PRKL Retkiraha-asiaa!

  • Viestiketjun aloittaja köyhä äiti
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHuli:
Ei tua oo oikeen että muut maksaa ne mitä uupuu.........jos laittaas näille vanhemmille viestin et heirän piltit ei pääse retkelle jos ei maksa osuuttaan tohon matkaan,luulis et voisivat herätä siihen.
Koulu vaan ei saa näin toimia. Jokaisen pitää päästä koulun järjestämälle retkelle riippumatta siitä, maksaako vai eik.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHuli:
Ei tua oo oikeen että muut maksaa ne mitä uupuu.........jos laittaas näille vanhemmille viestin et heirän piltit ei pääse retkelle jos ei maksa osuuttaan tohon matkaan,luulis et voisivat herätä siihen.
Koulu vaan ei saa näin toimia. Jokaisen pitää päästä koulun järjestämälle retkelle riippumatta siitä, maksaako vai eik.
Just.en tienny et menöö noin.
 
Miksi sitten pitää koulun yleensä järjestää mitään retkiä jos osa vanhemmista ei halua maksaa osuuttaan . Voisivat keskittyä koulutyöhön ja retkiä pystyy tekemään myös erittäin pienellä budjetilla.
Omien lasten kanssa voi tehdä retkiä mielin määrin ja minne haluaa.
Itse olen niin "nipo" että maksan ainoastaan oman lapseni osuuden en muiden.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi sitten pitää koulun yleensä järjestää mitään retkiä jos osa vanhemmista ei halua maksaa osuuttaan . Voisivat keskittyä koulutyöhön ja retkiä pystyy tekemään myös erittäin pienellä budjetilla.
Omien lasten kanssa voi tehdä retkiä mielin määrin ja minne haluaa.
Itse olen niin "nipo" että maksan ainoastaan oman lapseni osuuden en muiden.
Olet oikeassa, mutta vanhemmat olivat yksimielisiä rahankeruusta. Kukaan ei ollut siis vastaan eikä sanonut EI KÄY.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olet oikeassa, mutta vanhemmat olivat yksimielisiä rahankeruusta. Kukaan ei ollut siis vastaan eikä sanonut EI KÄY.
Jos nämä maksamatta jättäneet eivät silloin vielä tienneet, että ei ole pakko maksaa, jos ei halua? Tarkoitan siis, että olivat siinä luulossa, että vain maksaneiden vanhempien lapset pääsevät retkelle?

Enivei...ikävää toi on, jos retki peruuntuu :( Mutta missään tapauksessa teidän ei pidä maksaa muiden osuutta vaan se maksaminen on sitten koulun velvollisuus, jos retki halutaan kaikesta huolimatta järjestää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi sitten pitää koulun yleensä järjestää mitään retkiä jos osa vanhemmista ei halua maksaa osuuttaan . Voisivat keskittyä koulutyöhön ja retkiä pystyy tekemään myös erittäin pienellä budjetilla.
Omien lasten kanssa voi tehdä retkiä mielin määrin ja minne haluaa.
Itse olen niin "nipo" että maksan ainoastaan oman lapseni osuuden en muiden.
Olet oikeassa, mutta vanhemmat olivat yksimielisiä rahankeruusta. Kukaan ei ollut siis vastaan eikä sanonut EI KÄY.
Kokemuksesta voin kertoa että osan muisti on todella lyhyt joten rahat kannattaa kerätä heti kun päätös on tehty ja muistuttaa vielä että retken suunnittelu pääsee alkamaan vasta kun kaikki ovat maksaneet, siis siinä tapauksessa että se kaikille sopii.
Jotkut ei kehtaa taasen sanoa ääneen mielipidettään joten me ollaan sovittu että jos ei halua osallistua mihinkään maksuihin ja rahankeräyksiin niin siitä pitää ilmoittaa sähköpostilla opettajalle. Hän sitten ilmoittaa luokkatoimikunnalle kuinka moni ei tule maksamaan mitään ja sen mukaan mennään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHuli:
Ei tua oo oikeen että muut maksaa ne mitä uupuu.........jos laittaas näille vanhemmille viestin et heirän piltit ei pääse retkelle jos ei maksa osuuttaan tohon matkaan,luulis et voisivat herätä siihen.
Koulu vaan ei saa näin toimia. Jokaisen pitää päästä koulun järjestämälle retkelle riippumatta siitä, maksaako vai eik.
No eikö siinä vaiheessa sitten maksaneet vanhemmat voi vetää omiaan pois ja tehdä oman retken niin, ettei sitä tehdäkään koulun nimissä? Toimisikohan käytännössä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHuli:
Ei tua oo oikeen että muut maksaa ne mitä uupuu.........jos laittaas näille vanhemmille viestin et heirän piltit ei pääse retkelle jos ei maksa osuuttaan tohon matkaan,luulis et voisivat herätä siihen.
Koulu vaan ei saa näin toimia. Jokaisen pitää päästä koulun järjestämälle retkelle riippumatta siitä, maksaako vai eik.
No eikö siinä vaiheessa sitten maksaneet vanhemmat voi vetää omiaan pois ja tehdä oman retken niin, ettei sitä tehdäkään koulun nimissä? Toimisikohan käytännössä?
Toimii se jos vanhemmilta löytyy intoa ja halukkuutta. Me ollaan järjestetty yksi retki ainoastaan vanhempien voimin kun osa jätti maksamatta retkirahan . Retkeä oltiin suunniteltu yhdessä mutta ..... just toi että kaikkien pitää päästä mukaan vaikka ei maksa romutti retken. Olisi tullut liian isot kustannukset "maksaville".
Niille jotka olivat maksaneet annettiin rahat takaisin. Saatiin järjestettyä niin että halukkaat pääsivät kauan odotetulle retkelle vanhempien kimppakyydeillä ja vanhempien valvonnassa. Ope kutsuttiin vieraana mukaan.
Seuraavana vuonna kas kummaa kaikki maksoivat mukisematta retkirahan.
 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se nyt ihan noinkaan mustavalkoista ole. Miksi sitä retkirahaa kerätään? Jokaisella koululaisella on samanarvoinen oikeus retkiin olipa rahaa tai ei. Tarvittaessa koulun tulee maksaa pienituloisen matka. Oppilaita ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan - ei koulun- eikä vanhempien puolesta. Oliko asiasta varmasti sovittu kaikkien vanhempien kanssa? Vai oliko TAAS joku vanhempainiltojen kuppikunta tehnyt päätöksen kaikkien puolesta?
VANHEMPAINILTOJEN KUPPIKUNTA? Ihan kaikki voivat osallistua, ja ne jotka osallistuvat tekevät myös päätökset. Onko tässä jotain epäselvää???

Minä en myöskään laita enää päiväkodin retkiin rahaa, koska en halua maksaa monen lapsen retkiä omien lisäksi.
 
ope
Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi sitten pitää koulun yleensä järjestää mitään retkiä jos osa vanhemmista ei halua maksaa osuuttaan . Voisivat keskittyä koulutyöhön ja retkiä pystyy tekemään myös erittäin pienellä budjetilla.
Omien lasten kanssa voi tehdä retkiä mielin määrin ja minne haluaa.
Itse olen niin "nipo" että maksan ainoastaan oman lapseni osuuden en muiden.
Juu kyllä mäkin pidän oppilaat mieluummin koulun tiloissa kuin lähden heitä suurella vastuulla ympäri maata kuskaamaan.
 
Myötähäpeä
Alkuperäinen kirjoittaja bits:
Minä olisin kyllä sen verran bits että vaatisin sen oman jo säästämän osuuden sitten pois,tehdään reissu vaikka lähi jäätelökiskalle jos siihen on muillakin rahaa jos taas siihenkään ei löydy niin sitten ei voi minkään :( Veisin oman lapseni sitten kesäloman alussa jonnekin kivaan paikkaan luokkaretken 'sijasta'
Ei kandee käyttää sanoja, joita ei osaa edes kirjoittaa. BITS???
 
huoh
Meillä aikoinaan kerättiin 20mk luokan tilille kuukausittain ja tuostakin summasta piti osan vanhempia valittaa julkisesti, eivät edes maksaneet...kuitenkin oman lapsen olisi pitänyt päästä kaikkialle mukaan ilmaiseksi, ilman eväitä tai tuhlausrahaa tietenkin.
 

Yhteistyössä