Pojille sopiva potta?

Onko jollain tiedossa joku pottamerkki, joka toimii poikalapsen käytössä? Meillä on vuoden vanha pojan-nassikka ja ainakin Baby Björnin potasta tulee pissat ohi, vaikka miten hänet siihen potalle asettaisin...
Ollaan kokeiltu Baby Björneistä sitä ihan peruspottaa ja sitten sitä tuolimallista, josta saa sen pikkuosan irti.
Kokemiuksia?

Kiitos jo näin etukäteen!
 
meillä on se baby björnin tuolimalli ja ehkä kerran on tullut potasta pissa yli kun istui vinossa. Eli meillä onneksi riittää kun vaan istuttaa pojan siihen suoraan :) Ei ole tarvinut laittaa pippeliä alaspäin mitenkään potalle istuessa.

Meillä on käytössä myös pöntönsupistaja, ootteko sellaista kokeilleet?
 
Meilläkin on sellainen Baby Björnin tuolimallinen, josta saa pottaosan irti. Tytölle se on ollut tosi hyvä potta, mutta pojalta meinaa tulla jatkuvasti pissat yli sieltä. Olis kyllä kiva saada tietää olisko jotain parempaa pottamallia pojille!
 
Yhdyn edelleen Ranga Tangan kanssa samaan kysymykseen pojalle sopivasta potasta.

Olen laittanut poikaa juuri tuohon Baby Björnin tuolimallin pottaan (josta sen pottaosan saa irti tyhjennystä varten), mutta vaikka sen pippelin laittaa alaspäin ja istuu herkeämättä itse toimituksen ajan pojan vieressä, niin kun se pissa tulee: SE TULEE OHI SIITÄ NYSTYRÄSTÄ.... Samoin pisut tulee ohi siitä ei-tuoli -mallisesta Baby Björnistä....

Jotkut sanovat, että kuulemma ihan tavallinen Ortexin potta olisi parempi, mutta onko se? Onko jollain lisää kokemuksia??
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamitus2:
Yhdyn edelleen Ranga Tangan kanssa samaan kysymykseen pojalle sopivasta potasta.

Olen laittanut poikaa juuri tuohon Baby Björnin tuolimallin pottaan (josta sen pottaosan saa irti tyhjennystä varten), mutta vaikka sen pippelin laittaa alaspäin ja istuu herkeämättä itse toimituksen ajan pojan vieressä, niin kun se pissa tulee: SE TULEE OHI SIITÄ NYSTYRÄSTÄ.... Samoin pisut tulee ohi siitä ei-tuoli -mallisesta Baby Björnistä....

Jotkut sanovat, että kuulemma ihan tavallinen Ortexin potta olisi parempi, mutta onko se? Onko jollain lisää kokemuksia??
Siitä se vasta tuleekin yli. Ei sellasta pottaa oo mikä ois yleishyvä pojalla.
 
Meillä on ollu pojilla just BB:n pottatuoli ja (mummolassa myös joku halpismalli) ja yleensä pippelin suuntautuminen väärään suuntaan on se, joka aiheuttaa ylitsetulemiset yms. vahingot eikä itse potta. Kannattaa vetästä pippeli suoraksi ennen pissaamista ja vaikka vähän painaa pippeliä alaspäin pippelin yläosasta, niin pissasuihku suuntautuu helpommin oikeaan suuntaan. ;-)
 
Meillä on ihan sellanen tavalinen muutaman euron potta, marketista ostettu. Kyl siinä taaperon pitää etukenossa istua, ettei yli tule, mut muuten ihan paras... Vähänkin nimittäin jos paineella pissaa, niin fuskaa reunan yli. Muissa on liian pieni se jalkojen väliin tuleva korkee osa tai sit potan sisus on liian matala. Nykysin poika käy enimmäkseen pytyllä ilman supistajaa, ikää 2v3kk ja pottaillut 7kk iästä lähtien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halipupu:
yleensä pippelin suuntautuminen väärään suuntaan on se, joka aiheuttaa ylitsetulemiset yms. vahingot eikä itse potta. Kannattaa vetästä pippeli suoraksi ennen pissaamista ja vaikka vähän painaa pippeliä alaspäin pippelin yläosasta, niin pissasuihku suuntautuu helpommin oikeaan suuntaan. ;-)
Meillä ainakin tuntuu häiritsevän poikaa, jos sitä pippeliä painaa pissaa odotellessa. Meillä on siis vasta pottaharjoittelu alkamassa ja välillä siinä potalla joutuu istumaan kauemminkin, ennen kuin pissaa tulee (jos sitä tulee edes).
Tuo poika vielä on sellainenkin energiapakkaus, ettei malta istua samassa asennossa kovin kauaa, joten pippeli liikahtaa helposti eri suuntiin, vaikka olis sen ensin painanut alaspäin.
Oon sitäkin miettinyt, että minkähän ikäistä voisi opettaa pissaamaan seisaaltaan pönttöön, kun toi potalla käyminen tuntuu olevan niin vaikeaa. Huomaa, että poikakin on pettynyt jos pissa tulee yli potan:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinuli84:
Meillä on tuo baby björnin tuoli potta eikä oo koskaa tullu yli, itse menee siihen istumaan enkä laita millään tavalal siihen.. =)
Sama täällä :wave: Meillä on ollut myös Orthexin pikkupotta mut kävi jotenki ahtaaksi (ja malataksi) eikä poika siinä tykännyt käydä. Ei siinäkään ohivuotoja sattunut pissatessa, mut monesti poika nousi itse vauhdilla ylös ja potta kaatui siinä mukana :/ Kannattaahan sitä kuitenkin kokeilla jos muista tulee yli, tuo Orthex ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Varapottana mekin tuota Orthexia pidetään esim.mökkireissuja varten.
Toivottavasti sopiva pottamalli löytyy!
 
Meillä mieheni on opettanut poikaa, että potalla pitää sormella ohjata pippeli osoittamaan alaspäin. Ihan siis vaan käsin pippelin tyvestä kevyesti painamalla. Hyvin toimii, ja on myös välttämätön, jos pojalla on pienikin erektion alku pissalle käydessä. Potamallilla ei tällöin ole väliä.
 

Yhteistyössä