progesteroniarvosta

Olen noita viitearvoja kahlannut, mutta kokemusta ja mielipidettä kaipaan.

Sain kp 29-30 plussan ovistestiin ja lämpöjen mukaan ovis ois ollut kp32.

Kävin kp34 tuossa kokeessa ja tulos oli 6. Eli ovista ei vissii ole taaskaan tapahtunut vai kävinkö liian pian plussan jälkeen..

Lääkäri ei oikein osannu sanoa vaan koetan saa torstaille ultran.
 
Moikka.

Mulla oli juuri kanssa kyseinen kontrolli, ja sitä on mitattu useampaan otteeseen tässä vuosien mittaan. ( Inssillä tyttö 08/10) Ja nyt kun on toinen lapsi ajankohtainen, tai ollut jo hetken, niin noita arvoja seurataan taas.
Mulle on sanottu että arvo on paras ottaa 7-8pv ovulaatiosta, ellei mitata useampana päivänä, mutta sitä mulle ei oo koskaan tehty. Aina tuo yksi arvo otettu vain, ja pidän itekki siitä enemmän.
Mun tulokset menee näin: Lokakuu-14 arvo oli 18, Joulukuu-14 arvo oli 16 ja nyt eilen saatu arvo on 11... Näillä arvoilla joista 2 osuu viitearvon sisälle ja tää viimesin ei ees siihen, niin mun kierto pysyy säännöllisenä. Mutta lasta ei kuulu. Alle 25 on sanottu että mahikset on heikot. Ei vissiin mahottomat, mutta heikot. Kaikki arvot on mitattu dpo7 tai 8.

Ultrassa näkyy aina keltarauhanen, mutta arvo ei ole hyvä. Nyt varmaan sit taas jotain lääkkeellistä apua tarvitaan.

En tiedä auttoiko, mutta näin mulle on selitetty. Olis myös kivaa tietää muita " tarinoita" tuosta elintärkeästä hormonista raskaudelle!

P.S. AMH mitattiin myös vielä tässä kierrossa, mutta sen tulos uupuu vielä. Tänään KP1 ja luteaalivaihe sen tasan 14pv.
 

Yhteistyössä