puolison kolmivuorotyö,kuinka rankkaa

itse aloitan helmikuun alussa kolmivuorotyön.meillä 1v11kk tyttö.
tein ennen lasta 3 vuorotyötä ja siinä on puolensa ja puolensa.arkivapaita(pidempiä) mutta sitten kaikki eivät pidä viikonlopputöistä ja juhlapyhistä....itse pidän vaihtelevista vuoroista.tuleva näyttää miten se sujuu lapsen kanssa.

teille ongelmaksi saattaa tulla se missä miehesi nukkuu yövuorojen jälkeen jos teillä on 2 pientä lasta kotona...meillä tyttö on silloin päiväkodissa.
 
Emiilia harmaana
Mieheni tekee nelivuoroa, eli lauantait ovat myös norm. työpäiviä samoin pyhät. Su ainoa vapaa, ellei ala yö vuoro. Itse palaan myös neli vuoroon. Meillä kaksi lasta, 2v ja 3v., kohta.

Rankkaahan se on miehelle ollut. aamuvuoroon ei oo ehtiny nukkua kuin 6-5 tuntia ja sekin välillä pätkissä. Ilta vuoroissa ei aamulla voi nukka pitkään, jos haluaa lapsia nähdä. Yö vuoroissa päivällä yrittää nukkua ja lasten kanssa samaan aikaan yrittää nukkua. Lyhyillä unilla se ilmeisesti tulee toimeen, tuo mies.

Onko miehelläsi säännöllinen kolmi vuoro, viikko aamua, iltaa ja yötä vai miten?
 
Meillä myös mies tekee tällä hetkellä nelivuoroa, eli sunnuntait vapaat.. Hyvin on meillä mennyt, iltavuorot on minusta kaikista kamalimmat kun joutuu itse olla illat yksin. Meillä kun nuo lapsukaiset on aina aamupäivät rauhallisempia kuin illalla..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 21:56 äityli86 kirjoitti:
Meillä myös mies tekee tällä hetkellä nelivuoroa, eli sunnuntait vapaat.. Hyvin on meillä mennyt, iltavuorot on minusta kaikista kamalimmat kun joutuu itse olla illat yksin. Meillä kun nuo lapsukaiset on aina aamupäivät rauhallisempia kuin illalla..
niin ja meillä lapset on kaksoset 1v9kk ja nuorempi 5kk.
 
kaksosten äiti
Meillä mies tekee 3 vuoroa ja mahdollisuuksien mukaan viikonloppujakin ylitöinä kun on rahantarvetta. Olen jo tottunut tuohon rytmiin, hän on "aina" ollut 3 vuorossa. Korvatulppien avulla mies nukkuu esim. yövuorosta tultuaan, ei herää ollenkaan lasten ääniin. Iltavuorosta tultuaan miehellä on usein vaikeuksia saada unta kovin pian, mutta hän yleensä nukkuukin aamulla vähän minua pidempään, minä nousen tällöin lasten kanssa. Saa nähdä miten korvatulpat pitää sillon kun vauva tulee taloon, pinnasänky kun on meidän sängyn vieressä joten meteli on vähän lähempänä...


:D :D
 
Meillä mies tekee pelkkää yötä (5yötä töitä - 5vapaata) ja lapsia on kaksi 1v10kk ja 7kk. Puolensa ja puolensa... Meillä minä olen se joka stressaa tilanteesta varmasti enemmän kuin mies itse. :whistle:

Nuo työputket ovat sellaisia "kunhan näistä selvitään"-aikoja, vapaat sitten onneksi korvaavat tuota. Kieltämättä olen joskus helisemässä kun yritän kolmioa rauhoittaa miehen unia varten, onneksi tuo on hyväuninen. Yritetään aamupäivisin lähteä ulos leikkimään tai kerhoon niin että palataan kotiin vasta lounaalle ja päiväunille. Toimii ihan ok silloin kun lapset ovat terveinä. Mutta nyt kun ovat sairastelleet paaaaaljon, on todellakin hommia kun yrittää kipeitä ja kitiseviä rauhoitella. ;)

Mutta mutta. Eiköhän kaikkeen sopeudu, aika yksilöllistä miten rankaksi sen kokee. Oikeasti jonain toisena hetkenä tykkäisin että tämähn on loistava systeemi, mutta juuri nyt nämä lasten sairastelut vievät veronsa.
 
heips.. meillä poika 1,3 ja toinen syntyy huhtikuussa,mies ajaa rekkaa ja työajat on säännöllisen epäsäännölliset...useimmiten yöt pois ja illat ja välillä käy vaan nopeasti nukkumassa ja taas lähtee...

Olen miettinyt itsekin että miten pärjään kahden kanssa kun nytkin välillä tulee iltaisin itku kun on niin yksinäinen....Mutta on siinä hyvätkin puolensa me ei tuskin koskaan riidellä kun kaikki yhteinen aika menee siihen ns.laatuaikaan. ;)
 
Hepsu
Meillä mies tekee kolmivuorotyötä,eli viikko aamua,viikko iltaa ja viikko yötä..olen jo tottunut noihin työvuoroihin ja välillä on myös viikonloput ylitöissä jos on tarve! meiän poika on 2v. ja ihan hyvin on mennyt vaikka on tuollaiset työvuorot iskällä.korvatulpat päässä nukkuu hyvin aina yövuoron jälkeen...
 
juup
meillä on kaksi lasta neljä ja kaks vuotias.mies ollut kolmivuorossa niin kauan kuin lapsetkin ovat olleet maailmassa ja voin sanoa että ajoittain on rankkaa.varsinkin jos miehesi ei ole kauhean sikeäuninen ja yritää yövuoron jälkeen nukkua.on vaikeaa pitää pieniä lapsia hiljaisena.iltavuoroissa olet yksin kello kahdesta päivällä alkaen lasten kanssa,ei sekään aina herkkua ole.Ja aamuvuorot ovat miehelle raskaita,kun pitää nousta viiden aikaan ja meillä ainakin haluaa nukkua päiväunet ja taas pitäis saada lapset hiljaiseksi.
et rankkaahan se on sulle ja miehellesi,mutta kyllä me ainakin olemme pärjänneet.Alku vaatii totuttelua,mutta kyllä siihen tottuu.
Teidän kannattaa tosissaan miettiä jaksatko olla lasten kanssa ja yritää keksiä keinoja että miehesi saa nukkua ja miehesi kannattaa miettiä jaksaako,kolmivuoro on rankkaa.
Tsemppiä teille!!! =)
 

Yhteistyössä