Puuttuuko kenelläkään hammasta kokonaan?

Siis niin ettei sitä ole koskaan ollutkaan eikä tule olemaan, mutta vastakappale löytyy? Häiritseekö ja onko se yksinäinen sieltä poistettu?

Ja onko kasvanut ns "hakemaan pariaan"?
Miltä se poistaminen tuntuu ja ärsyttääkö se jäljelle jäävä kolo myös toisella puolella entistä enemmän?
 
Plööp
Puuttuu yksi hammas, jolla on pari toisella puolella. Suora hammasrivi, mutta rakoa etuhampaissa ja puuttuvan hampaan kohdalla. Raot ei ole onneksi häiritseviä :) Enemmän minua tuo maitohammas häiritsee :D
 
Sitkus
Mulla puuttuu. Kummatkin alhaalta takaa laskien kolmannet.Toisella puolen kun maitohammas lähti ajoissa, jäi vaan isommat hammasvälit. Toisella puolen maitohammas lähti aivan liian myöhään, ja kolo on ison hampaan kokoinen.

Lapseltani taas täyttyy melko hyvin nuo puuttuvien hampaiden tilat. On nimittäin perinnöllistä tuo puuttuminen. Mun äidiltä puuttui kans.
 
Mun tytöltä puuttuu alarivistä kaksi hammasta kokonaan, kulmahampaiden viereiset. Eli on alhaalla etuhampaat normaalisti, seuraavat puuttuu, sitten onkin jo kulmahampaat.

Jo pienenä sanottiin hammaslääkärissä, ettei sille tehdä mitään jos vika on vain kosmeettinen. Jos muutakin haittaa, niin sitten raudoilla kiristetään rakoa umpeen.
Maitohampaissa sen huomasi, mutta ei enää rautahampaissa. Eikä ole muutenkaan ollut haitaksi.
Jotain hyvääkin tuosta voi olla, sillä nyt on enemmän tilaa tuleville viisaudenhampaille.
 
Puuttuu tuo viimeinen alahammas ja ylhäällä on sen kaveri. Tuntuu alaikenessä asti ylähammas, kun on ettiny kaveriaan ja kasvanu yli muun rivistön. Hammaslääkäri kysyi poistetaanko ja kieltäydyin. Mietin kuitenkin että uskaltaisiko. :D Hyi kuvottaa ajatus siitä rutinasta ja yääh. :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Plööp;27562086:
Kypsässä 25 vuoden iässä sain kuulla hammaslääkäriltä, että minulla on maitohammas. Olihan se pienoinen yllätys, kun aiempi hammaslääkäri ei sitä koskaan sanonut :D
Oho. :O Aikookos tuo sitten koskaan lähteä?? :D Saakohan aikuisena hammaskeijulta enemmän rahaa? :rolleyes:
 
ossian
Puuttuu tuo viimeinen alahammas ja ylhäällä on sen kaveri. Tuntuu alaikenessä asti ylähammas, kun on ettiny kaveriaan ja kasvanu yli muun rivistön. Hammaslääkäri kysyi poistetaanko ja kieltäydyin. Mietin kuitenkin että uskaltaisiko. :D Hyi kuvottaa ajatus siitä rutinasta ja yääh. :x
Itseltäni poistettiin viimeinen hammas alaoikealta 3 vuotta sitten. Yläpuolinen hammas ei ole ollut siitä moksiskaan.
 
Yksi hammas puuttuu, eikä siitä ole ollut itselleni mitään haittaa ja ihan siististi muut hampaat kasvavat riveissään. Pieni kolo vain puuttuvan kohdalla.

Ainoastaan hammaslääkäri sai raivarit, kun meni laskuissaan sekaisin silloin aikanaan. Minä pieni ihan paniikissa siinä hammaslääkärin tuolilla, kun toinen suuttui mulle hampaan puuttumisesta.
 
Mulla kävi niin, että kun alaviisuri poistettiin, yläviisuri alkoi ilman vastakappalettaan kasvamaan yli äyräiden. Kasvoi siis sen alahampaan puolelle, reippaasti muita ylähampaita "pidemmäksi". Se poistettiin sitten myös (eikä ollut vaikea poisto, oli tullut itsekseen sieltä jo niin paljon).
 
Puuttuu tuo viimeinen alahammas ja ylhäällä on sen kaveri. Tuntuu alaikenessä asti ylähammas, kun on ettiny kaveriaan ja kasvanu yli muun rivistön. Hammaslääkäri kysyi poistetaanko ja kieltäydyin. Mietin kuitenkin että uskaltaisiko. :D Hyi kuvottaa ajatus siitä rutinasta ja yääh. :x
No näin juuri oli mullakin, joskin ne hampaat oli viisureita. :) Mutta ei ollut tosiaan enää mikään vaikea poisto, se hammas on tuossa tapauksessa suurimmaksi osaksi jo sieltä ulos tullut. :)
 
nfkg
Turhaan pelkäät hampaanpoistoa. Mä olen aika hammaslääkärikammoinen enkä käynytkään 10 vuoteen hammaslääkärissä kunnes oli pakko kun oli monta reikää ja pari hammasta alkoi jo kunnolla mätänemään.. Noloa :S Jouduttiin sitten yks hammas poistamaan ja pelkäsin sitäkin ihan hirveästi mutta se ei sattunutkaan kuin ihan pikkuisen. Se jouduttiin vielä poraamaan keskeltä halki kun ei muuten lähtenyt. Kunhan löytyy sellainen lekuri joka viitsii pistää kunnolla puudutteita, kävin kerran yhdellä jolla pelkkä tarkistuskin sattui ihan helvetisti ja enemmän kuin toi hampaan poisto kun lääkäri ei laittanut kunnolla puudutetta :/
 

Yhteistyössä