Puuro ei kelpaa 1v:lle

Ei sitten millään suostu syömää aamulla ja illalla puuroa, oon kokeillu mikropuuroa, ite keitettyä, valmisjauhetta ja niitä puurotetroja - Mikään ei kelpaa!!
Jugurttia kyllä söisi purkki tolkulla. Onko huono asia antaa sitä aamuin illoin? Leipää syö ruokien yhteydessä että viljatuotteita kyllä saa jonkin verran.
 
Ihan ekaksi, ihana nikki sulla! Saman nimisen pikkutytön äitinä täällä vastailen, että ei meidänkään Moonalle kelpaa puuro enää. Tähän asti on sitä jotenkuten syönyt, mutta nyt sylkee suustaan joka lusikallisen. En kyllä tuomitse tätä, en minä itsekkään puuroa syö kun en tykkää oli sitten millä tahansa maustettu.

Meillä on siirrytty syömään aamu- ja iltapalaksi leipää, jugurttia, viiliä tai hedelmiä tai kaikkia näitä sekaisin.

Maustetuissa jugurteissa on vaan hirveästi sokeria, joten itse en anna niitä kuin yhden päivässä ja senkin mielellään aamulla, ettei tule sokerihumalaa yötä vasten. Meillä muksut on molemmat tykänneet myös ihan maustamattomasta jugurtista kun sekoitan siihen jotain itse tehtyä hilloa sekaan. Toki siinä hillossakin on sokeria, mutta ei sentään niin paljon kuin siinä kaupan valmiissa.
 
pp2
Voi olla myös väliaikainen oikku. Meidän tyttö oli 2 kk eikä syönyt muuta ku leipää ja jugurttia. Nyt syö taas normaalisti.
Oletko kokeullut AnnaManna puuroo maitoon tehynä ja pikkuisen sokeria päälle. Mä annoin noin vähän aikaa, mutta nyt taas syödään puurot ilman sokeria.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 13:54 vieras kirjoitti:
Maustetuissa jugurteissa on vaan hirveästi sokeria, joten itse en anna niitä kuin yhden päivässä ja senkin mielellään aamulla, ettei tule sokerihumalaa yötä vasten. Meillä muksut on molemmat tykänneet myös ihan maustamattomasta jugurtista kun sekoitan siihen jotain itse tehtyä hilloa sekaan. Toki siinä hillossakin on sokeria, mutta ei sentään niin paljon kuin siinä kaupan valmiissa.
Mä laitan maustamattoman jogurtin sekaan rahkaa ja itsetehtyä mehua. Tulee sopiva koostumus ja on varmasti sokeri ja lisäaineet minimissään. Tuo hilloki oli hyvä idea :D Joskus pistän sekaan mysliäkin.

Leipää kuitenkin syö meidän tyttönen, niin puuro ei oo pakollinen. Joskus teen hälle mannapuuroo kun ei muuta suostu syömään...
 
anksu83
Meilläkin esikoinen laittoi stopin puurolle noin vuoden ikäisenä. Ei mikään kelvannut eikä mennyt lankaan vaikka kuinka huijattiin. Mutta nyt ku kuopus on ruvennut syömään myös puuroa niin kelpaa isoveljellekkin silloin tällöin. Ja erityisesti mannapuuro.
 
heips.. sama ongelma täällä :/ puolen vuoden iässä aloitettiin
puuro ja pari kuukautta ukkeli jaksoi syödä sitä ihan hyvin mut
sit alkoi tökkiä. Oishan puuro varmaan parasta mitä aamulla
vois syödä ja ei menis masukaan niin kovaksi, mikä meillä on
ongelmana :( mut ei sitä viitti väkisin tuputtaa. Yritän antaa
eri puuroja ja laittelen eri pilttejä sekaan niin on vähän vaihtelua.
Jos ei syö puuroa niin sitten jottai hedelmää ja leipää ja jogurttia
aletaan just opetella syömään .. Ja jos tekis maitoon niin saattas maistua paremmin..


 
tohveli
Meillä ei ole kelvannut puurot, kummallekaan lapsista. Kuituja saavat leivästä ja vihanneksista. Aamupalalla ja iltapalaksi tarjoan jugurttia tai leipää. Harvemmin muroja. Lapset on neljä ja yksi vuotiaat.
 
meiän tyttö laitto kanssa stopin puurolle. itelleni se on vaan paljon pahempi asia kuin tytölle, ennen söi tosi ison määrään aamuin illoin puuroa, mutta nyt ei syö ku korkeintaan pari lusikallista. itelle tulee vaan olo että saako sen nyt tarpeeksi ja ym. ite stressaan sitä. ja varsinkin ku neiti on alkanut heräilee öisin/aamuisin, ni aina tulee mieleen onkohan sillä nälkä... =) mutta on ihana kuulla että muillakin näitä ongelmia ja hyviä ruoka vaihtoehtoja
 
Meidän pikkumies lopetti puuron syönnin siinä 10-kuisena. Aamu- ja iltapuuron asemesta olen antanut velliä ja hyvin on riittänyt kasvun takaajana. Kuituja lisäksi ruisleivästä, jota tykkää järsiä välipalana. Ei puuroa ole pakko syödä.
 
Meillä alkoi 1v tökkiä puuro,aloin laittaa jugurttia ja merjoja ynm. puuron sekaan niin johan maistuu taas,meillä tyttö kova syömään marjoja ja puuron seassa tekee hyvin kauppansa,vaihtelen puuroja.
Laita esim.kaurapuuron sekaan jotain lapsesi herkkua esim.sitä jugurttia.
 
Meillä oli tuossa iässä sama juttu... eli ilmeisesti kuuluu tuohon ikään...

Mä vaihdoin puuron weetabixiin. Sitä jugurtin tai hedelmäsoseen kanssa. Nyt menee taas puurokin

Kokeilin kans muroja siel terveellisemmästä päästä esim talk-murot. syömättä jäi. mutustelee niitä kyllä kuivana..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 13:54 vieras kirjoitti:
Ihan ekaksi, ihana nikki sulla! Saman nimisen pikkutytön äitinä täällä vastailen, että ei meidänkään Moonalle kelpaa puuro enää. Tähän asti on sitä jotenkuten syönyt, mutta nyt sylkee suustaan joka lusikallisen. En kyllä tuomitse tätä, en minä itsekkään puuroa syö kun en tykkää oli sitten millä tahansa maustettu.

Meillä on siirrytty syömään aamu- ja iltapalaksi leipää, jugurttia, viiliä tai hedelmiä tai kaikkia näitä sekaisin.

Maustetuissa jugurteissa on vaan hirveästi sokeria, joten itse en anna niitä kuin yhden päivässä ja senkin mielellään aamulla, ettei tule sokerihumalaa yötä vasten. Meillä muksut on molemmat tykänneet myös ihan maustamattomasta jugurtista kun sekoitan siihen jotain itse tehtyä hilloa sekaan. Toki siinä hillossakin on sokeria, mutta ei sentään niin paljon kuin siinä kaupan valmiissa.

Meilläkin syödään maustamatonta jogurttia eri makujen kanssa. Oletko kokeillut piltin hedelmä- ja marjasoseita laittaa sekaan? Minä vaihtelen niillä jogurteissa makuja, ja nehän ovat niin halpojakin, 20 centtiä purkki
:p
 
Hei

Meilläkin päälle 1v ja puurot ovat alkaneet tökkiä.

Karjalanpiirakka on meidän herran herkku aamu/iltapalaksi nykyään. Suolaa siinä ei ole sen kummemmin kuin leivässäkään. Joissakin jopa vähemmän. Tietenkään sitä nyt ei joka päivä syödä, mutta aina silloin tällöin.

Oletteko muut antaneet?
 

Yhteistyössä