Punnitse ET (&) säästä kaupan ylihinnoittelu

  • Viestiketjun aloittaja ylihinnoittelua
  • Ensimmäinen viesti
ylihinnoittelua
Tiesittekö että kaikki pähkinät tuotu Kiinasta (jossa maksavat kaupassa 2 e kilo) ja kaikissa tuotteissa käsittämätön 1000 % kate.

Muutama kourallinen pähkinöitä maksaa lähemmäs 10 e. Eli et todellakaan säästä.
Kun liike tuli meidän kaupunkiin siellä kävi porukkaa mutta nyt näyttää aina olevan tyhjillään ja myyjä siellä yksinään seisoskelee sen 1000 % katteensa kanssa.

Minä ainakin boikotoin tällaista käsittämätöntä ylihinnoittelua !
 
njäää
"Punnitse ja Säästä merkitsee, että saat ottaa kutakin irtotuotetta juuri niin paljon tai vähän, kuin haluat. Ostamme tuotteet suurissa erissä ja säästämme näin pakkausmateriaaleissa. Punnitsemalla säästät sekä luontoa että kukkaroa."
 
kiinakamaa
Alkuperäinen kirjoittaja njäää;29893143:
"Punnitse ja Säästä merkitsee, että saat ottaa kutakin irtotuotetta juuri niin paljon tai vähän, kuin haluat. Ostamme tuotteet suurissa erissä ja säästämme näin pakkausmateriaaleissa. Punnitsemalla säästät sekä luontoa että kukkaroa."
Hah hah, onpa ekologista roudata Kiinasta... tai että 20 e per kilo olisi jotenkin edullista. Kaupan kalleimmat pähkinät yksittäispakatuissa pusseissa maksaa 17 euroa kilo.
Suuri puhallus, mutta nyt ovat ihmiset tajunneet kun ainakin lähi P&S on aina ihan tyhjä
 
idiootit laskemassa
[QUOTE="ruu";29893056]minä olen aina kiertänyt kaupan, kun satun tietämään että ostavat pähkinänsä Kiinasta muutamalla sentillä per kilo ja myyvät 20 e per kilo[/QUOTE]

ja muitahan kuluja ei niistä pähkinöistä synnykään ketjussa. Olipa taas pari ensimmäistä liikkeellä hyvällä talousjärjellä.

Liiketilankin neliövuokra ja myyjän palkka on sama myyt sitten pähkinöitä tai taulutelevisioita. Joten niitä kahden sentin pähkinöitä saisi myydä tonneittain, jos kate olisi vaikka 30%.
 
höpshöps
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29893469]Jos minä haluan tietynlaisia pähkinöitä, minulle tulee kyllä paljon halvemmaksi hakea ne peeässästä kuin Kiinasta.[/QUOTE]

Halvimmaksi tulee kun netistä tilaat sieltä Kiinasta. :) Itse. Ilman miljoonia välikäsiä.
 
"Entinen Ksantippa S."
Alkuperäinen kirjoittaja höpshöps;29893494:
Halvimmaksi tulee kun netistä tilaat sieltä Kiinasta. :) Itse. Ilman miljoonia välikäsiä.
Ihania ootte :) Ei muita välikäsiä kuin tulli, joka takavarikoi (tai ainakin pitäisi, jos on hereillä) EU:n ulkopuolelta tilatut elintarvikkeet.
 
  • Tykkää
Reactions: azuca
"Entinen Ksantippa S."
Ihan mielenkiinnosta: mitä ylipäätään ostatte te, jotka boikotoitte peeässää ihan siitä syystä, että tuotteet tuodaan Kiinasta ja vähittäismyyjä tekee voittoa?

Itse olen melko tarkka siitä, kenen kukkaroa lihotan, mutta esim. kaikki lasten talvihaalarit tehdään tällä hetkellä Kiinassa. Ja luulenpa, että kauppias vetää välistä niissäkin ;)
 
höpshöps
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29893523]Ihania ootte :) Ei muita välikäsiä kuin tulli, joka takavarikoi (tai ainakin pitäisi, jos on hereillä) EU:n ulkopuolelta tilatut elintarvikkeet.[/QUOTE]

Otappas asioista selvää ennenkuin tuut muille pätemään. Aika vitusti saa tilata vaikka niitä pähkinöitä Kiinasta ennenkuin tulli kiinnostuu. Katsos tullilla on sellainen käsite kuin LAHJA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höpshöps;29893494:
Halvimmaksi tulee kun netistä tilaat sieltä Kiinasta. :) Itse. Ilman miljoonia välikäsiä.
P&S on kalliihko, mutta en tiedä onko se ratkaisu kuitenkaan se, että alan itse tukkutilaajaksi. Ostaessani Suomeen tuotua tuotetta maksan aina myös siitä, että joku muu on sen puolestani tilannut ja tullannut ja kuljettanut.
 
"Entinen Ksantippa S."
Alkuperäinen kirjoittaja höpshöps;29893543:
Otappas asioista selvää ennenkuin tuut muille pätemään. Aika vitusti saa tilata vaikka niitä pähkinöitä Kiinasta ennenkuin tulli kiinnostuu. Katsos tullilla on sellainen käsite kuin LAHJA.
Kuka mulle Kiinasta lahjoja lähettäisi? Ja eivätkös nuo pähkinät kuulu riskituotteisiin?
 
höpshöps
P&S on kalliihko, mutta en tiedä onko se ratkaisu kuitenkaan se, että alan itse tukkutilaajaksi. Ostaessani Suomeen tuotua tuotetta maksan aina myös siitä, että joku muu on sen puolestani tilannut ja tullannut ja kuljettanut.
Totta. Mun tarkotus ei tässä ollut arvostella PS:sää eikä Kiinast tilaamista. En ole itse edes ikinä PS:ssä käynyt, kun ei täällä sellaista ole. Tottakai munkin mielestä on hienoa että suomalaisetkin elantoa saa jälleenmyynnistä maahantuonnista jne. Kunhan takerruin ksantipan sanomisiin.
 
suuri suomalainen kusetus
ai kallIIHKO, se on törkeän kallis. Ja jokainen joka on joskus taloustieteitä lukenut, osaa kertoa että vaikka muutaman sentin kilohintaan lisätään kuljetus, tullit, tilanvuorka, palkat, sähköt jne
niin hinta ei voi olla 20 e per kilo ilman TUHANSIEN % katetta! Saksassa vastaavat maksavat 2.90 e per kilo.
Meinaatteko oiikeasti, että kaikki kulut olisivat kymmennen kertaa kalliimpaa suomessa ?
 
höpshöps
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29893593]Kuka mulle Kiinasta lahjoja lähettäisi? Ja eivätkös nuo pähkinät kuulu riskituotteisiin?[/QUOTE]

Kiinalaiset osaavat pelata tullin kanssa. Kiinalaiset tykkäävät ruksittaa tullilipukkeista sanan "gift". En ole ikinä törmännyt siihen että pähkinöitä ei saisi maahantuoda tai että niissä olisi rajoituksia. Laita toki linkkiä jos sellaisen tiedon jostain löydät.
 
ai kallIIHKO, se on törkeän kallis. Ja jokainen joka on joskus taloustieteitä lukenut, osaa kertoa että vaikka muutaman sentin kilohintaan lisätään kuljetus, tullit, tilanvuorka, palkat, sähköt jne
niin hinta ei voi olla 20 e per kilo ilman TUHANSIEN % katetta! Saksassa vastaavat maksavat 2.90 e per kilo.
Meinaatteko oiikeasti, että kaikki kulut olisivat kymmennen kertaa kalliimpaa suomessa ?
Niinhän se on, että kun ei ole oikein kilpailijoita niin hinnat pysyy korkealla. P&S osui selvästi markkinarakoon tuossa, tai ainakin alkuun ihmiset vaikuttavat innostuneen. Saksasta en osaa sanoa, että onko siellä vaikka kauhean matalat palkat tai paljon yksityisyrittäjiä tms pähkinäkaupoissa.
Ainakin pk-seudulla monet etniset ruokakaupat myyvät pähkinöitä, mutta P&S:ssä vetoaa varmaan suuri valikoima samassa paikassa.
 
"Entinen Ksantippa S."
Alkuperäinen kirjoittaja höpshöps;29893626:
Kiinalaiset osaavat pelata tullin kanssa. Kiinalaiset tykkäävät ruksittaa tullilipukkeista sanan "gift". En ole ikinä törmännyt siihen että pähkinöitä ei saisi maahantuoda tai että niissä olisi rajoituksia. Laita toki linkkiä jos sellaisen tiedon jostain löydät.
Anteeksi, ne olivatkin brasilialaisia pähkinöitä, joiden maahantuonnin kanssa oli rajoituksia. Kiinassa on "vain" ollut paljon pähkinähuijauksia, mm. saksanpähkinän kuoria täytetty sementillä. No, eihän lahjahevosta pidä katsoa suuhun.

Summa summarum: kiitos neuvoista, mutta jos peeässän hinnat alkavat korveta, ostan snackseiksi jotakin muuta. Työn puolesta olen vähäsen perehtynyt kiinalaisen yhteiskunnan toimintaan, vapaa-ajalla teen jotakin muuta.
 
höpshöps
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29893734]Anteeksi, ne olivatkin brasilialaisia pähkinöitä, joiden maahantuonnin kanssa oli rajoituksia. Kiinassa on "vain" ollut paljon pähkinähuijauksia, mm. saksanpähkinän kuoria täytetty sementillä. No, eihän lahjahevosta pidä katsoa suuhun.

Summa summarum: kiitos neuvoista, mutta jos peeässän hinnat alkavat korveta, ostan snackseiksi jotakin muuta. Työn puolesta olen vähäsen perehtynyt kiinalaisen yhteiskunnan toimintaan, vapaa-ajalla teen jotakin muuta.[/QUOTE]

Huijatuksi nyt voi joutua kuka tahansa, missä asiassa tahansa. Aika epätodennäköistä kuitenkin että Kiinasta tilatut pähkinät olisivatkin sementtiä.
 

Yhteistyössä