poppaskonsteja synnytyksen käynistymiseen kotikonstein???

Hei!
Todellakin apua kaivataan :) Viikkoja 40+1 ja supistuksia kyllä tulee, mutta lähtöä ei..
aukikin on paikat 1cm ja pehmeänä.. Neuvolatäti sanoi että kyllä se syntyy juhannukseksi...hmm.. kaksi viikkoa jo mennyt :D
Olen siivonnut, saunonut, juonut kahvia, poiminut mansikoita, levännyt, hieronut 10min nännejä päivässä...
Onko kenelläkään mitään muuta konstia miten olet saanut käynistymään synnytyksen? Tämä on kolmas lapsi, eka tuli käynistäen 10 päivää LA:sta ja toka tuli luonollisesti viikolla 38..
Tahtoisin jo niin vauvelin syliin, vaikka tiedän että vauva tulee kun on tullakseen, mutta en oikeasti kestä enää näitä selkäkipuja, välissä supisteluja ja alapään vihlontaa, valkovuotoa tulee reippaasti ja olo on kamala.. joten ehdotuksia kaivattais, kiitos.
 
Itse olen tuskaillut saman asian kanssa - ja käynnistykseksi on mennyt... Huomenna aika osastolle (rv 41+1) eikä merkkejäkään synnytyksestä. Lapsivesi vaan vähenee ja istukka alkaa kalkkeutua.
 
Mulla ainakin tehos nämä: rappusten kävely, lanteitten heiluttelu (luin siitä jossain palstalla, tein päivällä ja yöllä meni vedet.. :)), vein matot ulos tuulettumaan, siivosin koko kämpän yms. tein kaikkea mahd. raskasta. Toki minulla oli jo tuossa vaiheessa limatulppa tullut 1vk sitten ja supisteli kokoajan ja kohdunkaulaa ei ollut jäljellä juuri ollenkaan, mutta kaippa nuo silti voi tehota.. ;)
 
Joo, mulla taas ei koskaan supistele raskaana ollessa (vain harkkasupistuksia)... Enkä ole nähnyt limatulppaakaan. Se varmaan onkin niin, että kun on alkaakseen, niin sitä voi koettaa vauhdittaa. Seksinkin pitäisi aiheuttaa suppareita, mutta ei mulla vaan...
 
Mulla on näillä näkymin käynnistys tämän viikon pe kun tulee 39+0 täyteen (hepatogestoosin takia). Olen nyt selannut nettiä ja etsinyt tietoa luonnonmukaisemmista käynnistysmenetelmistä. Tilanne on sinänsä mulla aika hyvä, että kohdunsuu on 2,5 cm auki ja alle sentin (viime viikon ke äitiyspolilla).

Kaikki perinteiset on muuten testattu, mutta saunomaan ei olla päästy kun ei ole saunaa kaupungissa ja mökille ei enää uskalla lähteä. Tänään kävin vyöhyketerapeutilla ja nyt on korvat täynnä niitä "nastoja". Vasemman puolen korvaa särkee aika kovaa siitä kohtupisteen kohdalta, mutta muuta vaikutusta en vielä ole havainnut. Harjoitussuppareita mulla on vähän väliä ja vähän kipeämpiäkin on jo ollut epäsäännöllisesti silloin tällöin. Nyt vaan odottelen että mitä yö tuo tullessaan... Kuulemma noin 2 vrk terapiasta pitäisi vaikuttaa jos on vaikuttaakseen.

Vyöhyketerapiassakin käytettäviä akupisteitä voi yrittää itsekin painella, sain ohjeet vyöhyketerapeutilta ja netistäkin ilmeisesti löytyy jotain ohjeita.

Jos jostain löydän vielä ei-lomailevan homeopaatin niin voisin sitäkin kokeilla, synnytykseen mulla onkin jo ohjeistus mutta ei synnytyksen käynnistykseen.
 
Jonsuh tehosiko vyöhyketerapia? Itse kävin tänään myöskin vyöhyketerapeutilla ja nyt odotellaan tuloksia! :)
Mulla myös synnytyksen alkuun ja jälkeen otettavat homeopaattiset "rohdot". Homeopatialla saisi myöskin supistuksiin tehoa, jos vain olisi oikeat aineet..
 
Ei vielä ole mitään syntynyt, mutta selvästi harkkasupistukset tai mitä lienevätkään ovat olleet voimakkaampia sen maanantain vyöhyketerapian jälkeen. Vauva on tosi alhaalla ja kohdunsuulla tuntuu ajoittain vihlontaa niitten harkkasupistusten aikana.

Tänään oli äitipoli, ja paikat on nyt niin kypsät (+ maksa-arvot nousussa + lapsiveden määrä vähentynyt), että jos huomenna ei ole synnärillä ruuhkaa, käynnistävät suoraan kalvojen puhkaisulla. Toivon että vielä tässä puolessa vuorokaudessa käynnistyis itsellään, mutta voi olla että aika ei riitä. Olisi pitänyt jo aiemmin mennä sinne vyöhyketerapeutille, koska selvästi olo on ollut erilainen sen käsittelyn jälkeen. Jos olisi vaikka ehtinyt käydä muutaman käsittelykerran.

Homeopaatille en ehtinyt, siitä olisi voinut olla kuitenkin kanssa jotain apua.
 
Mä sanoisin, että siemenneste. =)
Ekan kanssa oli paikat kypsyny vähän ennen aikasesti, syytä ei selvinny, mut ite epäilin tuota.
Kakkosen synnytys käynnisty pari kolme tuntia peittojen heiluttelun jälkeen. (kyllä, toki voi olla sattumaa :D )
Kolmannen kanssa tuli HIRVITTÄVÄN kipeitä supistuksia ko. tapahtuman jälkeen, tunnin parin ajan (siellä rv 30 paremmalla puolella), eivät silti kieltäneet harrastelemasta. Paikat oli myös kypsät hyvin ajoissa. Käynnistymistä ei voi nyt kyllä laittaa sen piikkiin, kun lapsivettä tihkutteli ja käynnistykin sitten etuajassa. Mutta who knows, oisko lähteny sillä käyntiin ehkä jo aiemminkin (mikä on oikeestaan aika pelottava ajatus), jos ei ois tullu pakollista stoppia niihin touhuihin. :whistle: Ei tuotakaan osannu sillon ajatella, mut jälkikäteen miettii kaikenlaista. :d
 
Viimeksi muokattu:
ei se siemenneste auta, vaan se itse yhdyntä.. :)
itseasiassa siemennesteessä on aineksia (prostaglandiineja) jotka kypsyttää luonnostaan kohdunsuuta ja pehmentää paikkoja. Samoja aineita käytetään synnytyksen käynnistämiseen sairaalassa.
Tosin spermassa niitä on niin pieninä määrinä, että varsinaista näyttöä niiden vaikutuksesta synnytyksen käynnistymiseen ei ole luotettavasti saatu.
 
pakko kirjoittaa omasta kokemuksesta sen verran, että kokeilin itse kaikkia "poppaskonsteja" mitä ikinä netistä löysin. siivosin hulluna, harrastimme seksiä mieheni kanssa päivittäin, saunoin, lenkkeilin ja tein kaiken muun. raskausviikolla 41+4 luovutin yrittämisen. levähdin ja makoilin vain ja oli valmiina käynnistykseen. päivää ennen käynnistys aikaa viikolla 42 supistukset alkoivat ja lähtö kävi. Olen lähes varma että mikään muu ei ole niin hyvä keino kuin levähtää jotta keho saa "singnaalia" että kaikki on valmista. Stressaaminen asiasta ei ainakaan auta asiaa. ja minä tosissani yritin kaikkeni esim. 5km lenkki joka päivä! Onnea teille kaikille odottajille! :)
 
Nuo poppakonstit taitavat olla vaan huhu puheita, paitsi tietysti itse sperma. Minä nimittäin olin määrätty sänkylepoon enkä saanut nousta kuin vessassa käymään eli en pystynyt testaamani siivousta/saunaa/lenkkeilyä ym missä tarvitaan jotain liikettä. Mulla meni tästä huolimatta lapsivedet rv 37+5 ja poika synty seuraavana päivänä ilman mitään itse yrittämää synnytyksen vauhdittamis kikkaa.
 
Meidän heinävauva, jonka syntymää odottelin, käynnistettiin sitten, kun oli mennyt reilun viikon yli LA:n. Lapsivettä ei enää ollut paljoa ja ei merkkejä syntymisestä. Ensin laitettiin ballonki laajentamaan kohdunsuuta, sitten puhkaistiin kalvot. Eipä vieläkään tapahtunut mitään. Sitten alettiin annostella oksitosiinia. Vasta kun määrää sai nostaa reilusti, alkoi synnytys.

Nyt on vauva jo melkein 4kk :) meidän ihana murunen :)
 
Joo siis meidän hanshan on tosi uskonnollinen ihminen ja hnän uskoo että rukoilemalla saa lapsen nopeammin pihalle :D miehet kyl tiedetää... noku menin sit tosiaan mattii synnyttään niin hans ja tämän äiti rukoilivat, että "synnny poika nsynny näytä meille tie aamen" ja mä vaan pinnistelin ja pononistelin ja kiljuin vieressä ku paikat ratkes ja aika lujaa :DDD ei oikein kirjotus luosta taas ku on tullu otettuu alkoholitontavalkkarii mut sillee mullahan on tosi huono sieto kyky et en kyl kestä yhtään mitään tämmöstä valkkari nimikkeen omaavaa! mut joo siis tosiaan en tiiä auttoko toi rukoilu mt kannattaa testata aivan ehdottomasti!
 

Yhteistyössä