pojan ja naapurin tädin uhma

  • Viestiketjun aloittaja öö?
  • Ensimmäinen viesti
öö?
mun taaperoni on tullut siihen vaiheeseen että sillä on aivan mieletön uhmailu menossa KOKOAJAN, todella huonohermoinen pikku mies ja väsyneenä täysin sietämätön. Oltiin meidän pihalla menossa sisälle kun tää sitten päätti ruveta kurkku suorana karjumaan että ei ei ei vaikka oltiin jo sovittu iltapalasta ja kylvystä. Naapuri siinä haravoi ja naureskeli että joo.o on tota omaa tahtoa... Ehkä vartin siinä houkuttelin pää punasena huutavaa lasta tulemaan sisälle, tuloksetta. Sitten korotin ääntä ja sanoin että nyt riittää, koppasin muksun syliin ja kannoin sisälle ja käännyin vetämään ovea kiinni, niin sieltähän sitten joku toinen känninen naapurin akka juoksi paikalle että saa se huutaminen loppua kun kuuluu vaikka kuinka pitkälle, että hakataanko täällä sitä lasta että tarviinko apua vai täytyykö soittaa poliisit. Käskin tädin painua sinne mistä tulikin. Nytten oon sitten miettiny että onko mun äidin taidoissa tai lapsessa vikaa, eikö lapselle oikeesti saa korottaa ääntä ollenkaan? täytyykö lapselta sietää kaikki ja lässyttää vaan? mun mielestä lapset joskus huutaa ihan ilman syytä?? vai eikö? tää oli ihan ensimmäinen negatiivinen palaute mun äitiydestä, oon jotenkin vähän ihmeissäni enkä tiedä miten suhtautua.. oon yksin lapsen kanssa eikä oikein ketään keltä saada tukea. jaksan silti ihan hyvin etten todellakaan oo muksulle kokoajan pärisemässä...
 
äiti kans
Niin no itse en olisi sitä varttia neuvotellut ollenkaan, enkä kyllä huutanutkaan. Olisin vain tyynesti sanonut että nyt mennään sisälle, tuletko itse vai kannanko ja sitten tarvittaessa kantanut huutavan lapsen sisälle. Vaikka sinänsä minusta äänen korottamisessa silloin tällöin ei ole mitään vikaa. Toki siinä on eroa, että sanooko lujalla, madalletulla äänellä että "nyt sisälle" vai kiljuuko kuin raivopää että "perkeleen penskat nyt sisälle!".
 
outo tarina
Täh. No en ole itse taaperoiden kanssa pihassa huutanut. Ne saa kannettua helposti vielä sisälle kun sisälle pitää mennä. En ole houkutellut enkä huutanut enkä huudattanut.

isommat lapset ovat vähän toinen tapaus. Ei oikein kehtaa kantaa sisälle noin vain eikä jaksakaan ja isommalla odottaisi olevan järkeä kävellä itse.
 
öö?
niin, no nyt en ookkaan enää ollenkaan varma miksen heti sitä kantanu sisälle.. yleensä neuvottelut tepsii ja isommilta huudoilta vältytään. jos väkisin "määräilen" huuto saattaa kestää 2h. kaippa mä sitä taas mietin ja päästin tilanteen liian pitkälle siinä pihalla koko kylän kuultavaksi. se on vaan niin omatahtonen etten toista oo nähny. täytynee opetella se että heti saa riittää ja samantien sisälle ilman vaihtoehtoja.
 
ok
Alkuperäinen kirjoittaja täh;24120790:
Siis 15 minuuttia huusitte kilpaa lapsen kanssa pihassa menettekö sisälle vai ette?
Aloituksessa sanottiin selvästi että lapsi huusi 15 minuuttia jolloin ap houkutteli lasta, jonka jälkeen huusi itsekin ja nosti lapsen.
 
Ja höpöhöpö sille känniselle naapurille :D Tosin mä en neuvottelis/maanittelis uhmaikäsen taaperon kanssa vaan kertoisin että mennään sisälle ja uhman alkaessa koppaisin syliin ja veisin sisälle :)
 
Tosiaan,mikset vaan suoraan napannu lasta kainaloon kun alko vänkäämään vastaan? Minkä ikänen sun taapero on,jos hänen kanssaan voi "sopia iltapalasta ja kylvystä"? Mun taaperoni ei nimittäin todellakaan tajua mitään "yks kerta liukumäestä ja sit sisälle"-sopimuksia.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja öö?;24120868:
niin, no nyt en ookkaan enää ollenkaan varma miksen heti sitä kantanu sisälle.. yleensä neuvottelut tepsii ja isommilta huudoilta vältytään. jos väkisin "määräilen" huuto saattaa kestää 2h. kaippa mä sitä taas mietin ja päästin tilanteen liian pitkälle siinä pihalla koko kylän kuultavaksi. se on vaan niin omatahtonen etten toista oo nähny. täytynee opetella se että heti saa riittää ja samantien sisälle ilman vaihtoehtoja.
Tuon ikäiselle voi jo varoittaa, että esim. hetken päästä mennään sisälle, teepä viimeinen hiekkakakku tai saat laskea vielä kolme kertaa jne. Varoitat vähän ennen, niin lapsi tietää lopetella leikit. Sitten vaan ilmoitat, että nyt mennään ja vastaväitteitä ei kuunnella.
 
öö?
Alkuperäinen kirjoittaja täh;24120790:
Siis 15 minuuttia huusitte kilpaa lapsen kanssa pihassa menettekö sisälle vai ette?
lapsen ääni nousi ja laski, oli tulossa ja ei ollu tulossa sisälle, sit totesin vähä kovemmin että saa riittää ja menin hakemaan sisälle ja sillon se alko karjumaan. aattelin että saa kai se omalla pihalla vähän kiukutella, mut ei näköjään kun känniääliöt häiriintyy.
 

Yhteistyössä