Puetko pojalle vaaleanpunaista ja lilaa?

  • Viestiketjun aloittaja nipo
  • Ensimmäinen viesti
nipo
Ainakin H&M valikoimissa on molempia värejä tarjolla poikien osastolla. Mä en osta, enkä pue pojalleni noita värejä. Meillä on myös tyttö, jonka lempivärit on yllätys yllätys juuri nuo edellä maininut ja saan ihan tarpeeksi ostaa tytölle sen värisiä vaatteita. Mun mielestä ne on tyttöjen värejä, vaikka niitä myös pojille myydään. Tytölle voin kyllä pukea sinistä tai jotain tummaa, mut pojalle en pue värejä, jotka mielestäni ovat selkeästi tyttömäisiä. Tämä on toki vain mun mielipide ja aika moni on luultavasti eri mieltä, koska niitä kauppojen valikoimissa kuitenkin on. En ymmärrä myöskään aikuisia miehiä, jotka pukeutuu vaalenapunaiseen kauluspaitaan, yök. Mitä mieltä te muut olette?
 
vieras
Puen. Jos pukee tytölle ns. poikien värejä, mutta ei pojalle ns. tyttöjen värejä, on se minusta vielä epätasa-arvoisempaa ja sukupuolifakkiutuneempaan kuin se, että käyttää tytöllä vain niitä "tyttöjen värejä" Näin kun tytölle opetetaan, että miehekkäät asiat ovat hyväksytympiä ja parempia, ja on hyvä olla naisenkin miehekäs.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja kansainvälistä:
Monissa maissa puetaan poikavauvoja vaaleanpunaiseen, mm. Espanjassa.
Punainen on miesten väri, sotilaiden, veren, sodan. Pienille se laimennetaan, siksi pojille vaaleanpunaista.
Ja sininen on Neitsyt Marian väri, siksi vaaleansininen on joissakin maissa tyttövauvojen väri.

Miettikääpä, mitä värit symboloivat: punainen sotaa, seksiä, energisyyttä ja aggressiivisuutta, sininen lempeyttä, rauhallisuutta ja tyyneyttä. Kummat ominaisuudet pyritään liittämään miehiin, kummat naisiin?
 
Kirkkaanpunaista voisin pukea pojalle mutta pinkkiä en. Tytölle puen kyllä sujuvasti vaaleansinistä.
Mutta oli kamala kiertää kahden tytön jälkeen vaateosastoja kun pojille oli tarjolla lähinnä murrettua vihreää ( yäk!!) ruskeaa ja sinistä. Mä en tiedä mitä mä puen tulevalle vauvalle päälle mikäli sattuu olemaan poika. Poikien värivalikoima on tosi ankea.
 
Minulla ei ole väliä minkä väristä minun jätkällä on päällä kuhan on vaatteet! :D Asiasta kolmanteen tuli mieleen, kun yritin liilan/violettin väristä tuttia ostaa (ukon lempiväri), niin hitto vie oli vaan kukkasen kuvia jokaisessa! :D Olisi ollut ennemmin jotain elukan kuvia.... *jupinaa*
 
pukija
Meillä poika käyttää kaikkia värejä,siis ehdottomasti myös vaaleanpunaista ja lilaa. Olen ehdottomasti
sitä mieltä, että värit ovat sukupuolettomia ja kasvatan siihen. Jos joku ottaa kantaa, että poika parka on tyttöjen värisissä vaatteissa totean vaan, että eivät värit ole sukupuoleen sidottuja tai en reagoi ollenkaan, jos aikuinen kommentoi lapselle pyydän moisen lopettamaan ja kysyn mistä moiset höpö jutut ovat kotoisin.
Itse en kuitenkaan pidä haaleasta vaaleansinisestä tai vaaleanpunaisesta, jotka ovat vaisunnäköisiä
vaalealla lapsella. Niitä ei meille hankita, muuten on kaikkia sateenkaarenvärejä. Yhdistelen värejä asukokonaisuuksissa, enkä tykkää, jos koko asu vain yhtä väriä. Samoin myös miehellä, joka tykkää hankkia vaatteita useissa väreissä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kuvitteellista:
ei ole poikaa, mutta mä en kyllä osaa nähdä miltään kantilta ettei lilaa voisi käyttää pojalla, vai onko vain tylsät värit sallittuja pojille?
Mitkä on sun mielestä tylsiä värejä? Meidän pojalla on esim. punaisia paitoja, mutta vaalenpunaisen kohdalla menee raja. Niitä käyttää meillä vain tyttö.
 
jep
Meillä kans puetaan kaikenvärisiä vaatteita pojille ja tytöille.Ja meillä pojat itse tykkäävät myös vaaleanpunaisesta.esim. kun annoin heidän valita juomapullot niin pinkki oli mieluisempi ku sininen.
 
Lilaa kyllä, vaaleanpunaista en vielä oo käyttäny. Tosin just tänään kaupassa katsoin, että tosi nättejä kauluspaitoja olis ollu jos olis käyttöä tiedossa ja värinä vaal.punainen. Onhan noita miehilläkin niin miks ei sit pojalla jo pienempänäkin.
 
Kyllä meillä ainakin liilaa käytetään. Vaaleanpunaista ei ole ainakaan tällä hetkellä kuin tuon isosiskon kaapissa, mutta voisin kyllä pienellä pojalla pitää esim.sitä vaaleanpunaista kauluspaitaa. Ukolle sitä olisi vaikea kuvitella... :xmas:
 

Yhteistyössä