Prolaktiinin liikatuotantoa mutta imetys ei onnistu, muilla kokemuksia?

Aloitin eilen uudelleen Parlodelin syömisen, taukoa on ollut 1v9kk, siitä asti kun tulin raskaaksi. Toiveena olisi uusi raskaus, ja nyt alkoi mietityttämään vuoden takaiset imetysasiat. Söin Parlodelia n. puoli vuotta ennen kuin arvot saatiin alle 500:n, jolloin tulin "heti" raskaaksi. Kun minun ongelmana oli maitohormoonin liikatuotanto olisi voinut olettaa että myös maidontuotanto olisi runsasta, mutta minulle kävi päinvastoin. Maito ei noussut kunnolla, ja jouduin antamaan lisämaitoa heti alusta asti. Ongelmana oli kyllä myös vauvan väärä imuote ja jatkuvat haavaumat rinnanpäissä, jonka vuoksi päädyin pumppaamaan maidot, ja annoin vauvalle pullosta maidot 5vko-5kk. Pumppaamaalla sain maidontulon lisääntymään erittäin hitaasti (pumppasin kahden tunnin välein, yöllä 4:n tunnin välein), ja vasta vauvan ollessa n. 3kk maitoa riitti vauvalle niin että korviketta annettin vain tilkka, silloin tällöin, ei joka päivä. Minua kiinnostaisi kovasti kuulla löytyykö kohtalotovereita?
 
Minulla todettiin myös reilu kuukausi sitten prolaktiinin olevan koholla. Nyt odottelen jatkotutkimuksiin pääsyä, jonne pääsen n. kuukauden kuluttua. Meillä esikoinen toiveissa, mutta ei tunnu tärppäävän. Kohta vuosi yritystä. Kuinka korkealla sinun prolaktiini arvo oli? Selvitettiinkö mistä arvon kohoaminen johtuu? Tehtiinkö sinulle pään MRI:tä poissulkemaan aivolisäkekasvain?!? En osaa valitettavasti vastata tuohon imetysasiaan, kun ei vielä omakohtaista kokemusta. Toivon myös saavani jonkin sortin lääkkeet alentamaan tuota prl-tasoa ja jospa sitten meillekin suotaisi oma pieni käärö....
 
Hei, en muista kuinka korkealla arvot oli silloin pari vuotta sitten, asun ulkomailla nyt, eikä minulla ole mukana papereita Suomesta, täkäläinen lääkäri kyseli samaaa. Nyt arvot oli kuitenkin 690, kun korkein normaaliarvo taitaa olla 575. Minulle tehtiin silloin runsaat kaksi vuotta sitten MRI (yksityisellä puolella, joten kuvaus tehtiin heti seuraavana päivänä kun olin saanut labrakokeiden tulokset..), jossa tehtiin "hyvin epävarma löydös" eli kuvissa näkyi jotain, joka oli niin pieni (<1mm) ettei sitä varmasti voitu todeta kasvaimeksi.
Kävin imetyksen lopetettuani kokeissa, ja silloin arvot olivat kumma kyllä normaalit. Nyt kuitenkin kiertoni on ollut tosi pitkä (yli 40pv), mutta vasta kun kuukautiset jäi päälle yli kahdeksi viikoksi tajusin mennä uudelleen kokeisiin. Päätäkin on särkenyt, mutta en olisi sitä arvannut liittää prolaktiiniarvojen kohoamiseen.
Meilläkin oli yritystä vuosi ennen kuin menin tutkimuksiin. Sain lääkitykseksi Parlodelin, ja niin kuin yllä kirjoitin kesti puoli vuotta ennen kuin arvot normaaleiksi. Tämä johtui enimmäkseen siitä että lääkitystä lisättiin tosi varovasti (lääkkeillä voi olla varsinkin alussa voimakkaat sivuvaikutukset, ja lääkitys aloitetaan murto-osalla "tavoitemäärästä", minulla ei onneksi tullut mitään sivuoireita), ja asuin silloinkin ulkomailla, eri paikka kuin nyt, ja kävin lääkärissä ja kokeissa aina Suomessa käydessäni, muuten milligrammoja olisi varmaan voinut lisätä nopeampaankin tahtiin. Luin juuri että lääke vaikuttaa yleensä 6vkon kuluttua, eli jos arvot eivät silloin ole kohdallaan määrää täytyy suurentaa. Nyt olenkin reippaammin lisännyt lääkemäärää, eikä ainakaan vielä ole ollut muita tuntemuksia kuin vähän matalampi verenpaine.
Pitkä aika sinulla odottaa jatkotutkimuksia! Sanoivatko mitä jatkotutkimuksia? Haluavatkohan ottaa pään MRI:n ennen lääkityksen aloittamista vai miksi eivät aloittaneet heti? Toivotaan että pääset kuitenkin pian tutkimuksiin!
Meillä tosiaankin tärppäsi heti kun arvot näyttivät ensimmäistä kertaa normaalia (taisi olla niinkin alhainen kuin 75 silloin), toivon tällä kertaa samaa..
 

Yhteistyössä