Puolisoilla yhteinen sähköpostiosoite

XXS
Lupasin päivällä työkaverille,että lähetän hänelle kotoa sähköpostina muutaman valokuvan. osoitetta kysyessäni kävi ilmi,että hänellä on miehensä kanssa yhteinen sähköpostiosoite. Minusta se oli hiukan outoa, mutta hän perusteli sitä sillä, ettei sitten tule kummankaan taholta sanomista, kun on vain yksi ja yhteinen yhteinen osoite.
Meillä ainakin on omat osoitteet ja salasanat, kyllä ne nyt sen verran toisiimme luotetaan. Mites tämä juttu teillä muilla, omat osoitteet vai yhteinen?
 
Omat on, tosin tiedetään toistemme salasanat :) Useemmin mie taidan käydä miehen postilla - hänen pyynnöstään - mutta kyllä joskus jotain kuvia on mieskin käyny miun postista näyttämässä kun on siellä ollu lähetetyt-kansiossa.
 
Omat osoitteet on. Sehän on niin ku kirjejuttu. Ei availla toisten postejakaan.

Tosin mies ei ikinä käytä tietsikkaa, mutta sähköposti piti perustaa töitten takia. Minähän sen perustin, joten salasana on kyllä tiedossa.
Ja oon ihan varma, että mies ei tiiä ees, mikä hänen osoitteensa on....
 
Onpa heillä outo lähtökohta: ettei tule sanomista! Miksi ihmeessä pitäisi tulla sanomista sähköpostista?

Meillä on omat sekä työ- että kotisähköpostit, eikä tästä tulisi yhtään mitään muuten. Meillä kun on kummallakin sivutoimista bisnestä sun muuta, ja viestit kyllä menisivät ihan sekaisin hyvin äkkiä.

En käsitä miten he ylipäätään onnistuvat hallinnoimaan sähköpostinsa yhteisen osoitteen kautta. Mutta onneksi on heidän oma ongelmansa (niin, olen kyllä todellakin sitä mieltä, että joku ongelma on, jos uskoo henk.koht. sähköpostista tulevan jotakin sanomista...).

Olisi muuten kiva tietää, kertovatko nämä ihmiset omille kavereilleen, että meillä sitten muuten mies/vaimo lukee sinun viestisi myös. En olisi todellakaan ilahtunut, jos jollekulle kaverilleni tarkoitettu viesti menisikin hänen miehelleen. Voisivat siis ajatella myös niiden tunteita, jotka heille viestejä lähettävät (jos kukaan nyt haluaa heille mitään lähettää...).<br><br>
 
Omat osoitteet on meillä mutta outlookiin avautuu koneella postit eli voisi lukea jos haluaisi, nytkin kun istun miehen koneella, mutta ei todellakaan kiinnosta.
Vaikka ei salaisuuksia olekaan niin meillä on oma elämä ja omia ystäviä ja haluan omat postini omaan laatikkooni niin että tiedän mitä uutta milloinkin tullut heti kun avaan laatikon.
mesekin on tuolla omalla koneella auki tai sitten se on lasten mese ja minä juttelen lasten mesekaverien kanssa. Ja icq on myös auki ja joskus mies huutelee jos istuu koneella että nyt se ja se huhuilee minua ja minä käsken huikkaamaan terveisiä oli se sitten tuttu tai tuntematon miehelleni.
meillä varmaan tuo kirjesalaisuus ja kännykkäsalaisuus menee pitkälle, mutta se tuntuu luonnolliselta, vain molempien tuttujen puheluihin vastataan ja mies harvemmin edes minun kännykkän vastaa vaan huutelee minulle että kuka soittaa ja samoin teen minä. Tekstareita ei ole koskaan lueskeltu toisiltamme kuin käskystä joskus.
 
meillä oli toooosi pitkään yhteinen,
nykyään on omat osoitteet, mutta viestit tulevat yhteiseen näkymään outlook expressissä, eikä kummallakaan ole mitään salasanoja :D
enkä oikein käsitä, miksi meidän tätä kenellekään pitäisi perustella,
se nyt vaan on niin, ja me emme koe tarpeelliseksi muuta =)
 
Omat osoitteet ja salasanat, mutta kyllä me toistemme tiedetään. Ei minkään mahdollisen "tulee sanomista" takia, mutta ei meistä kumpikaan tarvitse mitään erityistä "yksityisyyttä" toiselta kännykkänkään tms kanssa, kun niissä ei mitään sen kummempia juttuja ole.
 
Liinuska74
Meillä kummallakin on omat sähköpostiosoitteet, mutta vain mä käytän sähköpostia. Mun osoitteessa on viestinsiirto miehen osoitteeseen, niin saan luettua kaikki viestit samasta paikasta. Siitä johtuu, että lähettäessäni sähköpostia, lähettäjäksi tulee miehen osoite.
Jos miehelle tulee postia (todella harvoin) hän lukee viestin ja mä vastaan... :D
 
Tietenkin omat omat osoitteen ja tunnarit!

Mun mielestä sähköposti on henkilökohtainen asia. Ei mulla mitään top secret-meilejä ole (kuin työsähköpostissa) mutta silti ne on mun asioitani eikä kenenkään toisen. Joskus olen näyttänyt jotain meilejä miehelle, esim. kun esikoisen kummitäti on laittanut kuvia yhteisistä tapahtumista ja samoin mies näyttänyt mulle omiaan mutta mun mielestä olisi inhottavaa käyttää samaa sähköpostia jonkun toisen kanssa. Onhan meillä kaikilla omat tunnaritkin kaikille koneille (paitsi lapsilla on vielä yhteinen tunnus). Mun mielestä yhteissähköposti on vähän sama kuin yhteinen hammasharja :x .

Mulla on myös yksi ystävä, jolla yhteinen osoite miehensä kanssa ja mun mielestä on kiusallista lähettää sähköpostia siihen ossuun. Tulee sitten jaariteltua yhtä yleisiä asioita kuin esim. postikorteissa.
 

Yhteistyössä