Pojan takki repes päiväkodissa luistelussa - kuka maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Peuhu
Takin rikkoutuminen ei ollut mitenkään päiväkodin vika joten ap joutuu uuden takin maksamaan.

Tälläisiä turmiahan voi sattua vaikka olet itse lapsenkanssa leikkipuistossa tai luistelemassa. Lapsille saattuu ja tapahtuu.
 
HanTa joka ei jaksanut kirjautua sisälle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Antoivat ymmärtää et joudun ite maksumieheks... poika oli "vaan" tarttunu siihen maaliin kiinni ja sit takki repes

miten tää menee OIKEESTI???
Kuka maksaa jos olet itse luistelemassa lapsen kanssa, ja lapsi jää siiten maaliin kiinni ja takki repeää...???
Naapurin Maijako sen takin maksaa...

Itse sinä sen takin korvaat/korjaat...

 
HanTa joka ei jaksanut kirjautua sisälle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Antoivat ymmärtää et joudun ite maksumieheks... poika oli "vaan" tarttunu siihen maaliin kiinni ja sit takki repes

miten tää menee OIKEESTI???
Kuka maksaa jos olet itse luistelemassa lapsen kanssa, ja lapsi jää siiten maaliin kiinni ja takki repeää...???
Naapurin Maijako sen takin maksaa...

Itse sinä sen takin korvaat/korjaat...

 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti X:
Kyllä se on ite vaan kaiveltava kahisevaa kukkarostaan. Toihan on ihan älytön ajatus että päiväkodin kuuluisi se maksaa, kun poika itse takkinsa rikkonut - vaikkakin vahingossa. Aivan yhtä hyvin olisit itse voinut viedä poikasi luistelemaan ja silloin takki rikkoutua.

Aivan absurdia kyseisessä tilanteessa edes harkita jotain päiväkodin vakuutuksia, ei herranjesta ihmiset - missä maalaisjärki?
vakuutuksissa yleensä suhteellisen isot omavastuut, joten jos omavastuu on tyyliin 50 euroa niin sillä saa jo ihan hyvän uuden takin. Nytkin alennusmyyntejä kaupat täynnä.
 
jep
kysäisehän onko koulussa vakuutusta, tai korvaako se tälläisessa tapauksessa. tässä on taas mammat villeinä, kun eivät tajua tuota vakuutusjuttua vahingossa. Huh huijakkaa
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
kysäisehän onko koulussa vakuutusta, tai korvaako se tälläisessa tapauksessa. tässä on taas mammat villeinä, kun eivät tajua tuota vakuutusjuttua vahingossa. Huh huijakkaa
Mun lasteni kouluissa on ollut vakuutus tapaturmien varalle, ei esinevahinkojen - joiksi vaatteetkin lasketaan - varalle. Siksi kouluissa onkin kehotettu lapsia jättämään kalliimpi omaisuus kotiin, jotta ei tule sitten itku, jos se menee rikki tai varastetaan.

 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Minkälaisia pummeja tämäkin ketju on pullollaan ja yrititätte maksattaa kotikunnallanne lastenne vaatteet.? Laitatte muksuille vaölmiiksi risat vaatteet päiväkotiin ja väitätte niiden rikkoutuneen siellä, huh.
Maaritilta muuten terkkuja.Oltiin eilen siskon tytön synttäreillä.
OK kiitti
 
Mulla ei olisi kyllä pokkaa mennä vinkumaan jotain vakuutusta päiväkotiin. Vakuutuksissa on yleensä omavastuu vähintään 50 ? ja hyvin tod.näl. enemmän. Vakuutusyhtiö tuskin maksaisi kovin suurta summaa jostain käytetystä takista, oli se minkä merkkinen tahansa. Itse ostan lapsille vaatteet käyttöä varten ja leikeissä ne saattavat mennä rikki, niin se vain on. Sitten korjataan jos pystytään tai ostetaan uusi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Sinä. Kuka muukaan?
Näin, kyllä vanhemmat omien lasten vaatteet maksavat.....
Eivät silloin, jos joku toinen aiheuttanut vahingon.
No tässä tapauksessa pitää sitte soittaa maalin vanhemmille ja pyytää korvausta.
:LOL: :LOL:
;)
 
vieras
Montako sivua vielä? Luulen että ap:lle ja tyhmimmillekin on tullut jo 52 viestiä sitten viimeistään selväksi, että pitää maksaa itse :D

Mutta eiköhän vielä muutaman sivun verran löydy elämäänsä tympääntyneitä pahantuulisia ihmisiä jotka mahdollisimman ilkeästi tai sarkastisesti tulee toteamaan edelleen tuota samaa. Voitais tehdä sit vaikka äänestys: kenen "ei-pkn-vakuutus-ei-korvaa-rikkoontunutta-vaatetta"-vastaus oli eniten vahingoniloa aiheuttanut. Palkinnoksi palstan henkeen joko lahjakortti brassivahaukseen+kk-lippu uimahalliin tai Muumimuki ja Mariskooli kauden kuvalla ja värillä.

Huom! Kotiäidit: kilpailuaikaa tgeillä vielä noin miesten kotimatkan keston verran, mikäli potut on jo kattilassa kiehumassa! Ellei, niin ne potut kiehumaan nyt ja vastaamaan illalla kun Jessicalumipihlaja ja Nico-otsojupiter ovat nukahtaneet!
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Päiväkodilla on vakuutus tällaisia tilanteita varten.:)
tätä mä just mietin, mut eivät puhuneet enkä tajunnu kysyä niiltä
No jos sun pojan takki on joku tooosi kallis, satojen eurojen takki, niin vakuutus voi korvatakin, mut tavisvaatteita tuskin!!
 
mvv
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Montako sivua vielä? Luulen että ap:lle ja tyhmimmillekin on tullut jo 52 viestiä sitten viimeistään selväksi, että pitää maksaa itse :D

Mutta eiköhän vielä muutaman sivun verran löydy elämäänsä tympääntyneitä pahantuulisia ihmisiä jotka mahdollisimman ilkeästi tai sarkastisesti tulee toteamaan edelleen tuota samaa. Voitais tehdä sit vaikka äänestys: kenen "ei-pkn-vakuutus-ei-korvaa-rikkoontunutta-vaatetta"-vastaus oli eniten vahingoniloa aiheuttanut. Palkinnoksi palstan henkeen joko lahjakortti brassivahaukseen+kk-lippu uimahalliin tai Muumimuki ja Mariskooli kauden kuvalla ja värillä.

Huom! Kotiäidit: kilpailuaikaa tgeillä vielä noin miesten kotimatkan keston verran, mikäli potut on jo kattilassa kiehumassa! Ellei, niin ne potut kiehumaan nyt ja vastaamaan illalla kun Jessicalumipihlaja ja Nico-otsojupiter ovat nukahtaneet!
:D Hyvin sanottu. Miks tosiaan täällä pitää kaikki sanoa aina rumasti ja vieläpä miljoonaan kertaan?

 
Alkuperäinen kirjoittaja mvv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Montako sivua vielä? Luulen että ap:lle ja tyhmimmillekin on tullut jo 52 viestiä sitten viimeistään selväksi, että pitää maksaa itse :D

Mutta eiköhän vielä muutaman sivun verran löydy elämäänsä tympääntyneitä pahantuulisia ihmisiä jotka mahdollisimman ilkeästi tai sarkastisesti tulee toteamaan edelleen tuota samaa. Voitais tehdä sit vaikka äänestys: kenen "ei-pkn-vakuutus-ei-korvaa-rikkoontunutta-vaatetta"-vastaus oli eniten vahingoniloa aiheuttanut. Palkinnoksi palstan henkeen joko lahjakortti brassivahaukseen+kk-lippu uimahalliin tai Muumimuki ja Mariskooli kauden kuvalla ja värillä.

Huom! Kotiäidit: kilpailuaikaa tgeillä vielä noin miesten kotimatkan keston verran, mikäli potut on jo kattilassa kiehumassa! Ellei, niin ne potut kiehumaan nyt ja vastaamaan illalla kun Jessicalumipihlaja ja Nico-otsojupiter ovat nukahtaneet!
:D Hyvin sanottu. Miks tosiaan täällä pitää kaikki sanoa aina rumasti ja vieläpä miljoonaan kertaan?
Tyhmien kysyjille on hyvä tarjota toistoa. Kertaus on opintojen äiti joten voivat jotain oppiakin kun tarpeeksi toistetaan.
 
Lissu
Itse se takki on kuule maksettava. Jos et halua pojan takkia riskeerata niin älä sitten enää päästä ulkoilemaan. Jos se vaihtoehto on sitten mielestäsi parempi. Liikkuvilla lapsilla silloin tällöin vaatteet rikkoontuu.

Eikö sitä takkia voisi sitten korjata/paikata, ei siitä ehkä kaunista tule, mutta hyvä takki käytettäväksi päiväkodissa niin ei haittaa jos tulee vauriota.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tyhmien kysyjille on hyvä tarjota toistoa. Kertaus on opintojen äiti joten voivat jotain oppiakin kun tarpeeksi toistetaan.
Ei, sinun ei tarvitse vastata enää sitä samaa asiaa minkä muut ovat vastanneet jo 50 kertaa.

Ei, sinun ei tarvitse vastata enää sitä samaa asiaa minkä muut ovat vastanneet jo 50 kertaa.

Ei, sinun ei tarvitse vastata enää sitä samaa asiaa minkä muut ovat vastanneet jo 50 kertaa.

Ei, sinun ei tarvitse vastata enää sitä samaa asiaa minkä muut ovat vastanneet jo 50 kertaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tyhmien kysyjille on hyvä tarjota toistoa. Kertaus on opintojen äiti joten voivat jotain oppiakin kun tarpeeksi toistetaan.
Ei, sinun ei tarvitse vastata enää sitä samaa asiaa minkä muut ovat vastanneet jo 50 kertaa.

Ei, sinun ei tarvitse vastata enää sitä samaa asiaa minkä muut ovat vastanneet jo 50 kertaa.

Ei, sinun ei tarvitse vastata enää sitä samaa asiaa minkä muut ovat vastanneet jo 50 kertaa.

Ei, sinun ei tarvitse vastata enää sitä samaa asiaa minkä muut ovat vastanneet jo 50 kertaa.
Niin vain kaksi ensiksi ehtivää saavat vastata ja sitten ketju lukitaan :snotty:
 

Yhteistyössä