pojalle vauvanukke

  • Viestiketjun aloittaja pöljä
  • Ensimmäinen viesti
pöljä
Meillä on lapsen kanssa ollut kehitysviivettä ja psykologi kehoitti ostamaan pojalle nukkevauvan. Sen kanssa voi harjoitella arkielämän tilnateitä,lääkärissä käyntiä ja esim. potalla käyntiä. Miten olen ollutkin niin pöljä, etten ole tajunnut ostaa pojalle nukkea, autoja vaan on hyllyt väärällään. Ihan nolotti, onko muiden pienillä pojilla omat vauvanuket?
 
Lohdutukseks; ei munkaan 2 v pojalla oo yhtään nukkee =) . Nallejaan kyllä hoitaa, niillä on vähän väliä "kakka" ja pitää pestä ja kuivata :p .
Matkii siis sitä kun mä hoidan pikkusisarusta.
 
Meillä kyllä poika 1v3kk tykkää leikkiä siskojen nukeilla. Onhan se hyvä harjoittaa niitä pehmeämpiäkin puolia jo pienestä pitäen, kaiken miehekkyyden vastapainoksi. Hoitaahan isätkin lapsiaan, ainakin toivottavasti..! =)
 
Meillä oli jo tyttö esikoinen, joten hänelle oli jo nuket hankittu, mutta kaksi vuotiaana poika sai oman nuken joulupukilta!

Just 2-vuotiaat ovat usein kiinnostuneita nukeista ja pitäähän pojallakin nukke olla....
 
Poikani omi jo aivan pienenä siskoni vanhan nuken ja se on ollut hänelle aina tosi rakas. Hoitaa, pukee, syöttää, työntää rattaissa jne. edelleen mielellään, vaikka on jo 4,5v.

Hän tuntuu muutenkin leikkivän monentyyppisillä leluilla ja olenkin aina lahjatoiveita kysyttäessä vinkannut, etteivät ne perinteiset "poikien" lelut ole ainoita vaihtoehtoja.
 
Pojalle ostettiin n. 1,5 v. vauvanukke, vähän ennen siskon syntymää. Välillä hoidetaan enemmän, välillä vähemmän, mutta nyt yli 3 v. viikottain poika kertoo imettävänsä ja vaippoja kuluu. Minä "mummi" joudun välillä piikomaan, että poika saa rauhassa leikkiä muita leikkejä, koska eihän vauvaa voi hoidotta jättää ja huudattaa. Välillä pitää ottaa reissuunkin mukaan, mutta yleensä vauva nukkuu silloin autossa, kun asioimme tai kerhoilemme =)
 
tahtipoika
Ei meidän 2,5v pojalla ole nukkea, mutta saa nyt joulupukilta. On aina hoitanut nukkea mummolla käydessä ja sen takia ostin nyt oman pukinkonttiin. Ajattelin myös, että olisi hyvä leikkiä muutakin kuin auto- ja pyssyleikkejä. Poika hoitaa kyllä silloin tällöin pehmolelujaan. =)
 
Meidän 3 v poika tykkää aina välillä hoitaa mun lapsuudenaikaista nukkeani. Vaihtaa vaippaa yms. Välillä nukke unohtuu kuukausiksi ja sitten sitä taas muutama päivä hoivataan. Sama kaveri voi kyllä kesken vaipanvaihdon kiskasta jostain käteensä lähimmän kepin tms. ja ruveta "taistelijaksi"! :)
 
Miskan äiskä
Kyllä meillä poika sai 1v. lahjaksi mollavauvan ja kun se ei olli ihan tarpeeksi mieluinen, niin ostin pienen tavallisemman nuken. Se on ollu siitä lähtien pojan sängyssä eli noin vuoden ja sitä on hoidettu ja syötetty jne. ja nimikin annettiin heti. Kyllä mun mielestä pojilla pitää olla mahdollisuus leikkiä nukeilla ja nalleilla ja tytöillä mahdollisuus leikkiä autoilla ja muilla enemmän poikien leluilla.
 
Elviira harmaana
Meillä 3-vuotias poika, puolitoista vuotta takaperin halusi oman nuken. Kaupassa ollessa, edullinen nukke tuli vastaan joka oli todella mieluinen. Hoitaa vauvaa vielä tänäkin päivänä.

Päiväkodissa on paljon tyttöjä joilla on "tyttöjen leluja". Poika halusi vaaleanpunaisen My Little Ponyn. Ostimme sen hänelle syntymäpäivälahjaksi, koska mistään muusta ei puhunut. Poni on ollut mieluisa ja nukkuu pojan vieressä yöt.

Silti mieluisimmin leikitään automatolla, autoilla ja junaradalla.
Eli ei minusta pitäisi hätääntyä jos poika sen nuken haluaa. Jos sen kieltää, niin se haluaa sitä vielä enemmän. :)

Ei pieni lapsi vielä ymmärrä mitkä ovat poikien leluja ja mitkä tyttöjen. Annetaan lasten leikkiä, se on heidän työtään :)
 
Meillä myös kämppä täynnä autoja (esikoinen, poika 3v.), mutta ostin pojalle nuken kun pikkuveli syntyi. Hoiti sitä samallalailla kuin minä vauvaa. Imetettiin sitte vierekkäin sohvalla,kunnes ei enää imetyshommat kiinnostaneet vaan siirtyi syöttämään pullosta nukkea =) .
 
Meillä löytyy myös nukke pojalle, on nyt 2 ja ½-v ja välillä hoivailee kovastikin nukkea. Tosin kovan kohtalon on nukke kokenut sillä jalat on jo irroitettu :whistle: Luultavasti vain silkkaa uteliaisuutta...
 
Meidän poika sai kesällä 2v4k ikäisenä nuken kun pikkuveli syntyi. On hoitanut nukkea, imettänyt kun minä olen imettänyt pikkuveljeä. Lähes päivittäin jotain nuken kanssa touhuaa, tyyliin vaatteet pois, vaatteet päälle. Ja meillä on nuken sänkykin, mutta siitä yleensä lakanat lattialla. Mielestäni pojalla voi ihan hyvin olla nukke. Ja meidänkin tämä kohta 3v on niin traktorimies että... Kyllä siihen nukkeleikit mukaan mahtuu.
 
Mun pojalla (4-v) on jopa oma leikkikeittiö, jossa hän kokkaa ja tekee nukellensa ruokaa sekä tietysti muulle perheelle myös.. Toki hän leikkii legoilla, autoilla yms. "poikien jutuilla".. Annetaan lasten leikkiä nillä leluilla, joista ovat kiinnostuneet vaikka ne olisivatkin ns. toisen sukupuolen leikkejä...
 
Meillä on kanssa pojalla nukke, ollut jo 1 vuotiaasta lähtien.
Välillä nukke tosin unohtuu päiviksi, mutta ns. aktiivisina päivinä nukke lähtee myös mukaan ostoksille. Tänä jouluna Kika (nuken nimi) saa pehmeitä paketteja ja oman sängyn, ettei tarvii nukkua vieressä.

Siivous-settikin löytyy.

Poikamme haluaisi myös keittiön, mutta katsellaan vielä jos sitten ensi vuonna.

Minusta ihan hyvä että pojat leikkivät myös niillä ns. tyttöjen leluilla.
Ja samoin on siskoni perheessä, hänellä on tytär, mutta haluavat hänen oppivan myös leikkimään poikien leluilla, autoillla ja junaradalla
 

Yhteistyössä