Puerto de la Cruz

Suunnittelemme mieheni ja lasten (5- ja 3-vuotiaat) matkaa Puerto de la Cruziin. Tjäreborgilla olisi tarjolla kaksi tämän kokoiselle perheelle sopivaa hotellia: Masaru ja La Quinta Park. Olisiko jollakin tietoa kyseisistä hotelleista?

Masaru on lähmpänä keskustaa, mutta kaksiot ovat kadulle päin. Onkohan alueella vilkas liikenne ja paljon meteliä?

La Quinta Park on kauempana, mutta sieltä on kuljetus keskustaan. Onkohan syrjäinen sijainti hankala käytännösä?

Lisäksi olisi mukava kuulla hotellien tasosta ja palvelusta.

Ajattelimme tutustua matkalla Cruzin ympäristöön sekä vuokrata auton muutamaksi päiväksi ja kierrellä saarta. Suunnittelemme retkiä ovat Teidelle ja Loro Parkiin. Onkohan saarella joitakin hurmaavia kyliä, joihin kannattaisi tehdä retki?
 
Gruz
Itse olen käynyt kaksi kertaa la quinta parkisssa ja se on aivan ihana hotelli. Iso uima-allas ja viihtyisä allasalue. Me ei oltu hotellin puolella vaan niisä rivareissa. Meillä oli aivan ihana näkymä teidelle. Bussikuljetus keskustaan oli tosi kätevä...tosin kerran bussi hajosi kesken matkan, mutta ei haitannut :LOL: kun on lomafiilis eikä kiire minnekkään.
Gruzin keskusta on aika vilkas, joten lapsiperheen kannalta valitsisin la quintan. Mutta jos haluaa olla ytimessä ja helpon matkan päässä kaupungissa, niin sitten toinen hotelli.
Mutta hauskaa ja rentouttavaa lomaa
B)

T: 4 kuukauden päästä thaimaaseen B)
 
Kiitos vastauksesta!

Tjärellä on tarjolla meille sopivaa majoitusta kaksiossa, kaksio altaalle ja bungalowkaksio osittaisella merinäköalalla. Kerroit, että teillä oli rivitalomajoitus näköalalla. Muistatko vielä mikä majoitustyyppi se ol?


Mihin vuoden aikaan olit matkoilla? Me olemme lähdössä puolivälissä helmikuuta. Hotellissa ei ole lämmitystä, joten mietin, että ovatko maantasalla olevat bungalovit kosteita ja viileitä.

Hyvää matkaa Thaimaahan! Olen ollut häämätkalla siellä (Krabi, Ao Nang- Ko Lanta - Phuket) vuosia sitten. Itsekin haaveilen, että joskus vielä reissaamme kaukolomalle, kun lapset kasvavat ja sukan varteen kertyy enemmän säästöjä.
 
Hei!

Tulimme viime viikolla Puerto de la Cruzista. Meillä matka oli Aurinkomatkoilta, joten hotelleihin en osaa sanoa. Meidän hotelli sijaitsi ylempänä keskustasta, mutta otettiin kuntoilun kannalta : ) Ja hotellista oli myös ilmainen bussikuljetus, ja taksilla oli myös edullista matkustaa (keskusta-hotelli alle 3 EUR, tietty vähän tippiä päälle).

Loro Parquessa kannattaa ehdottomasti käydä. Sinne pääsee kaupungista ilmaisella autojunalla, eikä taksillakaan maksanut kuin 5 EUR ja risat. Auto vuokrattiin kahdeksi päiväksi ja ajeltiin Santa Cruziin, ja toisena päivänä käytiin Teidellä. Teiden reissu oli upea, tiet vain hurjan mutkaisia : ) Mutta rauhallisesti kun ajelee, niin ei ongelmia.

Mukavaa matkaa!
 
Gruz
Meillä oli se rivarityyppi, mikä sijaitsee hieman alempana. Meillä oli sellanen huone, jossa oli kaksi makuuhuonetta, keittiö/olohuone ja ihana parveke.
Oltiin lomailemassa helmikuussa. Parina päivänä satoi, joten silloin huone oli viileä. Kannattaa muutenkin ottaa illaksi lämmintä vaatetta. Itselläni oli villasukat, koska huoneissa on laattalattia, joka on viileä. Naapurilla oli kynttilöitä, joita he laittoivat noina sateisia päivinä palamaan, niin se kuulemma lämmitti


Tosiaan loro park oli mukava paikka samoin merivesialtaat. Jos haluaa vaihtelua hotellin altaille. Kaupunki on sinänsä mukava paikka kävellä.

Meitä oli tosiaan kaksi perhettä reissussa ja kukaan ei valitellut etäisyyttä. Sitähän lauletaan että linja-autossa on tunnelmaa...
:LOL:

Mutta mukavaa reissua ja toivottavasti säät suosivat.
 
Noista säistä... helmikuussa saattaa iltaisin olla todella viileää, vaikka päivällä aurinko paistelisikin. Kannattaa varautua. Sisällä melko hyvin tarkenee. Itse menen lasten kanssa mieluummin Americasiin , Cruzista puuttuu ihanat rantabulevardit ym. Mutta makuaioita :)
 
isa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 16:17 vieras kirjoitti:
Noista säistä... helmikuussa saattaa iltaisin olla todella viileää, vaikka päivällä aurinko paistelisikin. Kannattaa varautua. Sisällä melko hyvin tarkenee. Itse menen lasten kanssa mieluummin Americasiin , Cruzista puuttuu ihanat rantabulevardit ym. Mutta makuaioita :)
Itse olen käynyt 2. kertaa americanssissa perheen kanssa, siellä on mm. hyvätasoinen vesipuisto ja aurinkovarma etelärannikko, ehdottomasti perhekohde. Cruzissa olen käynyt kerran vaimon kanssa; ei otettu lapsia mukaan. paikka on säätilaltaan selvästi epävakaampi kuin etelärannan americans ja ei MINUN mielestäni perhelomakohde kuten americans. Loroparkissa voi käydä vaikka bussilla tai vuokraautolla.

Näin ajatellen

Jussi
 
isa
taisi olla aurinkomatkojen hotelli Parque de la Paz. hotelli oli ihan ok. ei mitään suurta ahaa elämystä muttei muutenkaan, sitä edellisen reissun hotellia en muista olikohan joku vina del mar tai jotain sinnepäin
 
Siitä on jo 8 vuotta aikaa, kun olimme Teneriffalla, joten varmaan paikka on muuttunu melkoisesti. Me asuimme Puerto de La Gruzin keskustasa ja ajelimme muutaman päivän ympäriinsä ja mulle taas jäi ehdottomasti Americanoksesta se kuva, että se on nuorten bilepaikka, en lähtis sinne lasten kanssa. Mutta me tosiaan vietettiin siellä vaan päivä ja mielikuva synytyi hyvin nopeasti.
 
Tultiin Americasista just viikko sitten. Talvella siellä on kyllä enemmän perheitä ja eläkeläisiä kuin nuorisoa! Ne vähätkin nuorisobaarit, mitä on jäljellä (suurin osa suljettiin joitakin vuosia sitten, sattuneesta syystä) olivat aika tyhjillään.
 
Olin vuosi sitten joulukuussa la quinta parkissa ja se on aivan ihana paikka. Todella rauhallista ja upeat näköalat. Kannatta todellakin varata illaksi pitkähihaista, on nimittäin viileää. Meillä paistoi koko viikon aurinko ja lämmintä oli. Meidän kaksio oli todella tilava ja näkymät teidelle, suosittelen. Ruokatavarat kannattaa ostaa Puerto de la Gruzista supermarketista. Hotellissa ja hotellin vierssä olevat kalliita. Itse en menis lasten kanssa keskustan hotelleihin, on todella vilkasta.
Hyvää matkaa teille!
 
Kerran ollaan käyty kahdestaan mieheni kanssa P.de la Cruzissa. IHANA PAIKKA!! Ehdottomasti parhain lomakohde missä oon käyny.

Oltiin lokakuussa, ja säät oli loistavat; lämmintä, aurinkoista, mutta ei liian kuuma. Kannattaa ehdottomasti vuokrata auto ja käydä ajelemassa Teidellä; ihan mieletön elämys ajella autolla pilvien yläpuolella! Ruoka oli aivan todella hyvää, vaikkakaan ei mitään ökyhalpaa.

Emme majoittuneet kummassakaan noissa ap:n mainitsemissa hotelleissa, mut silti voin aivan täydestä sydämestä suositella tota lomakohdetta! Tossa edellä joku vertaili las Americasia ja p.de la Cruzia, mut mun mielestä las americas on enemmänki sellanen bilepaikka (oon käyny siellä). Cruzissa näki enemmän paikallista elämää.

oon kateellinen ku pääsette sinne... :ashamed:
 

Yhteistyössä