Puhuvatko ihmiset myös tosielämässä koko ajan mamuista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse olen lapseton, kaveriton ja parisuhteeton pitkäaikaistyötön, ja käytännössä koko sosiaalinen elämäni on netissä. Tulikin mieleen, että onko myös ns. tosielämän puolella (vaikka työpaikkojen kahvihuoneissa) ihmisillä koko ajan puheenaiheena maahanmuutto ja monikulttuuri? Ainakaan netissä muusta ei tunnuta puhuvankaan ja mamut liitetään vaikka väkisin kaikkiin keskustelunaiheisiin.
 
vierailija
Tottakai puhutaan. Tällaista ennennäkemätöntä invaasiota ei ole aiemmin nähty, tietysti se on ykkösaihe. Olisi outoa jos siitä ei puhuttaisi, vaikka kovasti yritetäänkin hiljentää keskustelu. Esim Britanniassa juuri yksikään uutislähetys ei ala ilman siirtolaisuutisia.
 
vierailija
Ei todellakaan puhuta. Jos media ei jatkuvasti lietsoisi olematonta "kriisiä", ei kukaan edes huomaisi mitään erikoista.
Eli jos media pistäis ohjelmaa jatkuvasti liihottelevista perhosista ja maailman rauhasta niin ihmiset sitten ei huomais matuiluakaan vaan ainoastaan liihottelevat kauniit perhoset ja kaikki rakastavaisina?

Voidaan siis todeta että ihan pelkkä mielenmuutos yksilöllä vaikuttaa todellisuuteemme?¨

Jes! Mä matkaan ekana mikä mikä maahan tai muumilaaksoon. Jos katon vaan niitä niin muuta ei oo olemassa. Jipii!


Huoh..
 
vierailija
Puhutaan kyllä varmaan päivittäin, koska usein juttua tulee siitä mitä on ollut uutisissa. Kommentit vain tosi elämässä ovat paljon "suorempia". Keskustelijan ei tarvitse ajatella että hänen sanomisensa poistetaan, tai joku alkaa syyttää jostain rasismista. Se voisi olla esim. että toinen aloittaa: "taas oli mamut ahdistelleet naisia uimahallissa, siitä oli uutisissa". Ja toinen vastata siihen: "joo luin kanssa sen. Vittu ne pitäis heivata saman tien laivaan ja työntää merelle".
 
vierailija
Olematonta kriisiä? Oletko ihan todellisuudesta vieraantunut?
Itse en ole huomannut minkään muuttuneen, ja asun kuitenkin melko isossa kaupungissa jossa eri taustaisia ihmisiä on aina ollut. Asiahan voi olla eri jos asuu jossain Impivaarassa jossa ei ole koskaan nähty eri väristä ihmistä, juuri nämä impivaaralaiset ovatkin yleensä niitä kaikkein maaham muutto kriittisimpiä. Pelätään sitä mitä ei tunneta.
 
vierailija
Itse en ole huomannut minkään muuttuneen, ja asun kuitenkin melko isossa kaupungissa jossa eri taustaisia ihmisiä on aina ollut. Asiahan voi olla eri jos asuu jossain Impivaarassa jossa ei ole koskaan nähty eri väristä ihmistä, juuri nämä impivaaralaiset ovatkin yleensä niitä kaikkein maaham muutto kriittisimpiä. Pelätään sitä mitä ei tunneta.
Älä jaksa. Ei tässä ole kyse eri värisistä ihmisistä.
 
vierailija
Itse en ole huomannut minkään muuttuneen, ja asun kuitenkin melko isossa kaupungissa jossa eri taustaisia ihmisiä on aina ollut. Asiahan voi olla eri jos asuu jossain Impivaarassa jossa ei ole koskaan nähty eri väristä ihmistä, juuri nämä impivaaralaiset ovatkin yleensä niitä kaikkein maaham muutto kriittisimpiä. Pelätään sitä mitä ei tunneta.
Just joo niinpä.
Niinku nyt esimerkiksi Kölnissäkin, oikea helvetinmoinen Impiwaara sekin paikka saksanmaalla, ei ole sielläkään eriväristä ihmistä nähty, kyllä palstasuvakki tietää nämä asiat ja pelkojen syyt :D

Haistapa kuule vaikka vittu, idiootti.
 
No minulla on 70 työkaveria samalla osastolla. Olen käynyt 1 keskustelun aiheesta viimeisen noin puolen vuoden aikana. Ja olemme tekeimisissä mm syyrialaistaustaisten pakolaisten kanssa, sekä jo aiempin vuosina tulleiden somalien, kongolaisten, bangldesilisten, irakilaisten jne perheiden kanssa.
Työyhteisösämme on myös työntekijöinä eri maista tulleita kansalaisia, mm. Somalialaisia ( ja muutaman muun alkuperämaata en ees tiedä).
 
vierailija
No ei täälläpäin ainakaan puhuta. Silloin oli puhetta aiheesta, kun tämä "kriisi" alkoi ja toisen kerran puhetta oli kun tuli nämä katupartiot. Muuten on kyllä ihan muut aiheet ollut mielessä.
 
vierailija
Ei puhuta. Meillä on muutakin puhuttavaa. Taitaa olla tämä ilmiö lähinnä matalakoulutustyöpaikoilla.
No niin ja mussuti mussuti mussuti....
Jos ei Impiwaara ja syrjäytyneisyys niin tietenkin nyt vähintään MATALA KOULUTUS!:D

Mikä kenenkin mielestä on matala koulutus; meidän toimistossa 6kpl DI, 4kpl FM, loput kaksi merkonomeja. Kahdestatoista kymmenen yliopistoloppututkintotasoisia, ja matuista puhutaan liki päivittäin. Siinä sinulle matalaa koulutusta.
 
vierailija
No niin ja mussuti mussuti mussuti....
Jos ei Impiwaara ja syrjäytyneisyys niin tietenkin nyt vähintään MATALA KOULUTUS!:D

Mikä kenenkin mielestä on matala koulutus; meidän toimistossa 6kpl DI, 4kpl FM, loput kaksi merkonomeja. Kahdestatoista kymmenen yliopistoloppututkintotasoisia, ja matuista puhutaan liki päivittäin. Siinä sinulle matalaa koulutusta.
Ehkäpä se sitten onkin nakkikioskikokoluokan puljujen juttu.
 

Yhteistyössä