Puetko samaa sukupuolta olevat kaksoset

samanlaisiin vaatteisiin?

Meillä tytöillä on tosi harvoin päällään tismalleen samanlaiset vaatteet. Joitain puseroita tai housuja on kaksin kappalein, mutta jos esim. housut ovat samanlaiset, niin sitten puserot ovat erilaiset tai toisinpäin. Paljon ollaan saatu käytettyinä vaatteita tai sitten olen kirpparilta ostellut, niin ei ole mahdollistakaan ihan samanlaisiin pukea. Monesti ostan heille kuitenkin samantyyppisiä, koska itsekin jo osaavat niitä vaatia. Eräänä päivänä oli kova työ löytää kaapista kahdet haalarit, joissa molemmissa paljon taskuja. Toiselle meinasin ensin laittaa "taskuttomat" haalarit, mutta kun tyttö huomasi siskonsa haalareissa taskut, niin eiväthän ne omat housut enää kelvanneet. Monista vaatteista ovat myös "omineet" itselleen tietynväriset ja jos yritän niitä toisin päin pukea, niin vastaan pistävät ja ilmoittavat, etteivät pue, on kuulemma siskon vaate.
Isi ei tietenkään koskaan muista, mikä vaate ja mikä väri on kumman, joten hänen pitää tytöiltä itseltään tarkistaa (tai sitten isoveljeltä).
 
gilla
Ostan pojille vaatteita paljon kirppareilta yms. joten erilaisiin vaatteisiin meillä pojat puetaan. Joitakin vaatteita mitä on uutena ostettu/lahjaksi saatu on samanlaisia, mutta aina on jotain erilaista molemmilla =) siis esim jos samanlaiset paidat niin sitten ainakin eriväriset housut...
Ja tosiaan, jos uutena ostan niin monesti ostan samanlaiset, mutta eriväriset vaatteet moelmmille. Tai jos väreissä ei ole mistä valita niin sitten kokonaan erilaiset mielummin kuin samanlaiset...
Tykkään kylläkin pukea pojat samantyylisiin vaatteisiin, siis esim molemmilla lappuhaalarit tai molemmilla college puvut.

Joo, jospa tuosta joku jotain ymmärsi...
:D :D :D
 
Pakko kommentoida; ihana kuulla, että vaatteet eivä ole tismalleen samanlaiset...se on jotenkin kamalaa. Kuin kaksi marjaa...
Meillä poika ja tyttö ja tuo samantyylisiin pukeminen on meillä kans tarkka juttu ;) tykkään, että ovat samantyylinen vaatetus päällä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 16:08 gilla kirjoitti:
Ostan pojille vaatteita paljon kirppareilta yms. joten erilaisiin vaatteisiin meillä pojat puetaan. Joitakin vaatteita mitä on uutena ostettu/lahjaksi saatu on samanlaisia, mutta aina on jotain erilaista molemmilla =) siis esim jos samanlaiset paidat niin sitten ainakin eriväriset housut...
Ja tosiaan, jos uutena ostan niin monesti ostan samanlaiset, mutta eriväriset vaatteet moelmmille. Tai jos väreissä ei ole mistä valita niin sitten kokonaan erilaiset mielummin kuin samanlaiset...
Tykkään kylläkin pukea pojat samantyylisiin vaatteisiin, siis esim molemmilla lappuhaalarit tai molemmilla college puvut.

Joo, jospa tuosta joku jotain ymmärsi...
:D :D :D
Mä ainakin ymmärsin, kun ihan samantyyppisiä ajatuksia oli kuin minullakin :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 16:08 gilla kirjoitti:
Ostan pojille vaatteita paljon kirppareilta yms. joten erilaisiin vaatteisiin meillä pojat puetaan. Joitakin vaatteita mitä on uutena ostettu/lahjaksi saatu on samanlaisia, mutta aina on jotain erilaista molemmilla =) siis esim jos samanlaiset paidat niin sitten ainakin eriväriset housut...
Ja tosiaan, jos uutena ostan niin monesti ostan samanlaiset, mutta eriväriset vaatteet moelmmille. Tai jos väreissä ei ole mistä valita niin sitten kokonaan erilaiset mielummin kuin samanlaiset...
Tykkään kylläkin pukea pojat samantyylisiin vaatteisiin, siis esim molemmilla lappuhaalarit tai molemmilla college puvut.

Joo, jospa tuosta joku jotain ymmärsi...
:D :D :D
Kuin olisi ollut minun kirjoittama =)
Toiset tykkäävät pukea tuplat tismalleen samanlaisiin vaatteisiin, minä en. Ostin raskausaikanakin erilaisia vaatteita...tai samanlaisia mutta erivärisiä ;)
 
Taidan olla sit ainut täällä ku tykkää pukea samanlaisiin, aina ei tietenkään ole mahdollisuus kun ostelen kans kirpparilta mut suurin osa on samanlaisia (mut voi olla erivärisiä), ja sit mul on yx kaveri kenellä kans kaksospojat ja ostelen sieltä kans ne samanlaiset :p , en tiedä et mix tykkään et pojilla on samanlaiset, musta se on vaan kivan näköstä ;)
:wave: :wave: :wave:
 
Mä kans puen pojat samanlaisiin vaatteisiin :wave: harmittaa pirusti jos joutuu toiselta vaihtaa "likastumisen" tähden vaatteet erilaisiksi :LOL:
Odotusaikana sanoin et missään nimessä en samanlaisiin pue mutta tässä sen nyt sitten näkee.
Ostan yleensä kaksi samanlaista kappaletta vaatetta. Nyt oon alkanu ostaa jo isompia kokoja varastoon kun halvalla saanut, niin ne on ollu samanlaisia mutta erivärisiä. Vanhempana saavat olla erilaisissa vaatteissa mutta nyt vauvana on jotenki söpöäkin kun ovat kuin kaksimarjaa:)
 
mkf
MINULLA TYTTÖ JA POIKA 1,5 VUOTIAITA, OSTAN KIRPPARILTA HELPOSTI PUETTAVIA VAATTEITA, SAMAA SÄVYÄ KÄYTÄN VAIN JUHLISSA JOSSA PITÄÄ PUKEUTUA PAREMMIN TYTTÖ TYTÖNNÄKÖISEKSI JA POIKA POJANNÄKÖISEKSI, KASVAVAT NOPEASTI NIIN OSTAN ISOMPIA KOKO AJAN. NYT OLEN RUVENNUT HARKITSEMAAN ETTÄ JOS VAIN OSTAISI SEMMOISIA JOTKA KÄY MOLEMMILLE ESIMERKIKSI SINIPUNAISIA, KELTAISIA, VIHREITÄ JA RUSKEITA, PÄÄSISI VARMAAN HELPOMMALLA.
 
kahvirotta harmaana
tunnustan :ashamed: me puemme tytöt samanlaisiin mut eri värisiin jos vaan löytyy. mies aluksi vastusti mut nyt ei anna ostaa erilaisia. tytöt ei haluu ees enään pukea erilaisia ja tappelu tulee jos toiselle puen päivän mittaan toiset vatteet. musta on vaan niin söpöä kun ovat samanlaisissa vaatteissa. :ashamed:
 
Tyttöt
En pue. Koskaan ei ole täysin samanlaisia vaatteita päällä.
Esim toisella tytöllä saattaa olla puna/valkoinen raitapaita ja kollarihousut ja toisella kelta/vihreä raitapaita ja lappuhaalarit.
Tytöt ovat kaksi eri persoonaa, vaikka ovatkin samannäköisiä.
Ei meillä oikeastaan ole edes mitään "värikoodia" lapsilla, eli Iirillä olisi keltaiset ja Eevilla punaiset. Ei ainakaan vielä.
Joskus ollaan saatu lahjaksi samanlaiset vaatteet, mutta pidetään niitä sitten eri aikoina.
Juhlavaatteet ovat samankaltaisia, mutta erillaisia ja erinvärisiä kuitenkin. =)
 
Puen pojat samanlaisiin vaatteisiin useimmiten. Pääsen sen verran harvoin vaatekauppoihin, että on helpointa ostaa kivat vaatteetx2. Ovat kans mielestäni varsin söpön näköisiä samanlaisissa tamineissa.... Tosin on joitakin vaatteita, jotka ovat erivarisiä vaikkakin samanlaisia muuten, sekä 'perityt' vaatteethan ovat enimmäkseen erilaisia.
 
puetaan meidän identtiset tytötkin, joskus jos toinen sotkee vaatteet keskenpäivää niin voi luoja mikä sota siitä syntyy ku huomaavat että ovat erilaisissa vaatteissa. ja sen pienen hetken kun saan pukea neidit samanlaisiin nii iha saletti puen, koska kohta kasvavat ja alkavat tahtomaan "omanlaisiaan" vaatteita. :heart: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 12:32 äitix3 kirjoitti:
puetaan meidän identtiset tytötkin, joskus jos toinen sotkee vaatteet keskenpäivää niin voi luoja mikä sota siitä syntyy ku huomaavat että ovat erilaisissa vaatteissa. ja sen pienen hetken kun saan pukea neidit samanlaisiin nii iha saletti puen, koska kohta kasvavat ja alkavat tahtomaan "omanlaisiaan" vaatteita. :heart: :heart:
Tämä kirjoitus ei siis ole alkuperäisen (=ketjun aloittajan) äitix3:n tekstiä :)
 
En pue samanlaisiin. Olen saanut yksittäisiä vaatteita ja itsekin ostan yhden kerrallaan. Vaatteita sotkeentuu niin usein, että tuskin onnistuisi edes samanlaisiin pukeminen. Kaikki vaatteet yhteisiä. Alussa kokoeron takia oli pojilla "omia" vaatteita.
 
Näin meillä
Puen 3-v kaksostytöt lähes aina samanlaisiin vaatteisiin! Se on todella söpöä,kun 2 pientä tyttöä kulkevat käsi kädessä samanlaisissa vaatteissa.
Tietenkin myöhemmin,jos haluavat,voin pukea erilaisiinkin...
 
kaksosten äiti
En pue samanlaisiin. Minusta on hienoa että tytöt on kaksoset ja he ovatkin aika samannäköiset (eivät identtiset) ja vieraammat varsinkin aina päivittelevät että kun ovat niin samannäköisiä. En halua sitten enempää korostaa sitä samannäköisyyttä, ovathan he kuitenkin kaksi eri persoonaa! On heillä joitakin samanlaisia vaatteita, mutta jotain erilaista on aina päällä. Eli jos on vaikka samanlaiset paidat, niin sitten erilaiset housut. Tai samanlaiset vaatteet voi joskus olla, mutta eriväriset. Olen muutamilta aikuisilta kaksosilta kuullut että he ovat kärsineet siitä että heidät puettiin lapsina aina samannäköisiksi, aina ihmiset kyselivät että kumpi nyt on kumpi ja ihmeteltiin kun ovat niin samannäköisiä.
 
harmis
Meillä ihanat identtiset tytöt ja kyllä heillä jonkinverran samanlaisia vaatteita on. Yleensä puen samantyylisiin, eli jos toisella mekko ei toinenkaan ole verkkareissa ja vastaavasti rönttövaatepäivänä kotona ollaan kaikki samantyylisesti äitiä myöten ;) Mutta yleensä kyllä siis eriväriset vaatteet päällä he liikkuvat. Mutta olen huomannut, että ne ihmiset jotka heidät tuntevat ja tunnistavat, eivät värikoodeja tunnistamiseen tarvitse. Sitten on niitä tuttavia jotka eivät "mukamas" tunnista vaikka vaatteet olisivat aivan erilaiset. Meille vanhemmille ja kaikista läheisimmille he ovat kuitenkin kaksi eri ihmistä omine persoonallisuuksineen vaatteet päällä tai ilman
=) =)
 
Äiti x 5
Kasvatusalan ihmisenä vastustan kovasti "kuin kaksi marjaa"-pukeutumista. Mielestäni monikot muutenkin joutuvat työstämään enemmän oman persoonansa löytymistä kuin yksiköt. Jos heidän sidostaan sisarukseen vielä korostetaan samanlaisella pukeutumisella, voi oman minän ja identiteetin löytyminen olla vaikeampaa.

Myönnän kyllä itse, että minusta olisi kovin söpöä pukea identtiset tyttömme samanlaisiin vaatteisiin, mutta olen yrittänyt taistella sitä vastaan ja pukea heidät aina erilaisiin vaatteisiin. Toki juhlissa yms. voi joustaa ja samantyylisiin vaatteisiin pukeminen on tietysti aivan eri asia.

Mut mun mielipide on siis se, että monikot pitäsikin pukea erilaisiin vaatteisiin ihan sen vuoksi, että lapsen oma minuus ja identiteetti saisivat jo varhaisessa vaiheessa tukea. Kavereidenkin on helpompi suhtautua monikoihin yksilöinä kun me vanhemmat emme yritä heitä tasapäistää.

Toivottavasti kirjoitukseni ei ole liian provosoiva. Tarkoitukseni ei ole ärsyttää tai arvostella. Tämä oli vain mun mielipide. Ottakaa kantaa!
 
Itse kasvatusalan ammattilaisena myös olen aikalailla eri linjoilla edellisen kirjoittajan kanssa. Kirjoittelin ketjuun jo aiemmin ja totesin, että puen kaksospoikamme (8kk) useimmiten samanlaisiin tai samantyylisiin vaatteisiin.

En usko, että identiteetti on niin vaatetuksesta kiinni, ainakaan pienellä lapsella ja vauvaikäisellä varsinkaan. Toki sitten, kun lapset ovat isompia he voivat mielestäni valita pukeutuvansa omanlaisiinsa vaatteisiin, enkä yrittäisikään väkisin pukeutumisella heitä 'tasapäistää'.

Piiki
 
Äiti x 5
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että vauvaikäisten pukeminen samanlaisiin vaatteisiin ei mitenkään voi estää identiteetin kehittymistä.

Mutta missä kohtaa lapsi ei ole enää vauva? Minkä ikäiäsenä lapsi on jo tottunut siihen, että hänellä on samanlaiset vaatteet kuin sisarellaan? Tiedämme, että lapset aistivat ympäristöstään enemmän kuin arvaammekaan, mutta kuinka paljon?? Kysymyksiä, joihin ainakaan minä en osaa vastata.
 
poitsujen äitee
eli meilläkin samoilla linjoilla kuin moni muukin : jotain samaa voi olla mutta täysin samanlainen vaatetus ei ole. Pojat ovat aivan eri näköisiä ja eri luonteisia, minusta tietyt vaatteet sopivat vain toiselle ja toiset sitten enemmän toiselle.

Joku kaksosten äiti kertoi jossain keskustelupalstalla että puki tyttönsä (vai olikohan poikansa) siihen asti samanlaisiin, kunnes joka kerta peiliä näytettäessä lapsi sanoi kuvassa olevan sisarensa.
 

Yhteistyössä