Possun suikaleista kastike ?

  • Viestiketjun aloittaja oliivi harmaana
  • Ensimmäinen viesti
HentunLiisa harmaana
mä ruskistaisin lihat pannulla, mausteeksi grillausmaustetta, cajunia, pippuria, pikkasen sinappia ja lihaliemikuutio. Sit ruokakermaa pannulle ja hauduttaa kypsäksi, kun kypsää niin jotain hyvää tuorejuustoa iso nokare päälle... Esim. valkosipuli tai ruohosipuli :p
 
Remmppu
Minä ostan aina possun suikaleet valmiiksi marinaadissa. Paistan kuumalla pannulla pikasesti, ja lisään vain vettä. Annan hetken kiehahtaa, ja syödään. Lasten herkkua muusin kera.
 
minä tein toissapäivänä näin: ruskistin valmiiksi marinoidut suikaleet pannulla, laitoin uunivuokaan, sekaan paprikasuikaleita, ruokakermaa ja vettä niin että peittyy. sitten uuniin, 175 astetta ja 30-60 minuuttia. hyvää tuli :p :p :)
 
Prouva
Ruskistan marinoidut suikaleet, lisään valkosipulia, lihaliemikuution, herkkusieniä, tomaattipyrettä pikku prk ja kermaa (kuohukerma parasta!!!). Joskus myös hillosipuleita tai tavallista sipuila, riippuu miten jaksaa kuoria... :p
 
Prouva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2004 klo 15:29 tumpelo kirjoitti:
mä olen tehny vaikka millä reseptillä, mutta aina vaan tulee sitkeää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:attn: Anna hautua kunnolla. Kastikekin on hieman paksumpaa kun keität kermaa kokoon jonkun aikaa eli kun annat muhia kunnolla, niin pitäis onnistua :p :wave:
 
Mä teen ihan tavallisen ruskeen kastikkeen ja käytän EImarinoituja, koska ne on parempia... Mausteeksi vaan mustapippuria ja suolaa sekä laakerinlehti antaa kivan säväyksen :p Eli ihan tollanen tavallinen, sitten se on jo pilalla, jos siihen sotkee hirveesti mausteita (siis mein mielestä)... Ja annan lähes tunnin hautua, niin lihat on mureita. :p
 
Hanna04 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2004 klo 14:08 äityli81 kirjoitti:
minä tein toissapäivänä näin: ruskistin valmiiksi marinoidut suikaleet pannulla, laitoin uunivuokaan, sekaan paprikasuikaleita, ruokakermaa ja vettä niin että peittyy. sitten uuniin, 175 astetta ja 30-60 minuuttia. hyvää tuli :p :p :)

Joo, ja pakastealtaassa on niitä valmiita juureskuutioita, ne vielä joukkoon, niin kieli menee mukana... Sopii muuten ne Creme Bonjour Cusine -jutut tosi hyvin mausteeksi tähän!!! :heart:
 
Tiny
Hyvä kastike tulee myös lisäämällä ruskistettujen suikaleiden (käytän itse marinoituja) joukkoon wokkivihanneksia sekä uncle ben's sweet and sour -kastiketta (sitä miedompaa). Sitten voi antaa hautua niin kauan, että possu on mureaa. :p hyvää tulee ja maistuu perunoiden, riisin tai makaronin kanssa. Tulisempaa saa lisäämällä chilikastiketta, mutta lapsille maistunee paremmin ei-niin-tulisena. :)
 
Remmpu
Ei sitä possunsuikaletta tarvitse antaa muhia siellä ettei tulisi sitkeää!

Tumpelolle vastaukseski, että anna pannun kuumeta. Siis todella kuumeta aivan kunnolla, niin että varmana tirisee! Sitten vaan possunsuikaleet pannulle, ja et anna hetkeekään olla ilman että sohit sitä. Pitää ne suikaleet pysyä liikkeessä kokoajan! =)
Pari-kolme minuuttia(max!!)paistat kutosella sohien, kunnes sammutat lieden kokonaan. Vielä sohit niin kauan kuin pannu on tosi kuuma. Kun liesi rupee viilenee ja lihat ei enää tirise niin kovin, niin voit jo hellittää sitä sohimista, mutta 5minuuttia pitää vielä olla. sit onkin valmista.
Ja ei takuulla tule sitkeää, ellei lihassa ole vikaa!
 

Yhteistyössä