pottailusta

  • Viestiketjun aloittaja piukku
  • Ensimmäinen viesti
piukku
Meidän tyttö 1v 5kk käypi silloin tällöin potalla, ihan vaan harjoituksen vuoksi, vaipat on koko ajan. Aamuisin ja välillä muutenkin osaa sanoa "pota!" ja kun äkkiä mennään niin onnistuu pissat sinne. Hyvä homma.
mutta: Illalla kun nukutetaan (äitin viereen aikuisten sänkyyn, saattaa heittelehtiä siinä) tai kun tunnin päästä herää (joka ilta) niin joskus hän silloinkin sanoo pottaa. Pitäisikö lapsi viedä potalle? Varsinkin siinä kun se uudemman kerran herää, en tahtoisi, ettei herää kunnolla.
 
useimmat lapset tuossa iässä pissivät joko juuri herätessään tai ollessaan nukahtamaisillaan, eli voipi olla että on tunnistanut pissahädän tunteen. itse nostaisin pari kertaa lapsen tällöin potalle ja jos asiaa tulee niin sitten jatkossakin, jos taas ei tule mitään niin sitten ei enää seuraavina öinä..
 
Kyllä minä kokeilisin onko sanalla merkitystä. Saattaa hyvinkin olla pissahätä ja kyllähän vaipastakin huomaat onko pissa juuri tullut, eli pystyt rekisteröimään lapsesi signaalin, vaikkei potalle ehtisikään ajoissa. Toki muksut osaa hyppyyttää ja juoksuttaa meitä aikuisia monella tavalla... :)
 
meidän neiti 1v3kk käy potalla monta kertaa päivässä ja yleensä pissaakin sinne, silti ei voi ilman vaippaa pitää kun heti on vahinko lattialla. isosiskolta ja tarhasta ottanut mallia ja tykkää potalla istumisesta. heti kun pissa tulee kiljasee ja taputtaa käsiä yhteen. vanhempi tyttö täysin kuiva.
 
Meil vauva 10kk ja käyttää hoousuvaippaa päivisin kotosalla ja käy potalla ja tekee sinne myös molemmat tarpeensa. Itse veisin lapsen potalle jos sinne haluaa ,ethän itsekkään suostuisi tekemään tarpeitasa housuihisi ;) Sehän on merkki siitä että lapsi ymmärtää että ei saa pissata housuun vaan potalle....
 

Yhteistyössä