pyöräilevät äidit lapsi takana

Hei kaikki pyöräilevät äidit!!!! Olen ostamassa pyörää ja laittamassa hieman yli 1 v. poikani taakse istuimeen.. saisinko vinkkejä millaista pyörää kannattaisi katsoa???? Itse ajattelin 3-vaihteista???
Kiitollinen kaikista neuvoista, en ole itse omistanut pyörää 10 vuoteen enkä siis pyöräillytkään pitkään aikaan..hehehhe..eiköhän se kuitenkin parin harjoittelukerran jälkeen taas luonnistu,....
 
Miulla on 3- vaihteinen ja hyvin on toiminut.. Poika 2.5vee istuu vielä tukevasti 5-pistevaljaissa istuimessa kypärä päässä ja itelläni kanssa kypärä. Jos kypärä ei meinaa " muistuu " itelläni päähän, ni poika onneksi huolehtii asiasta ja kysyy missä äitin kypärä on :)
 
Kiitos tiedoista...itekin sitä ajattelin jo että pitää olla käsi ja jalkajarrut niinkuin 3-vaihteisissa on..... pelottaa itseäkin kun ei ole tottunut ajamaan varsinkaan lapsi takana ja todellakin vasta sitten kun olen ostanut pyörän ja kypärät yms. ja pyörätiet ovat sulat....hiljaa hyvä tulee, niinhän sitä sanotaan!!!
 
Mä vaihdoin ihan tarkotuksella vanhan käyräsarviseni helkaman kaunottareen, jossa on 7 vaihdetta ja jalka&käsijarru, että olisi mukavampi ja turvallisempi kyyditä lasta takana. Hyvin on toiminu, nyt jo toinen lapsi kyydissä. Jyrkkiä kurveja kannattaa välttää ja nyt kun vielä hiekotushiekkaa tiellä, niin sitäkin kannattaa varoa, koska luistaa helposti renkaiden alla.
 
Täh, ekaa kertaa kuulen tällaista että käsijarrulline pyörä olisi jotenkin vaarallinen. Eihän ole! Siinä on paljon helpompi hallita pyörän jarruttamista kun voi sopivasti käyttää jarrua etu- ja takarenkaalla. Ja pysähtymistialnteessa vauhdin pystyy hiljentämään vähitellen eikä tarvii loikata pyörän päältä lukkojarrutustilanteessa...

Mutta tyylinsä kullakin :) Itse kuljetan päivittäin vuoden ympäri käsijarrullisella, laadukkaalla, kalliilla, tarpeen mukaan nastarenkailla varustetulla miesten maastopyörällä 2-vuotiasta pyöränistuimessa. Eikä oo ikinä ollut mitään ongelmia.
 

Yhteistyössä