itsekseen korjaannu haet apua.
 
"kahden äiti"
Voi hyvänen aika sentään, mieshän on käynyt jo sinuun käsiksi ja käyttänyt fyysistä väkivaltaa. Ajan myötä se vain pahenee ja raaistuu. Älä missään nimessä jää tuollaiseen suhteeseen. Kannattaa kertoa ihan avoimesti tutuille, millaista kohtelua olet saanut miehesi taholta. Salailemalla mahdollistat miehen henkisen ja fyysisen väkivallan. Narskut haluavat yleensä pitää kulissit pystyssä.

Älä pilaa elämääsi tuollaisessa suhteessa. Kerää itsekunnioituksesi rippeet ja lähde. Aivan varmasti tulet löytämään paremman, sinua hyvin kohtelevan ihmisen rinnallesi. Minä tajusin lähteä suhteesta onnekseni jo ennen kuin henkinen väkivalta muuttui fyysiseksi. Siihen ei enää olisi kauaa mennyt. Enkä ole hetkeäkään katunut.
 
semmosta
Joo samaa mieltä muiden kanssa. Vaikka eroaminen sattuukin, niin eroa nyt. Hän on jo käynyt sinuun käsiksi ja tulee käymään uudelleen ja uudelleen, aina vain kovemmin ottein, se on aivan 100 % varma asia.
 
Smoke
[QUOTE="kahden äiti";30543230]Voi hyvänen aika sentään, mieshän on käynyt jo sinuun käsiksi ja käyttänyt fyysistä väkivaltaa. Ajan myötä se vain pahenee ja raaistuu. Älä missään nimessä jää tuollaiseen suhteeseen. Kannattaa kertoa ihan avoimesti tutuille, millaista kohtelua olet saanut miehesi taholta. Salailemalla mahdollistat miehen henkisen ja fyysisen väkivallan. Narskut haluavat yleensä pitää kulissit pystyssä.

Älä pilaa elämääsi tuollaisessa suhteessa. Kerää itsekunnioituksesi rippeet ja lähde. Aivan varmasti tulet löytämään paremman, sinua hyvin kohtelevan ihmisen rinnallesi. Minä tajusin lähteä suhteesta onnekseni jo ennen kuin henkinen väkivalta muuttui fyysiseksi. Siihen ei enää olisi kauaa mennyt. Enkä ole hetkeäkään katunut.[/QUOTE]

Ei ihme että ihmiset eroavat niin paljon kun heti ollaan valmiita luovuttamaan, ja nimittely on välittömästi henkistä väkivaltaa.
 
Arvosta itseäsi ja rakasta itseäsi isommin ja kovempaa, mitä nyt teetkään! Sillä et ole tuon käytöksen arvoinen, mitä nyt saat kohdallesi. Tuo ei ole edes rakkautta, vaan sinun alistamista ja polkemista ja nujertamista.

Sinä elät väkivaltaisessa suhteessa, sekä fyysisessä että psyykkisessä. Sukulaisesi saavat olla mitä mieltä tahtoavat, eivät he elä mustelmien, pelon ja uhan keskellä. Kuten sinä.

Sitäkö toivoit ja halusit? Tuskin.

Lähde. Vaikka se sattuisikin, mutta se sattuu huomattavasti vähemmän loppujen lopuksi kuin se, että jäät lyötäväksi - sanoilla tai ilman. Ole viisas ja rohkea ja itseäsi rakastava :hug:.
 
"huoh"
Niinhän nuo narskut yleensä osaa pitää kulissit ulospäin kunnossa, ovat sitten tommosia mulkvisteja epäihmisiä kotonaan ku ei oo vieraita näkemässä.
Usein huudellaan heti jotain narsistiksi, vaikka ei sitä edes olisi. Siitä on tullut joku muotivillitys. Aloittajan mies ei vaikuta narsistilta, vaikka uhkaa väkivallalla. Kannattaa tutustua aiheeseen ennenkuin huutelee.

Lähde tuosta suhteesta, joku päivä vielä lyö. Ja on jo sinua satuttanut, joten jo sen pitäisi olla tarpeeksi hyvä syy vaihtaa maisemia!! Käsiksi ei saa käydä! Älä ikinä tee tuollaisen kanssa lapsia.
 
"kolmen mamma"
Mietimme tässä yhtenä iltana mieheni kanssa että mikä kumma siinä onkin että joulun aikoihin turvakodit täyttyvät naisista, eivätkö ne naiset huomaa jo ennen joulua että miehellään on ikäviä taipumuksia käydä käsiksi, juoda itsensä pelottavaan kuntoon tms.
Eli ilmeisesti naiset kyllä huomaavat tälläiset ikävät piirteet (kuten aloittajakin nyt on huomannut) mutta eivät ota niitä tosissaan ennenkuin ollaan siinä tilanteessa että on pakko paeta kodista.

Minua ei kyllä saisi seliteltyä hyväksymään "se oli vaan töytäisy" jos minuun sattuisi sekunninkaan ajan, se olisi kerrasta poikki ja sillä selvä.
 
"sirpale"
Voin sanoa että lähde. Itse olen naimisissa tuollaisen miehen kanssa ja tehtiin vielä kaksi lasta. Keskustelu on aina tikittävä aikapommi, haukkumista jamykkäkoulua, tönimistä ja uhkailua. Kaksi kertaa hajottanut silmälasini riidellessä... kaikkea on tehnyt, keskustelutaito olematon, huono itsetunto,alkoholisti, masentunut....miksi olen olen vielä täällä? En tiedä. Sinulle sanon, tälläista siitä tulee, pelasta itsesi.
 
"sirpale"
[QUOTE="sirpale";30543591]Voin sanoa että lähde. Itse olen naimisissa tuollaisen miehen kanssa ja tehtiin vielä kaksi lasta. Keskustelu on aina tikittävä aikapommi, haukkumista jamykkäkoulua, tönimistä ja uhkailua. Kaksi kertaa hajottanut silmälasini riidellessä... kaikkea on tehnyt, keskustelutaito olematon, huono itsetunto,alkoholisti, masentunut....miksi olen olen vielä täällä? En tiedä. Sinulle sanon, tälläista siitä tulee, pelasta itsesi.[/QUOTE]

Lisään vielä sen että miehelle on tosi tärkeää pitää kulissit pystyssä, kaikille muille esittää olevansa miellyttävä, seurallinen ja ihana. Minulle on kauhein, yhteiset lapset näkevät huonoja puolia säännöllisesti, mutta jo lapselle, joka käy joka toisen viikon, esittää muuta kun on. Lapsen äidille ja sukulaisille ei ole todellisuus läsnä, eivät voi kuvitellakaan mitä täällä kotona itsestään antaa. Ja edelleen, en tiedä miksi olen tässä.
 
Smoke
Sä siis hyväksyt että käydään käsiks??!! Koska näinhän ap:n tapauksessa on jo käynyt.
En.

[QUOTE="kahden äiti";30543483]Kenenkään ei tarvitse sietää kumppaninsa taholta huorittelua tai muunlaistakaan halventamista, haukkumista tai henkistä latistamista.[/QUOTE]

Mitä merkitystä tuolla on jos tapahtuu vain riidellessä?
Minuakin on nimitelty lukuisia kertoja, mutta en pidä juuri minään.
 
Jehbs
Minäkin luulin nuorempana, että parisuhteeseen kuuluu riidat. Ei ne kuulu, joskus voi hieman suuttua ja pahoittaa mielensä, mutta kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä ei uhkaile, huuda toisilleen tai käy käsiksi. Esim meillä taulusta johtuva erimielisyys olisi keskusteltu ja varmasti olisi löytynyt molempia tyydyttävä ratkaisu. Löydät varmasti itsellesi kumppanin, joka ei huuda sinulle, vaan jonka kanssa elämä on helppoa ja onnellista joka päivä.
 
Smoke
Minäkin luulin nuorempana, että parisuhteeseen kuuluu riidat. Ei ne kuulu, joskus voi hieman suuttua ja pahoittaa mielensä, mutta kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä ei uhkaile, huuda toisilleen tai käy käsiksi. Esim meillä taulusta johtuva erimielisyys olisi keskusteltu ja varmasti olisi löytynyt molempia tyydyttävä ratkaisu. Löydät varmasti itsellesi kumppanin, joka ei huuda sinulle, vaan jonka kanssa elämä on helppoa ja onnellista joka päivä.
Kyllä huuto voi kuuloa hyvään parisuhteeseen, tai nimittely.
 
Mä en ajattele niin, että yksikin lyönti ja heti turvakotiin, soitto poliisille tai vähintäänkin ero, sillä ihminen voi JOSKUS todella kovasti provosoituna menettää täysin malttinsa ja käyttää kovaakin väkivaltaa.
Tuollaisia tilanteita ei tosin pitäisi tulla usein, vaan todella harvoin. Ei edes vuosittain, ei välttämättä edes kerran kymmenessä vuodessa ja joillekin ei ikinä (limitti ei pääse täyttymään koskaan).

Sen sijaan tollanen jatkuva haukkuminen, huuto ja uhkailu on mielestäni yksiselitteisesti paskaa ja suhde vaikuttaa muutenkin olevan aika fucked, jos ja kun ihan oikeasti riidellään jostain TAULUSTA.

Itse en rupeaisi katselemaan miestä, joka on niin epävarma ja ailahtelevainen, että harrastaa useinkin jotain nimittelyä, huutamista ja uhkailua.
Tulee jo näin lukiessakin mielikuva sellaisesta erittäin epäkiihottavasta vässykästä.
 

Yhteistyössä