Positiivinen tarina yh:n tukemisesta!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja putken toinen puoli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja putken toinen pää:
Minä taas olen tuossa surkeusputkessa. Lapsen saatuani yritin jatkaa opintoja hoitovapaan jälkeen, mutta ennen valmistumista tulin uudelleen raskaaksi ja nyt jälleen hoitovapaalla. Minimituloilla jotka koostuvat tuista.

Vieläkö olisi toivoa ottaa susta jotenkin mallia, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä Ikää 30v. Kouluun taas minimituloilla jatkaen vai työnhakuun ilman koulutusta ja lastenhoidon tukiverkkoa, matalapalkkatyöhön tietysti jolloin kyhänä jatkan hamaan tulevaan. Velkaakin on.
Tämän vuoden alusta on ollut esimerkiksi mahdollista opiskella ammattiin saaden samalla työmarkkinatukea ja ylläpitokorvausta, ja monista oppisopimuskoulutuksistakin saa palkkaa.
kahden lapsen yksinhuoltaja saa kuitenkin jo elatustukea ja lapsilisiä sen verran että niistä tulee hyvä "pohjakassa"
Kiitos kommentista, näistä mahdollisuuksista täytyy ottaa selvää.
Pitäs pystyä kohottamaan itsetuntoa ja saada asenne ettei murehdi mennyttä, en meinaa päästä yli tästä alisuoriutumiseni aiheuttamasta masennuksesta ja häpeästä. Ja tarvisin luottamusta siihen että vielä onnistun tuossa opinto- ja työasiassa. Kirjoitin ällä ja eetä lukiosta ja päässyt korkeakouluun useammalle eri alalle, mutta lapset vieneet ajan ja jaksamisen niin ettei ole tullut mistään valmista. Aiemmat työt olleet ok palkattuja mutta pieniä pätkiä.

Nyt tuntuu että mokasin kaiken ja tosiaan tipuin täysin taloudellisesti ja syrjäydyin.
Kolmikymppinen on vielä nuori! Tiedän monia, jotka sinun ikäisenä ovat aloittaneet toisen tutkinnon opiskelun ja jättäytyneet nollatuloille (osalla lapsia). Tilanteesi ei oleellisesti poikkea heidän tilanteestaan.

Sanoisin, että tärkeintä on hankkia koulutus, ja mielellään sellainen, joka työllistää hyvin. Ja jos mitenkään mahdollista, hanki työkokemusta opiskeluaikana.

Jos sinulla on tuollainen pohja lukiosta, osaat varmasti organisoida ajankäyttösi ja opiskella tehokkaasti! Rukoilen sulle voimia ja toivotan kovasti tsemppiä! Tilanteesi voi olla viiden vuoden kuluttua päinvastainen.

Nimim. Kokemusta on. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja putken toinen pää:
Niin ja pahoittelen että aloin itsestäni puhua, ei ollut tarkoitus ängetä toisen ketjuun :)
Ap on onnistunut hienosti, olen iloinen hänen puolestaan!
Eipä kuule haittaa, on hyvä vaihtaa kokemuksia! :)
 
ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Onnistuu noin, mutta ei enään jos sinulla olisi ollut mies. Itse en kuitenkaan käsitä tuota tuilla elämistä ja niillä rehvastelua. Jokaisen kuuluu maksaa omat menonsa ei valtio tai minkään muunkaan tahon.
Jos on tuilla elänyt niin eikös se pitäisi maksaa takaisin ennen kuin rehvastelee. Miksi yh paapotaan. Itsehän siihen jamaan itsensä asettavat.
Mutta eikö ole parempi, että valtio tuki pienen hetken, jonka jälkeen pystyn maksamaan veroina saamani etuisuudet moninkertaisesti takaisin, kuin että valtio olisi jättänyt minut loppuiäkseni nollatuloille, jolloin olisin kuormittanut kenties terveydenhuolto- ja mielenterveyspalveluita koko ikäni ja ollut maksamatta penniäkään veroja. Tai ehkä saanut jonkun matalapalkkaduunin.

Mitä pahaa näet siinä, että valtio jeesasi minut pahimman yli?
Koska itse ole aiheuttanu silloisen tuen tarpeesi.
Harrastamalla seksiä ja käyttämällä kondomia? :eek: Olisiko abortti ollut oikea ratkaisu? Saatko muuten itse mitään tukia?
Jos ei osaa pitää huolta ehkäisystä niin silloin on vastuussa ja oma vika jos paksuksi pamahtaa. Kondomi ei ehkäise kuin korkeintaan parilta taudilta, mutta raskauden ehkäisyssä se on huono. Kuinka monta kertaa hmiset tosiaan narisee siitä että on paksuna ku kondomi petti. Sinäkin lukeneena tämän varmasti tiedät.
En saa mitään tukia. En ole koskaan tarvinnut niitä. En edes silloin kun olen ollut äitiyslomalla. Olen hommannut sen verran rahaa ennen lapsia, että en tarvitse moiseen alistua ja olla elätettävänä.
Olet erittäin naurettava ihminen. 100 % varmaa ehkäisyä ei olekaan, eikä abortti ollut minulle vaihtoehto.

Etkä ole ollut esimerkiksi kotihoidon tuella lapsia hoitamassa? Työttömänä? Veikkaanpa, että et ole ihan koulutetuimmasta päästä, joten jos et vielä ole ollut työttömänä, on sellainenkin mahdollisuus sinunkin kohdallasi olemassa. Muista, että et sitten nosta mitään työttömyyskorvauksia!
Olet oikeassa, en ole ollut kodinhoidon tuella enkä töttömänä. ja väärässä olet koska koulutus minulla on ja olen töitä tehnyt, ihan siksi että ei tarvitse toisten armoilla elää. Olen tienannut niin hyvin ennen ja jälkeen lapsien saannin, että en tukia tarvitse, enkä tule ikinä tarvitsemaan. Rahaa pitää olla eläiseen ja vähän ylikin. Minulta ei rahat lopu jos vaikka töistä pois jäisinkin.
Täälläkin moni puhuu tuollai ivalliseen sävyn, mutta totean sen vain kateudeksi. Ymmärrän sen, että jos pelaa huonosti korttinsa niin kateuttahan se aiheuttaa.
 
vielä tää surkea
Kiitos ap ihanista vastauksista! Ihan todella, kohotit mun mielialaa. :)

Sehän tässä onkin että yksin ja vastuussa kahdesta lapsesta ilman ketään jonka kanssa suunnitella tulevaisuutta, ilman apujoukkoja... nousee jo muita asioita eteen kuin pelkkä älykkyys tai organisointikyky (joka EI ole hyvä, vaan lähes lukematta oon koulut läpäissyt ja työt hoitanut hyvin koska ne oli omaa aikaa, motivoivia ja opin paljon uutta, en oo puurtaja ollenkaan...) Oma mielenterveys, epävarmuus, pelko mitä teen jos lapsi sairastaa jne.

No, rohkeutta täytyisi kerätä, tehdä suunnitelmia ja nauttia elämästä eikös se niin mee :D

Hyvää jatkoa sulle ap! Kiitos ajatustenvaihdosta!




 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Onnistuu noin, mutta ei enään jos sinulla olisi ollut mies. Itse en kuitenkaan käsitä tuota tuilla elämistä ja niillä rehvastelua. Jokaisen kuuluu maksaa omat menonsa ei valtio tai minkään muunkaan tahon.
Jos on tuilla elänyt niin eikös se pitäisi maksaa takaisin ennen kuin rehvastelee. Miksi yh paapotaan. Itsehän siihen jamaan itsensä asettavat.
Mutta eikö ole parempi, että valtio tuki pienen hetken, jonka jälkeen pystyn maksamaan veroina saamani etuisuudet moninkertaisesti takaisin, kuin että valtio olisi jättänyt minut loppuiäkseni nollatuloille, jolloin olisin kuormittanut kenties terveydenhuolto- ja mielenterveyspalveluita koko ikäni ja ollut maksamatta penniäkään veroja. Tai ehkä saanut jonkun matalapalkkaduunin.

Mitä pahaa näet siinä, että valtio jeesasi minut pahimman yli?
Koska itse ole aiheuttanu silloisen tuen tarpeesi.
Harrastamalla seksiä ja käyttämällä kondomia? :eek: Olisiko abortti ollut oikea ratkaisu? Saatko muuten itse mitään tukia?
Jos ei osaa pitää huolta ehkäisystä niin silloin on vastuussa ja oma vika jos paksuksi pamahtaa. Kondomi ei ehkäise kuin korkeintaan parilta taudilta, mutta raskauden ehkäisyssä se on huono. Kuinka monta kertaa hmiset tosiaan narisee siitä että on paksuna ku kondomi petti. Sinäkin lukeneena tämän varmasti tiedät.
En saa mitään tukia. En ole koskaan tarvinnut niitä. En edes silloin kun olen ollut äitiyslomalla. Olen hommannut sen verran rahaa ennen lapsia, että en tarvitse moiseen alistua ja olla elätettävänä.
Olet erittäin naurettava ihminen. 100 % varmaa ehkäisyä ei olekaan, eikä abortti ollut minulle vaihtoehto.

Etkä ole ollut esimerkiksi kotihoidon tuella lapsia hoitamassa? Työttömänä? Veikkaanpa, että et ole ihan koulutetuimmasta päästä, joten jos et vielä ole ollut työttömänä, on sellainenkin mahdollisuus sinunkin kohdallasi olemassa. Muista, että et sitten nosta mitään työttömyyskorvauksia!
Olet oikeassa, en ole ollut kodinhoidon tuella enkä töttömänä. ja väärässä olet koska koulutus minulla on ja olen töitä tehnyt, ihan siksi että ei tarvitse toisten armoilla elää. Olen tienannut niin hyvin ennen ja jälkeen lapsien saannin, että en tukia tarvitse, enkä tule ikinä tarvitsemaan. Rahaa pitää olla eläiseen ja vähän ylikin. Minulta ei rahat lopu jos vaikka töistä pois jäisinkin.
Täälläkin moni puhuu tuollai ivalliseen sävyn, mutta totean sen vain kateudeksi. Ymmärrän sen, että jos pelaa huonosti korttinsa niin kateuttahan se aiheuttaa.
Luulen, että sinulla, jos jollakin on mennyt elämässä joku asia pieleen, kun kadehdit / vastustat yksinhuoltajien korotuksia! Mielestäni fiksu ihminen ymmärtää niiden tarpeellisuuden - mutta sinä et ilmeisesti lukeudu niihin.

Saanko ihan kysyä, millä alalla olet töissä? Haluaisin todellakin tietää, missä tuollaisen ajatusmaailman omaava ihminen vaikuttaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vielä tää surkea:
Kiitos ap ihanista vastauksista! Ihan todella, kohotit mun mielialaa. :)

Sehän tässä onkin että yksin ja vastuussa kahdesta lapsesta ilman ketään jonka kanssa suunnitella tulevaisuutta, ilman apujoukkoja... nousee jo muita asioita eteen kuin pelkkä älykkyys tai organisointikyky (joka EI ole hyvä, vaan lähes lukematta oon koulut läpäissyt ja työt hoitanut hyvin koska ne oli omaa aikaa, motivoivia ja opin paljon uutta, en oo puurtaja ollenkaan...) Oma mielenterveys, epävarmuus, pelko mitä teen jos lapsi sairastaa jne.

No, rohkeutta täytyisi kerätä, tehdä suunnitelmia ja nauttia elämästä eikös se niin mee :D

Hyvää jatkoa sulle ap! Kiitos ajatustenvaihdosta!
Kiitos itsellesi! Opiskeluaika on joustavaa - yliopistossa ei ainakaan kukaan tule kyselemään, jos joudut olla pois lasten sairastelun tmv. takia, ja kyllähän sitä kotonakin pystyy opiskella, jos nyt itse ei ole kipeänä.

Kannattaa laittaa lapset kokopäivähoitoon päiväkotiin heti kun siltä tuntuu, niin saat päivisin opiskella. Kannattaa niiden tuntien aikana huolehtia myös omasta hyvinvoinnista, esim. urheilemalla tai käymällä joskus vaikkapa leffassa. Se tulee parantuneena mielenterveytenä takaisin. :)
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
En saa mitään tukia. En ole koskaan tarvinnut niitä. En edes silloin kun olen ollut äitiyslomalla. Olen hommannut sen verran rahaa ennen lapsia, että en tarvitse moiseen alistua ja olla elätettävänä.
Siis et ottanut vastaan äitiyspäivärahaa, etkä ota myöskään lapsilisiä, lapsesi eivät ole käyttäneet päiväkään yhteiskunnan järjestämään päiväkotia, eivätkä käy myöskään koulua? Te ette myöskään asune Suomessa, sillä tiet ja yhteiskunnan infrastruktuuri rakennetaan myös verovaroin, jotka lienevät myös yhden sortin tukia.
 
melike
putken toinen puoli, hei

voitaisiin perustaa myös löyhä kerhontapainen.
siksi että nää koulutusvaihtoehdot on niin monet, että valinnanvaraa on jo tavallaan liikaakin. todelliselle tiedolle on tarvetta, ja joskus on asiantuntijatkin sormi suussa, eikä ihme, kun näitä muutoksia tulee koko ajan.
mutta kutn sanottu, näitä parannetaan koko ajan.
itsekin satun olemaan jonkinlaisessa umpikujassa, joskin näen valoa putken päässä.

en yhtään ymmärrä, että miksi sinä et näkisi.
eli perustamalla löyhä rinki auttaisimme toisiamme - yksi saa selville jotain ja kertoo sen muille. myös tuossa ammatinvalinta coachaamisessa olisi hyvä jutella rakentavien henkilöiden kanssa niitä näitä, siis pelkästään rakentavien henkilöiden
 
Tilli
[/quote]

Olet oikeassa, en ole ollut kodinhoidon tuella enkä töttömänä. ja väärässä olet koska koulutus minulla on ja olen töitä tehnyt, ihan siksi että ei tarvitse toisten armoilla elää. Olen tienannut niin hyvin ennen ja jälkeen lapsien saannin, että en tukia tarvitse, enkä tule ikinä tarvitsemaan. Rahaa pitää olla eläiseen ja vähän ylikin. Minulta ei rahat lopu jos vaikka töistä pois jäisinkin.
Täälläkin moni puhuu tuollai ivalliseen sävyn, mutta totean sen vain kateudeksi. Ymmärrän sen, että jos pelaa huonosti korttinsa niin kateuttahan se aiheuttaa.[/quote]


Et ilmeisesti ole ollut äitiysrahalla/vanhempainrahalla hoitamassa lapsiasi, etkä nosta lapsilisää, ja aivan varmasti et käytä omistusasunnon velasta saatavaa lainavähennystä verotuksessasi, mikä muuten sivumennen sanoen aiheuttaa valtion tuloihin monta kertaa suuremman verotulojen menetyksen, kuin mitä Kelan maksama asumistuki aiheuttaa menoja Suomen valtiolle.

Ap:lle, hienosti tehty
 
ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Onnistuu noin, mutta ei enään jos sinulla olisi ollut mies. Itse en kuitenkaan käsitä tuota tuilla elämistä ja niillä rehvastelua. Jokaisen kuuluu maksaa omat menonsa ei valtio tai minkään muunkaan tahon.
Jos on tuilla elänyt niin eikös se pitäisi maksaa takaisin ennen kuin rehvastelee. Miksi yh paapotaan. Itsehän siihen jamaan itsensä asettavat.
Mutta eikö ole parempi, että valtio tuki pienen hetken, jonka jälkeen pystyn maksamaan veroina saamani etuisuudet moninkertaisesti takaisin, kuin että valtio olisi jättänyt minut loppuiäkseni nollatuloille, jolloin olisin kuormittanut kenties terveydenhuolto- ja mielenterveyspalveluita koko ikäni ja ollut maksamatta penniäkään veroja. Tai ehkä saanut jonkun matalapalkkaduunin.

Mitä pahaa näet siinä, että valtio jeesasi minut pahimman yli?
Koska itse ole aiheuttanu silloisen tuen tarpeesi.
Harrastamalla seksiä ja käyttämällä kondomia? :eek: Olisiko abortti ollut oikea ratkaisu? Saatko muuten itse mitään tukia?
Jos ei osaa pitää huolta ehkäisystä niin silloin on vastuussa ja oma vika jos paksuksi pamahtaa. Kondomi ei ehkäise kuin korkeintaan parilta taudilta, mutta raskauden ehkäisyssä se on huono. Kuinka monta kertaa hmiset tosiaan narisee siitä että on paksuna ku kondomi petti. Sinäkin lukeneena tämän varmasti tiedät.
En saa mitään tukia. En ole koskaan tarvinnut niitä. En edes silloin kun olen ollut äitiyslomalla. Olen hommannut sen verran rahaa ennen lapsia, että en tarvitse moiseen alistua ja olla elätettävänä.
Olet erittäin naurettava ihminen. 100 % varmaa ehkäisyä ei olekaan, eikä abortti ollut minulle vaihtoehto.

Etkä ole ollut esimerkiksi kotihoidon tuella lapsia hoitamassa? Työttömänä? Veikkaanpa, että et ole ihan koulutetuimmasta päästä, joten jos et vielä ole ollut työttömänä, on sellainenkin mahdollisuus sinunkin kohdallasi olemassa. Muista, että et sitten nosta mitään työttömyyskorvauksia!
Olet oikeassa, en ole ollut kodinhoidon tuella enkä töttömänä. ja väärässä olet koska koulutus minulla on ja olen töitä tehnyt, ihan siksi että ei tarvitse toisten armoilla elää. Olen tienannut niin hyvin ennen ja jälkeen lapsien saannin, että en tukia tarvitse, enkä tule ikinä tarvitsemaan. Rahaa pitää olla eläiseen ja vähän ylikin. Minulta ei rahat lopu jos vaikka töistä pois jäisinkin.
Täälläkin moni puhuu tuollai ivalliseen sävyn, mutta totean sen vain kateudeksi. Ymmärrän sen, että jos pelaa huonosti korttinsa niin kateuttahan se aiheuttaa.
Luulen, että sinulla, jos jollakin on mennyt elämässä joku asia pieleen, kun kadehdit / vastustat yksinhuoltajien korotuksia! Mielestäni fiksu ihminen ymmärtää niiden tarpeellisuuden - mutta sinä et ilmeisesti lukeudu niihin.

Saanko ihan kysyä, millä alalla olet töissä? Haluaisin todellakin tietää, missä tuollaisen ajatusmaailman omaava ihminen vaikuttaa.
Tutkimustyössä mikä liittyy mereen, riittääkö tieto sinulle?
 
Tilli
"Olet oikeassa, en ole ollut kodinhoidon tuella enkä töttömänä. ja väärässä olet koska koulutus minulla on ja olen töitä tehnyt, ihan siksi että ei tarvitse toisten armoilla elää. Olen tienannut niin hyvin ennen ja jälkeen lapsien saannin, että en tukia tarvitse, enkä tule ikinä tarvitsemaan. Rahaa pitää olla eläiseen ja vähän ylikin. Minulta ei rahat lopu jos vaikka töistä pois jäisinkin.
Täälläkin moni puhuu tuollai ivalliseen sävyn, mutta totean sen vain kateudeksi. Ymmärrän sen, että jos pelaa huonosti korttinsa niin kateuttahan se aiheuttaa."[/quote]


Et ilmeisesti ole ollut äitiysrahalla/vanhempainrahalla hoitamassa lapsiasi, etkä nosta lapsilisää, ja aivan varmasti et käytä omistusasunnon velasta saatavaa lainavähennystä verotuksessasi, mikä muuten sivumennen sanoen aiheuttaa valtion tuloihin monta kertaa suuremman verotulojen menetyksen, kuin mitä Kelan maksama asumistuki aiheuttaa menoja Suomen valtiolle.

Ap:lle, hienosti tehty
[/quote]

 
ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
En saa mitään tukia. En ole koskaan tarvinnut niitä. En edes silloin kun olen ollut äitiyslomalla. Olen hommannut sen verran rahaa ennen lapsia, että en tarvitse moiseen alistua ja olla elätettävänä.
Siis et ottanut vastaan äitiyspäivärahaa, etkä ota myöskään lapsilisiä, lapsesi eivät ole käyttäneet päiväkään yhteiskunnan järjestämään päiväkotia, eivätkä käy myöskään koulua? Te ette myöskään asune Suomessa, sillä tiet ja yhteiskunnan infrastruktuuri rakennetaan myös verovaroin, jotka lienevät myös yhden sortin tukia.
En mitään näistä tuista ole ottanut ja Suomessakaan en vakituisesti asustele :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Tutkimustyössä mikä liittyy mereen, riittääkö tieto sinulle?
Kaipa se riittää, vaikka ei lisääkään ymmärrystäni sinua kohtaan. Päinvastoin, luulisi, että tutkijalla on analysointikykyä vähän enemmän kuin mitä sinulla tuntuu olevan. JOS todellakin olet sitä mieltä, että oli 1. huono ratkaisu pitää lapsi, koska olin yh, 2. valtion ei olisi tullut maksaa minulle vähän tukea (jonka olen todennäköisesti jo nyt maksanut takaisin veroina).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
En saa mitään tukia. En ole koskaan tarvinnut niitä. En edes silloin kun olen ollut äitiyslomalla. Olen hommannut sen verran rahaa ennen lapsia, että en tarvitse moiseen alistua ja olla elätettävänä.
Siis et ottanut vastaan äitiyspäivärahaa, etkä ota myöskään lapsilisiä, lapsesi eivät ole käyttäneet päiväkään yhteiskunnan järjestämään päiväkotia, eivätkä käy myöskään koulua? Te ette myöskään asune Suomessa, sillä tiet ja yhteiskunnan infrastruktuuri rakennetaan myös verovaroin, jotka lienevät myös yhden sortin tukia.
En mitään näistä tuista ole ottanut ja Suomessakaan en vakituisesti asustele :)
No mutta sehän on hieno juttu meille suomalaisille! ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:
No kivasti olet saanut tukea rahallisesti. Ei kaikilla noin hyvin käy. :|
Asumistuki toki oli tulosidonnainen, joten aina kun tein töitä, tuki laski. Muut, eli lapsilisä ja elarit pysyivät muuttumattomina. Töitä tein tietty niin paljon kuin opinnoiltani pystyin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
En saa mitään tukia. En ole koskaan tarvinnut niitä. En edes silloin kun olen ollut äitiyslomalla. Olen hommannut sen verran rahaa ennen lapsia, että en tarvitse moiseen alistua ja olla elätettävänä.
Siis et ottanut vastaan äitiyspäivärahaa, etkä ota myöskään lapsilisiä, lapsesi eivät ole käyttäneet päiväkään yhteiskunnan järjestämään päiväkotia, eivätkä käy myöskään koulua? Te ette myöskään asune Suomessa, sillä tiet ja yhteiskunnan infrastruktuuri rakennetaan myös verovaroin, jotka lienevät myös yhden sortin tukia.
En mitään näistä tuista ole ottanut ja Suomessakaan en vakituisesti asustele :)
Eli koulutuksesi on maksanut Suomen valtio eli ap:n kaltaiset veronmaksajat, ja mitä ilmeisemmin sitten maksat tuloistasi verot ulkomaille? Eli on tainut Suomi jäädä miinuksen puolelle sinun koulutuksesi kustannusten kanssa...

 
hei melike,
Alkuperäinen kirjoittaja melike:
putken toinen puoli, hei

voitaisiin perustaa myös löyhä kerhontapainen.
siksi että nää koulutusvaihtoehdot on niin monet, että valinnanvaraa on jo tavallaan liikaakin. todelliselle tiedolle on tarvetta, ja joskus on asiantuntijatkin sormi suussa, eikä ihme, kun näitä muutoksia tulee koko ajan.
mutta kutn sanottu, näitä parannetaan koko ajan.
itsekin satun olemaan jonkinlaisessa umpikujassa, joskin näen valoa putken päässä.

en yhtään ymmärrä, että miksi sinä et näkisi.
eli perustamalla löyhä rinki auttaisimme toisiamme - yksi saa selville jotain ja kertoo sen muille. myös tuossa ammatinvalinta coachaamisessa olisi hyvä jutella rakentavien henkilöiden kanssa niitä näitä, siis pelkästään rakentavien henkilöiden
Kiitos ehdotuksesta, ajatushan on hyvä! En olekaan tutustunut kaksplussan kerho-osioon, voisko sitä käyttää viestinvaihtoon?
Josko minäkin voisin vaihtaa nikkini muotoon Valoa putken päässä... :)
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
En saa mitään tukia. En ole koskaan tarvinnut niitä. En edes silloin kun olen ollut äitiyslomalla. Olen hommannut sen verran rahaa ennen lapsia, että en tarvitse moiseen alistua ja olla elätettävänä.
Siis et ottanut vastaan äitiyspäivärahaa, etkä ota myöskään lapsilisiä, lapsesi eivät ole käyttäneet päiväkään yhteiskunnan järjestämään päiväkotia, eivätkä käy myöskään koulua? Te ette myöskään asune Suomessa, sillä tiet ja yhteiskunnan infrastruktuuri rakennetaan myös verovaroin, jotka lienevät myös yhden sortin tukia.
En mitään näistä tuista ole ottanut ja Suomessakaan en vakituisesti asustele :)
No sitten et ole myöskään jo itse saamaasi koulutusta maksanut, joka varmasti on suurempi kuin ap:n tuet. Niiden maksamiseen, kun saa tehdä aika monta vuotta töitä.

Itse olen opintoaikanani opintotukea ja myös asumistukea vuoden ajan. Saan lapsistani lapsilisän ja lapseni käyvät päiväkodissa ja koulussa. Äitiyspäivärahaakin olen saanut, ja kotihoidontukeakin muutaman kuukauden verran.

Mutta olen myös ollut töissä jo 20 vuoden ajan, ja maksanut jo vuosia yli 1000 euroa kuussa veroja tuloistani. Ja reilun 20 vuoden ajan vielä saan tehdä töitä, koko ajan veroja maksaen.

Näin yhteiskunnan pitääkin toimia, välillä saamme tukea, ja välillä rahoitamme sitä, yhteiskunnan tuet on tarkoitettu väliaikaiseksi, ja säännöt joilla jokainen niitä saa on kaikille samat.

Ap ei todellakaan ole sossupummi - semmoisiakin löytyy - ja sitä toimintaa minä en ollenkaan ymmärrä.

Toisekseen ihmettelen, miten moitit toisen toimintaa, jos et verojasikaan Suomeen maksa, miten se on sinulta pois?
 
ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
En saa mitään tukia. En ole koskaan tarvinnut niitä. En edes silloin kun olen ollut äitiyslomalla. Olen hommannut sen verran rahaa ennen lapsia, että en tarvitse moiseen alistua ja olla elätettävänä.
Siis et ottanut vastaan äitiyspäivärahaa, etkä ota myöskään lapsilisiä, lapsesi eivät ole käyttäneet päiväkään yhteiskunnan järjestämään päiväkotia, eivätkä käy myöskään koulua? Te ette myöskään asune Suomessa, sillä tiet ja yhteiskunnan infrastruktuuri rakennetaan myös verovaroin, jotka lienevät myös yhden sortin tukia.
En mitään näistä tuista ole ottanut ja Suomessakaan en vakituisesti asustele :)
No mutta sehän on hieno juttu meille suomalaisille! ;)
Näin juuri. Siksi ihmettelenkin miksi olette niin kateellisia jos joku tulee toimeen ilman tukia. Pitää vielä sanoa, että olen onnellinen siitä,että lapseni ei tarvitse kasvaan suomessa. Täällä on niin paljon ahdistuneisuutta ihmisissä, mikä sitten heijastuu moneen muuhunkin asiaan. Käymme täällä vain kesäisi ja silloinkin olemme korkeintaa pari vkoa. Nyt eksyin tällaiselle sivustolle ja ihan selvästi täällä ihmiset purkaa pahaa oloaan.
Suomessa ole kerta kaikkiaan mitään tekemistä ja lapsia kuritetaan ja heille huudetaan ja karjutaan. Ihan uskomatonta meonoa.
Oletteko te tyytyväisiä tällaiseen. Eikö teistä edes lapset ansaite parempaa?
 
melike
en tiedä tosta plussan kerhosta, mutta jotenkin ehkä muutenkin...
ehkä tännekin saataisiin, ei se ehkä mahdotonta ole.
vaikka mustina kirjoiteltais toisillemme, ja aihe olisi kuitenkin noiden ympärillä, että se ei nyt ihan leviäisi.. kaikki saisi osallistua ketkä ovat tarpeessa saada jotain ideoiden vaihtoa.

minulla olisi ainakin esimerkkejä kertoa ihan jotenkin positiivisia.
voin sanoakin yhden, yksi työkaveri mainitsi kerran (kun oli tuosta puhe että vanha opiskelemaan) että äitinsä valmistui maisteriksi 55 vuotiaana.
enkä usko että työttömäksi valmistui kyllä...juttu jäi siihen ja tyttö oli vaan kesätöissä että en nähnyt häntä enää sitten.
 
ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Toisekseen ihmettelen, miten moitit toisen toimintaa, jos et verojasikaan Suomeen maksa, miten se on sinulta pois?
Hyvä pointti! :)
Ei olekkaan minulta pois, onneksi. Asuimme missä tahansa niin en käsitä etttä ihmiset ei hoida asioitaan niin että on rahaa elättää lapsensa mitä tekee tai saa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää ainaisia tuen vinkujia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Toisekseen ihmettelen, miten moitit toisen toimintaa, jos et verojasikaan Suomeen maksa, miten se on sinulta pois?
Hyvä pointti! :)
Ei olekkaan minulta pois, onneksi. Asuimme missä tahansa niin en käsitä etttä ihmiset ei hoida asioitaan niin että on rahaa elättää lapsensa mitä tekee tai saa.
Etkö näe ristiriitaa siinä, että olet käynyt Suomessa "kuppaamassa" ilmaisen koulutuksen, ja mennyt sitten ulkomaille veropakolaiseksi?
 

Yhteistyössä