Prismassa eräs äiti imetti tänään reteesti koko rinta paljaana...

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
Kuukauden ikäisen äiti
Ei kyllä pitäisi lukea tällaisia ketjuja kun käy ilmi, että teet niin tai näin teet väärin. Kun sait lapsen nyt on sitten syytä pysyä kotona niin kauan kuin vauva tissiä tarvitsee... Jos menet vessaan imettämään osa loukkaantuu siitä, että varaat vessaa/lastenhoitohuonetta, jos taas imetät muualla olet tyrkky.. Hoh hoijaa.. Kun vauvalla on nälkä hänen on saatava ruokaa. Ruoka vauvalle tulee meillä tissistä. Imetän jos tarvetta on. Pyrin tekemään sen mahdollisimman syrjässä ja mahdollisimman huomaamattomasti, mutta ihan vain tiedoksi niille pätijöille, joilla ei ole lapsia tai eivät ole imettäneet: se ei ole ihan niin helppoa kuin äkkiseltään luulisi! Kyllä mulla on varmasti tissi enemmän ja vähemmän vilahdellut kun olen yrittänyt saada tissiä vauvalle suuhun niin, että saa kunnon imuotteen. Toisekseen vauva saattaa välillä päästää tissistä irti..

Pienen vauvan vanhemmuus on ainakin minut yllättänyt raskaudellaan. Se, että tämän lisäksi pitäisi alkaa vielä olemaan täysin eristyksissä kotona ettei vain pahoita mielensä pahoittajien mieltä imettämällä tuntuu aikalailla pahalta. Joten anteeksi vain kaikille aion jatkossakin olla vastenmielinen emakko, joka einestää vauvansa julkisesti ja saatampa tahtomattani olla myös tyrkky kun tissikin voi vilahtaa kun en ole niin maestro vielä, että sen 100 prosenttisesti saisin pidettyä piilossa vaikka haluaisin..
 
"vieras"
vertaatko sä tosiaan imettämistä paskantamiseen!?
Pitääkö teille kaikki taivuttaa rautalangasta. Kyse oli siitä, että mitä voi oikeuttaa sillä, että se on luonnollista.

Imettäminen on luonnollista niin sen saa tehdä julkisesti.

Seksi on luonnollista niin... niin?

Ulostaminen on luonnollista sekin.

Piereskelykin muuten on. Julkipiereskely kunniaan?
 
Miten se henkilö X tarvitsee imettävän äidin huomioivaa käytöstä? Miten se vaurioittaa ja hankaloittaa henkilön X elämää jos nyt sattuu näkymään pintaa siinä kun vauva aterioi?

Vastaushan on juuri se, että OIKEASTI kenenkään elämä ei mennyt raiteiltaan, kukaan ei oikeasti saanut traumoja tai loukkaantunut. Ne jotka niin väittää olivat jo aiemmin henkisesti hieman eri bussilinjan asiakkaita.

Ymmärrän että se voi häiritä ja jopa hätkäyttää kun ei ole erikseen itseään valmistellut siihen että voipi nähdä jonkun tissin.

Mahtaa olla aika hiton vaikeeta mennä rannalle kesällä. Siellä kun niitä tissejä monasti esitellään ihan avoimesti ilman että jonkun pikkusen nyytin masun täyttämisestä olisi kyse.

Ihan oikeasti ihmiset, kasvakaa nyt vittu jo vähän. Ei oikeasti ole ollut vissiin tarpeeksi oikeita vaikeuksia elämässä jos tästä saa sellaisen aikaiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Viimeiseen lauseeseesi viitaten: Saat vilauttaa toki rintaasi, jos koet sen tarpeelliseksi. Saat toki myös kaivaa nenääsi tai tehdä tarpeesi vaippaan julkisella paikalla, ja mitä näitä muita vertauksia on ollutkaan. Vapaa maa.

Pidän sinua ehkä vähän kummallisempana kuin imettävää äitiä, mutta kyllä, juu, sulla on oikeus.
Sulla juoksi sitte pointti ohitte ja helvetin lujaa.
 
jalmir harmaana
Luonnollisia asioita kumpikin,en vertaa imettämistä ja paskantamista keskenään.Pointti oli se,että kaksi niin luonnollista asiaa ja kuitenkaan kukaan ei mee tekeen sitä toista julkisesti kuitenkaan.Lähinnä se tapa,millä imetys tehdään julkisilla paikoilla,saa useimpien karvat nousemaan pystyyn.Ihmisten ilmeistä pystyy näkemään sen,etteivät ole mielissään imettävästä äidistä samassa tilassa,kuin missä pitäisi syödä.Siinä kanssaihmisten huomiointi olisi erittäin suotavaa imettäjältä.

Kuten oon jo sanonut,niin kanssaihmiset vois ottaa huomioon ja hoitaa julkisen imetyksen huomaamattomasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Miten se henkilö X tarvitsee imettävän äidin huomioivaa käytöstä? Miten se vaurioittaa ja hankaloittaa henkilön X elämää jos nyt sattuu näkymään pintaa siinä kun vauva aterioi?

Vastaushan on juuri se, että OIKEASTI kenenkään elämä ei mennyt raiteiltaan, kukaan ei oikeasti saanut traumoja tai loukkaantunut. Ne jotka niin väittää olivat jo aiemmin henkisesti hieman eri bussilinjan asiakkaita.

Ymmärrän että se voi häiritä ja jopa hätkäyttää kun ei ole erikseen itseään valmistellut siihen että voipi nähdä jonkun tissin.

Mahtaa olla aika hiton vaikeeta mennä rannalle kesällä. Siellä kun niitä tissejä monasti esitellään ihan avoimesti ilman että jonkun pikkusen nyytin masun täyttämisestä olisi kyse.

Ihan oikeasti ihmiset, kasvakaa nyt vittu jo vähän. Ei oikeasti ole ollut vissiin tarpeeksi oikeita vaikeuksia elämässä jos tästä saa sellaisen aikaiseksi.
Mulla on ollu todella vaikeita asioota elämäs enkä silti halua nähdä kenenkää tissejä.
 
Luonnollisia asioita kumpikin,en vertaa imettämistä ja paskantamista keskenään.Pointti oli se,että kaksi niin luonnollista asiaa ja kuitenkaan kukaan ei mee tekeen sitä toista julkisesti kuitenkaan.Lähinnä se tapa,millä imetys tehdään julkisilla paikoilla,saa useimpien karvat nousemaan pystyyn.Ihmisten ilmeistä pystyy näkemään sen,etteivät ole mielissään imettävästä äidistä samassa tilassa,kuin missä pitäisi syödä.Siinä kanssaihmisten huomiointi olisi erittäin suotavaa imettäjältä.

Kuten oon jo sanonut,niin kanssaihmiset vois ottaa huomioon ja hoitaa julkisen imetyksen huomaamattomasti.
Ja ei mitään itsekritiikkiä, eikä sen huomioonottamista että imettävän äidin on siis poistuttava tilasta, johon esim. ravintolassa on yhtä oikeutettu samanlaisena maksavana asiakkaana. Se ei siis toimi molempiin suuntiin, ihmiset kunnioitus, pienen lapsen kunnioitus, jonka syömistä verrataan paskantamiseen. Siksikö, että molempien pitäisi tapahtua vessassa kakan hajussa piilossa normaaleilta ihmisiltä?
 
[QUOTE="vieras";29042940]Nii just. Sinä, sinä ja sinä. Mitäpä siitä mitä ne muut.[/QUOTE]

Niin, MINÄ. Ihan yhtä lailla MINÄ kuin mitä vaikka sinä siellä saat sanoa että SINÄ.

MINÄ en muuten ole imettänyt tissit esillä, vaan harson suojissa joka kerta, mutta en todellakaan olisi suostunut poistumaan paikalta kenenkään takia. Mutta jos joskus näen jonkun naisen tissin ihan siellä jossain tiskissä, niin taidampa salaa näyttää peukkua ja iskeä silmää. They really should shake things up.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia ja kepsis
Ja ei mitään itsekritiikkiä, eikä sen huomioonottamista että imettävän äidin on siis poistuttava tilasta, johon esim. ravintolassa on yhtä oikeutettu samanlaisena maksavana asiakkaana. Se ei siis toimi molempiin suuntiin, ihmiset kunnioitus, pienen lapsen kunnioitus, jonka syömistä verrataan paskantamiseen. Siksikö, että molempien pitäisi tapahtua vessassa kakan hajussa piilossa normaaleilta ihmisiltä?
Kuka on käskeny poistumaan? Ei tarvi poistua, mutta ei tarvitte myöskää läväyttää koko tissiä esille. Kattos ku on olemas muutaki ku kaks ääripäätä, mutta sitä sä et suostu täs asias tajuamaan vaikka sitä toistuvasti yritetty sulle kertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
Hmm...
Tää on kyl sellane aihe, mikä aina herättää hirveet väittelyt täällä. Jos joku ei tykkää että muut naiset vilauttelee tissejään niin ei tykkää. Ja jos jollekulle se on taas iha OK niin siinähän on. Ihme että kaikesta pitää vetää herneet nenään.:rolleyes:

Ite en ole, enkä toivottavasti joudu imettämään julkisesti. Jos oon menossa jonnekin, niin otan pullon missä on omaa pumpattua maitoani. Tai jos en ole ehtinyt pumppaamaan niin kyllä, kauheeta, annan korviketta :D

En ite halua imettää edes omien vanhempieni edessä koska se tuntuu vaan oudolta. Se on mun ja vauvan välinen asia, enkä muuteenkaan ole tissit paljaana, niin miksi nytkään. Ainoat ketkä ovat nähneet mun imettävän on mieheni ja siskoni. Ja mä joudun käyttämään vieläpä sitä rintakumia, jonka laittamisessa joutuu väkisinkin pitämään tissiä näkyvillä. En siis voi laittaa vaan harsoa ja sujauttaa vauvaa imetyspaidan avulla syömään. Mun tissit ja mun asia missä avaan paitani ;) Ja tässä on vielä sekin juttu, että vauvamme ei syö vain muutamaa minuuttia, vaan 20-40 min., pitää pienen tauon ja sitten tahtoo uudestaan.

Joo, kyllä saa imettää julkisesti ja eihän se vauva voi olla nälkänenkään mutta itelle tulee siitä vaan outo fiilis... Ja ihan varmasti on niitäkin jotka haluaa sillä huomioo ja katseita! Kysyin mieheltänikin mielipidettä asiasta (en vielä sanonut omaa mielipidettä) ja hänkin oli sitä mieltä että jokaisen oma asia mutta on se kyl vähän sellaista huomion hakua jos nyt keskellä ihmismassaa pitää se tehdä. Ja ne, ketkä sanovat että se on luonnollista... Onhan seksikin, vessassa käyminen, vaatteiden vaihtaminen, synnyttäminen ja suihkussa käyminen luonnollista. Eikä näitäkään tehdä koko kansan nähden :D Eikö muut äidit tahdo siinä sitä yksityissyyttä ja vauvalle syömisrauhan?

Mut ihan sama, ei tästä asiasta ikinä päästä yhteisymmärrykseen :) kaikil on oma mielipide tästä asiasta. Joku kerjää huomiota minihameella ja napapaidalla, joku tekee imetyksen koko tissi paljaana.
Ikävää ettei imetys suju sinulla helpoimman kaavan mukaan. Jos sinulla joskus on sekä vauva, että isompi lapsi, saatat huomata että sinulla on kaksi vaihtoehtoa: joko lähteä julkisille paikoille sitä huomiota kerjäämään tai siirtyä kokonaan pulloon. Taapero tai leikki-ikäinenkään ei odota sitä 40 minuuttia. Samalla karisee kummasti se oma yksityisyyden tarve, minulla ainakin.

Itselläni olisi tosi vaikeaa suhtautua mieheeni, jos hän möläyttäisi jotain tuommoista kuin sinun miehesi. Varmaan alkaisin miettiä, että katseleeko hän itse imettäviä äitejä sillä mielellä jos ajattelee noin... Mutta varmaan hyvä, että hän on sattunut sinun mieheksesi eikä minun.
 
Omasta mielestäni tämän kaltainen ajattelu, että joku äiti "esittelee" itseään kun ei nyt verhoile itseään viimeiseen asti imettäessä menee tasan samaan kategoriaan kuin se, että jotkut ihmiset ei halua nähdä tai olla missään tekemisissä kehitysvammaisten kanssa, varsinkaan julkisesti.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29042983:
Musta on täysin käsittämätöntä naisilta reagoida niin voimakkaasti negatiivisesti siihen, että joku äiti imettää lastaan.
Siis luetteko te näitä viestejä ja avauksia? Kyse ei ollut siitä, että äiti imettää vaan siitä miten se tehdään.
 
Ja ei mitään itsekritiikkiä, eikä sen huomioonottamista että imettävän äidin on siis poistuttava tilasta, johon esim. ravintolassa on yhtä oikeutettu samanlaisena maksavana asiakkaana. Se ei siis toimi molempiin suuntiin, ihmiset kunnioitus, pienen lapsen kunnioitus, jonka syömistä verrataan paskantamiseen. Siksikö, että molempien pitäisi tapahtua vessassa kakan hajussa piilossa normaaleilta ihmisiltä?
Ensinnäkään en VERRANNUT paskantamista ja imettämistä ja poistuttava ei ole imettävän äidinkään mihinkään haisevaan vessaan imettämään,jos osaa imettää huomaamattomasti eikä koko tissi esillä.

Tuolta ylhäältä vierasta lainatakseni:

Pitääkö teille kaikki taivuttaa rautalangasta. Kyse oli siitä, että mitä voi oikeuttaa sillä, että se on luonnollista.

Imettäminen on luonnollista niin sen saa tehdä julkisesti.

Seksi on luonnollista niin... niin?

Ulostaminen on luonnollista sekin.

Piereskelykin muuten on. Julkipiereskely kunniaan?

Joko nyt ymmärsitte,mitä tarkoitin?
 

Yhteistyössä