Puolipäiväisestä hoitopaikasta päiväkodissa????

Eli lääkärin suosituksesta meidän pitäis laittaa poika 4½v. päiväkotiin puolipäiväisesti, vaikka olen kyllä vauvan kanssa kotona.

Itse en tästä ajatuksesta pidä, mut lääkärin mielestä se olisi tärkeää pojan kehitykselle, kun on noita keskittymisvaikeuksia ja ymmärtämisen vaikeuksia, joten siis kuntoutusmielessä menisi päiväkotiin.

Haluaisin siis tietää, että olisiko paras viedä aamupäivällä vai päivällä/iltapäivällä, kumpi aika on enemmän sellaista ryhmässä työskentelyä ym. Aktiivisempaa. Kun en viitsi sitä poikaa viedä sinne päiväunia nukkumaan?


Ehkä vähän sekavaa tekstiä, vähän vaikea selittää tilannetta, mut jos joku ymmärsi?

 
Täällä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin aamupäivä.
Kello 12-14 nukutaan, sitten on välipala, hetki leikkiä, sitten ulos ja lapset haetaan kotiin. Eli ei päivä/iltapäivähoidosta saisi edes mitään irti.
 
Aamupäivät kai niitä aktiivisempia aikoja on, poikkeuksiakin varmaan on.. Silloin mä veisin.

Meillä nuo pojat vaihtavat nyt puolipäiväiseksi sillä tavalla että ovat 10 päivää kuukaudessa hoidossa.
 
Viblsp
Meillä 4v ja risat kans noiden asioiden takia päiväkodissa. On ma ja pe klo 9-14. Ja on siellä päiväuniaika, muttei se siellä nuku, kuten ei kotonakaan. Päivälevolla on sitten vain. Ovat siellä jonku 1,5 h ulkona aamupäivällä, sitten lauluhetkeä, ruokailu, askartelua jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Aamupäivällä yleensä tapahtuu kaikki ohjattu toiminta, eli itse ainakin veisin aamupäivällä, esim klo 8-12. Siinä saa aamupalan, ruuan ja tosiaan tekemistä riittää, askartelua ym.
Tässähän tämä! Iltapäivällä vaan nukutaan, syödään välipala ja ulkoillaan vanhempia odotellessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Meillä 4v ja risat kans noiden asioiden takia päiväkodissa. On ma ja pe klo 9-14. Ja on siellä päiväuniaika, muttei se siellä nuku, kuten ei kotonakaan. Päivälevolla on sitten vain. Ovat siellä jonku 1,5 h ulkona aamupäivällä, sitten lauluhetkeä, ruokailu, askartelua jne...
Hei käykö teidän lapsi myös kerhossa? Kun mietin että riittääköhän jos on päiväkodissa kolmena päivänä viikossa ja kahtena päivänä kerhossa, kun ei viitsis kerhopäivinä tarhaan viedä, tulee muuten turhan pitkä päivä.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Mansku:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Meillä 4v ja risat kans noiden asioiden takia päiväkodissa. On ma ja pe klo 9-14. Ja on siellä päiväuniaika, muttei se siellä nuku, kuten ei kotonakaan. Päivälevolla on sitten vain. Ovat siellä jonku 1,5 h ulkona aamupäivällä, sitten lauluhetkeä, ruokailu, askartelua jne...
Hei käykö teidän lapsi myös kerhossa? Kun mietin että riittääköhän jos on päiväkodissa kolmena päivänä viikossa ja kahtena päivänä kerhossa, kun ei viitsis kerhopäivinä tarhaan viedä, tulee muuten turhan pitkä päivä.
Ei käy kerhoissa lisäksi. Ja korjausta, ti ja pe päiväkodissa, ei ma ja pe. :)
 

Yhteistyössä