Ponnistaminen

  • Viestiketjun aloittaja Keiju07
  • Ensimmäinen viesti
Keiju07
Monesti olen kuullut sanottavan ja sen synnytyskertomuksista lukenutkin, että "ponnistin väärään suuntaan" tai "en osannut aluksi ponnistaa".

Voiko tätä kuvailla? Miten ponnistetaan oikein? Mikä on oikea suunta? Millä lihaksilla ponnistetaan (ylävatsa, alavatsa...)

Onko tyhmiä kysymyksiä, ja se pitää vain kokea :p ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitikkä:
No mulle sano kätilö esikoista tehdessäni, että ponnista niin kuin olisit paskalla! Eikä mennyt kuin 14 minuuttia ja lapsi oli ulkona. Se oli mun mielestä hyvä neuvo... ;)
Näin just! :D Ja se ponnistamisen tunne ja tarve tulee ihan luonnostaan, ei sitä oikein voi pidätellä...

 
mulla oli koko ajan tunne että pitää päästää vessaan, huusin kätilöillekkin et antakaa mun nyt mennä p...alle :kieh: tuntu että peräreikä halkeaa hetkenä minä hyvänsä, sen enempää kipuja mulla ei tuntunut
 
joo kyllä se vähän on niin kuin p.askalla ois :LOL: minäkin pelkäsin etukäteen, että miten sitä sitten osaa, mutta ihan luonnostaanhan tuo pynnäys sitten tuli :D ja kyllä sen sitten itekkin huomaa miten tehokkaimmin ponnistaa, kun vähän kokeilee.
 
Tuo "väärään suuntaan" ponnistaminen tarkoittaa esim sitä kun on sängyllä ponnistamassa ja painaa päätä taaksepäin / nojaa taakse ponnistaen.
Oikea ja voimakkaampi tapa on nojautua eteenpäin kun ponnistaa ja ottaa tukea vaikka reisien takaa tai nilkoista/sukista.
 

Yhteistyössä