Pojan takki repes päiväkodissa luistelussa - kuka maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras minäkin
En lukenut koko ketjua, mutta mites sitten, kun lapselta "häviää" vaatteita päiväkodissa? Joku siis ottaa tietoisesti tai tiedostamatta toisen lapsen vaatteita ja ikinä eivät takaisin palaudu?

Ei meillä onneksi ole mitään kallista tällä tavalla koskaan mennyt, mutta mietin just jos kyse olisi jostain kalliista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
En lukenut koko ketjua, mutta mites sitten, kun lapselta "häviää" vaatteita päiväkodissa? Joku siis ottaa tietoisesti tai tiedostamatta toisen lapsen vaatteita ja ikinä eivät takaisin palaudu?

Ei meillä onneksi ole mitään kallista tällä tavalla koskaan mennyt, mutta mietin just jos kyse olisi jostain kalliista...
No sekään ei kyllä ole päiväkodin syy.Voi vain ihmetellä ihmisiä jotka eivät heti palauta vaatteita jotka vahingossa vaikka lapsi ottanut.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
No sekään ei kyllä ole päiväkodin syy.Voi vain ihmetellä ihmisiä jotka eivät heti palauta vaatteita jotka vahingossa vaikka lapsi ottanut.
Kouluissa myös sama systeemi eli naulakot eivät ole vartioitua tilaa, joten jos sieltä jotain katoaa, koulu ei korvaa. Mahdollistaa erinomaisesti koulukiusaamisen, kun kaverin vaatteet voidaan sieltä viedä ja jos ei syyllistä saada kiinni, niin ei voi kuin voivotella.

 
vieras minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
No sekään ei kyllä ole päiväkodin syy.Voi vain ihmetellä ihmisiä jotka eivät heti palauta vaatteita jotka vahingossa vaikka lapsi ottanut.
Kouluissa myös sama systeemi eli naulakot eivät ole vartioitua tilaa, joten jos sieltä jotain katoaa, koulu ei korvaa. Mahdollistaa erinomaisesti koulukiusaamisen, kun kaverin vaatteet voidaan sieltä viedä ja jos ei syyllistä saada kiinni, niin ei voi kuin voivotella.
Juu ja takkia ei saa ottaa mukaan luokkaan vaan pakko jättää naulakkoon.
 
No
Oliko maali kaupungin luistelukentällä?

Oliko maali jotenkin rikki, ei maaleihin yleensä kyllä jää kiinni? Vaarallinenkin lapsille?

Voi olla, että kaupunki olisi maksumies takin korjauksessa.
 
Rollolainen
meiläkin pojalla hajos housut parin käyttökerran jälkeen, sellaisset hyvät tuulihousut. Mutta kun poika päiväkodin asfaltilla kulki polvillaan ja työnsi plaston autoa niin olishan mun pitänyt tajuta että polvet hajoaa. No itte kärsin nahoissani sen Ei tullut miellenkään päiväkotia puyytää maksamaan
 
plastolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
meiläkin pojalla hajos housut parin käyttökerran jälkeen, sellaisset hyvät tuulihousut. Mutta kun poika päiväkodin asfaltilla kulki polvillaan ja työnsi plaston autoa niin olishan mun pitänyt tajuta että polvet hajoaa. No itte kärsin nahoissani sen Ei tullut miellenkään päiväkotia puyytää maksamaan
Voi ei :( Olis nyt edes valkannut jonkun muun kuin Plaston auton :(

 
työkkäri korvaa
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Sinä. Kuka muukaan?
Näin, kyllä vanhemmat omien lasten vaatteet maksavat.....
Eivät silloin, jos joku toinen aiheuttanut vahingon.
Jaa kuka, se maali?
Päiväkoti vienyt lapsen luistelemaan ja siellä aiheutui vahinko. Ilman luistelemaan vientiä ei takki olisi revennyt, eli päiväkoti aiheutti vahingon.:)
Mutta sähän sen lapsen sinne päiväkotiin veit?! Eli sun moka ja sie maksat :D
Mut jos se lapsi piti viedä sinne päiväkotiin, koska työkkäri pakotti töihin. Eli työkkärin vika???
 
mun mielestä on itsestään selvää että vanhemmat itse ostavat uuden takin omilla rahoillaan tuossa tilanteessa. Eri asia olisi jos joku olisi tahallaan tullut ja rikkonut tai jos jonkun toisen lapsen tai aikuisen toiminnan takia takki olisi revennyt. Ei mulla ainakaan kävisi mielessäkään alkaa vaatia korvauksia jos meillä olis noin käynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
mun mielestä on itsestään selvää että vanhemmat itse ostavat uuden takin omilla rahoillaan tuossa tilanteessa. Eri asia olisi jos joku olisi tahallaan tullut ja rikkonut tai jos jonkun toisen lapsen tai aikuisen toiminnan takia takki olisi revennyt. Ei mulla ainakaan kävisi mielessäkään alkaa vaatia korvauksia jos meillä olis noin käynyt.
Nykyihmiset vain kovin usein tuntuvat olettavan, että joku muu hoitaa elämään liittyvät laskut.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja :
Kukakohan pesee mun pojan puseron kun se likaantui eilen päiväkodissa?
OMG!
Mitä urpoja liikkeellä! Tietenkin vanhemmat maksaa vaatteet jos ne menee rikki.
Muistan ketjun jossa äippä valitteli jostain sotkusta (olikonhan mustikasta) lapsen vaatteessa ja vaati pk:a korvaamaan..

Huoh. Näin monta sivua eikä kellekkään tule mieleen että P-R-O-V-O.
 
se äippä
Se oli voikukkaa, eikä äiti mitään korvausvaatimuksia esittänyt, kunhan manaili kun tarhantädit olivat niitä lapselle keränneet ja antaneet ison kimpun käteen aidan toiselta puolelta. Mutta ei siitä sen enempää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja se äippä:
Se oli voikukkaa, eikä äiti mitään korvausvaatimuksia esittänyt, kunhan manaili kun tarhantädit olivat niitä lapselle keränneet ja antaneet ison kimpun käteen aidan toiselta puolelta. Mutta ei siitä sen enempää :D
Toi oli muuten yksi, olin unohtanut sen jo. Mutta se provo oli kyllä "vihreätä räkää" ja olikohan "kimalleliimaa" vaatteissa. Ainakin yksi niistä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Sinä. Kuka muukaan?
Näin, kyllä vanhemmat omien lasten vaatteet maksavat.....
Eivät silloin, jos joku toinen aiheuttanut vahingon.
No tässä tapauksessa pitää sitte soittaa maalin vanhemmille ja pyytää korvausta.
:LOL:
 
Hmmm
Oiskohan pitänyt vaatia korvauksia päiväkodilta kun lapsella meni viime kesänä kolmet kengät hajalle kun ajoi mopolla ja laahasi jalkojaan:)
Oikeesti - jos ei ole varaa ostaa lapselle uutta takkia niin miten on ylipäätään varaa siihen lapseen? Ja kirppareilta ja halpiskaupoista saa myös hyviä takkeja.
 

Yhteistyössä