prkleen ukko taas!!!!

  • Viestiketjun aloittaja saatana!
  • Ensimmäinen viesti
saatana!
perseensuti!! hoidin eilen kipeitä lapsia kotona ja siinä sivussa pestä jynssäsin koko talon, molemmat kerrokset. pesin pyykit, laitoin ruuat. ukko tulee töistä ja viikkaa armollisesti YHEN koneellisen, lähtee sitten duuniporukan illanistujaisiin. jää yöksikin sille reissulle, minä hoidan lapset. aamulla pesen, puen ja syötän pesueen ja sitten kauppaan. sillä välin on ukko kotiutunut ja linnoittautunut sohvalle pleikan kanssa. käskystä laittaa lapsille murkinat eteen ja sitten takas sohvalle. minä siivoan köökin ja nukutan päikkäriporukan. iltapäivällä vien seinille hyppivät mukulat pihalle ja oletan että pyykkivuorelle, keittiölle ja tyhjälle puukorille tapahtuu jotain. oletan väärin. kun tullaan sisään, ukko lähtee treeneihin. keittiö kaaoksessa, muksut nälkäisiä, pyykit pitkin olohuonetta. saunailta muttei puita. voi prkl, miks tää on aina tämmöstä??
 
neo
Kai muistit kertoa miehelle, mitä toivot hänen tekevän? Kato ei miehet edes huomaa että on siivottu ja jynssätty ja että kipeitten kersojen kanssa on rankkaa. Ja nehän ei tee mitään ylimäärästä, ellei ole pakko. Kerro miehelle mitä osia kotitöistä toivot hänen tekevän ja missä ajassa. Jos mies perustelematta jättää tekemättä, sinulla on oikeus loukkaantua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
olisit sanonu sille miehelles mitä ootat sen tekevän etkä pelkästään olettanut et kaikki hoituu pelkällä ajatuksen voimalla
pitääks aina sanoo ja sanoo ja sanoo? hamaan maailman tappiin asti? kun yhteistä arkea nyt on kuitenkin eletty jo 16 vuotta niin luulis jotain jo ymmärtävän itekin.

tyhjä puukori --> tarttis hakee puita
tiskarissa puhtaat ja pöydällä likaset astiat --> vois tyhjätä tiskarin ja täyttää uudestaan
3 korillista pestyä pyykkiä odottaa --> vois viikata ja viedä kaappeihin

liikaa vaadittu???
 
tuota
Mun kokemuksen mukaan miehelle on aina sanottava "armeijatyyliin", mitä haluaa hänen tekevän. Meillä se menee ainakin niin, että jos sanon: Voisitko hakea puita ? Mies vain hymähtää, mutta kun käsken puun hakuun niin myös tapahtuu. Välillä myös kiristän ihan kuin pikkulasta: Et lähden minnekään, ennen kuin kaikki pyykit on viikattu ! Toimii meillä, en tiedä toimisiko sitten teillä.
 
neo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
olisit sanonu sille miehelles mitä ootat sen tekevän etkä pelkästään olettanut et kaikki hoituu pelkällä ajatuksen voimalla
pitääks aina sanoo ja sanoo ja sanoo? hamaan maailman tappiin asti? kun yhteistä arkea nyt on kuitenkin eletty jo 16 vuotta niin luulis jotain jo ymmärtävän itekin.

tyhjä puukori --> tarttis hakee puita
tiskarissa puhtaat ja pöydällä likaset astiat --> vois tyhjätä tiskarin ja täyttää uudestaan
3 korillista pestyä pyykkiä odottaa --> vois viikata ja viedä kaappeihin

liikaa vaadittu???
Ei miehillä vaan oo logiikkaa. Ei se välttisti edes huomaa että puukori on tyhjä ja on saunapäivä. Kyllä niille vaan pitää sanoa. Tai sitten tehdä viikottainen lista jossa on molempien kotityöt ihan kirjallisena.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
olisit sanonu sille miehelles mitä ootat sen tekevän etkä pelkästään olettanut et kaikki hoituu pelkällä ajatuksen voimalla
Tuleeko tollasesta mitään, et joutuis aikuista ihmistä muistutteleen päivänselvistä asioista?? Muutenkin kuulostaa hommaa olevan.
On se kummaa kun miehet olettavat naisten olevan supernaisia jotka vaan jaksaa päivästä toiseen.. Naurettavaa että miestä pitäisi muistaa huomauttaa joka ikisestä asiasta erikseen..
 
e
Hehe, mä just sanoin miehelle että "TYHJENNÄ ASTIANPESUKONE!!!"

no tyhjensi sen sitten. Piti sitten erikseen sanoa että latoo sinne likaiset tilalle. Kerkesi jo tällä välin sohvalle. Ei ne pöljät tajuu ite mitään..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Mun kokemuksen mukaan miehelle on aina sanottava "armeijatyyliin", mitä haluaa hänen tekevän. Meillä se menee ainakin niin, että jos sanon: Voisitko hakea puita ? Mies vain hymähtää, mutta kun käsken puun hakuun niin myös tapahtuu. Välillä myös kiristän ihan kuin pikkulasta: Et lähden minnekään, ennen kuin kaikki pyykit on viikattu ! Toimii meillä, en tiedä toimisiko sitten teillä.
mä olen jo natsipomo noille mukuloille, en millään haluais olla semmonen enää aikuiselle ihmiselle. :(

 
tuota
Kyllä niille mun mielestä sano pitää, ei ne todellakaan itse huomaa mitä voisivat tehdä ! Nytkin meillä on imuri keskellä olohuoneen lattiaa, johon se mieheltä aamulla jäi, kun imuroin käskystäni tv:n takaa. Imurin yli on kulkenut monta kertaa, mutta ei ole tehnyt elettäkään imurin siirtämikseksi.
 
psjätäse
Alkuperäinen kirjoittaja e :
Hehe, mä just sanoin miehelle että "TYHJENNÄ ASTIANPESUKONE!!!"

no tyhjensi sen sitten. Piti sitten erikseen sanoa että latoo sinne likaiset tilalle. Kerkesi jo tällä välin sohvalle. Ei ne pöljät tajuu ite mitään..
Eini, aina pitää sanoo millon on aika ruveta pakkailee kamoja.
 
ap
ja sitten kun mä kilahdan ja alan äkseeraamaan ja komentamaan niin toi suuttuu ja murjottaa ja tekee marttyyrina. AAARRGGGHHHHH!!!! siis eikö ole olemassa mitään kultaista keskitietä??
 
viiru
en kattelis päivääkään. Onneksi mun ukko ei ole tollanen. Kotitöistä tehdään puolet ja ukko on lapsen kanssa joka ilta. Sairaspäivät otetaan kummankin työtilanteen mukaan.
Kaikesta sovitaan.
No ukkos pitää sua kotiorjana. Jos haluat olla orja niin ole.
 
muumibuumi
Kyllä se kuulkaa on niin, että ei ne ukot opi. Eikä ne välitä. Mä en ymmärrä miten miehet ei välitä siitä siivostaan ympärillä. Mut ei niitä vaan vaivaa. Eikä niille tuu mieleenkään ennakoida jotain asioita... Esim. sitä lasten nälkää kun muksut tulee ulkoa. Tai sitä että emäntä on kiukkuinen, jos mitään ei ole tapahtunut sillä aikaa..

Mut niin se vaan on. Sä joko teet kaiken mukisematta itse. Tai yrität sanoa ilman, että oot nalkuttava akka... Vaikea on tää naisten osa.
 
Nana
Ei ne hoksaa, eikä se ainakaan meillä ole siitä kiinni, ettei mies tekis, jos sanoo/pyytää, käskemään en rupea aikuista ihmistä.

Mutta en minä marttyyriksi rupea, jos toinen on töissä, silloin minä hoidan pääosin kotihommat. Tuo kuvailemasi on nyt jonkin verran liikaa, mutta jos itse vaan raataa tuppisuuna ja murjottaa, niin sitä saa, mitä tilaa...
 
viiru
Naisten osa ei ole vaikea muumibuumi. Ite olette ukonne opettaneet ettei tarvi mitään tehdä. Se on mun teoria. Olen tehnyt alusta alkaen selväksi, että hommat tehdään puoliksi.
Turha on sitten valittaa ettei ukot tee mitään, jos ette ole alusta asti vaatinut.
Tottakai sitä itekin makaa mielummin kuin tekee mitään. Kärsikää sitten älkää sitten valittako.
 

Yhteistyössä