Porvoon seudun mammat

Plääh, niin jäi meiltä tapaaminen taas väliin. Luukas alkoi yskimään tiistai-iltana ja eilen aamulla oli aika tukkoinen. Illalla nousi kuume, joka kylläkin sitten laski kun sai Panadolia. On nukkunut vähän huonosti pari viimeistä yötä. Voi olla että tekee vaan hammasta, mutta en uskaltanut tulla ettei mahdollisesti tartuteta ketään. Jää huominen uintikin välistä, voi tylsyys :( Ukkeli voi muuten ihan hyvin. Ruokahalu on valtaisa eikä oo ees hirveän pahalla tuulella, poislukien eilisilta kun nousi se kuume.
 
Voi Luukas parkaa. Ei ole kivaa tuollainen.

Meiltä puolestaan loppuu koko vauvauinti toistaiseksi. Eilinen yritys päättyi jo ennen altaaseen menoa kauheaan pelkoitkuun. Ei taida olla meidän Ellin juttu tuo uiminen :/ .

Tänään olimme sukulaisen hautajaisissa ja Elli jaksoi ihmeen hyvin pitkän ja raskaan päivän.

 
Meillä olikin sitten se RS-virus...Käytiin ekan kerran sairaalan päivystyksessä pe-la välisenä yönä hengittämässä avaavaa höyryä ja uusiksi mentiin eilen illalla. Passittivat meidät sitten lastenosastolle josta kotiuduttiin (toivottavasti lopullisesti) äsken. Tosi ärhäkkänä on tuo virus nyt, paljon oli pieniä potilaita siellä. Vauvauinti on nyt sitten meidän osalta pariksi viikoksi tauolla, samoin kuin muutkin vauva-aktiviteetit. Kurja homma :(

Silve: harmi ettei Elli innostunut uinnista. Kannattaa varmaan myöhemmin sitten kokeilla kun on isompi :)
 
Täällähän näyttää olevan porvoolaisille ihan omat keskustelunsa. Mahtuuko mukaan kirjoittelemaan, vaikka en olekkaan niitä kaikkein sosiaalisimpia ihmisiä.
Elämää sulostuttamassa heinäkuussa syntynyt poika. Toistaiseksi ainokainen ja toivottavasti noita saa vielä lisää.
Itse olen tällainen kolmikymppinen akan retkale. Välillä kaipaa hivenen vertaistukea ihmisiltä, jotka on edes suunilleen samassa elämäntilanteessa. Kaveripiiriin kun ei juurikaan vauvoja tai edes lapsellisia kuulu.
 
Tervetuloa pupsis :) Vertaistuki on kyllä tässä elämäntilanteessa tosi tärkeää, sen olen huomannut.

Meillä aletaan tervehtymään pikku hiljaa. Kannattaa kyllä olla varovainen ja lähteä lääkäriin ajoissa jos tulee sellainen olo ettei kotona pärjää.
 
Meillä on vissiin ollut hyvää tuuria, kun poika 8kk ei ole kertaakaan sairastanut. Eikä edes huolittu possulunssa rokotetta sille. Täytyy varmaan koputella puuta, etä tuuri jatkuu.

Mitä mieltä te olette porvoon neuvolasysteemeistä? Nythän ensikuun alussa aloittaa rauhankadulla se uusi keskitetty neuvola. Porvoon sairaala on mulle ainakin vihoviimeinen paikka, jota välttelen kun ruttoa.
 
Meillä ei neuvolasysteemi muutu ainakaan toistaiseksi mitenkään (Gbackan nla), mutta kyllähän tuo tuntuu vähän ikävältä että neuvoloita vähennetään ja moni joutuu nyt sitten pidemmän matkan kulkemaan neuvolaan.

Kaikki aina moittii Porvoon sairaalaa, mutta mulla on sieltä viimeisen vuoden ajalta paljon hyvää sanottavaa. Varsinkin lastenosastolla ollaan saatu aivan ihanaa kohtelua ja hoidosta ei ole voinut valittaa. Ikävää tietysti että kokemusta sieltä niin paljon on...Sairaalan päivystyksessäkin päästiin kummallakin kerralla omaan huoneeseen pois käytävältä ja hoitoa saatiin pian. Syynä ehkä se kun meillä on näin pieni lapsi jolla tarttuva infektio. Mutta mielipiteitä on monia ja kokemuksiakin :)
 
Tervetuloa mukaan pupsis :flower:

Ellillä on seuraava neuvolakäynti 9.4. ja se on vielä Näsin neuvolassa Manskulla. Porvoon sairaalasta minullakin pelkkää hyvää sanottavaa. Ovat jo kerran ehtineet sielä pelastaa henkeni :D :heart:
 
No meilläkään ei neuvola muuttunut, kun kuuluttiin rauhankadulle jo valmiiksi.
Mulla taas porvoon sairaalasta enimmäkseen huonoja kokemuksia. Pojan syntymän jälkeen jouduttiin kontrolleissa ravaamaan, eikä niiden lääkäreiden ammattitaito kyllä häikäise. Mitta sen sairaalan touhujen suhteen tuli täyteen jo odotusaikana lukuisten äitipoli käyntien kanssa. Niin ihme touhua, ettei mitään rajaa. Eikä mitään kunnioitusta asiakasta kohtaan.

Onneksi on muitakin vaihtoehtoja olemassa ja vakuutukset sitä varten.

On muuten tässä lapsen kanssa liikkuessa tullut huomattua, että porvoo ei todellakaan ole mikään lapsiystävällinen kaupunki. Suurimpaan osaan kaupoista on tuskaista päästä lastenrattaiden kanssa, saatika että mahtuisi sisällä liikkumaan. Jotenkin uskomatonta ettei edes lastenvaateosastoilla saada käytäviä sen verran leveiksi, että rattaiden kanssa mahtuisi hyllyjen väliin.
 
Tervetuloa pupsis! :)

Kylläpäs Luukaksella on ollut vastoinkäymisiä. :( Onneksi tauti on jo kuitenkin parempaan päin. Toivottavasti pääsette taas seuraavan kerran mukaan neuvolaryhmän tapaamiseen. Sama aika ja sama paikka taas kahden viikon kuluttua.

Mullakin on ihan mukavat kokemukset Porvoon sairaalasta. Pääsääntöisesti henkilökunta on mukavaa ja ammattitaitoisen tuntuista. Ainahan tietysti joukkoon mahtuu niitäkin, joiden kanssa ei henkilökemiat pelaa.
 
Kiitos tiedosta Kaisla :) Eiköhän me sitten seuraavaan tapaamiseen jo rohjeta tulla. Tämähän tarttuu aivan alkuvaiheessa vaan. Tosin en nyt kovin yskivää lasta kehtaisi tuoda kuitenkaan tapaamiseen vaikka ei enää tarttuisikaan.
 
Nyt on flunssa riesana meilläkin :headwall: . Elli oli kuumeessa ja nuhainen perjantaista lauantaihin ja mulle nousi kuume heti perään. Oma tautini tuntuu kestävän pidempään kuin tytön eikä Ellillä onneksi ollut tätä sietämätöntä yskää |O . Emme tule huomenna jumppaan, ettei tauti vaan tartu.
 
Heips!

Meiltäkin jäi jumppa väliin. Kesäaikaan siirtymisen myötä Ilmarin päiväunet ylettyy näköjään jumpan päälle. En raaskinut alkaa herättelemään, kun nukkumiset on ollut vähän sinnepäin viime aikoina.. Ja itseäkin laiskotti kyllä sen verran, että kotiin jääminen ei kauheesti haitannut.. :ashamed:

Nyt kyllä tuntuu olevan tauteja liikkeellä vaikka kuinka! Pikaista paranemista Floran ja Silven perheille! Me ollaan oltu onneksi vielä lähes terveitä. Toivottavasti taudit ei iske pääsiäisenäkään, tarkoitus olisi lähteä reissuun Pohjanmaalle.

Pääsiäisen jälkeen voisi yrittää taas treffailua!
 
Kiitos Flora ja Vimpu :flower: flunssa alkaa olla selätetty.

Olemme pääsiäisen vietossa Pohjanmaalla ja kyllä on leppoisaa olla äidin ja isän täysihoitolassa. Aivan meinaa stressi tulla tekemisen puutteesta ;) . Huomenna suuntaamme Tuurin kyläkauppaan eli onneksi luvassa on hieman actionia tähän sohvan ja ruokapöydän välin laahustamiseen :D

Tulemme mielellämme teille kyläilemään Flora. Kiitos vaan kutsusta!

Hyvää Pääsiäistä kaikille :wave: [/b]
 
Jumppa jäi täälläkin tällä viikolla väliin. Meillä on myös päiväunirytmi muuttunut kesäaikaan siirtymisen ja pimennysverhojen hankkimisen myötä. Meillä nukutaan nyt 13-14 tuntisia yöunia, jonka vuoksi uni ei päivällä maistu. Parit puolen tunnin päikkärit riittävät, ja toinen niistä meni tiistaina jumpan kanssa päällekkäin.

Mekin tulemme mielellämme Floran luokse kyläilemään. Meille sopii myös treffit tulevalla viikolla, jos löytyy muita halukkaita. :)
 
En viitsinyt lähteä tänään jumppaamaan, sillä minulla on vielä sitkeää köhää ja hieman nuhaakin vielä. Tauti tuskin enää kovin herkästi tarttuu, mutta mielestäni on viisaampaa olla vaikka ylivarovainen kuin mahdollisesti tartuttaa joku pikkuisista. Senpä vuoksi emme myöskään treffaile tällä viikolla ;) .

Tänä iltana minulla on taas silmälääkäri Meilahdessa silmäklinikalla. Toivottavasti lokakuusta saakka kiusannut värikälvontulehdus olisi viimeinkin parantunut.

Onko kukaan teistä jäämässä hoitovapaalle? Ajattelin itse olla kotona Porvoolisän ajan eli kunnes lapsi täyttää 2 vuotta. Olen yrittänyt saada selvää Kelan hakemuksesta, mutta ohjeetkin ovat ihan käsittämättömän hankalaa kapulakieltä... tai sitten minun ymmärryksessäni on vikaa :p . Taidan suosista marssia Kelan toimistoon pyytämään apua.
 
Minä olen jäämässä hoitovapaalle. Noi Kelan koukerot on mullekin vähän hepreaa, joten Kelan tädit saa auttaa :)

Huh mikä kiukkupussi meillä on pari päivää ollut. Koko ajan pitäisi olla liikkeessä että on hyvä ja se käy vähän raskaaksi kun kaveri on kuitenkin sen reilu 9kg painava. Käytiin varmuudeksi lääkärikeskukusessa korvat katsomassa ettei nyt vaan olisi se korvatulehdus uusiutunut. No, siitä ei onneksi nyt ollut kyse. En viitsinyt neuvolatapaamiseen lähteä kun sain pojan sopivasti päikkäreille siihen aikaan...
 
Onko kellään teistä käyttöä Tutteli 0-6 kk äidinmaidovastikkeelle? Meillä on kaapissa 6 purkkia, joiden parasta ennen käyttöpäivä on 10.4.2010. Elli ei korviketta huoli, joten roskiin menevät ellei jollekkin teistä kelpaa :)

Laittakaa vaikka yksäriä tai tekstaria, jos kiinnostaa :wave:
 

Yhteistyössä