POLLI: Tarhan vanhempainilta

Tarhan vanhempainilta. Klo 17:30 pitkän työpäivän jälkeen. Ohjelmassa ryhmätehtäviä!! ryhmätehtäviä!

  • Ilahdun aidosti ja osallistun täysillä.

  • Hiivin ulos.


Results are only viewable after voting.
Tarhassa vanhempainilta työpäivän jälkeen, puoliso on töissä, mummi vahtii kullannuppua/ja. Ja eteen tulee ryhmätehtäviä, joiden pääasiallinen tarkoitus on ohjelmantäyte ja ehkä ihmisiin tutustuminen.
Miten innoissasi olet?
Rehellisesti?
Kotona kutsuu päivällinen, lasten ruokinta ja se sohva..
 
vierailija
Niimpä niin. Tottakai suorastaan ratkean siitä innosta ja en jätä väliin mistään hinnasta. Toisin sanoen ja totta puhuen kiireesti ulos ja ei kiitos tälläkään kertaa ei kiinnosta. Mikä tarkoitus näillä on?
 
vierailija
Itse en kyllä mene niihin (harvoin poikkeuksin) muutenkaan, kun aiheet ovat tyyliin "kuinka voisimme olla yhdessä parempia kasvattajia lapsille?" tai "lasten kaverisuhteet päivähoidossa". Sitten jos tädeillä on jotain oikeaa asiaa tyyliin eskarin aloittamisesta niin saatan ehkä mennäkin.
 
:) Ihanaa! kiitos! Mies oli hieman epäileväinen. Minä olen tietysti aina se pahis, kun suoraan sanon ettei nämä oikein inspiroi.
Mielellään kuuntelen asiaa, mutta sitten vaakakupissa on muuta joka painaa enemmän.
 
viera.s
Työpäiväni eivät ole tällä hetkellä pitkiä, joten olisin ehtinyt ennen vanhempainiltaa syömään ja rentoutumaan riittävästi, joten jaksaisin ihan hyvin osallistua. Jos pitäisi suoraan töistä nälkäisenä mennä vanhempainiltaan, tilanne olisi vähän toinen. Vaikka saihan sitä sentään pullaa ainakin meidän päikyn vanhempainillassa.

Intoni tutustuna tarhakavereiden vanhempiin riippuisi lapsen iästä ja kaveritilanteesta. Ei minua se siis sinänsä niin kiinnostaisi, mutta jos olisi tarvetta yrittää hankkia lapselle kavereita ja sopia leikkitreffejä, olisi hyvä päästä vähän muihin vanhempiin tutustumaan.

Eli, hiipisin lapsenhoitojärjestelyihin vedoten pois, jos olisin nälkäinen ja väsynyt eikä olisi mitään tarvetta tutustua muihin vanhempiin. Mutta jos lapseni kaverisuhteita pitäisi edistää, jäisin "ryhmäytymään" vaikka ei niin huvittaisikaan.
 
vierailija
Eikö olisi mukava päästä vähän askartelemaan ja valitsemaan hyllystä juuri sinun persoonallisuuttasi kuvastavaa lelua, josta sitten kerrot vuorollasi koko ryhmälle?
 
No mun mielestä on aika tärkeetä oppia tuntemaan päiväkotikavereiden vavnhempia. Joten osallistuisin kyllä. Mikän askartelu ei oo taasyhtään mun juttu. Täällä päiväkodit jäjestää yhteistä askartelua lapsille ja vanhemmille niihin jätän suosiolla menemättä
 
Tottapuhuen olemme jo kavereita lapsen parhaan kaverin äidin kanssa - sen ainoan jonka kanssa olemme jollain tavalla samanhenkisiä.
Satumme asumaan suhteellisen varakkaalla alueella ja koemme olevamme hyvin eri henkisiä muiden vanhempien kanssa.
Aivan kuin jokaisen keskustelun tarkoitus olisi vertailla paremmuutta materian kautta. Päänsärkyä.
 
viera.s
Tottapuhuen olemme jo kavereita lapsen parhaan kaverin äidin kanssa - sen ainoan jonka kanssa olemme jollain tavalla samanhenkisiä.
Satumme asumaan suhteellisen varakkaalla alueella ja koemme olevamme hyvin eri henkisiä muiden vanhempien kanssa.
Aivan kuin jokaisen keskustelun tarkoitus olisi vertailla paremmuutta materian kautta. Päänsärkyä.
Olet siis tutustunut kaikkiin lapsen päiväkotiryhmän muihin vanhempiin? Vai mistä voit tietää, että ovat niin erihenkisiä?

Eikä minulle kyllä ole tärkeää, että lapsen kaverin vanhempi olisi samanhenkinen kanssani. Kunhan sen verran olisi tutustuttu ja jutusteltu, että on luontevaa kysyä lasta kylään tai jos sattuisi jotain ongelmaa lasten välille tulemaan, olla siitä yhteydessä. Ja voin kyllä jutustella niitä näitä hyvin erilaistenkin ihmisten kanssa, ei ongelma. Lapsen parhaan kaverin vanhemmat itse asiassa ovat hyvin erilaisia, mutta kyllä sitä silti yhteisiäkin puheenaiheita löytyy. Tuollaista paremmuuden todistelua materian kautta en ole havainnut koskaan, millaista se on?
 
vierailija
Olisin ilahtunut, JOS ryhmätyössä olisi kyse konkreettisista asioista, ei mistään "mitä toivotte kodin ja päiväkodin yhteistyöltä" -haahuilusta, johon ei vain ehdi paneutua vanhempainillalle varatun ajan aikana. Parasta olisi, jos olisi valmiit aiheet, esim. "vanhempaintoimikunnan toiminta", "lasten nukkumis- ja ruokailujärjestelyt - toimiiko vai eikö", "avoin palaute päiväkodille ja muille vanhemmille" jne.
 
akava
Avointa palautettakin kysyttiin, kirjallisena. Hyvää ja huonoa jne. Yhdeksästä 2 vaivautui jotain kirjoittamaan. Tuo kotien ja pk:n välinen yht.työ kun on kirjattu varh.kasv.suunnitelmaan niin jotain yht.työtä on pakko tehdä/yrittää tehdä :|
 
vierailija
8 tunnin työpäivä takana... edessä tunnin vanhempainilta. Omat lapset odottaa kotona ja sohvakin kutsuis jo... mutta pitää jäädä toteuttamaan vanhempainiltaa...

Arvatkaa kiinnostaako? No ei! :D t. lastenhoitaja

Ja joo, ei kiinnosta omienkaan lasten vanhempainillat. Vanhempainvartit on ihan ok, nopeasti puhutaan ASIAA, ei mitään turhaa ja sit ulos. Mutta olenpa vielä niin paska vanhempi, että ne kaikki yhteiset urheilutuokiot aamuisin päiväkodissa tai yhteiset kevätjuhlaretket lähimetsään on nekin ihan hirveetä pakkopullaa. Osallistutaan toki lasten vuoksi, mutta kuka niistä muka oikeesti nauttii? Jos mää haluan mettäretkelle lasteni kanssa niin ihan voidaan mennä oman perheen kanssa keskenämme vaan, ei kiinnosta mennä lapsen koko tarharyhmän - feat vanhemmat - kanssa sinne kykkimään ja "tutustumaan".
 

Yhteistyössä