Putous

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Peesi. Naiivia kuvitella, että "ei meidän lapsi ymmärrä. Ja toinen kysymys on se, minkälainen aikuinen nauttii tuosta kaksimielisestä "huumorista".
Säkö se mun lapsen kehitystason tiedät ja tiedät, mitä hän ymmärtää? Jos oma lapsesi tietää jo ekaluokkalaisena nussimiset ja runkkaukset, niin älä kuvittele että se on jotenkin normaalia.
 
Ptruuheppa
Huhhuh mitä sontaa on tänne kirjoitettu... Putous on suomalaista viihdettä ja huumoria parhaimmillaan. Te, joilla ongelmia sen suhteen että lapset saa huonoja vaikutteita kaksimielisyyksistä niin asiahan on ok heti kun laitatte itse sen telkkarinne kiinni. Kyllä noita huonoja vaikutteita paljon muualtakin saa, ei se televisio ainoa väline siihen ole. Ja jos haluaa niin ongelmiahan voi keksiä IHAN mistä vaan, eikös? :)
 
fjdaögöbnl
[QUOTE="vieras";23075657]Säkö se mun lapsen kehitystason tiedät ja tiedät, mitä hän ymmärtää? Jos oma lapsesi tietää jo ekaluokkalaisena nussimiset ja runkkaukset, niin älä kuvittele että se on jotenkin normaalia.[/QUOTE]

Ei ole ekaluokkaikäisiä mulla. :) Sanon vaan, että on erittäin naiivia kuvitella, että nuo jutut ei esim. koulumaailmassa kierrä. Ja että se sun koululaisesi sulle kertoo, mistä koulussa puhutaan. Et taida itse muistaa omia kouluaikojasi enää?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja fjdaögöbnl;23075729:
Ei ole ekaluokkaikäisiä mulla. :) Sanon vaan, että on erittäin naiivia kuvitella, että nuo jutut ei esim. koulumaailmassa kierrä. Ja että se sun koululaisesi sulle kertoo, mistä koulussa puhutaan. Et taida itse muistaa omia kouluaikojasi enää?
Muistan kyllä. Lähinnä noita juttuja alkaa kuulemaan joskus kolmannella-neljännellä luokalla, ellei sitten luokalle satu joku häiriintynyt yksilö.

Kamalaa kun lapset ei aikuisten mielestä ole enää lapsia, vaan jo tokaluokkalaisesta kuvitellaan että tietää kaikki nussimiset ym. Ja tiedoksi sullekin, kyllä mun lapsi kertoilee mitä koulussa on tapahtunut ja niitä ikävämpiäkin juttuja. Samoin tekee kuudesluokkalainen, ollaan puhuttu kaikesta mahdollisesta. Ikävä jos muilla ei ole näin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23075771]Muistan kyllä. Lähinnä noita juttuja alkaa kuulemaan joskus kolmannella-neljännellä luokalla, ellei sitten luokalle satu joku häiriintynyt yksilö.

Kamalaa kun lapset ei aikuisten mielestä ole enää lapsia, vaan jo tokaluokkalaisesta kuvitellaan että tietää kaikki nussimiset ym. Ja tiedoksi sullekin, kyllä mun lapsi kertoilee mitä koulussa on tapahtunut ja niitä ikävämpiäkin juttuja. Samoin tekee kuudesluokkalainen, ollaan puhuttu kaikesta mahdollisesta. Ikävä jos muilla ei ole näin.[/QUOTE]

juu juu..
kyllä minullakin oli hyvin avoimet ja luottavaiset välitä äitiini aina ja puhuttiin tosi paljon niin hyvistä kun huonoista jutuista. seksivalistuksetkin kuuntelin valittamatta ja olin yllä vasta tokalla tai kolmannella kun tajusin miten niitä lapsia tulee.
mutta kyllä vaan silti oli jotain juttuja, mistä en äidille tullut maininneeksi, kerroin kyllä jos toiset teki tai puhui koulussa jotain sopimattomia, mutta jos itse semmoiseen syyllistyin niin varmasti pysyin asiasta hiljaa "en minä mutta ne muut!" ja tokihan äidin kilttiä tyttöä uskottiin :)
 
gnhadioråjgdkl
[QUOTE="vieras";23075771]Muistan kyllä. Lähinnä noita juttuja alkaa kuulemaan joskus kolmannella-neljännellä luokalla, ellei sitten luokalle satu joku häiriintynyt yksilö.

Kamalaa kun lapset ei aikuisten mielestä ole enää lapsia, vaan jo tokaluokkalaisesta kuvitellaan että tietää kaikki nussimiset ym. Ja tiedoksi sullekin, kyllä mun lapsi kertoilee mitä koulussa on tapahtunut ja niitä ikävämpiäkin juttuja. Samoin tekee kuudesluokkalainen, ollaan puhuttu kaikesta mahdollisesta. Ikävä jos muilla ei ole näin.[/QUOTE]

Missä vaiheessa tätä ketjua on puhuttu nimenomaan eka-tokaluokkalaisista? Monet kouluikäisten äidit vaan väittävät silmät kirkkaana, että ei meidän 11 v ainakaan ymmärrä noita kaksimielisyyksiä ja kyllä putous on niiiiin hyvää viihdettä kun siinä on jotain sekä aikuisille että lapsille..
 
Näin opena voin kertoa, että kyllä ne lapset ymmärtää. Jos eivät itse ymmärrä, niin joku niiden vitsien todellisen merkityksen koulussa kertoo. Heittäisin noin mutulla, että 1-2 -luokkalaiset ei vielä välttämättä ymmärrä, mutta siitä ylöspäin ihan varmasti. Itse en näyttäisi ohjelmaa alakouluikäiselle..
 
[QUOTE="vieras";23074059]Siinä ei puhuta runkkaamisesta. Sen vaan voi tulkita niin. Ja sen ikäinen, joka jo runkkaa, tajuaa kyllä asiayhteyden, eikä se tieto häntä vahingoita. Ja sen ikäinen, joka on vielä täysin tietämätön asiasta, nauraa sille valokatkaisimen ränkkääjälle.

Näin se menee, rakkaat palstan ränkyttäjät.[/QUOTE]

Mitä helvettiä, mä en edes viimeks tajunnut yhdistää sitä ränkkäystä runkkaukseen :D :D Ajattelinki että miks tässä ketjussa puhutaan runkkauksesta ku eihän Putouksessa semmosta ole ollut.. :LOL:
 

Yhteistyössä