PRICK-Testistä kysymyksiä?

Onko teillä näyttänyt allergioita?

Meillä tk:ssa otettu verikokeet,jossa näkyi allergioita.Nyt olen kuitenki kuullu että nämä prick-testit ei välttämättä näytä yhtään mitään.

Mites teidän muiden kohdalla??
 
karpalo
Siis prick-testi tehdään iholle ja on eri asia kuin verestä tehtävä RAST-allergiatesti. Sinullehan on tehty allergiatestit verestä, ei prick-ihopistotestiä. Yleensä verestä tehtävät testit näyttävät oikein, prick testit iholta hiukan epätarkempia.
 
sissi
Mulla näytti koiran, kissan, hevosen, lehmän, rotan, pujon, koivun, ohrajauhon ja mitähän niitä oli kun prick tehtiin... ei kovin isoa pattia nostanut mutta sen verran että allergia on, vaikka ei altistuksissa mitään tule muusta kuin jauhoista ...
 
dfdfs
Prick-testit näyttävät välittömän reaktion. Monilla vaikutus tulee viiveellä, tuntien tai jopa muutaman päivän viivellä. Samoin kalana käytetään jotain sellaista lajia, joka ei ole se kaikkein allergisoivin.
 
Verikokeita ei otettu.
Prickissä näky kananmuna selkeesti. Nää kokeet otettiin 1,5vuotiaalta.

Nyt haetaan uutta lähetettä testeihin; epäilyksenä lisä- ja väriaineallergiat.
Mä en tiedä miten ne edes tetsataan, prickillä?
 
karpalo
Niin mä en ihan tajunnut kysymystäsi. Ollaanko sinulle tai lapsellesi tekemässä nyt prick-testejä? RAST-verikokeet siis on jo otettu ja ne näyttivät allergioita?
 
En puhu itsestäni vaan pojasta.Lääkäriltä pyysin lähetteen siis parempiin testeihin (laajempiin) ja nyt on aika sitten vain prick -testeihin.

Omista elukoista oireita ei tule,eikä kaikista vieraistakaan.Siitepölykautena vaan ollaan ihan ihmeissään kun lääkkeet ei auta ja oireita tulee enemmän jne..
 
karpalo
Ok. Meillä pojan allergiat näkyivät kyllä sekä verikokeissa että prick-testeissä. On vaikeasti allerginen. Käsittääkseni allergiaverikokeet ovat huomattavasti kalliimpia kuin prickit, siksi laajat testaukset varmaan tehdään mielellään prickkeinä.
 
allergia-sh
Alkuperäinen kirjoittaja dfdfs:
Prick-testit näyttävät välittömän reaktion. Monilla vaikutus tulee viiveellä, tuntien tai jopa muutaman päivän viivellä. Samoin kalana käytetään jotain sellaista lajia, joka ei ole se kaikkein allergisoivin.
Korjaisin vaan tuon kalajutun, että prickeissä käytetään testauksen turskaa. Jos saat sille positiivisen reaktion eli olet sille allerginen, olet allerginen kaikelle kalalle.


 
dsdsf
Alkuperäinen kirjoittaja allergia-sh:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdfs:
Prick-testit näyttävät välittömän reaktion. Monilla vaikutus tulee viiveellä, tuntien tai jopa muutaman päivän viivellä. Samoin kalana käytetään jotain sellaista lajia, joka ei ole se kaikkein allergisoivin.
Korjaisin vaan tuon kalajutun, että prickeissä käytetään testauksen turskaa. Jos saat sille positiivisen reaktion eli olet sille allerginen, olet allerginen kaikelle kalalle.
Niin, mutta se ei kerro kaikista kala-allergioista. Esimerkiksi meidän poika on allerginen vain kirjolohelle.
 
vieras
Minä olen ymmärtänyt, että jos se Prick-testi näyttää positiivista, niin silloin se allergia myös on, mutta välttämättä siinä ei kaikki näy.

Meillä löytyi testeissä pujo, nurminata, järviruoko yms. heinät.
 

Yhteistyössä