Psoriasis lapsella

  • Viestiketjun aloittaja äiti vm -76
  • Ensimmäinen viesti
äiti vm -76
Onko muita psorilasten äitejä?? Itselläni on 6-vuotias poika jolla todettiin psori 3 vuotta sitten. Pojalla iho ei hirveän huonossa kunnossa, vain muutamia pieniä läiskiä kyynerpäissä ja polvissa. Mutta tulevaisuus huolettaa, kun tästä sairauden etenemisestä ei tiedä miten pahaksi se vanhemmiten muuttuu.
 
meidän poika on vasta 3kk ikäinen mutta nyt on jo psori epäily. pojan isällä ja papalla on ollut aika vaikeaa psorin kanssa. Nyt on kortisonikuuri meneillään mutta pahasti näyttää siltä että se ei tehoa. Edessä on siis vierailu ihotautilääkärillä, toivottavasti se myös vierailuksi jää. Nyt on vaan sitä kuivaa länttiä käsissä ja päässä. Pojan isällä on näiden lisäksi haavaumia sormissa ja jaloissa. Pitäisi kai tästä muuttaa etelän aurinkoon, lottovoittoa vaan odotellaan!! :D B)
 
äiti vm -76
Meillä ei ole kummankaan suvussa tiettävästi psoriasista joten diagnoosi tuli aikmoisena järkytyksenä. Aluksi tk:ssa kuivia läiskiä hoidettiin sienenä mutta kun sienivoiteet eivät auttaneet saimme lopulta neuvolalääkärin kautta lähetteen ihotautilääkärille. Siellä sitten saatiin selvyys asiaan. Meillä on tähän asti riittänyt hoidoksi perusvoiteet, talvella on pidetty muutama kortisonikuuri. Viime talvena annoin helokkiöljyä pojalle ja kaikki läiskät hävisivät..(en tiedä johtuiko juuri tästä luontaistuottesta mutta aion taas kohta aloittaa helokkiöljyn antamisen.)

Toivotaan, että teidän vauvallanne olisi "vain" jotain muuta ihottumaa. Mutta jos lähisuvussa on psoria niin...
Meillä on myös 10 kk:n ikäinen tyttö, toistaiseksi hänellä iho todella hyvässä kunnossa mutta kyllä jännittää että hänellekin jonain päivänä puhkeaa psori.
 
pintelin harmaana
Itse olen sairastanut psoria jo 22-vuotta eli olin viisi vuotias kun tuo diagnosoitiin minulla :/ Myös miehelläni on psori.Meillä on kaksi lasta toinen 4.5-vuotias ja toinen reilu 4 viikkoinen.Psori kun on periytyvä sairaus on meidän lapsilla suuri mahdollisuus saada tämä :ashamed: Onneksi tänä päivänä psorista tiedetään jo paljon ja hoidotkin ovat sen mukaisia toista se oli mun nuoruusaikana \|O Itselläni psori puhkesi angiinasta ja aluksi epäiltiin maitorupea kunnes varmistus psoriin tuli.
 

Yhteistyössä