Postimaksuja ihmettelen.

  • Viestiketjun aloittaja KÄÄk ja sorry
  • Ensimmäinen viesti
KÄÄk ja sorry
Ihmettelen kovasti noita postimaksuja. Möin huutonetissä pikkuvauvan vaatetta ia postimaksu oli 6.70e =O Siis miten ne maksut oikein menee. Laitoin kirjekuoreen ja ei varmasti painanut kuin max 300g. Miten ihmeessä ne kannattaa oikein postittaa että ostajalle ei tulis kauheita kuluja?
 
Toi on maksikirjeen hinta eli ilmeisesti sitten oli yli 3 cm paksu. Posti sivuilta näkee hinnat ja mitat ja kilomäärät paketeilla ja grammamäärät maksikirjeille ja kirjeille.

Ja kannattaa laittaa mahd. littanaks että on alle sen 3 cm eli mahtuu postiluukusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Postimaksut on ihan älyttömiä... :(
Just kummipojalle paketin laitoin, niin maksoi postitus melkein 10e, ei kehtaa ihan jatkuvasti lähetellä...
Tää on niin totta. Ja sen jälkeen ku mä huutohet-touhun alotin (vuodenvaihde 06-07) niin sinä aikana hinnat noussu ihan älyttömästi! |O
 
Kaisu
Muakin harmittaa, kun 86 senttiset kivat farkut vois laittaa myyntiin, mutta ovat sen verran paksut, että postikuluja tulis 6,70!!! Kuka viittii huutaa tollasilla postimaksuilla? Ei kukaan. Kattelin, että suurimmalla osalla pk:t isokokoisimmistakin farkuista 3 euroo. Maksavatko loput sitten itse?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisu:
Muakin harmittaa, kun 86 senttiset kivat farkut vois laittaa myyntiin, mutta ovat sen verran paksut, että postikuluja tulis 6,70!!! Kuka viittii huutaa tollasilla postimaksuilla? Ei kukaan. Kattelin, että suurimmalla osalla pk:t isokokoisimmistakin farkuista 3 euroo. Maksavatko loput sitten itse?
En ymmärrä, miten saat pikkulapsen farkut pakattua niin, että postikuluiksi tulisi 6,70.
Ja paljon vaatteita oon postittanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisu:
Muakin harmittaa, kun 86 senttiset kivat farkut vois laittaa myyntiin, mutta ovat sen verran paksut, että postikuluja tulis 6,70!!! Kuka viittii huutaa tollasilla postimaksuilla? Ei kukaan. Kattelin, että suurimmalla osalla pk:t isokokoisimmistakin farkuista 3 euroo. Maksavatko loput sitten itse?
No ei kyllä mene 86cm farkuista noin paljoon, kun ei mene 98cm....

Minigrippiin ja suurimpaan kirjekuoreen, niin 3?.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisu:
Muakin harmittaa, kun 86 senttiset kivat farkut vois laittaa myyntiin, mutta ovat sen verran paksut, että postikuluja tulis 6,70!!! Kuka viittii huutaa tollasilla postimaksuilla? Ei kukaan. Kattelin, että suurimmalla osalla pk:t isokokoisimmistakin farkuista 3 euroo. Maksavatko loput sitten itse?
vai käyttääkö helposti kuoria? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisu:
Muakin harmittaa, kun 86 senttiset kivat farkut vois laittaa myyntiin, mutta ovat sen verran paksut, että postikuluja tulis 6,70!!! Kuka viittii huutaa tollasilla postimaksuilla? Ei kukaan. Kattelin, että suurimmalla osalla pk:t isokokoisimmistakin farkuista 3 euroo. Maksavatko loput sitten itse?
No ei kyllä mene 86cm farkuista noin paljoon, kun ei mene 98cm....

Minigrippiin ja suurimpaan kirjekuoreen, niin 3?.
no juu samaa mieltä ku mä olen postittanut aikuistenkin farkut 3?lla ;)
 
Joskus paljonkin myynyt
Alkuperäinen kirjoittaja eeve:
Kannattaa käyttää isoimpia kirjekuoria niihin aikapaljon saa sullottua tavaraa, helposti menee 86 senttiset farkut ja kulut voi olla 1,6 tai 3 e, riippuu painosta
Niin ja niitä isompia "kuoria" kannattaa joskus itsekin askarrella esim. siitä ruskeasta "voimapaperista". Kunhan on tarkkana, ettei ne kirjekuoren maksimimitat ylity - saa hyvin litteästi menemään kyllä 86cm farkkujakin, jopa vuorellisia. Kokemusta on... Jos on käytettävissä vielä pusseja, joista saa ilmat tuhautettua pois - sekin litistää kivasti vaatteen.
 
Kaisu
Täytyy siis kokeilla ja askarella vielä uudemman kerran. Farkkujen vyötärön paksuus on mitattuna jo itsessään hiukan yli 3 cm, mutta pitää kattoa, jos sen sais jotenkin taiottua ohuemmaksi. Vaikka sitten noilla minigripeillä.
 

Yhteistyössä