Puuro ei maistu enää

Poika 7,5 kk ja puuroa ei meinaa saada enää millään alas. Alkuun söi puuroa niin että oli hedelmä/marjasosetta seassa, sitten alettiin laittaa "hillosilmä" josta annettiin n. joka toisella lusikallisella. Nyt on viikon ajan ollut puuron syönti kitinää ja kiukuttelua, ja pariin päivään ei ole mennyt kuin pari lusikallista aamulla ja illalla ei yhtään. Maitoa vetää kyllä päälle niin että nälkä on ja sosetta söisi kyllä jos antaisi sellaisenaan. Onko vinkkejä? Jos pidän muutaman päivän tauon puuroissa niin mitä voisin tarjota aamu/iltapalalla? Ollaan syöty vaihdellen kaura-, ohra- ja riisipuuroa. Tänään kokeiltiin ruispuuroa jota ei meinannut suostua edes maistamaan kun näki että puuroa on...
 
Vastaanpa vuorostani sulle :D Tai ei kai tää sua auta, mut samaa esiintyy täälä... Me alotettiin puurojen maistelu muksu-ensipuurolla, sillä banaanipuurolla. Nyt sit mikään muu puuro ei kelpaa. Se bansku-puurohan on ihan äklömakeeta. Oon yrittäny kaurapuuroo ja hedelmäpuuroo ja riisipuuroo ja mikään ei mee vaik sekaan laittas puolet hedelmä tai marjasosettakin. Banaanipuuroo kyllä ahmii kun sitä sit laitan ku oon eka yrittäny välillä muuta. Nyt sit oon aatellu et olkoon, syököön banaanipuuroo jos se kerran uppoo, kyllä se sit jossain vaiheessa alkaa tökkiin. Tai aattelin et yritän välillä vähän muutakin antaa, mut jos ei kelpaa ni en stressaa. Ehkä mä sinuna vaan antaisin hedelmäsoseen kanssa jos se kerran kelpaa niin. Kai se on pääasia että syö.
 
Jatka vain sillä alussa tekemälläsi tyylillä, eli sekoita puuroon puoli purkillista maku-ainetta eli hedelmä-/marjasosetta. Yksi purkki riittää siis yhdeksi päiväksi, kun aamulla puolet, illalla toinen puoli. Ei se paljas puuro maistuisi meille aikuisillekaan =)
Vaihtoehtoisista tarjoiluista en osaa sanoa kun tuon ikäinen ei saa vielä jogurttiakaan syödä.. eikä oikeastaan muutenkaan vielä "juuri mitään"...? En muista, kun oma esikko on jo 2v ja toinen muksu vasta 3kk, kiinteät on vielä edessäpäin.
Toivotaan että puuro alkaisi taas maistumaan, se se olisi helpoin ja halvoin ruoka aamuihin ja iltoihin =)
 
Kuulostaa tutulta. Meillä poika nyt reilut 8 kk. Noin kuukausi sitten teki kaurapuuro lakon, samoin ohra, neljän viljan. Ainoa mikä kelpasi oli Muksun riiisi ensipuuro ja Piltin punaposki sose. Ajattelin samoin kun Ebba ja annoin syödä. Nyt maanantaina kokeilin aamulla kaurapuuroa taas ja nyt meni, ihan samalla tavalla kun se ensipuuro. Nyt päätin, että alan enemmän vaihtrelemaan noita puuroja ettei kyllästy. Meilläkin samalla tavalla, puoli purkkia hedelmäsosetta aamulla ja toinen puoli illalla.
 

Yhteistyössä