Puheessa kotimaisten spermanluovuttajien vähyydessä mukana kosolti krokotiilin kyyneliä

Minä olen tullut tähän tulokseen omien kokemuksieni pohjalta.

Tilanne on sellainen ,että perheemme lapsiluku on täynnä ja lapset tulivat verraten helposti.

Ehkäisyyn liittyvien ongelmien vuoksi olen päätymässä vasektomiaan.

Seurattuani muutaman tuttavaperheen taistelua lapsettomuuden kanssa tulin siihen tulokseen ,että haluan auttaa jotakuta luovuttamalla siittiöitä ennen vasektomiaa.
Luovuttaminen osoittautuikin sitten aivan mahdottomaksi tehtäväksi koska asun pk-seudun ulkopuolella .

Jotenkin tuntuu käsittämättömältä ettei esim Väestöliitolla ole klinikkaa esim Kuopiossa muiden klinikoiden keskittyessä rannikolle ( Helsinkin ,Turku ,Oulu) joihin kaikkiin on matkaa yli 300km .

Vaikka halua auttaa löytyy , niin taloudellisia rahkeita ei löydy lähteä ajamaan tuota matkaa lääkärintarkastuksen ja psykologin kuulemisen vuoksi kulukorvauksen ollessa nimellinen.

Jos toiminnasta haluttaisiin joustavaa , niin nuo palvelut ostettaisiin maakunnissa joltain yhteistyökumppanilta ja paikalle klinikalle saavuttaisiin vain välttämättömiin toimenpiteisiin spermanäytteen antoa yms varten

Kulukorvaus nostettaisiin junalippujen suuruiseksi , sillä ainakin minä olisin valmis uhraamaan asian eteen vapaapäivän per käyntikerta .

Jotenkin minulle tästä sellainen mielikuva ettei tarve ole todellinen kun asiaan ei olla valmiita yhtään satsaamaan.

Mitä mieltä muut?
 

Yhteistyössä