Pukeminen

Poika alkoi siinä nippa nappa 2vuotiaana ite pukemaan. Tytöllä on kova meininki pukemishommissa, sovittaa sukat ja housut jalkaan ja paitaa yrittää tunkee päästä, mutta tosin vielä tuloksetta kun ikää vasta pikkasen reipas 1v.
 
Kaikki ovat aloittaneet 2-3v pukemaan. Kuopus, 2v 4kk, pukee omatoimisesti kaikki vaatteet itse ulos lähtiessä, ainostaan tarvitsee auttaa rukkasissa ja kaulurin/kypärähatun laittamisesta kauluksen sisään. Kengät saa lahkeiden päälle :)
Mutta tämä kuopus on muutenkin paljon "nohevampi" kun muut sisaret.
 
Jäärä
Nopein on varmaan parivuotiaana ollut aika omatoiminen. Tuo meidän 2½ v laittaa itse lapaset käteen. Lakkeja ja pipoja on laitettu jo kauan, mutta siihen se itse pukeminen onkin jäänyt toistaiseksi :D
 
homppe
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2005 klo 07:23 vieras kirjoitti:
ööö...no onko jollain muulla 2,5-vuotiasta, jota ei pukeminen kiinnosta tipan tippaa....????

en ole edes ajatellut, että neidin tulisi jo osata itse pukea, kun ei meinaakaan vielä edes yrittää...
Meillä neiti 2.9v eikä yhtään kiinnosta odottaa vaan .....
 
Maaruska
Meillä poika on just täyttänyt 2 vuotta eikä kyllä pue vielä oikeastaan minkään vertaa. En ole edes ajatellut, että pitäisikö jo osata? Vaatteita riisuu pois rukkaset, hatun, kaulurin ja kenkiäkin yrittää. Sisävaatteista joskus osaa ottaa puseron pois ja housut onnistuu. Eipä kyllä ole osoittanut poika minkäälaista mielenkiintoa pukemista kohtaan eikä itselläkään ole asian kanssa ollut kiirettä, koska pukeminen onnistuu hyvin eikä sen kanssa temppuilla.
 
Meillä 4v. pukee jo hienosti! Kohta 3v. ei ole innostunut laisinkaan... Joskus saa houkuteltua puvun laittamaan päälle. Osaisi sen muttei halua.... Ensi talvena sitten viimeistään, tai kun alkaa tyttöä kyllästyttämään, kun ei äiti ehdi kun vauvakin pitäis pukea...
 

Yhteistyössä