PSYKIATRINEN OSASTO

  • Viestiketjun aloittaja Heidi
  • Ensimmäinen viesti
Heidi
Ihan asiallisesti haluan kysyä, että millainen lapsi laitetaan sairaalan psykiatriselle osastolle tutkimuksiin?
Tutun lapsi menee tutkimuksiin, mutta asia näytti hiukan kiusalliselta hänestä, joten en lähtenyt enempiä kyselemään. Kuitenkin vapaaehtoisesti kertoi, ehkä hän kertoo enempi kun tahtoo..
 
Heidi
Okei kiitos. Kyseessä siis 5vuotias, ja kiusallista kun tämä lapsen äiti minulle avautui, enkä oikein tiennyt kuinka suhtautua kun en kehannu kysyä mikä se on ja kuitenkin näin, että äiti oli jotenki häpeissään.. Vaikea tilanne. Mut nyt tiedän ehkä vähän enemmän mitä voin sanoa tai miten tukea.
 
kokemusta
Lapsen "joutuminen" psykiatriselle osastolle ei ole mikään häpeä. On paljon vanhempia, jotka eivät huomaa lapsensa tarvitsevan erityishoitoa. On paljon vanhempia, jotka eivät osaa hakea hankalassa tilanteessa ulkopuolista apua. Onneksi on myös vanhempia, jotka ajattelevat lapsen parasta ja hakeutuvat ammattiavun piiriin. Samalla saavat apua itse ja etenkin lapset.
On paljon perheitä, missä ei välitetä lapsista ja lasten hyvinvoinnista. Vanhemmat eivät näe lasten ahdistusta tai pahaa oloa. En tokikaan tarkoita tässä, että ystävättäresi olisi tällainen vanhempi. Mielestäni hän on onnellisessa asemassa siinä, että jos hänen lapsensa tarvitsee erityisapua, hän on ymmärtänyt sitä hakea.
Syyllisyys tällaisissa tilanteissa on vanhemmille suuri taakka, mutta se on tervettä. Ilman syyllisyyden tuntoa ei ole toivoa.
Ystävättärelläsi on kova matka lapsensa kanssa, mutta kaiken sen takana loistaa loistava tulevaisuus.


 
m
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
oon käynyt 6vuotiaana.
Kävin oppimisvaikeuksien ja joidenkin ihmeellisten kauhu- painajais unien takia.
Siellä selvisi diagnoosi. "vanhempiin miehiin kohdistuva pelko" :whistle: :ashamed:
Hui. Mulla oli pienenä tuo sama pelko! Vanhempani ovat kertoneet, itse en muista. Johtui kait osin siitä, ettei ollut isoisää (? ).
 

Yhteistyössä