pois pinnasängystä?

Minkä ikäisenä olette siitäneet taaperot nukkumaan esim. jatkettavaan sänkyyn, pois pinnasängystä? Kuinka on onnistunut? Tippumisia, kuinka suostuu jäämään kun ei ole pinnoja esteenä?

Meillä poika alkanut öisin nousemaan monesti yössä pinnasängyn pinnoja vasten seisomaan ja on todella rasittavaa kun unet häiriintyy tuon jatkuvan seisoskelun takia. Vieressä nukkuu heräämättä ja mietinkin että auttaisikohan jos siirtäisi pois pinniksestä niin ei olisi niitä pinnoja mitä vasten nousta...?
 
Minä mietin ihan samaa. Meillä siis myös juuri noin. Ikää 1v8kk. Ja myös kysymys asian vierestä: minkä ikäsellä olette alkaneet käyttää lasten peitettä ja tyynyä? Meillä vielä vauvakoon peite ja tyyny.
 
Meillä tyttö taisi olla 1v4kk kun siirtyi pois pinniksestä (pikkusisko oli tulossa enkä viitsinyt hommata toista pinnistä). Meillä siirto sujui suht kivuttomasti. Sängyssä on yhäö edelleenkin tuollainen erikseen hankittu reuna (tai mikälie viralliselta nimeltään), eli ihan vierimällä sängystä ei sitten putoa. Alussa tosin pidin melkoista tyynykasaa tuossa sängyn vierellä, mutta onneksi turhaan :)

Samaan aikaan meillä otettiin käyttöön myös isommat vuodevaatteet.
 
Yeb
Meidän tyttö siirtyi perhepedistä omaan jatkettavaan sänkyyn 1v 9kk ikäisenä ja kaikki sujui hyvin :) Meillä riittää vaikka sängyssä on alle 10cm:n laidat, ei tyttö sieltä putoa.

Unipussi jäi nyt kesällä pois, tytön täyttäessä 2 kun oli öisin niin kuuma. Peittoa (semmoista pientä, Ikean oma koko, vähän isompi kuin ÄP:n vauvapeitto) käytetään nyt ja sitä litteää tyynyä. Peittohan ei koskaan pysy tytön päällä ja tyynykin on ennemmin kainalossa ku pään alla :D
 
Meidän neiti siirtyi pinnasängystä pois kun ikää oli 1,4 vuotta, kun pääsi kiipeämään pinnasängyn laidan yli. Hyvin on mennyt matalassa(pienet reunat) sängyssä nukkuminen. Kerran on tainnut tipahtaa, mutta jatkoi unia samantien. Nykyään tyttö nukahtaa samantien kun viedään sänkyyn, ei nouse pois sieltä (ikää 1,6v).

Aluksi pari iltaa meni sillain että vietiin nukkumaan ja ovi kiinni. Tyttö nousi ylös ja alkoi itkemään. Annettiin pienen hetken huoneessa olla ja itkeä, kunnes vietiin takaisin omaan sänkyyn. Max.5 kertaa illassa näin parin illan aikana. Kunnes oppi nukahtamaan uuteen sänkyyn.

Lasten peitto käytössä, mutta ei vielä tyynyä ollenkaan.
 
Me siirrettiin 1v9kk jatkettavaan ja todella hyvin on sujunu. Nyt on vajaan kk nukkunu sellasessa ja montaa kertaa edes pois oo tullu. Tippunu ei oo kertaakaan. Ekana iltana meni polleana isojen sänkyyn ja nukahti. pelkäsin itekkin että siirrosta tulee yksi riesa ja hulabaloo. Useinmpina iltoina jää kiltisti unta odottamaan eikä oo öisinkään lähteny liikkeelle. Tyynyä ei oo vielä.
Peittona edelleen se äp paketin täkki, näkyy viel hyvin riitävän ja yleensä se on mytättynä ja halii nukkuessaan.
 
Meillä siirrettiin pois pinniksestä noin 1v7kk ja yllättävän hyvin meni, koska alkoi nukkua samantien yöt heräämättä kun ennen heräili ja seisoi sitten pinniksessä huutamassa! Ehkä joku paniikkireaktio kun oli "teljetty" sinne kaltereitten taakse... Nyt heräilee vain toisinaan ja tulee sitten meidän viereen nukkumaan, mutta vähemmän siitä on vaivaa kuin pinniksessä huutavasta taaperosta.

Peitto ja tyyny on vauvakokoa, on niin pieni ettei ole tarvetta isommille. Lapsen koostahan se peitonkin koko riippuu.
 
Meilla tyttø nyt pian 1v9kk ja nukkuu edelleen pinnasangyssa. Yritimme tuossa pari kuukautta sitten siirtaa jatkettavaan ja jaikin hyvin sinne nukkumaan mutta herasi joka yø itkemaan kovasti ja rauhottui kun paasi takaisin omaan sankyynsa. Totesimme ettei siis kiiretta, tyttø ei ole viela valmis. Ja mika hoppu se onkaan kun han ei kiipeile yli laidan.

vauvapeitto on kaytøssa eika tyynya laisinkaan. Jopa isosisko 6v mahtuu vauvapeiton kanssa nukkumaan ihan hyvin, joskin hanella isompikin peitto on olemassa :)
 
Mietin lähinnä sitä, kun meillä toinen tulossa keväällä, että hankkiako esikolle isompi peite vaiko uudelle tulokkaalle samanmoinen vauvapeitto... Taitaapa kallistua siihen toiseen pikkupeittoon, on meinaan aikas iso se seuraavan koon peite..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:
Mietin lähinnä sitä, kun meillä toinen tulossa keväällä, että hankkiako esikolle isompi peite vaiko uudelle tulokkaalle samanmoinen vauvapeitto... Taitaapa kallistua siihen toiseen pikkupeittoon, on meinaan aikas iso se seuraavan koon peite..
Sitä kokoa mieki kattelin kun sellasta meille tarjottiin. Sehän hukkuu sinne alle ja vauvakoko vielä hyvä vaikka pitkä poika.
 
Meillä siirryttiin jatkettavaan 1v ja 3kk iässä. Ja me mennää viel niillä ÄP peitoilla kun ovat sopivan kokoisia pojalle. Ja tyyny on semmone ihan littana ja sekin saatta aamulla löytyä lattialta :D ja siis tosiaan nukkuu omassa huoneessa ja sinne siirtyi 1v ja 2kk iässä. Ja nyt nukutaan PALJON paremmin. Kun molemmat häirittiin toistemme unta. Isäntä jos vahingossa vaikka kolhaisi seinää niin poika heräsi siinä samalla. Ja sitten äippä joskus saattoi tiputtaa unissaan tyynyn lattialle.. Niin siihenkin herättiin... Ja nyt nukutaan katkottomia öitä :)
 
Meillä on kaikki kolme lasta siirretty pois pinnasta siinä vaiheessa kun aina ennen niin aurinkoiset lapset ovat olleet itkuisia ja huutavaisia pinnassaan aamuisin, siinä vaiheessa kun aamut alkaa tuntia normaalia aiemmin huudolla ja vaikka pinnaan antaa leluja, ei huuto lopu. Ekat muksut olivat 1v6kk ja viimeisin oli 10kk kun siirrettiin pois pinnasta. Olen aina laittanut varapatjan sängyn eteen ja kolmesta lapsesta vain yksi on oikeasti tipahtanut sängystä patjalle.
Aamuhuudot ovat loppuneet siihen samantien, kun pääsevät leikkimään heti kun silmät aukeaa. Tosin samaanaikaan nukutus on vaikeutunut kun lapsi pääsee itse sängystä pois myös iltasella. Mutta se on ollut pieni paha aamuihin verrattuna ja edessä kuitenkin joskus.

Peitto on vaihdettu vasta kun edellinen on käynyt pieneksi.
 
Meillä tyttö on nukkunut jatkettavassa noin kuukauden päivät ja on nyt n.1v7kk. Ei minkäänlaista ongelmaa, ei edes yritä tulla pois, vaan käy nätisti nukkumaan saman tien kun sänkyyn laittaa. (Onnex) Isompi neiti hyppyyttää senki eestä, siis kohta 4v. :/ Isompi peitto kun edellinen käy pieneksi.
 
Meillä Jare- poika on nukkunut jatkettavassa sängyssään noin 1,5kk. Ja Jare on tänään tasan 1 vuotta ja 2kuukautta. Ei minkäänlaisia ongelmia ollut. Eniten mä pelkäsin sitä et jos Jare tippuisi sieltä sängystä mutta on niissä sen verran laitoja että se pelko oli turha. Jare pääsee sänkyyn itse ja pois sieltä. Mutta hyvin meillä on siinä yöt mennyt, ei mitn valittamista. :) :flower:
 
Meillä siirryttiin jatkettavaan sänkyyn kun poika oli 1v8kk ja hyvin on menny, ei oo tullu kertaakaan omin nokkineen sängystä pois. Vaikka se unien jälkeen herääkin niin se pysyy siä sängyssä ja lallattelee siälä vaan. Peitto ja "tyyny" on edelleen vauva mallia, harkinnu oon kyllä isompien ostamista mutta vielä en oo saanu aikaseks ostaa. Peittoo poika ei ikinä edes huoli että sama kai se on minkä kokonen koriste siä sängyssä on..
 
Osaisitteko kertoa, mistä saisi kivan jatkettavan sändyn? Sellaisen laadukkaan. Tuntuu, että on vain paria mallia olemassa. Olisiko hyviä vinkkejä?

Meillä ollaan siirtymässä pois pinnasängystä. Poika täyttää 2v. Hyvin on nukkunut pinnasängyssä, enkä ole pitänyt kiirettä poiskaan. Muuten voi alkaaa tuo karkulaisen kiinniottaminen. :headwall: Ei ole edes kauheasti yrittänyt pois itse kiivetä. Huutaa sen verran lujaa, että vanhemmat käy nostamassa. Peitto ei meillä myöskään päällä pysy ja välillä nukutaan aikamoisella mutkalla. Itse kiilaa itsensä kulmiin, vaikka pituutta on varmaan 90 senttiä. Pehmeä litteä lastentyyny on tärkeä, sitä vasten on kiva painaa pää.
Päiväkodissa poitsu nukkuu kyllä laidattomassa sängyssä (lattiatasossa) ja pysyy siellä ihan hyvin. Menee kuulemma itse pupun kanssa nukkumaan, kun väsyttää. Kotonakin välillä yrittää itse kiivetä sänkyyn, kun on oikein väsy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumis-75:
Osaisitteko kertoa, mistä saisi kivan jatkettavan sändyn? Sellaisen laadukkaan. Tuntuu, että on vain paria mallia olemassa. Olisiko hyviä vinkkejä?

Meillä ollaan siirtymässä pois pinnasängystä. Poika täyttää 2v. Hyvin on nukkunut pinnasängyssä, enkä ole pitänyt kiirettä poiskaan. Muuten voi alkaaa tuo karkulaisen kiinniottaminen. :headwall: Ei ole edes kauheasti yrittänyt pois itse kiivetä. Huutaa sen verran lujaa, että vanhemmat käy nostamassa. Peitto ei meillä myöskään päällä pysy ja välillä nukutaan aikamoisella mutkalla. Itse kiilaa itsensä kulmiin, vaikka pituutta on varmaan 90 senttiä. Pehmeä litteä lastentyyny on tärkeä, sitä vasten on kiva painaa pää.
Päiväkodissa poitsu nukkuu kyllä laidattomassa sängyssä (lattiatasossa) ja pysyy siellä ihan hyvin. Menee kuulemma itse pupun kanssa nukkumaan, kun väsyttää. Kotonakin välillä yrittää itse kiivetä sänkyyn, kun on oikein väsy.
Muuramen Jolla on ainakin tukeva ja varmaan laadukas. Ja kallis. Meillä on tuollainen, tein hyvät kaupat kun ostin 50e käytettynä. Uutena maksaa jotain n. 300 e. Nyt meillä on hakusessa siihen yläsänky ja välipalat että saadaan kerrossänky lapsille.

http://www.muurame.com/tmp_muurame_site_14.asp?lang=1&sua=1&s=44
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumis-75:
Osaisitteko kertoa, mistä saisi kivan jatkettavan sändyn? Sellaisen laadukkaan. Tuntuu, että on vain paria mallia olemassa. Olisiko hyviä vinkkejä?

Meillä ollaan siirtymässä pois pinnasängystä. Poika täyttää 2v. Hyvin on nukkunut pinnasängyssä, enkä ole pitänyt kiirettä poiskaan. Muuten voi alkaaa tuo karkulaisen kiinniottaminen. :headwall: Ei ole edes kauheasti yrittänyt pois itse kiivetä. Huutaa sen verran lujaa, että vanhemmat käy nostamassa. Peitto ei meillä myöskään päällä pysy ja välillä nukutaan aikamoisella mutkalla. Itse kiilaa itsensä kulmiin, vaikka pituutta on varmaan 90 senttiä. Pehmeä litteä lastentyyny on tärkeä, sitä vasten on kiva painaa pää.
Päiväkodissa poitsu nukkuu kyllä laidattomassa sängyssä (lattiatasossa) ja pysyy siellä ihan hyvin. Menee kuulemma itse pupun kanssa nukkumaan, kun väsyttää. Kotonakin välillä yrittää itse kiivetä sänkyyn, kun on oikein väsy.
rooperiikka on kans kiva jollei oo niin väliä rahasta. Onha niitä vaikka mitä kun laittaa hakuun. Käytettynä on enemmän niitä perussänkyjä.
 
Meillä vaihdettiin pinnasängystä pois 1 v. 2 kk kun iltaisin tuli riita siitä pinnasänkyyn "joutumisesta", nyt kipittelee itse iltaisin sänkyyn kun on väsy ja jäi iltahuudot pois.
Muurame-sänky meilläkin on ollut, mutta itse en henk.koht. tykännyt noin raskasrakenteisesta sängystä, vaikeutti minusta siivoamistakin kun ei ole auki noi sängynpäädyt. Annettiin muurame pois ja hommattiin kevytrakenteisemmat sängyt, eikä kirpase niin kovin sitten taas vaihtaa sänkyä kun alkaa siltä tuntua..

Täältä löydettiin sängyt:
http://www.on24.fi/sisustus/s%C3%A4ngyt_patjat/lastens%C3%A4ngyt_parvet
 

Yhteistyössä