pph:n kutsuminen lapsen synttäreille.

Elikkäs tässä mietin että ootteko kutsuneet lasten hoitotätiä lapsen synttäreille? Meillä on mukava ja hyvä pph mutta mietin että onko ns soveliasta pyytää juhliin? Itse toivoisin että hän tulis enkä kutsuisi vaan velvollisuudesta.
 
"vieras"
Samaa mieltä kuin Oisku! Ei olla kutsuttu, eikä kutsuttaisi. Vapaa-aika se pitää pph:kin olla. Toki jos hänen lapsensa on lapseni kaveri, niin voidaan kutsua, mutta kutsu kirjoitetaan hänen lapselleen. Ei mainita, että tulkaa molemmat. Toki, jos pph:kin jää niin jääköön.

Etkö voi keskustella itse phh kanssa joskus aamulla, kun viet lasta heille? ;)
 
"vieras"
Okei, mutta mikä on motiivi kutsua hänet? Jos motiivi ei ole se, että haluat keskustella lapsesi hoidosta, niin silloin on vähhän eri asia. Toki et voi olettaa, että hän siltikään tulisi.. kuten tuskin oletatkaan.
 
"pph"
Jotkut ovat kutsuneet ja jotkut eivät. En loukkaannu kummastakaan vaihtoehdosta =) Ihan mukava on ollut käväistä lasten synttäreilläkin ja toki menen, jos vain pääsen.
 
no riippuu minkälainen suhde teillä on. mun nuorimman lapsen synttäreillä ainakin on käyyt päiväkodin johtaja, koska hän on aivan ihana ihminen ja lapseni ja minä tykättiin hänestä. ja hän halusi tulla ihan mielellään, ja käy vieläkin, vaikka lapseni ei ole ollut enää vuosiin päiväkodissa
 
"vieras"
Jos olisin phh, niin kyllä ottaisin minäkin kohteliaisuutena paitsi se vaihtuisi sitten vähän imeläksi, jos kun menen niin siellä äippä keskustelis vaan siitä pojastaan ja alkaisi vaatia, että älä muuten enää laita hänelle kuravaatteita. siiis toki saa mainita noin, mutta että jos koko ajan puhuu vaatimuksia jne, niin alkaa se ärsyttää, kun samat asiat voi kertoa kodissani.
 
Lapsien hoidosta keskustellaan hänen työaikanaan. Eli siis kutsuisin sen takia että hän on lapsille tärkeä. Tykkään itsekin hänestä ja toivoisin sen takia tulevan sinne. Eli siis vaan nauttimaan lapsen synttäreistä.
 
"vieras"
En ole kutsunut, sillä ajatuksella että ajattelen pph:lle sen olevan eräänlaista työaikaa. Jos haluaa lapsen synttäreitä juhlistaa, niin voihan pph:lta kysyä saako sinne synttäreiksi viedä jotain herkkuja? Tyyliin kaupasta ostetun kakun tai jätskiä + keksiä?
 
kaikkea sitä
en kutsuisi, kuten en myöskään päiväkodin henkilökuntaa. en myöskään pyydä lapsen hoitotätiä fb-kaveriksi, jakele kutsuja partylite-kutsuille tai pidä muutakaan yhteyttä hoitoajan ulkopuolella. työtään se ihminen tekee, ei se muuten halua olla teidän perheen kanssa tekemisissä. kuten ei muutkaan normaalit ihmiset halua vapaa-aikaansa käyttää omien asiakkaidensa seurassa.
 
"Vierailija"
Kun lapseni olivat päivähoidossa, vein herkkuja hoitopaikkaan yhteisesti jaettavaksi. Mutta en pidä mahdottomana ajatukseni kutsua juhliin, jos siltä tuntuu. Meillä vaan ennen kouluikää muutenkin juhlittiin vain perhepiirissä isovanhempien yms. kesken.
 
Mun äiti oli pph ja kyllä joidenkin perheiden kanssa oltiin muutenkin tekemisissä ja käytiin synttäreillä yms. Myös lapset perheineen meillä :)
Ovat lasten kanssa nykyäänkin yhteyksissä vaikka lapset on jo aikuisia:D
Mut se oliki sillon ennen :/ nykyään yliarvostetaan "yksityisyyttä":stick:
 
"määpäs"
Itse olen käynyt synttäreillä kun on kutsuttu. Älä silti loukkaannu jos hoitaja esittää jonkun syyn ettei tulekkaan. Henkoht. ne on ollut ihan kivoja vierailuja.
 
Mun lapsen pph:sta ja hänen perheestään tuli meille ystäviä. Vieraillaan puolin ja toisin ja kolutaan koko perheen voimin synttärit. Lapsi ei ole ko. henkilöllä ollut hoidossa enää kahteen vuoteen, mutta kyllä tuo ystävyys toimi jo hoitoaikanakin. Meille kävi suuri onni, kun otiin samalla aaltopituudella pph:n kanssa.

Jos ihmisestä tykkäät ja lapsikin tykkää, kutsu toki. Ei siinä mitään menetäkään.
 
Ymmärrän kaikkien pointit hyvin. Mietin mitä teen ja yritän varovasti kysellä tai sanoa että on halutessaan tervetullut. Kiitos kaikista näkökulmista. Pelkään just eniten sitä että jos annan kutsun niin luulee että pelkästä velvollisuudesta tarvii tulla ja kokee olevansa töissä vapaa-ajallaan.
 

Yhteistyössä